Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Dožhavování 2.0 HDi


Freedy

Recommended Posts

Zdravím

 

řeším problém s dožhavováním u mojí 406, potřeboval bych vědět na čem všem je závislá doba dožhavování, po nastartování auto ještě 10 minut dožhavuje. Auto žádnou chybu neukazuje ani na diagnostice a čidlo teploty vzduchu, vody,paliva a oleje taky ukazují normální hodnoty.  Zjistil jsem to náhodně když jsem kontroloval žhavící svíčky a nechal jsem si tam zkoušečku a zjistil jsem, že to takhle dlouho žhaví. Tak jsem si udělal kontrolku připojenou ke žhavící svíčce, takže je vidět, že po každém studeném startu tu takhle dlouho dožhavuje.  Poradí někdo kde hledat chybu ?  Díky. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Freedy:pro HDi s 8mi ventilovou hlavou je to uvedeno v následujícím textu níže. A to, na co se ptáš, je zvýrazněno a podtrženo.

 

10 - 1 - PRE-HEATING

As soon as ignition is switched on : The engine management control unit supplies the glow plugs and controls the lighting of the warning light on the instrument panel, depending on the coolant temperature; The pre-heating time varies depending on the coolant temperature .

NOTE : the warning light on the instrument panel only comes on during the pre-heating phase; it comes on for the duration of the pre-heating .

 

coolant temperature pre-heating time
(second(s))
-30°C 20sec;   -10°C 5sec;    0°C 0.5sec;    +18°C 0sec


If the starter is not operated, when the warning light goes out, the glow plugs remain supplied for a maximum of 10 seconds .

During the starting phase, the glow plugs are supplied under the following conditions :

  • the coolant temperature is below 20 degrees C
  • the engine runs at more than 70 rpm for 0.2 second(s)

10 - 2 - POST HEATING

Post-heating consists of prolonging the operation of the glow plugs for a maximum of 60 seconds from the end of the starting phase .

Parameters which could interrupt post-heating :

  • coolant temperature greater than 20 degrees C
  • flow injected greater than 35 mm3
  • engine speed above 2000 rpm
Upraveno uživatelem Mirekdoda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za reakce.

  Takže je něco špatně, na teplotu to reaguje(dožhavuje to i při 80 st. C) pouze když kousek ujedu a zastavim a opět nastartuju tak se už žhavení opět nezapne,  jediný na co to reaguje je zvýšení otáček nad ty uvedený 2000, ale jakmile uberu opět se žhavení zapne. Ještě se optám má tenhle motor víc čidel pro teplotu vody nebo jen jedno ? diagnostika ukazuje teplotu stejnou co na budíku.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj

 

V některém logickém obvodu se signál o teplotě vody asi špatně vyhodnocuje.

 

 

10 - PRE-POST HEATING

b1bk15vc.gif
 

(1150) Pre-heat control unit .

(1160) Glow plugs .

(1320) Engine management control unit .

(V1150) Pre-heat warning lamp .

 

 

10 - 1 - PRE-HEATING

As soon as ignition is switched on : The engine management control unit supplies the glow plugs and controls the lighting of the warning light on the instrument panel, depending on the coolant temperature; The pre-heating time varies depending on the coolant temperature .

NOTE : the warning light on the instrument panel only comes on during the pre-heating phase; it comes on for the duration of the pre-heating .

 

coolant temperature pre-heating time
(second(s))
-30°C 20 -10°C 5 0°C 0.5 +18°C 0


If the starter is not operated, when the warning light goes out, the glow plugs remain supplied for a maximum of 10 seconds .

During the starting phase, the glow plugs are supplied under the following conditions :

  • the coolant temperature is below 20 degrees C
  • the engine runs at more than 70 rpm for 0.2 second(s)

10 - 2 - POST HEATING

Post-heating consists of prolonging the operation of the glow plugs for a maximum of 60 seconds from the end of the starting phase .

Parameters which could interrupt post-heating :

  • coolant temperature greater than 20 degrees C
  • flow injected greater than 35 mm3
  • engine speed above 2000 rpm
Upraveno uživatelem Mirekdoda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to vypadá, že asi počítač si žije svým životem, dneska ráno bylo 8 st. C, doba žhavení 10s a dožhavování 10 min, na otáčky už to nereaguje, na teplotu taky ne, jediný kdy se žhavení odpojí je když se asi zvýší dost dávka paliva.   Vypadá to jak kdyby počítač nedostával informace a jel si něco univerzálního.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

Tak jsem nechal zkontrolovat vypnutí fapu u jinýho človíčka a vše je v pořádku, ale stále si to žhaví stejně, snímače teploty vody, vzduchu, oleje ukazují normálně jediný co jsem si všimnul na diagnostice tak relé žhavení se po startu tváří jako vypnuté ( teplota vody 5 st.)  , pokud zkusím test při vypnutém motoru tak rele na diagnostiku reaguje dá se sepnout a rozepnout. Tak teď buď si rele žije svým životem nebo počítač špatně ovládá rele, nevíte prosím někdo jaký hodnoty a kdy bych měl naměřit na vývodech relátka  č. 4 a 5?  Děkuji.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...