Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

EGR ventil


juventusturin

Recommended Posts

  • O 5 měsíců později...

Demontáž EGR ventilu z motoru 2.0 HDi 103kW 2012.

Kvůli výměně žhavící svíčky jsem potřeboval demontovat EGR ventil. Našel jsem nějaká videa, ale asi to bylo z jiného modelu. Tak  jsem se rozhodl podělit o mé zkušenosti:

  1. Demontovat nerezové potrubí od EGR ventilu do sání - 2 šrouby M6 na EGR ventilu s hlavou na 10 klíč, objímka u sání a objímka přišroubovaná na hlavě motoru.
  2. Demontovat hadici na odsávání přetlaku z motoru do sání. 
  3. Odpojit EGR ventil od chladiče EGR ventilu - 2 šrouby M6 na EGR ventilu s hlavou na 10 klíč.
  4. Demontovat EGR ventil od hlavy motoru - 2 šrouby M6 na EGR ventilu s hlavou na 8 klíč.
  5. Pak jsem zjistil, že jsem podcenil přípravu, protože EGR ventil se stále nechtěl hýbat ... 
  6. Na motor jsem si dal matraci, protože většinu úkonů jsem dělal vleže na motoru s rukama za motorem a ve stoje jsem tam nedosáhl.
  7. Za motor  jsem si dal zrcátko - (raději větší) a světlo.
  8. Demontovat příchytku kabelů pod - EGR ventilem - 1 šroub M6 na s hlavou na 10 klíč.
  9. 499317391_KabelovchytkazaEGRventilem.thumb.jpg.49a4a8b9567b329d690124a3a9140705.jpg
  10. Pod EGR ventilem jsem našel šroub M6 s kulatou hlavou, do kterého se mi nakonec podařilo strčit torx T30. Ten obrázek se po vložení otočil do prava. Správně je o 90° vlevo.
  11. 1483192268_EGRventil-spodnroub.thumb.jpg.a76ac383c5f1d7378c40f717f0a485b1.jpg2064796327_SpodndrkEGRventiluakabelovpchytky.thumb.jpg.794d3aac5a4789636f046fde6fcbc902.jpg
  12. Bohužel jsem neměl nic lepšího než eLko, takže mi to trvalo dost dlouho, než jsem to povolil.
  13. Naštěstí stačilo ten šroub trochu povolit a EGR byl volný.
  14. Samozřejmě mi v tu chvíli spadla za motor hliníková podložka mezi EGR ventilem a chladičem (naštěstí nezapadla do "neznáma").
  15. Stav EGR ventilu po 144000km
  16. 529914310_EGRventil-ovldacmechanismus-stavpo144000km.jpg.59953f19433d92922f7579d852ae55e9.jpg1800306145_EGRventil-vstupnhrdlo-stavpo144000km2.thumb.jpg.1f753809e042fe1552729379e1047d69.jpg121083994_EGRventil-vstupnhrdlo-stavpo144000km.thumb.jpg.3a0ec4948c3ce3525ecabf24b6f04e75.jpg1017359973_EGRventil-vstupnhrdlo-stavpo144000km3.thumb.jpg.83213946e8c9fc60ac1087bfb54847c4.jpg
  17. Doufám, že to někomu pomůže.

Hodně štěstí,

Vilém

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý den,

po výměně žhavící svíčky jsem prošel na emisích, ale bylo to "o fous".

Jakmile technik začal zvyšovat otáčky, vyvalil se dým z prostoru za motorem.

Po chvíli se to trochu zklidnilo a test na emise skončil se závěrem "vyhovuje".

Ale asi "se mi něco nepovedlo".

Zatím mě napadá, že netěsní opakovaně použité těsnění mezi EGR ventilem a chladičem, nebo že netěsní napojení nerezové trubky za EGR ventilem (tam jsem žádné těsnění nenašel, ale možná jsem to měl namazat těsnící pastou?).

Nyní mám k dispozici taká tento obrázek:

1603285936_P508EGR.png.20fff49662c9d01d1f86f8737b1b5f70.png

Místní dealer mi sdělil, že položku "2" by musel objednat, a že by byla za vcelku příznivou cenu 81 Kč. 

Také mi sdělil, že mezi EGR a tu nerezovou trubku těsnění nepatří.

Odpoledne to zkusím prohlédnout a zjistit, kudy to fouká ....

Vilém

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Neřešili jste někdo s EGR ventilem chybu P0490?

Přes diagbox jsem ho testoval a prošlo to bez chyb. Chyba se objevuje, když jedu po dálnici předpisově na tempomat, tak se mi po chvíli vypne tempomat a místo rychlosti naskočí akorát tři pomlčky, když jej vypnu a znova zapnu, tak vydrží zapnutý jenom chvíli. Pokud ale tempomat používám ve městě, tak drží v 99% případů. Zkoušel jsem prostříkat kontaktolem spoje k v konektoru EGR ventilu, ale nepomohlo to.

Za měsíc mě čeká cesta do Chorvatska a moc se mi ji nechce absolvovat bez tempomatu :( 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co jsem se díval, tak jenom EGR by mě vyšel na skoro 7 tisíc + práce. Ještě jsem někde četl, že pod tou plastovou částí jak je konektor, tak jsou další konektory. Ale nebyl tam zmíněn tenhle konkrétní egr, tak mám strach, abych to pak dal dohromady, když to rozšrubuji. Navíc dle dokumentace by měl ventil mít dva kabely, akorát já jsem ten druhý nikde nenašel 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při té chybě jsou rozdílné viz výpis z diag. Říkám si, že kdyby byl EGR špatný, tak by to rozsvítilo kontrolku. Do naftu leju pravidelně VIF, plus teď jsem tam dal nějaký čistič palivové soustavy. 

Vytisknout _20180726110043 - vozidlo _VF38ERHHACL089879.pdf Vytisknout _20190331102939 - vozidlo _VF38ERHHACL089879.pdf Vytisknout _20190527173110 - vozidlo _VF38ERHHACL089879.pdf Vytisknout _20190609164813 - vozidlo _VF38ERHHACL089879.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Když jsem to zkoušel na místě a šlapal na plyn, tak naměřené hodnoty kopírovaly požadované.

Plus jsem teda konečně zjistil co mi občas cvaká v motoru po vypnutí:  Otvírá a zavírá se EGR ventil, což tedy nechápu jaký to má význam při zastaveném motoru. 

Upraveno uživatelem Boym
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 měsíce později...

Ahoj.

Problém se startem studeného motoru. Žhavičky jsou nové bosch. Motor 2,0hdi 103kw.

Když je ráno teplota okolo 7stupňů je start normální, ale zvuk je chvilkama chraplavej(pravidelně se střídá). 
Dnes 3stupně a dlouhý start a pak samovolné vypnutí motoru. Po asi pátém pokusu o nastartování naskočil a při podržení otáček na 1500 kolísá a zvuk se střídá. Po rozjetí stále stejné a při chraplavem zvuku auto netáhne. Je to jako, když vás někdo brzdí.

Po zahřátí zhruba na 50-60 stupňů je vše OK. Pocitac je bez chyb.

Máte nějakou radu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 měsíce později...
V 23. 1. 2016 at 19:42, HonzaZ napsal:

Ahoj, EGR je umístěn vpravo zezadu motoru. Nevím, jaké máš příznaky, ale čištění většinou nepomůže. Výměna se nechá udělat v domácích podmínkách, ale chce to trpělivost. Měnil jsem, ho na 407, je to stejné.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Ahoj, jen přidám moji zkusenost s vypinanim tempomatu.. 2.0 blue hdi, r.v. 2015. Najeto bylo asi 80 tis. Po ceste do Parize zacal obcas na dalnici tempomat vypadavat, vydrzel treba jen 20 km, pak uz nesel nastavit vubec. Po ceste zpatky to hodilo chybu "engine fault, repair needed" plus kontrolka motoru a service.. V Peugeotu mi řekli, že kdyz je v haji egr ventil, tak tempomat nemusi jit, podle diagnostiky pry egr v haji, takze probehla vymena. Nevim, jestli byla nutna, ale protože nejsem odborník, věřil jsem jim. 😀 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Ahoj.

tvoj prispevok ako cez kopirak mojej skusenosti.

80tisic, motor 2.0hdi. Tempomat zacal vypadavat, asi 4 krat.. nasledne v ten isty den este Engine fault... A potom som isiel do peugeotu a vymenili EGR, odvtedy vsetko ok...

Upraveno uživatelem Péťa
Necituj předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Ahoj, připojil jsem diagnostiku a nacetlo tyto chyby EGR. Můžu tomu věřit? Respektive mám to dal řešit v servisu? Včera jsem si všiml toho cvakani po chcipnuti motoru nahoře v motoru pod plastovym krytem. Někdo psal že EGR tím oklepava bordel? 

2.0 HDI 120KW, rv. 2012, Euro 5. 

Screenshot_20200413_120735_com.fap.c.faplite.jpg

Upraveno uživatelem sheep-master
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 14. 4. 2020 at 9:23, sheep-master napsal:

Ahoj, připojil jsem diagnostiku a nacetlo tyto chyby EGR. Můžu tomu věřit? Respektive mám to dal řešit v servisu? Včera jsem si všiml toho cvakani po chcipnuti motoru nahoře v motoru pod plastovym krytem. Někdo psal že EGR tím oklepava bordel? 

2.0 HDI 120KW, rv. 2012, Euro 5. 

 

tyhle dvě chyby mám taky, co ti způsobují? Mně akorát vypínají tempomat na dálnici, ve městě mi funguje a jelikož jedu po dálnici tak jednou za měsíc, tak to neřeším. Ohledně klepání psal @Multiplex406 výše, že si to oklepává bordel z klapky. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...