Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

306 1.6 - teplota vody a únik oleje


Step123

Recommended Posts

Zdravím, bratr pořídil P306 1.6, rok 2000. Teplota se mu nedrží uprostřed, jako snad na každém normálním autě, ale kolísá mezi 70 - 90 stupni. Je to u 306ky normální, nebo je termostat KO?

A dále, na klimakompresoru (nebo altíku, prostě do vlevo dole, neměl jsem čas to zkoumat) stojí olej. Odkud se tam může brát? Předchozí majitel, shodou okolností soused, tvrdil, že olej mu nikdy neunikal, ale všiml jsem si toho už v den přebírání auta. Díky moc.

Upraveno uživatelem Step123
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud si neměl čas to zkoumat, tak nevím, jestli bude mít někdo čas ti poradit :roll

Peugeoti nejsou "normální" auta. Alespoň ne 6tkové řady v benzínu :aut Kolísání teploty je u nich normální. Počkej v létě, až mu bude teplota v zátěži a v kolonách atakovat s klidem 100°C ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Předpokládal jsem, že tenhle vehikl je tak rozšířenej, že se najde spousta lidí, kteří to už řešili :D O víkendu to prozkoumáme detailněji.

S tou teplotou teda docela čumím, jezdil jsem už vším možným a vždycky byla na středu, v mrazech i kolonách ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Soused je starší a opravdu slušný člověk, že by nás nějak podvedl, toho se nebojíme, naopak, řekl o autě spoustu informací, které by mě ani nenapadlo zkoumat ;-) Večer mi to brácha hodí do garáže, tak jsem zvědav, čeho se dopátrám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Olej tam neteče, ale stojí. (viz první příspěvek)

Teplota teď kolísá i mně, protože z kopce se to nedohřeje, teda aspoň první půlhodinu ne.

Soused nasedl a jezdil a neřešil drobnosti. Můžeš to udělat taky tak.

 

Jestli chceš, vyměň termostat. Klimakompresor řeš až na jaře, pokud tedy trváš na funkci klimy, což se často dost prodraží, u staršího auta se často na klimu rezignuje a oprava bude tak za 5 až 10 tisíc.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže stav je takovýto. Utřel jsem to, projel a zdá se, že to chčije z toho modrého čidla, co to je, tlak/teplota oleje?

Znáte prosím někdo číslo dílu?

Motor NFZ, rok 2000, nebo konec 1999, teď si nejsem jistý, facelift s kulatýma mlhovkama.

post-53935-0-35435800-1452547366_thumb.j

Upraveno uživatelem Step123
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trubka snad ne, teče to přesně v místě spoje plastu/kovu, nebo spíš se dokonce ten plast v kovu protáčí.

Je to tedy prosím určitě snímač tlaku servooleje? K dostání by snad měl být co jsem koukal.

Upraveno uživatelem Step123
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

podle Serboxu je to tlakový spinač řízení 4015 08  bude jen v pežotu :myslim

 

při výměně opatrně, musíš držet klíčem šestihran na trubce a druhým klíčem povolit spinač, jinak se může stát, že vylomíš spinač i s kusem trubky

 

nechej si číslo spinače pojistit při nákupu v pežotu přes VIN auta, ale tento spinač se vyskytuje ve všech 306 po face

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

4015 09 je pro jiný typ? Oba jsou dostupné v e-shopech, s tím není problém ;-) Díky moc.

 

// Objednal jsem 4015 08 s požadavkem, ať to ještě prověří podle VIN, tak snad přijde ten správný.

 

//// A ještě mě napadá jedna věc, po zapnutí zapalování něco začne vrčet u stropního světla, co to je? Dočel jsem se, že snad nějaký větrák chlazení snímače teploty kabiny? :D

Upraveno uživatelem Step123
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ten spinač čísla 4015 08 nahrazuje všechny ostaní typy tlakových spínačů řízení použitých v 306ce, např. typ 4015 02, nebo 4015 09, takže podle Serboxu musí na 100% pasovat, ale pro jistotu jsem napsal, že je lepší ho potvrdit přes VIN :)

 

nakonec dej sem VIN akouknu se ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak vyměněno bez problému, projeto a zatím sucho. Cena té blbosti je cca 9 stovek (originál PSA).

Ještě bych se zeptal jako naprostý neznalec francouzů - to mají všichni tyhle starší Pežotci tak nepřesný řazení? Abych tam trefil pětku napoprvé hladce se mi ještě snad nepovedlo.

Najeto má nějakých 180k, podle stavu to myslím odpovídá. Brácha předtím jezdil s Mazdou 323, kde šlo řazení úplně všelijak, takže mu to divné nepřijde. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...