Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

emise+STK2016 - Fapoff


sidonius1

Recommended Posts

PSA: A co takhle sdělit nám (třeba v podpisu?) to sladké tajemství co je to za auto/motor?

Bez fapu, povolených 1,4 a plní E4 ??

Upraveno uživatelem Sawoy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to motor  2,8 JTD   orginál  bez Fapu, takže motory 2.o HDI s vykuchaným fapem budou mít  velmi podobné  výsledky Ale je to jedno protože  se  nyní němci pěkně odkopali,  dálniční známky budou pro E4 a E5 stejně drahé,

atˇs Fapem nebo bez,takže nejde o žádnou ekologii ale  o to aby si lidi kupovali pořád nový krámy,Navíc němci zamořili celou evropu jejich diesel kráma s náskokem  v technice a nyní  budou  protěžovat  benzínový auta

a auta s E6.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nikomu nejde o ekologii, jen vo prachy...

Vzat obecně - není až takový problém v množství produkovaných pevných částic, to splní udržovanej motor i bez FAPu, z hlediska zdraví a ekologie jde o jejich velikost. Moderní motory produkují částic málo, ale malých, vdechnutelných... Takže projít bez FAPu limitem na množství nebude problém, problém je, že ty nezachycené částice jsou malé i když jich je málo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mám i hodnoty 2.0Hdi  motor RHT   fap of ,egr of, swirl of , ale nové vstřiky nové čerpadlo, motor po GO  povolená hodnota 0,52

emsiní limit 2001/100A naměřená průměrná hodnota  0,27 , takže jde i o stav motoru.

 Motor  2.0 HDI   typ RHW tedy orginal  bez Fapu tatéž  po GO  povolená hodnota 2.1 emsiní limt 1999/102A

neměřená hdnota   průměrná 0,29

Z toho mám dojem, že asi nejde o mikročástice  ale   velký byznys automobilek.Proč tedy není vyvinuto  přídavné zařízení keré by se  dalo aktivovat na většinu comonrailů  a  zvýšilo tak záchyt  těch částic  např z E3  úroveň  E5, když tedy jde o ekologii.Asi proto že by tak jezdilo více starších aut které ještě jsou o něco poctivěji vyrobená??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 19 hodinami, Pacho69 napsal:

Nikomu nejde o ekologii, jen vo prachy...

Vzat obecně - není až takový problém v množství produkovaných pevných částic, to splní udržovanej motor i bez FAPu, z hlediska zdraví a ekologie jde o jejich velikost. Moderní motory produkují částic málo, ale malých, vdechnutelných... Takže projít bez FAPu limitem na množství nebude problém, problém je, že ty nezachycené částice jsou malé i když jich je málo.

takže celé STK je pro detekci FAP ON-OFF o ničem, správně? mediální bláboly...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No pokud bude FAP OFF udělaný dobře, dnes na STK nic nezměří, museli by umět vyhodnocovat velikost pevných částic (a tak daleko v ČR nejsme, jsou to jen bláboly různých neználků a "Ovčáčků"(míněno obecně různých "mluvčích"/mluvků), realita je někde jinde). Jak tu několikrát psal Straki, "změřit" jesli máš nebo nemáš filtr se nedá, určitě ne tím, že nevyhovíš normě. Každopádně u auta, které má FAP (v pořádku), by se množství pevných částic limitně blížit nule. Pokud ne, něco není úplně OK. Ale normou projde, protože hodnota pro EURO 4 i 5 nulová není. Zjistit jestli je FAP pryč není úplně jednoduché. Já považuju za horší kurvítko EGR, FAP nebo močovinu naopak ne. Pokud bychom jen zasahovali do zplodin a neprasily se motory, nemám nic proti tomu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono hlavně každé slouží k něčemu jinému. EGR k redukci NOx, ale zhoršuje kouřivost, FAP k zachycení pevných částic, ale neřeší NOx, močovina k redukci NOx, neřeší částice. Takže v autě stejně musí být nějaká kombinace. V nejnovějších celkem pochopitelně všechno z toho, protože různé režimy jdou produkcí škodlivin různě proti sobě - např. úsporná jízda produkuje minimum sazí, ale maximum NOx, proto je tam EGR, který se naopak při plném plynu neuplatňuje. Mj. to je důvod, proč slabší verze plnily Euro IV i bez FAP, kdežto silnější verze už ho měly. Euro V bez FAP neznám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No počkej, močovině je jedno v jakém režimu jedeš. EGR má opodstatnění při nízkém zatížení, když auta močovinu neměla, pokud tam už je, EGR není potřeba, bude jen vyšší spotřeba močoviny. Navíc absence EGR sníží množství pevných částic ve spalinách. Akorát musíš ten močovinový katalyzátor ohřát :myslim.

Upraveno uživatelem Pacho69
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 7. 4. 2017 at 10:24, Pacho69 napsal:

No pokud bude FAP OFF udělaný dobře, dnes na STK nic nezměří, museli by umět vyhodnocovat velikost pevných částic (a tak daleko v ČR nejsme, jsou to jen bláboly různých neználků a "Ovčáčků"(míněno obecně různých "mluvčích"/mluvků), realita je někde jinde). Jak tu několikrát psal Straki, "změřit" jesli máš nebo nemáš filtr se nedá, určitě ne tím, že nevyhovíš normě. Každopádně u auta, které má FAP (v pořádku), by se množství pevných částic limitně blížit nule. Pokud ne, něco není úplně OK. Ale normou projde, protože hodnota pro EURO 4 i 5 nulová není. Zjistit jestli je FAP pryč není úplně jednoduché. Já považuju za horší kurvítko EGR, FAP nebo močovinu naopak ne. Pokud bychom jen zasahovali do zplodin a neprasily se motory, nemám nic proti tomu.

Tak jestli dobře chápu tak funkci FAP nemusí ani nijak měřit...koukne na hodnotu emisí v protokolu 0,29./povolena je sice 0,5 ale on ví že při správné funkci nemá naměřit 0,29 0,0000nic. Takže může vklidu odpalkovat ne?(nebo pokud má nekdo zkušenost z Rakouska)

Dovolená se blíží a nechci zustat stát nekde 1/2:D

P.s. k protokolu viz foto

Jak můžu VYHOVĚT, když mám naměřeno 0,29. A dovolená je dole 0,25.:myslim

Zlatá VODA!!!50/50 voda teče odpad nedotýká.

14915587539421271618260.jpg

Screenshot_2017-04-08-20-03-10.png

Upraveno uživatelem Vlado81
Výměna foto. Na původní je adresa dekuji
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A jen doplním pro Vlada81 že povolená hodnota kouřivosti je o řádek výše než naměřená a jmenuje se korigovaný součinitel absorbce (ze štítku) a v tomto případě  je 0,51. Proto 0,29 vyhovuje. Pokud jde o štítek tak jde o homologační štítek nalepený obvykle na B sloupku u spolujezdce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

V 7. 4. 2017 at 12:14, Spocklw napsal:

To 0,25 dole je povolené rozpětí hodnot kouřivosti při jednotlivých měřeních a porovnává se s tím číslem pod tím (tady divně 0,00), není to kouřivost.

 

V 7. 4. 2017 at 12:17, parizov napsal:

Nejspíš neměřili 4x, ale jen jednou (takže bez rozpětí)...

Podle metodiky se při načtených readiness kódech a nesvícení příznaku Mil nemusí měřit 4 x.

Podrobnosti jsou tady bod 8. resp. 11. a další.

Upraveno uživatelem Sawoy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Vlado81: Ano vykuchaný FAP je obtížné změřit. I chybně fungující FAP se může chovat podobně. Správně fungující a zahřátý FAP se bude kouřivostí blížit nule, ale určitou kouřivost naměřit můžeš, záleží na podmínkách měření a typu a kondici filtru. Proto existuje limit, který ale splníš i bez filtru. Určitě existují přístroje na detekci malých pevných částic, ale na STK je nemají. Jestli je má policie jinde, nevím, zatím jsem se setkal s kontrolami kamerou pod autem a chtěli pootvírat kdeco. Bylo to ve Švýcarsku, asi před půl rokem, služebák. Od té doby jsem žádnou kontrolu neabsolvoval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nebudu se vzdalovat tematu ale pokud je auto v dobrem stavu / rozumejte motor / neni duvod se bat.
Nekde v D "pry" chodi s termokamerou na kontrolu ale i to je Ok pokud neni FAP komplet vytluceny - sam jsem se v zahranici "zatim" s timto nesesel ale je pravda ze se nesnazim treba v D ci A "zavodit" a vice mene na sebe upozornovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...