Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

206 HDI očesaný věnec setrvačníku


Cpt._Redeemer

Recommended Posts

při otočení klíčku do polohy Start, pustíš el. proud na spinač, ten elektromagneticky vysunuje pastorek, který se zároveň mírně otáčí do ozubení věnce setrvačníku, v  poloze nejvyššího vysunutí sepne spinač ty hrubé kontakty na spinači a tím pustí proud do motoru starteru--ten se roztočí...,tak je to spravne, tak to ma byt ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Během zasouvání se (podle mne) netočí. Stejný princip pak zafunguje, až motor naskočí, a má větší rychlost, než startér, tak rozdíl rychlostí pošle pastorek po šneku zpět do základní polohy.

Jak to tobě funguje/nefunguje, to nevím, je to už 30 let, co jsem si hrál se startérem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mne ten šnek zajišťuje, že v okamžiku vysouvání se kotva točí, a pastorek se vysunuje po šneku, ale přitom se netočí, aby dobře zapadl. Roztočený by nezapadl.

nepíšu roztočený :bojim , píšu, že se mírně pootáčí (na tom šneku--volnoběžka)--právě proto, aby dobře zapadl do zubů ;)

 

kdyby se pastorek vůbec nepootáčel, stávalo by se často, že by šel zub na zub

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj cela volnobezka s pastorkom   sa pri vysuvani pootoci na tych vyfrezovanych drazkach kotvy  do spiraly

 

moze mat problem z volnobezkou  ze nepracuje dobre a vo chvili ked ma pracovat na volnobeh(motor predbehne starter) tak nepracuje a v momente pustenie klucika(start) pastorok  schadza zo zubov zotrvacnika v zabere  a nie volnobehu a vtedy sa hrany zubov ocesu 

 

alebo opacne co je pravdeodobnejsie (podla jeho prveho prispevku) v momente strartu( zopne spinacia cievka a zasunie pastorok do venca) musi byt volnobezka v zabere ale koli jej nefuncnosti je vo volnobehu nemoze zaskocit pastorok do zubov zotravcika(nepootoci sa) ,starter sa roztoci a pri zvysenych otackac volnobezka prejde do zaberu a zaskoci to tam pri vysokych respektive nezaskoci ale cese zub venca  

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Včera se mi to stalo zase, že jen starter protáčel. Prostě 5x a nic. Tak jsem vylezl z auta, nechal rychlost a jen s autem zahoupal dopredu dozadu a pak to naskočilo :-D Chystám se vyměnit ten setrvačník, ale otázka jestli to pomuže, aby se ty zuby pak zas nevymlátily.

 

Je tu někdo kdo by mi ho vyměnil a za kolik?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 roky později...

Ahoj. Už je to dva roky co jsem to dělal. Už si to vubec nepamatuji. Muj problém byl v tom, že ten šnek co se vytáčí s tim ozubenym kolečkem (pastorek) byl prostě přidřeny, a tak se vysunoval malo a tím mi to očesalo věnec setrvačníku. Koupil jsem jen nové ozubene kolo (pastorek), cely startér rozebral a dukladne umyl a potřebne místa pořádně promazal a bylo po problemu. Bohužel si nepamatuji jak jsem to vše dělal. Vím, že jsem měl problem sundat to ozubene kolo. Na přiložene fotce je před ním ten malý krouzek a za boha si ted nevybavim jak jsem ho sundal. No ale pokud jsi šikovný člověk tak na to přijdeš. Možná jsem ho proste srazil dolu nebo tam byla seigrovka. Fakt si nepamatuji. Mozna jsem nekde vyčet jak to sundat. Každopadně jsem ten starter videl a rozebíral poprvé v životě a vše se mi podařilo. Není to složitě, pokud člověk není lempl. Přikládám nějaké fotky a přeji hodně štěstí.

 

 

DSC_1338.JPG

DSC_1345.JPG

DSC_1346.JPG

DSC_1347.JPG

DSC_1348.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jelikož ten pastorek málo vyjižděl, tak nedosedal do cele plochy ozubení vence. Občas se přidrhl a roztočil se dřív než zapadl do zubů. Naštěstí ty zuby nebyly ulámane cele ale ruzne. Nekde do pulky, nekde do čtvrtky a tak. Takže furt bylo za co vzít. No a ten stary pastorek byl dost ošoupany, takže měl zase o něco menší styčnou plochu. Ten novy jí měl o dost věčí a začal krásně zapadat do těch zubu, takže ten zbytek co tam byl bohatě stačil. Takže jsem statrer komplet rozebral, stojí za to vyndat i rotor, prozože je uplně černý od uhlíku. Umyt benzínem třeba. No a vše důkladně promazal, nový pastorek a od te doby v pohodě a nestalo se mi oni jednou, že by se starter protočil.

¨

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každopádně výměna setrvačníku a pak výměna - oprava příčiny toho poškození setrvačníku. Startér . Startér jsem repasoval několikrát a pokud spočtu čas a práci  a díly tak si kup novej nebo repas. Já bral v Kelly repas za 2tis a starej si vzali. A máš po starostech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...