Markusenka Odesláno 22. únor 2019 Sdílet Odesláno 22. únor 2019 Ahoj. Zakarbonované svíčky? Tak to musela s tím motorem jezdit na nějaký hodně divný palivo. Nevím, ale ani zahraniční webovky, fóra a tak, nikde neuvádějí nějaké zásadní problémy motorů Peretech, což se o motorech Ecobost od Fordu a TSI od WW řict rozhodně nedá. Ford dokonce bude vracet peníze. Jediné co jsem zaslechl, byl problém s otřepem z rozvodového řemene, což byla záležitost několika kůsů a vyřešena byla i výměnou motoru, než řešit postupné ucpávání olejových kanálků. Mára Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 25. červen 2019 Sdílet Odesláno 25. červen 2019 po ujetých dvou tisících to šlo dolů na 6.3 litru/100km, dnes jsem poprvé slyšel saharu (po vypnutí motoru), takže asi funguje co dneska začalo haprovat, byl start/stop--přesto že jsem měl stlačené tlačítko a kontrolka v něm svítila, motor na trase 80 km někdy zhasl, někdy nee, asi mu už jebalo z toho horka jako mně Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
loque Odesláno 26. červen 2019 Sdílet Odesláno 26. červen 2019 Stop-start je pri týchto motoroch nezmysel. Na 1.6 hdi kde to bolo riešené reverzným alernátorom to bolo celkom fajn. Tu to štartuje štartér, takže jednak je to znovunaštartovanie nie moc komfortné ale čo mi viac vadí, tak prvých pár sekúnd po takomto štarte nemá motor zďaleka taký ťah ako pokiaľ sa nevypne. Takže situácia že treba rýchlo vyraziť na križovatke sa občas so stop štart nie moc podarí. Osobne by som bol za, keby tento zbytočný systém šiel trvale deaktivovať. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 27. červen 2019 Sdílet Odesláno 27. červen 2019 start/stop nafurt deaktivovat nejde, ale dá se koupit krabička s elektronikou, která hned po startu motoru zabezpečí ,,stisknutí'' tlačítka start/stop, takže na to řidič nemusí myslet, jinak si myslím, že systém start/stop nepřináší lidstvu vůbec nic jednalo se mi spíše o to, že i po stlačeném tlačítku si motor dělal co chtěl Péťa a Charlie 1 ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Markusenka Odesláno 27. červen 2019 Sdílet Odesláno 27. červen 2019 (upraveno) Ahoj. S tim Start-Stop systémem to je trošku zapeklité, když je současné vedro. Řekl bych, že systém se dá tlačitkem deaktivovat, jen pokud je aktivní, ale on aktivní není z důvodu vedra a zapnuté klimatizace, kdyz tedy v tu dobu stiknu deaktivaci systému, vypísě se hláška o nedostupnosti systému Start-Stop, koukal jsem, že i kontrolka v tlačitku deaktivace chvilku bliká. Tím nastane situace, že si myslíš, že si systém tlačitkem deaktivoval, ale nikoliv. Až dosáhne teplota v kabině +- nastavenou teplotu a jsou splněny i další podmínky pro funkci systému Start-Stop, teprve se aktivuje a je nutné jej v připadě potřeby deaktivovat. Tolik osobní zkušenost, vypozorováno. Jinak dlouhodobou spotřebu máme stále 6,2l na 100 Km, ale včera jsme e čtyřech lidech jezdili v tom vedru s klimou a terénem v okolí Hřenska, Jetřichovic, Krásné Lípy a dával jsem tomu čouda, aby se před páteční serviskou motor protáhl. Jezdilo to parádně a tomu odpovídala i spotřeba podle aplikace na hodnotě 8,6l na 100Km při jízdě brzda/plyn. Tím jak bylo auto plně obsazeno se také perfektně očistily brzdové kotouče na zadní nápravě. Je vidět, že při naložení auta zadek začne pěkně brzdit. Zjevně nebude problém se zadníma kotoučema problémem materiálu, ale spíš toho, že když je auto obsazené jen dvěma pasažéry, tak vše brzdí předkem. Tím se dostanu k teorii vyřešení stavu možností poštelovat rozděllovač brzdné síly, pokud je mechanický, v závislosti na sednutí auta vahou, otázkou je, jak se auto bude poloprázdné chovat při brždění zejména na mokru. Mára Upraveno 27. červen 2019 uživatelem Markusenka Jardel2018 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 27. červen 2019 Sdílet Odesláno 27. červen 2019 (upraveno) asi máš pravdu--bylo vedro, klima puštěná, ale kontrolka neblikala (aspon jsem si nevšiml) Upraveno 27. červen 2019 uživatelem ozzy56 Péťa ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ajap Odesláno 4. červenec 2019 Sdílet Odesláno 4. červenec 2019 U mojí 308 funguje stop-start do maximálně 34°C (na teploměru v autě), při 35°C a výše běží motor trvale. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Micky999 Odesláno 4. leden 2021 Sdílet Odesláno 4. leden 2021 To tady trochu oživím. Mám 130k, najeto cca 11000 hlavně po městě, zhruba 3000 km z toho je po dálnicích. Průměrnou spotřebu mi auto ukazuje 7,2 litru. Nejezdím brzda plyn, brzdím motorem, snažím se auto nepodtáčet ani zbytečně nevytáčet. Za nejmíň jsem jel něco přes 6 litrů po okresce. Je to normální nebo mám zkusit reklamaci? Přijde mi, že auto by mělo žrát aspoň o půl litru míň. Tankuju střídavě Verva 100 a Efecta95 s přídavkem VIFu. Díky za postřehy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Odesláno 4. leden 2021 Sdílet Odesláno 4. leden 2021 Pokud jezdíš hlavně město jak píšeš tak bych řekl že je vše v pořádku. Já mám 1.6 225 koní a po městě mám dá se říct 10 litrů. Dálková hodně svižná jízda 8,4. Průměr mi to ukazuje něco pod 10. Tankuji jedině 100 oktan palivo. Najeto mám aktuálně cca 5800 km Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Markusenka Odesláno 5. leden 2021 Sdílet Odesláno 5. leden 2021 (upraveno) Ahoj. Mě se to zdá subjektivně nějak moc. Do práce po okreskách jezdím i za 5,6l na vzdálenost 30km i teď v relativním chladu, průměrnou spotřebu po našich cca 15tkm (auto je z druhé ruky) s automatem máme 6,3l a to je v tom také dálnice, dálnice v Německu, Itálii a manuální řazení a vytáčení motoru. Jezdíme taky na Vervu100, jen v Německu jsem schopný dát 95 u Aralu Nyní na svolávačce nám nahrají nový software do řídící jednotky motoru, prý optimalizace, tak třeba se to i nějak projeví na spotřebě. Ale zase je to výkonější, novější verze motoru, možná, spíš jistě, už s FAPem a tak ten 1/2l navíc může být vysvětlitelný i tím. Každopádně soudím, že tak, či onak bude zcela odlišná od deklarace spotřeby paliva ve velkém TP, viz i nedávná reportáž v Černých Ovcích na ČT o Peugeotu a spotřebě paliva, reklamaci, ignoraci zastoupení Peugeotu ... , je to sice nafta, ale princip je naprosto stejný, a týká se všech značek Spotřeba . Mára Upraveno 5. leden 2021 uživatelem Markusenka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Micky999 Odesláno 5. leden 2021 Sdílet Odesláno 5. leden 2021 Na reportáž jsem koukal. Mně je jasný, že auto nebude jezdit za papírových 5.1 nebo kolik je v tp, ale představoval bych si dlouhodobou kolem 6.5, max 6.8. Uvidím, jak se to bude vyvíjet dál Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MJSytic Odesláno 5. leden 2021 Sdílet Odesláno 5. leden 2021 Černé Ovce byl jasný příklad toho, jak je dnešní doba postavená na palici. Různé metody měření, různé hodnoty a ve výsledku to stejně nemůže odpovídat realitě, protože každý řídíme jinak a jinde... Spousta lidí si myslí, že jezdí na spotřebu, a pak když se svezou s někým jiným, zjistí, že se dá jet ještě více na spotřebu. Ta spotřeba leze nahoru s každým rozjezdem, s každou jízdou se studeným motorem a s každým kg váhy, kterou auto veze (zvlášť u slabších motorů)... Relevantní údaj o spotřebě se dostane, jen pokud se povede nasimulovat podmínky, za kterých se měří normovaná spotřeba. Za jiných podmínek to zkrátka odpovídat ani nemůže. Jinak si myslím, že 7l benzínu na crossover, který jezdí jen po městě je spotřeba normální Hafity a ozzy56 ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Akoc Odesláno 5. leden 2021 Sdílet Odesláno 5. leden 2021 Nakopla ma tá TV relácia Černé ovce. Peugeot uvádza, že už od 8/2018 u nových vozidiel meria spotrebu len metodikou WLTP, ktorá oproti staršej NEDC vykazuje reálnejšiu, t. zn. vyššiu spotrebu. Spotreba novej 2008-ky s 130k motorom je na stránke peugeot.sk (túto stránku záujemci o kúpu zrejme pozerajú ako prvú) ešte stále uvádzaná podľa NEDC, teda tá nižšia. Na tej webstránke sa dá nájsť, že táto NEDC spotreba je prepočítaná z nameranej WLTP spotreby. Táto nižšia NEDC spotreba je uvedená aj v TP mojej 2008-ky kúpenej 8/2020, konkrétne 5,3 (mesto), 4,0 (mimo mesta), 4,5 (kombinovaná) L/100km. V poslednej časti TP, je tak trocha nenápadne spolu s emisiami CO2 uvedená aj spotreba podľa WLTP, ktorá je 6,8 (nízka), 5,6 (stredná), 5,1 (vysoká) a 5,9 (kombinovaná) L/100km. K týmto údajom sa ale záujemca o kúpu nedostane, pokiaľ nezatlačí na predajcu. Ak porovnám kombinovanú WLTP spotrebu 5,9 s mojou priemernou reálnou, ktorá je podľa appky MyPeugeot po cca 5300 km 5,6 L/100km, tak táto WLTP spotreba je takmer zhodná s reálnou spotrebou môjho auta, teda spotrebou podľa infotainmentu auta. Zatiaľ som to neporovnával so spotrebou podľa objemu benzínu po dotankovaní do plnej nádrže, ale v mojej predchádzajúcej 207-ke bolo treba pripočítať cca 0,3 L/100km. Podotýkam, že preraďujem pri vyšších otáčkach, ako mi odporúča kokpit, používal som klímu a teraz vyhrievanie sedadiel, vypínam S&S. Väčšinou sme v aute dvaja. Jazdím s ľahkou nohou, nad 3000 rpm sa väčšinou nedostanem, okrem brzdenia motorom, ktoré využívam, kde je to len možné. Ale 70% jázd je mimo mesto s častými obcami (4,5 až 5,5 L/100km), zvyšok mesto s kratšími vzdialenosťami (7 až 9 L/100km) a diaľnice (6 až 6,5 L/100km pri 120 km/h). Záver: V mojom prípade nová 2008 zatiaľ vykazuje spotrebu zodpovedajúcu spotrebe nameranej podľa metodiky WLTP. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Odesláno 5. leden 2021 Sdílet Odesláno 5. leden 2021 11 tisíc najetých km ve městě a z toho 3 tisíce na dálnici se spotřebou 7,2 je úplně normální a za tím si stojím. Je velký rozdíl srovnávat okresky s městem a dálnicí. Dnešní poskakovačky po městě jsou vražda na spotřebu. Je to prostě benzínový motor s filtrem, provozovaný v těžkých podmínkách. A jak říká @MJSytic, každý jezdí jinak takže není možné srovnávat spotřebu ani na okresce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Akoc Odesláno 5. leden 2021 Sdílet Odesláno 5. leden 2021 @HanysRTých 7,2 na diaľnici s ťažším autom a zrejme pri 130-ke je, si tiež myslím, zodpovedajúce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Petr 3008 Odesláno 5. leden 2021 Sdílet Odesláno 5. leden 2021 Spotřeba je to naprosto normální, podívej jaké potřebuješ otáčky k normálnímu provozu toho motoru.. A styl jízdy? Tam ta úspora bude tak malá, že to ani nepoznáš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek D Odesláno 21. leden 2021 Sdílet Odesláno 21. leden 2021 V 5. 1. 2021 at 15:11, Micky999 napsal: Na reportáž jsem koukal. Mně je jasný, že auto nebude jezdit za papírových 5.1 nebo kolik je v tp, ale představoval bych si dlouhodobou kolem 6.5, max 6.8. Uvidím, jak se to bude vyvíjet dál Já mám tedy 130 koní,najeto 10000km průměrná spotřeba 5,8l. Auto jezdí většinou trasu cca 15 km, na delší trasu není problém jet za 5,2l. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slimboy Odesláno 7. duben 2021 Sdílet Odesláno 7. duben 2021 On 11/24/2018 at 9:04 AM, Markusenka said: Škoda, že nemám tu výšší výkonovou variantu, ale lze toho dosáhnout včetně zápisu do TP. Ahoj, mas prosim nejaky hodnoverny zdroj informacii o rozdieloch medzi tou 81 a 96 kW verziou motora? Snazim sa dopatrat v com su rozdiely - ci su len softverove, alebo aj mechanicke. Dik. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Markusenka Odesláno 7. duben 2021 Sdílet Odesláno 7. duben 2021 Ahoj. Zdrojem mi byl, je mi servis Peugeot, a zjevně může být i "servicebox". Nyní bude situace ještě složitější o nové modely pro vyšší emisní normu. Zaměřil bych se na číslo turba, vstřiků, popřípadě pístů, ložisek, atd. Na Francouzském fóru psali, že byla odlišnost ve výfuku. Chtěl jsem to řešit, ale nyní jsou jiné priority, navíc auto dost stojí, jezdíme jiným a při navratu k 2008 jsem i tak vždy překvapen co umí a jak jede. Po absolvování svolávací akce na řemen a současném přehrání SW, bych řekl, že šla spotřeba při mém stylu jízdy na trase do práce a z práce (30km tam a pak zpět ) o dobré 2 deci dolů. Teď jsem jel do Liberce a zpět, cca 110Km s průměrnou spotřebou 5,6l, bez jízdy na spotřebu, takže pro mě max. spokojenost. Mára Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.