Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Spotřeba benzínu u verze 1.2 PureTech 110 k


Lucie7

Recommended Posts

Ahoj všem.

Mám najeto 1000 km a spotřeba krásných 5,6 litru. Nevím jakou v tom hraje roli palivo ale bylo mě doporučeno tankovat na benzínkách Sheel nitro 95. Cena za litr cca 30Kč. Auto jezdí jako drak. Naprostá spokojenost.  :D  :D  :D

 

Palivo asi trochu taky, ale větší rozdíl bude určitě dělat profil a délka trati - Sebranice vs Duchcov ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...
  • O 3 týdny později...

Mam ho ešte krátko asi 1000 km spotreba sa pohybuje od 5,3-5,7l/100km . Je dôležité ho nevytáčať veľmi nad 2200 ot  A dbať na preradenie tak 

ako to dáva počitač. Ja jazdím od asi 1700-2200ot.

Upraveno uživatelem modelar22
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

modelar22 prepáč ale týmto správaním ho zabiješ.

to čo si popísal možno platí pre diesel, ak vôbec.

Počítač je nastavený na spotrebu podľa idiotských euronoriem. Ak sa budeš riadiť ním, ušetríš zopár deci ale ten motor zabiješ. Benzín potrebuje otáčky.

Nízke otáčky  v spojení s trojvalcom = zaručený recept na pohreb motora.

Pri zabiehavaní nie je až tak podstatné do koľko točíš, aj keď je jasné,že do obmedzovača by si nemal.

Točiť by si mal do cca 3500-4000 max, ide však o to, že plyn pridávaš postupne, nie plyn na podlahu.

Tieto trojvalce sa pod 2000 otáčok necítia dobre,ak ti toto nahovoril predajca, tak od takého ruky preč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam ho ešte krátko asi 1000 km spotreba sa pohybuje od 5,3-5,7l/100km . Je dôležité ho nevytáčať veľmi nad 2000 ot  A dbať na preradenie tak 

ako to dáva počitač. Ja jazdím od asi 1700-2200ot.

 

Sice to v aute nastesti nemam ale kdyz si trochu na netu poctes zjistis, ze tomu, co tam cpe ekoteroristicky vyrobce se prave NEDOPORUCUJE verit, vzdyt by Ti tam pomalu pri 60km/h u benzinu nutil sestku .. Nesmysl. Nebo dobre - mozna super napad na ekonomicke jezdeni po zahrati motoru, ale takove ridice, co se plahoci (a navic podtaci vlastni motor) mam nejradsi :super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Keď si pozriete vlastnosti tohoto motora je jasne že jeho max krútiaci moment je už od 1750 ot teda ako u  nafty a je ho zbytočné vytáčať vysoko. Motor ma priamé vstrekovanie . Pri motore 82k nepriamé vstrekovanie začina max krútiaci moment na 2700 ot

tam je pridávanie namieste. A 110 na rozdiel od 82 Má dokonalejšie Vyváženie (2 vyvažovacie hriadele Takže sa nespráva ako iné trojvalce).

 

Nemyslel som pri rozbiehaní ale pri jazde.

Neuviedol som že platí na rovine nie v kopcoch a nie na dialnici. (keď si pozriete otáčkomer pri 90 a 5 zaradenom stupni zistíte. )

 

A za ďalšie od toho je človek vodičom že zvažujem a nedám si cez mesto 5 pri 50 ak to aj počítač navrhuje .

 

Nemal som na mysli športovú jazdu ale eko. A že sa to dá.

Upraveno uživatelem modelar22
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nejde len o to že kde mu začína max. krútiaci moment tak iba do toľko točiť, aby sme šetrili.

skúsený predajca / technik ti povie, že benzínový motor sa cíti lepšie v otáčkach, nízke otáčky mu škodia. nízkymi otáčkami pod záťažou si zakarbónuješ motor.

Takisto turbo dostáva pri nižších otáčkach pod záťažou viac zabrať, skracuje sa mu tým životnosť.

Nehovoriac o tom že zabehnutý motor treba pravidelne "prefúknuť" ak chceš aby ti vydržal dlhšie.

skús si pohľadať na internete niečo o "podtáčaní" motora, je toho popísaná spústa.

 

nie som v tom odborník, negatívne vplyvy podtáčania tu určite budú vedieť popísať viacerí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je fajn, že krútiaci moment je tak nízko, na rovinke bez pridavania sa dá ísť kľudne aj na 4 stupni 60 km/h, ale tam sú dosť nízke otáčky, myslím okolo 1600, to zvláda motor v pohode, ale na rozbeh, určite neskôr preradzovať ako pri 2200 ot, však čo som si všimol tak rozdieli medzi stupňami je okolo 1000 ot/min, čiže keď tak preradiš, dávaš pekne zabrat motoru, ja min vytáčam na 2500-3000 pri rozbehu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Niečo o preraďovaní http://auto.sme.sk/c/5930142/videoautoskola-iv-ako-spravne-preradovat.html

 

Dnešné motory sa už netrápia pri nižších  otáčkach a nedajú sa porovnávať z motormi staršími a to vlastne zohladňuje aj počítač.

keď navrhuje preradenie veď tak to naprogramoval výrobca. Samozrejme on nevie že ste v meste a máte obmedzenie to už musí rozhodnúť vodič. Uspora 1l/100km pri cenách N98 na nádrži predstavuje cca 7€ čo je dosť.A práve pri ot 4000 spotreba vzrastie.

Keď si pozriete okamžitu bude asi 12-15l. A čo sa tíka karbónu v N98 je obsjahnutý VIF a tomuto zabraňuje alebo aspoň minimalizuje.

 

 

Ps:Tak ako hovorí Rasťo na videu preradíť treba pri takých otáčkach kde motor akceleruje u tohoto konkrétneho motora je to

páve už citelné na 1750 takže pri asi 2000 to navrhne počítač a 2200 je to aj z rezervou . Potom je to už len o spotrebe.

 

Ešte jedno zaujímava video 1,2 130k   

Upraveno uživatelem modelar22
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

radiť u benziňáka smerom hore pri 2200 ?

nehnevaj sa, takto radia moji starí rodičia...

nič v zlom, len potom uškodíš len a len sebe.

údaj o okamžitej spotrebe má pre teba 0 pridanú hodnotu.

čo máš z toho že na 3 sekundy máš okamžitú spotrebu 15l/100 ??

ako ti to škodí?

práve preto motor akceleruje, že dostáva viac benzínu.

 

čo sa týka programovania odporúčania preradenia, ako som už spomínal ja aj viacerí, nie je to najlepšie pre motor, ale o pár centov lepšie pre peňaženku, aby si jazdil s podtočeným benzínom a spĺňal euronormy.

Na výrobcov tlačia euronormy a v dnešnej dobe automobilku živí servis nie predaj auta.

Ja mám P308 1.2 130k, momentálne za sebou už 15 000 km a popíšem ti, ako som to auto zabiehal ja:

 

0-2000km - Vytáčanie pri rozbehu a zrýchľovaní do 3000rpm, pri akcelerovaní som nedával pedál na podlahu, to je dôležité počas celého zabiehania

2000-5000km - Vytáčanie pri rozbehu a zrýchľovaní 50% času do 3000rpm, 50%času do 4000rpm, pri akcelerovaní som nedával pedál na podlahu, to je dôležité počas celého zabiehania

 

Po 5000km považujem auto zabehnuté tak z 80%, akcelerujem obvykle do 4000rpm, noha na podlahe podľa potreby a chuti, samozrejme stále len pri zahriatom motore, studený točím max. do 3000

Cca 1-2x do týždňa motor prevetrám na 2. a 3. prev stupeň do obmedzovača na plný plyn, noha na podlahu.

 

Dlhodobú spotrebu mám 6.2, okresky za 5.0-6.0 tempom 60/100, z toho dosť jazdím v meste.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A pozeral si to prvé video o radení? Avšimol si si kde mal otačkomer?

 

Dohodnime sa na kompromise že upravím svoj názor na 2600 /nemyslím zabeh motora ale eko jazdu./

 

Mam syna v tvojom veku a tiež to točí ako ty . No my čo už máme ten svoj vek a nejaké to auto za sebou trošku menej tlačíme na plyn . A ja predsa

nedávam návod na zábeh motora ale na ekonomickú jazdu. Ja tiež keď idem na diaľnicu alebo sa ponáhľam z práce  tak idem ináč ako keď idem každý deň do práce 100km.a 7€na nádrž je dosť.

 

PS:

Aký benzin tankuješ 98 alebo 95 ?

 

Ja som len chcel popísať že sa to dá aj na 5l .A už na túto tému končím.

Upraveno uživatelem modelar22
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V pohode, ja si nemyslím že to je o športovej jazde, vytáčanie do 4000 otáčok je stále len točenie do 2/3 otáčok, nepovažujem to za športovú jazdu.

Tankujem N95, Shell V-Power Nitro+, je tam rozdiel pár centov, prečo nie.

 

Tvoj jazdný štý je len a len na tebe, len neviem či si si všimol moju spotrebu pri mojom štýle jazdy...

Práve to som mal na mysli, že spotreba nejde hore.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím

 

Ja už musím tankovať N98 vozidlá zakúpené po 15.01.2016 majú od výrobcu povinnosť tankovať N98 /je to už napísané v tech pr./

Na Slovensku cena 95 cca 1,2..€ 98 cca 1,4..€ Čo predstavuje na nádrž rozdiel cca 10€ Je to dosť rozdiel. A hlavne nie všade ho majú. 

Upraveno uživatelem modelar22
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi, nejazdite s týmto motorom na spotrebu, tak či tak má dosť problémov s karbónovaním, len to zhoršíte. Modelar22 svojim štýlom jazdenia auto zrušíš, neber to ako kritiku tvojho jazdného štýlu z mojej strany ale ako kritiku toho motora. Viem čo hovorím.

 

http://www.autorevue.cz/tvorba-karbonu-je-novy-strasak-modernich-benzinovych-ojetin

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...