Jump to content
  • Aktuální cíle darů

Opotřebení zadních brzd 5008


marsamil

Recommended Posts

Máte někdo zážitek z výměny zadních brzdových disků na 5008? Já teď budu měnit, protože byť jsem předpokládal, že více budou opotřebeny přední brzdy, opak byl pravdou. Bohužel na levém zadním už jsem částečně kov na kov, takže musím měnit i kotouč a nejen desky. Průšvih je, že zadní kotouče jsou konstrukčně řešeny včetně nalisovaného ložiska a proužků čidla ABS, takže vycházejí skoro 2x dráž než přední.

Zatím jsem narazil na teorii, že je to z důvodu elektronické ruční brzdy a "hill assist" přibržďování.

Nemáte někdo montážní návod na výměnů kotoučů? Je potřeba nějaký speci stahovák? Můj servisák (mimo Peugeot) si není zcela jist, jestli na to bude mít vše, tak jen zjišťuji info než si to nechám zpola rozebrat. Díky

P.S.: Brzdy měním po 80000km, protože jezdím jako čuně :(

Link to comment
Share on other sites

Pokud ti zadni brzdy odesly drive nez predni, tak tam asi neco bylo spatne. Ta brzda vzadu musela pribrzdovat, jinak to neni mozne. Na druhou stranu, pokud jde jen o to, ze mas po 80.000 sjete zadni desky a nikolik kotouce, tak by to bylo ok. Ale mluvis i o kotoucich, tak predpokladam, ze kotouce jsou taky ojete.

 

Co potrebujes je pripravek na zatlaceni pistu v zadnich brzdovych trmenech - musi se zasroubovat a pak neco na stazeni kotouce s nabojem z čepu, nejlepe stahovak na to urceny ;). Po vymene by nebylo spatne pres diagnostiku zkalibrovat rucni brzdu, pripadne vymenit brzdovou kapalinu (PSA doporucuje menit co 2 roky) v okruhu a odvzdusnit.

Link to comment
Share on other sites

poškodil kotouč, protože sjel destičky na železo, jinak by kotouče asi v poho. Zadní destičky jsem měnil v 80000km přední odhaduju že těch 100000km na nich dám (musel jsem měnit ve 40000).

Zadní se sjíždí dříve prý kvůli stabilizaci a dalším brzdovým asistentům. 

Jinak prý se musí nastavit po výměně asi ručka přes DIA

Link to comment
Share on other sites

Já byl na servisce teď. Vpředu jsem měnil destičky, technik je odhadl tak na 5tis km, kotouč je tak na polovině (byl měněný v záruce kvůli vibracím asi v 12tkm). Vzadu je kotouč taky tak na polovině, destičky mají ještě třetinu (prý ještě nejmíň 20tkm vydrží. Obvykle parkuji bez ručky, na parkovací brzdě jen mimo domov.

Link to comment
Share on other sites

Ozzy, nejak nemam potrebu se k tomu vyjadrovat ;) Jestli je chces videt, mam je doma v garazi na stare naprave, muzes se na ne prijet podivat.

 

A pokud chces jeste nekomu rict neco o pohadkach s brzdama, zkus to tady http://forum.citroeny.cz/viewtopic.php?f=10&t=6605 tam ma nekdo i 270.000

 

Ono je to dost o tom, kdo jak jezdi.

Edited by HonzaC2
Link to comment
Share on other sites

Takže říkáte, že bez dia se po výměně neobejdu? Předpokládál bych, že se bude sistém kalibrovaný prostě momentem utažení ručky, čili že zatáhne a skončí prostě dříve...

A ten návod ev. dop. konkrétního stahováku taky nic?

Opotřebení brzd je jistě dáno mým stylem jízdy a ano, vlevo vzadu je to kov na kov.

Link to comment
Share on other sites

při výměně zadních destiček se musí něco nastavovat přes diagnostiku (asi ruční brzda) to je info z autorizovaného servisu. Už si nepamatuju přesně cenu, myslím že prohlídky jsou okolo 6000,- a s těma brzdama to bylo do 8000,-

Věřím, že si aut. servis nevymýšlí, jedině že by to technik blbě vysvětlil. 

Asi není nic jednoduššího něž tam zavolat a zeptat se

Edited by martinecondrej
Link to comment
Share on other sites

HonzaC2

 

citace: Ono je to dost o tom,  kdo jak jezdi.

 

to určitě, někde jsem se dočetl, že nejdelší přímý úsek silnice na světě je v Austrálii (145.5 km) :mrk , tak tam by asi mohl najet i milon bez opotřebení zad. brzd :D

ber to s humorem :papa

Link to comment
Share on other sites

Ještě jednou o výměně brzdových destiček zadních brzd. Včera jsem, díky tomuto vláknu, kouknul na zadní destičky a byl jsem zděšen. Opravdu se opotřebovaly dříve jak přední. Byly téměř bez obložení. Zeptal jsem se tedy, v domění, že bude třeba nějaká kalibrece přes diagnostiku, v autorizovaném servisu Peogeot, zdali by a za kolik provedli výměnu, nejlepe ihned. Za "krásných" 2450kč. odhadnuté ceny technik vypsal zakázkový list, predal jsem mu klíč od vozu a auto s přetaženým igelitem přes sedačku zmizelo v dílně. Prace byla na hodinu, podle zakázkového listu. Během teto doby, čekání v "šourumu" jsem se samozřejmě technika zeptal zdali je potreba kalibrace přes diagnostiku. Ze začátku ani nechápal na co se ptám. Potom ,když pochopil otázku, řekl, že se to nedělá. Není prý potreba.

Edited by brutall
Link to comment
Share on other sites

desky jsem měnil cca v 70 000km zadní byly ko, přední  by ještě vydržely, ale vyměnil jsem je hned abych nezapomněl a nesjel na doraz .

cena  za ATE  cca 2000,- za oboje a nic se nemuselo nastavovat ruční brzda si dojela sama kam měla :)

jen roztáhnout písty pomocí uni př. který má každý servis, 

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...