Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Padá výkon a trhanie po naštartovaní


zepko

Recommended Posts

Zdravím vás, už dlhšie, fakt dlhšie bojujem s jedným nepríjemným problémom. Na úvod, mám 2,0 HDI (RHR), nabehaných 230tis km.

 

A teraz k problému, auto štartuje dobre, ale po každom naštartovaní trvá chvíľu, kým má poriadny ťah. Ak pridám plyn, aj na neutrály, tak aj keď držím rovnomerne pedál, otáčky mi skáču hore dole, auto v istých momentoch akoby duselo a mám problém niekedy dokonca sa rozbehnúť aspoň na 30 km/h, čiže musím sa stiahnuť na bok a počkať kým to prejde. Zaujímavé je ale, že niekedy po minute niekedy aj 5 min trvá kým ako keby niečo preplo a od toho momentu, až do opätovného naštartovania ťahá úplne normálne. Som si všimol aj taký zvuk ako keby niečo zahrčí v istom momente a po tom čo to počujem už to ťahá a nepadajú otáčky. Už som to riešil aj v servise, ale zatiaľ som sa toho nezbavil. 

 

Na diagnostike ukazovalo, že tlaky tam lietajú hore dole a že vraj to asi bude palivovým čerpadlom. Takže teraz som tak, že sa mám vyjadriť či ideme do výmeny toho čerpadla alebo čo s tým. Mám ale troška obavy, či to fakt môže spôsobovať to čerpadlo. Keďže tento môj problém trvá už veľmi dlho, osobne si myslím, že by to čerpadlo odišlo už úplne a nie po každom štarte sa takto choval. Nemám problém prejsť aj 300 km na šup ale po každom novom štarte ten problém je späť. V zime je to o niečo ešte horšie a trvá to dlhšie, kým to prestane. Miestami auto tak trhá, že po roku môžem zas meniť silentbloky na motore lebo tie nárazy dajú zabrať.

 

Mal by niekto radu, či už súhlas s tým, že sa môže takto čerpadlo chovať? Skôr by som uveril, že v tom má prsty nejaký snímač alebo regulátor. Nie som odborník, tak neviem ako úplne presne čerpadlo funguje či má niečo dočinenia s tými pohybmi tlakov. Aj na volnobehu tie tlaky skáču a je počuť, že auto sa trápi už aj podľa zvuku motora, plus mi vtedy kolíšu aj otáčky zvykne sa zvýšiť ako keby som trocha plynu pridal o nejakých 150-200 otáčok a toto robí viackrát, v podstate až kým nepočujem ten spomínaný zvuk také akoby zahrkotanie či ako to nazvať.

 

A ešte také čo som si všimol, kým trvá ten problém mám dosť zvýšenú spotrebu, aspoň podľa palubného počítača, auto síce ledva ťahá, lebo ako keby sa aj snaží ťahať, ale zároveň ho aj dusí. Niekedy mi to ukazuje aj aktuálnu spotrebu okolo 17-20 litrov.

 

Budem vďačný za každý dotaz alebo radu, resp. či teda ísť do výmeny toho čerpadla, nerád by som zaplatil 500 € a potom zistil, že ani nie v tom je problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj ak by si chcel vymeniť čerpadlo tak mám jedno dispozícií je síce použité ale funguje mal som podobný problém A namiesto kúpi nového čerpadlá som si zohnal použité, vymenil ho ale nepomohlo to....Ja som mal problém so zlým FAP-OFF....

Odoslané z SM-N910F pomocou Tapatalku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

podľa všetkého ja by som mal mať ešte FAP ON. Auto som kúpil pri 160 tis. km. 

 

Hlavne ma znepokojuje to, že sa to deje po každom naštartovaní, a že to po chvíľke prejde. Očakával by som, že keď je problém s čerpadlom, alebo niečo mechanické, tak by to robilo stále a nie len pár minut po štarte, to si neviem nijako vysvetliť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

km sú reálne .. ten problém trvá dlhšie, už dva roky, lenže stále sa mi to nepodarilo vyriešiť .. preto sa mi nechce veriť, že je to čerpadlom, za tú dobu by sa už bol zhoršil ten problém a možno by odišlo úplne ...

 

po novom sme začali špekulovať či to nemôže byť čerpadlom v nádrži, aj keď ohľadom toho som tu dočítal už všeličo, že také niečo tam ani nie je a podobne ... 

 

mohlo by sa to nejako zaniesť alebo čo ja viem a kým to začne normálne fungovať tak to trvá pár minút ? hm ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč 150km/h? Stačí když pojede předpisově. Neplatí, že čím větší rychlost, tím více vypálený (zregenerovaný) FAP.

 

A km sú reálne? ???
Skus ho na diaľnici poriadne vypáliť 150km/hod aspoň 15 min nech prebehne regeneracia. .

Odoslané z SM-N910F pomocou Tapatalku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nemyslím si že to spôsobuje FAPka, s tým som mal za posledné 4 roky len jeden problém, aj to hlásilo len vysoké množstvo additiva v palive ale jak som tomu dupol sa to prepálilo a kontrolka prestala svietiť

môj problém už trvá viac ako dva roky ale zatial mi nikto nevedel presne povedať, aký je problém a nemám nato aby som si zaplatil súčiastky na pokus omyl však keď nie tak vyskúšame niečo iné, hlavne keď sa hýbeme v sumách 500 € a podobne...

 

takže mi nedáva zmysel moc to, že ta tú dlhú dobu sa problém ani nezlepšil an nezhoršil, keby to bolo vysokotlake cerpadlo tak hadam by to už za tú dobu odišlo úplne, a nerobilo by to problém len pár minút po každom štarte ale snáď by som niečo cítil aj pri bežnej jazde a ťahu motora ...

 

neviem zatiaľ, musím pozrieť keď prídem domov, či môj model má palivovú dopravnú jednotku v nádrži, či nemôže byť, že je to nejak upchaté alebo je tam nejaká vada s prívodom paliva po naštartovaní ...

 

resp. sme ešte špekulovali dávnejšie, či by to nemohol spôsobiť EGR , že by bol zanesený a zle spína a tiež mu chvíľu trvá kým začne normálne pracovať ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Baffy' má pravdu, já měl taky podezření na horší egr tak sem ho zeslepil a hned sem věděl jestli je špatnej nebo ne, jezdil sem se zaslepeným egrem cca 1000 km než sem ho nechal softwarově vypnout a ani se nerozvítila kontrolka motoru. 

Upraveno uživatelem mikysedliste
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no už sa zbierajú názory čo by to mohlo byť, ako naftovú pumpu necháme až na koniec, keďže je to najväčšia položka ...

 

potreboval by som poradiť, síce mi zatiaľ skoro všetci hovoria, že nemám v nádrži palivovú prívodnú jednotku, ale podľa môjho laického pozretia si myslím, že ho tam mám ... budem rád ak niekto kto pozná ako to presne vyzerá potvrdí, alebo vyvráti môj názor ...

 

priložím fotku z môjho auto, aspoň pohľad z hora ...

 

ako som si prezeral tie prívodné jednotky, ako aj čisto snímač hladiny paliva, tak mi to príde, že mám tú prívodnú jednotku asi ...

 

podla rozloženia mi to najviac pripomína toto

 

http://www.autodielyonline24.sk/delphi-7010159.html

 

ďakujem za radu ...

post-31883-0-06164200-1449937622_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kľudne to môžeš vylúčiť, 2.0 HDI nemá podávacie čerpadlo v nádrži. Pred naftovým filtrom máš balónik na naťahanie nafty v prípade potreby alebo pri odvzdušnení pri výmene filtračnej vložky a ďalej si ťahá naftu vstrekovacie čerpadlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to ano, tá pumpička tam je, tie čo majú podávacie čerpadlo nemajú pumpičku teda ? motor mi chytá na prvé maximálne tretie pretočenie štartéra, keby bol nedostatok paliva asi by točil dlhšie ?

 

po novom jeden servisák tvrdí, že by to mohla byť triska, že jedna nefunguje správne, aspoň určitú dobu a kým začne aj tá správne pracovať, tak ostatné tri sa snažia dorovnať výkon a to môže mať za následok to trhanie ???

 

alebo, že tam je príliš veľký prepad nafty, čo by dávalo zmysel trocha, vzhľadom aj k tomu, ako som už písal vyššie, že počítač mi ukazuje prehnanú aktuálnu spotrebu, auto neťahá len cuká a trhá a pritom mi ukazuje spotrebu aj okolo 20 l.

 

ešte taká vec, po naštartovaní mi často kolíšu otáčky a je to počuť aj na motore, ako keby som jemne stúpal na plyn pričom to robí samé od seba, to neviem tiež čím to môže byť, potom počuť odniekadial, neviem presne určiť miesto, či priamo motor alebo iné, také zahrčanie či podobný zvuk a potom sa otáčky ustália ...

 

a ešte jeden postreh, posledné dva tri mesiace sa mi dvakrát stalo, že po naštartovaní ako keby nenabehol jeden valec, otáčky voľnobežné som mal okolo 550-600 ale po pridaní plynu sa to potom následne upravilo na klasické voľnobežné otáčky ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V Tvojom prvom príspevku píšeš,že lietajú tlaky.Aké tlaky?Nie sú to náhodou korekcie vstrek.dávok?Tlak paliva?Skús osloviť niekoho s origo diagnostikou(ale človeka čo vie ako a čo treba kontrolovať)nech sa tomu povenuje.Bez diagnostiky by som šiel pekne postupne a preventívne by som pozrel-premeral žhaviče,elektropneumatické ventíle škrt. klapiek,prezrel by som komplet podtlakové hadičky,vymontovať,vyfúkať vzduchom regulátor tlaku paliva,kontrola,vyčistenie egr,test prepadov vstrekovačov...Skús prečistiť palivový systém prípravkom tec 2000.Postup nájdeš tu na fóre.Všetko z čoho trčia káble sa dá pekne elektricky odskúšať diagnostikou v teste akčných členov.To zachrčanie sa ozýva odkiaľ?

Upraveno uživatelem milanblatnica
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...