Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Tažný zařízení


antal 67

Recommended Posts

Ahoj!

Omlouvám se za neostrou fotku, ale vše je patrné. Ač je na nálepce Peugeot, je tam i Bosal, takže to pro ně dělá. Originální svazek elektroinstalace přímo pro Peugeota 2008 je dostupný třeba zde: https://eshop-peugeot.cz/cs/154-exterier#/skupina-tazna_zarizeni

 

Nějaký návod: https://www.pfjones.co.uk/Bosal/037-801.pdf

 

IMG_3007.JPG

Upraveno uživatelem Markusenka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na 307 jsem měl taky tažný (originál Peugeot) a zásuvku 13 pol a jak jsem tam dal přechodku a zapojil vozík tak na displeji se mi objevila hláška s výstražným trojúhelníkem "Couvací asistent vypnutý" takže to má Peugeot ošetřený a po připojení přívěsného vozíku asistent nefunguje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 3. 7. 2018 at 8:00, Markusenka napsal:

Ahoj!

Omlouvám se za neostrou fotku, ale vše je patrné. Ač je na nálepce Peugeot, je tam i Bosal, takže to pro ně dělá. Originální svazek elektroinstalace přímo pro Peugeota 2008 je dostupný třeba zde: https://eshop-peugeot.cz/cs/154-exterier#/skupina-tazna_zarizeni

 

Nějaký návod: https://www.pfjones.co.uk/Bosal/037-801.pdf

 

 

Ahoj, super díky moc za ochotu, našel jsem na netu totožné.

https://www.accessoires-peugeot-midiauto.com/home/808417-attelage-rotule-col-de-cygne.html

Upraveno uživatelem Péťa
Odstraněn obrázekz citace
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Ahoj!

Tak mi hnedka v pátek tažný zařízení ochránilo zadek auta od poškození.

Zastavil jsem na křižovatce abych dal přednost, za mnou jedoucí Seat sice zastavil, ale kluk pak pustil spojku a prd byl tam. Na Peugeotu na pohled vůbec nic, Seat zdemolovaná RZ a minimálně prasklej lakovanej nárazník .

Pojedu to nechat radši prohlédnout do Peugeotu, hlavně, zda se dole neodloupnul někde tmel svařovaných spojů a podobně.

Uvidím co a jestli vůbec měco najdou.

Mára

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.

Proto to chci nechat prohlédnout. Ale bylo to jenom lehké najetí z 1 metru, tak to nepředpokládám.

Když by tam koule nebyla, tak je v tahu nárazník, čidla, chromová lišta, možná i zadní dveře. Takhle z těhle dílů poškozené není nic. 

Zavěšení tažného zařízení je pomocí pevnostních šroubů a určitě je dimenzované na slušnou odolnost vůči tahu, ale i tlaku (brždění). Když mám vozík plný šterku a při jízdě z kopce šlápnu na brzdu, tak tam bude velmi slušný napnelismus. Soused má sundavací tažné a na několik měsíců staré nové Mazde CX5 jenom na nárazníku utrpěl škodu za 45tKč včetně originál lakování.

Určitě má odolnost tažného zařízení své limity, ale proti strkanicím na parkovišti, nebo křižovatkách může slušně ochránit. 

Pokud je styčnou plochou ta koule, tak síla na ní působící se přenese na rám tažného zařízení a dále se minimálně dva body připevnění k rámu auta, tedy síla působící ma rám, šasi auta bude už rozložena na 1/2.

Mám pocit, že se v ten pátek obrazně řečeno tažné zařízení zaplatilo :)

 

Mára

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Markusenka mám stejný názor jako ty a když bude pecka tak je jedno jestli tam tažné máš nebo nemáš protože auto bude na odpis....v případě tažného shrnuta podlaha,bez tažného zas střecha ohla do bananu...

Já mám vždy pevný,sundavaci bych nechtěl, právě kvůli tomu, že 2x to do mě nahulili když jsem stál před prechodem,a nikdy jsem neměl škodu,zato viník měl předek na kaši,chladiče KO...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dá se na to dívat i obráceně.Pokud by tam tažný nebylo tak by mohla být jen odřenina.Vem si pokud to do někoho nasypete a bude mít tažný tak budete pěkně nadávat a neříkejte že se to vám nemůže stát:) Za mě pokud tažný nepoužívám nemá na autě co dělat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na parkovišti nic neochrání, protože při nárazu nárazník na nárazník se nic nestane. Už proto, že je tam kontakt na velké ploše. Jednnou se mně díky nějakému podivnému zkratu podařilo "nahulit" do auta za mnou takovým způsobem, že to nestihly pobrat ani senzory. Jenom píp, rána a stál jsem. Jenom jsem se chytil za čelo a šel zkouknout tu hrůzu - ani na jednom autě jsem nic nenašel.

Na bývalé Thalii jsem pevné tažné měl a vždy když jsem couval do úzké mezery, tak jsem trnul, ať se tou koulí do auta za mnou neopřu.

No a jako poslední, manželka měla nehodu - první auto zabrzdilo před přechodem, druhej to zaflekoval už jen tak tak a žena jela za ním. Přidalo se ještě nebezpečně se blížící auto z boku (takovej ten střelec z vedlejší) a ona už prostě dobrzdit nestihla. Kdyby to auto před ní nemělo tažné, tak škoda bude minimální. Takhle prošlo tažné POD nárazníkem do chladiče, utrhlo a proděravělo ho a jak šlo odrazem aut ven, tak urvalo celej předek - vytrhlo z úchytů nárazník i se světly. Normálně by se dalo odjet po ose, takhle odtah a škoda na autě 80 tisíc. Divím se, že třeba proti tomuhle pojišťovny nebojujou. Přední auto mělo lehce odřený nárazník. A tažné mu "neochránilo" nic, primární náraz šel PLOŠNĚ do nárazníku, koule jen znásobila škodu na našem autě. A mohl být rád, že to nešlo nárazník - tažné, mohl mít celé auto hnuté.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.

Auto je prohlídnuté, nikde nic. Ani v místě, kde je rám tažného zařízení rovnoběžně s částí karoserie auta a je tam maximálně 1 mm spára se to nedotklo, nepropružilo. Bylo by to vidět na barvě.

Je to věcí názoru, odpovědnosti za nedobrzdění a tak. Taky věcí osobních zkušeností, až Vám to ochrání auto, budete mluvit jinak.

Asi by se mělo principielně  bojovat za dodržování bezpečné vzdálenosti, udržování pozornosti řidičů, než brojit proti pevnému tažnému zařízení. 

Jinak samozřejmě, že ta koule není všespásná, ale před specifickým druhem následků ochrání. Rozhoduje mohutnost nárazu, místo a úhel nárazu a mnoho dalšího. Za ideální situace, kdy auta jedou za sebou, pak má potenciál ochránit na vzdálenost, na kterou trčí ven za zadní nárazník, kdy energie nárazu bude pohlcena deformací předku vozu který nedobrzdil. 

Klučinovi praskl nárazník, ale chladiče měl OK.

Já počítám, že nemít pevné tažné, tak v tom budu za 30tKč ani nevím jak (nárazník, čidla, zásuvka tažného, lakování, montážní díly, ozdobný šroubovací spojler a práce v autorizovaném servise)

Jinak jsem teď viděl rozstřelenou 2008 od tažného, která nejen že nedobrzdila, ale ještě jí i zezadu pomohlo další auto. Po vyčíslení jenom dílů, je to totálka. Když jsem viděl, že za palubku chtějí bezmála 50tKč, tak jsem lapal po dechu :)

 

Mára

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 11 měsíců později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...