Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Není tu nějaký odborník na "operativní leasing"?


Medvěd

Recommended Posts

Ve škole se pohnuly ledy a prý bylo schváleno pořízení nového auta pro rektora. Já jsem od kvestorky dostal velice vágně určený úkol vybrat auto (zřejmě SuperB), rozumně ho nakonfigurovat a zjistit jak to funguje při operativním leasingu eventuelně doporučit firmu - kvestorce se zalíbil model pravidelných splátek a cca po třech letech nové auto. V úterý se s ní musím sejít ohledně té konfigurace a až budu mít přesně vybráno, tak by se mi MOŽNÁ!!! hodil někdo, kdo třeba v takové firmě dělá nebo aspoň o tom něco ví.

Potíž je, že na škole je všechno jaksi "krkolomné" (ověřeno na půlroční anabázi ohledně koupě mikrobusu, kde se po mém "výběrovém" řízení ještě dělalo výběrové řízení jakýmsi školním oddělením. Oboje to vyhrál stejný prodejce a den před podpisem smlouvy se najednou zjistilo, že mikrobus vlastně nebude potřeba a tak se akce stornovala) a já momentálně netuším, kdo další bude o koupi rozhodovat - jen vím, že se auto musí koupit ještě letos !!!

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

čau Medvěde a ostatní co uvažujete o operativním leasingu

Supa tedy neumím, ale o PEUGEOTech se spolu můžeme bavit.

 

Pro předběžnou kalkulaci je potřeba zadat tyto údaje:

délka leasingu 

předpokládaný počet ujetých km za tuto dobu

zda se požaduje jen financování vozu 

nebo full servis a včetně pneumatik atd

spoluúčast na pojistném 5 / 10%

a v neposlední řadě cena vozu, to znamená jaký vůz a s jakou výbavou 

Toto platí pro přesný výpočet splátek dle potřeb klienta.

 

Jinak má PEUGEOT již vypočítaný a podporovaný Operativní leasing i pro soukromé osoby.

V tomto případě se jedná o délku 24 měsíců  / 40.000 km a 36 měsíců / 60.000 km.

Jedna varianta je jen financování vozu a druhá je financování vozu včetně servisu.

 

JVT

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejsem odborník na OL - dám tedy do diskuze jen vlastní zkušenost.

Naše společnost tuto formu leasingu zkusila po dobu cca 5-ti let a nakonec se vrátila opět k pořízení vozidel do firemního vlastnictví.

OL od společnosti LeasePlan byl v režimu Full servis. celkem asi 80 vozidel Škoda od základní Fábie s klimačkou po SupeB s plnou výbavou. Všechna auta měla instalovanou EKJ (elektronická kniha jízd) a čipem pro start. (bez "klíčenky" se nedalo nastartovat).

Náklady na provoz na takto pořízená vozidla dost výrazně převýšily náklady na vozidla ve vlastnictví naší společnosti.

Je to jen o tom, zda se mi vyplatí přenést starosti o provoz vozidla na někoho jiného a samozřejmě za to zaplatit. Tím míním např. včas dodání dálniční známky, nehlídání data "technické", garanční prohlídky dle nájezdu nebo data atd. Jiná věc je, že v případě problému (porucha, garančka ...) bylo možné využít je smluvní servisy Škoda a současně i LeasePlan - dost omezující podmínka.

Evidentně těch negativ bylo víc včetně třeba toho že např. proražená pneumatika byla hodnocena jako "skoronehoda" a náklady na opravu či výměnu (pokud byla neopravitelná - boční průraz) šly za provozovatelem, tedy za naší společností tzn. další náklady.

Kamenovat prosím jen s citem.

Je to jen o tom, zda starosti hodit na někoho jiného a samozřejmě za to zaplatit.

OL má pochopitelně také výhody. Např, po 4 letech dostanu nové auto a nemusím se starat o to jak a za jakou cenu se zbavím toho starého. Což také není až tak úplně jednoduché. Při výměně projde vozidlo celkem důkladnou kontrolou a jakékoli poškození nezpůsobené běžným provozem (např. od cigarety propálený potah, nebo jiné mechanické poškození, závada) jde na vrub provozovatele. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky můžu přidat negativní zkušenost. Měli jsme ve firmě 4 auta na OL na 4 roky. Jedno auto zaměstnanec asi po dvou letech naboural. Byla to totálka a peníze z pojistky dostala společnost nabízející OL a naše firma musela ještě doplatit zustatkovou cenu auta před nehodou cca. 80 000,- Kč za nedodržení podmínek OL.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A proto se to jmenuje operativní leasing a ne charita :D Společnost to nabízí proto, aby vydělala, a musí to tak mít z logiky věci nastavené tak, aby vydělala v každém myslitelném případě - v případě vysoké poruchovosti, neurvalého zacházení, nehod, všeho, to vše musí mít zakalkulováno v ceně tak, aby pořád zbylo na její výdělek. Nic divného.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když už jste nakousli ty zkušenosti tak u nás v práci se to pokoušelo taky na OL problém je že využití služebních aut je hodně specifické takže auta přidělená na některých odděleních GŘ měla do limitních km velkou rezervu kdežto auta přidělená na provozní dispečink se limitním km blížila skoro 3/4 roku před koncem smlouvy. A protože smlouva byla napsaná chytře a změny by se tvrdě promítli do ceny tak před koncem té smlouvy došlo k tomu že auta která byla vybavená pro práci dispečinku se odstavili a dispečeři dojížděli auta kterým do limitu chybělo dost km. Samozřejmě že se do těch aut musela dodávat dispečerská technologie což také stálo nemalí peníz. A hlavně dispečeři jezdili neoznačeníma autama a vznikali z toho rizikové situace. po skončení té smlouvy se přešlo na jiný model firma nakoupila do svého majetku auta pro běžný provoz a dispečerské auta jsou dále na OL ale už je to prý lépe nastavené. Jinak dispečeři lítají Š Rapid spacebak v naftě a krom klimatizace ty auta nemají nic. Kromě zástavby dispečerské technologie, LED maják na střeše, radiostanice, HF telefon, GPS lokalizátor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky můžu přidat negativní zkušenost. Měli jsme ve firmě 4 auta na OL na 4 roky. Jedno auto zaměstnanec asi po dvou letech naboural. Byla to totálka a peníze z pojistky dostala společnost nabízející OL a naše firma musela ještě doplatit zustatkovou cenu auta před nehodou cca. 80 000,- Kč za nedodržení podmínek OL.

Ten doplatek 80 000,- Kc by byl ale i pri klasickem leasingu,ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vždyť je to celé jednoduché, je to zpoplatněná služba jako kterákoli jiná. Jednoduchý příklad např. úklid domácnosti: není to zcela adekvátní přirovnání, ale podstatu vystihuje.

1. uklízím si sám:

     - investice - čas strávený úklidem, úklidové prostředky náklady a čas na nákup a ne právě (alespoň v mém případě) oblíbená práce. Náklady řekněme 500,- Kč/měs.

2. úklidová firma:

     - můj čas strávený úklidem "0" = můžu se věnovat např. zábavě, náklady na úklidové prostředky "0" = nemusím nic nakupovat a hlídat co mám či mi chybí. Náklady hrazené úklidové firmě řekněme 1000,- Kč/měs.

Je tedy vyloženě na mě zda se mi to vyplatí a především zda na to mám. 

Upraveno uživatelem FrantaCV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To asi jo, ale za ten vrak by dostala peníze od pojišťovny naše firma.

Takhle firma zplatila cca 36x4800,- Kč + doplatek 80 000,- Kč a nakonec neměla nic. A to nevím kolik dávali na akontaci.

Mozna ti uplne nerozumim, ale dle meho se auto stava majetkem firmy az po ukonceni leasingu. Do te doby patri leasingovce a tedy v pripade skody plati pojistovna leasingovce, a to se tyka jak klasickeho, tak operativniho leasingu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Méďo, hluboce se mýlíš. U OL máš při ukončení (uplynutí smluvní lhůty) dvě možnosti 

1. vezmeš si nové auto a v OL dále pokračuješ - obvykle je to spojeno s dodatkem k původní smlouvě s ohledem na měsíční splátky mohou být vyšší i nižší

2. odkoupení za zůstatkovou cenu a převod do vlastnictví firmy.

Na 99% na tom proděláš. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...