Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Porovnání motorů 1.6VTi, 1.6THP, 1.6HDi a 2.0HDi


greender

Recommended Posts

Všem moc děkuju za reakce. Vážím si vašeho času. 

No vypadá to, že i přes malý nájezd a v týdnu šmrdlání po městě, škola, školka, práce. O víkendu 30 tam s 30 zpět k babičce. Plus občas výlet pěkně po dálnici. Tak i přesto půjdu to tě 1,6 Hdi. Z více zdrojů se kloní až v Euro 5, kde má jen 8 ventilů a dělá méně problémů. 

No mela jsem představu i s panoramatickou střechou, ale to má málokteré auto, které má i zadní okna v elektrice. Jsem holt náročná. Ale po 2 mesisicjc vybírání vím co chci. Teď už jen to najít. Čekat a najít. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 minutami, RichVa napsal:

U té 1.6HDi bude záležet na místě prvního prodeje. Máme 207 1.6HDi 80kW z roku 2006 dovezenou z Německa a FAP má. 

Máš pravdu, já měl na mysli tu 66kW variantu, ale tak nějak jsem to tam zapomněl napsat:D A ještě Ti dávám za pravdu, že u aut neprodaných na našem trhu asi může mít FAP i slabší varianta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

53 minutes ago, Nosanda said:

půjdu to tě 1,6 Hdi. Z více zdrojů se kloní až v Euro 5, kde má jen 8 ventilů a dělá méně problémů

Novsia 8 ventilova verzia je dobre rozhodnutie. Ta starsia 16 ventilova je problematickejsia z viacerych dovodov. A ked sme pri tych zdrojoch, tak najlepsi zdroj k tymto motorom co poznam je tento clanok: http://www.autorubik.sk/clanky/motor-psa-ford-16-hditdci-dv6/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jak se tu psalo , jí mám 1,6VTI 88kW a cca 116 000 km, rok 2009 v 308SW . Do teď jsem jen jezdil 6km tam a 6 km zpět (proto benzin) + sem tam nějaký výlet na PC sraz :papa .  Jak se tu píše - všichni na to nadávají a já jezdím. Asi nechci vidět jak to vypadá ve vnitř motoru a je pravda, že to žere olej i benzin. Ale po městě přískokem v před považuji 8 - 10 litrů/100km dle ročního období za akceptovatelnou položku. Když jedu za máti, je to 15 km a hned jsem na cca 6,5 po městě .  No a olej ? Těch cca 200 Kč / 3000 km za olej oželím. Aneb kdo nemá na banány ať si nepořizuje opici. A na závěr závady za těch 10 let : vodní pumpa, lambda sonda a nyní zřejmě výměna cívky.  Plus samozřejmě spotřební materiál a do toho počítám nedávno (rok/dva dozadu) přední kotouče a destičky. Jo a ještě jsem zapomněl na těsnění pod hlavou a za to stejně může Scratch, protože 10 let to auto pořádně nejelo a pak se žene 1200 km za "Pršounem" ve Fordu 150km/h .    Výsledkem bylo, že se poprvé pořádně ohřál blok motoru a trochu se roztáhlo těsnění a začalo to prosakovat - tento koment berte prosím s nadhledem  😇

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moc děkuji za váš komentář. Spotřeba oleje a benzínu mne až tak žíly netrhá. Hlavně ayb to nebylo furt v servisu. 

Už jsem smířená s čerpáním kvalitního paliva. A že to bude žrát trochu olej, to mi tak nevadí. Hlavně aby se stále neporouchavalo fatalne. 

Upraveno uživatelem Péťa
Necituj předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já nic z toho nepovažuji za fatální poruchy. Servisy probíhaly tak že ráno odevzdat , po obědě vyzvednout .  Tady jsou pro představu data, náklady a co to bylo za opravu . . .  s tím, že kotouče, destičky a svíčky nepovažuji za poruchu , ale spotřebu .

31.10.2017   86 500 km     2 100 Kč - vodní pumpa

19.09.2018   98 400 km     2 700 Kč - Přední kotouče Bosch - lakované

                                          1 700 Kč - Přední destičky Bosch

                                          1 500 Kč - Svíčky Bosch / výměna cca za 4 roky

04.05.2020  112 000 km     3 000 Kč - elektromag. ventil, zátka olej.vany , seřízení řetězu

                    112 000 km     3 300 Kč - přední lambda, klínový řemen, těsnění hlavy válců

Upraveno uživatelem Klemoň
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hledal bych i na ofiko stránkách Citroen--mají tam slušná, prověřená auta s nějakou zárukou, prověřenou historií, bez právních vad :roker, osobně bych Citroen C3 Picasso koupil s 8V 1.6 HDi 68 kw s FAP, ale bez Blue, je to dostatečný motor pro tohle auto, spolehlivý, spotřeba bude do 6 litrů...

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nojo aLe 8V 66kW bude euro V a to už má FAP. Bez FAP  bude euro IV 60 kW. A podle doporučení už je lepší stavba motoru ta euro V. 

Já už z toho mám hlavu jak balón 

 

Upraveno uživatelem Péťa
Necituj předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 33 minutami, Klemoň napsal:

No já nic z toho nepovažuji za fatální poruchy. Servisy probíhaly tak že ráno odevzdat , po obědě vyzvednout .  Tady jsou pro představu data, náklady a co to bylo za opravu . . .  s tím, že kotouče, destičky a svíčky nepovažuji za poruchu , ale spotřebu .

31.10.2017   86 500 km     2 100 Kč - vodní pumpa

19.09.2018   98 400 km     2 700 Kč - Přední kotouče Bosch - lakované

                                          1 700 Kč - Přední destičky Bosch

                                          1 500 Kč - Svíčky Bosch / výměna cca za 4 roky

04.05.2020  112 000 km     3 000 Kč - elektromag. ventil, zátka olej.vany , seřízení řetězu

                    112 000 km     3 300 Kč - přední lambda, klínový řemen, těsnění hlavy válců

Jo tak kdyby to bylo takto tak je to pohoda. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě v roce 17 se nám podařilo koupit novou 301 s klasickým benzínovým motorem 1,6 NFU (ve VIN je skupina písmen NFP). Starý spolehlivý motor, vylepšili táhne hezky odspodu a moc nežere. Kdyby se ti podařilo trefit na C3 Picasso s tímto motorem, tak doporučuju. Jinak 1,6 HDi.

Motor poznáš podle toho, že má zdvihový objem 1587.

Procházel jsem inzeráty, asi neexistuje, tzn. C3 se s tímto motorem už nevyráběl.

 

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest Petr 3008

Já jsem jasnej zastánce HDi, nikdy jsem s těmito motory neměl žádný zásadní problém, jak 1,4 tak 1,6. Měl jsem bez i s FAP a vždy spokojenost, krásně jezdí a super spotřeba. V nynějším Partneru 1.6 mám dokonce pouze 55 kW, na jízdě to poznat není.

Vždycky pochopitelně záleží na předchozích majitelích jak se k autu chovali.  Jediné co bych já před nákupem staršího HDi doporučil, je s autem dojet na zkušební změření emisí. Lepší než to pak řešit následně.   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest Petr 3008

@Nosandaa neplatí to jen u auta s FAP.  Mám takovou vlastní zkušenost  -  Partnera jsem kupoval zhruba před 6- ti lety, je to r.2008, 1.6 HDi, je bez FAP.  Auto bylo po prvním majiteli, cca 140 tis km, čerstvě po stk.  Pochopitelně to nějaký servis potřebovalo, ale samé běžné věci - brzdy, manžety poloos, olej atp.  Auto jezdí nádherně, spotřeba 4,5 l.  Na další stk jsem jel s úsměvěm a klidem.  A hned jsem taky s úsměvem vyletěl z emisí - nezpůsobilé.  Bylo to docela překvapení, auto nijak viditelně nekouří, alespoň tedy v běžných otáčkách a nad 5tis to fakt normálně netočím.  Nechal jsem si hned udělat diag. v Peugeotu s výsledkem - celkem vše ok, žádný problém.  Prostě je vyšší kouřivost. Trochu už i propouští torbo, takže je celý systém zanesený. Pochopitelně by se nechalo povyměňovat půl auta a nějak to řešit, ale...  Nejistý výsledek a náklady převyšující možná dnešní cenu auta.  A tak to prozatím přes emise vždy nějak nechám protlačit, dokud to ovšem půjde.  Nebýt téhle měřitelné závady, tak je to auto super.

Proto bych si dneska já před nákupem na ty emise dojel. Je to jen zkušební měření bez zápisu a za pár korun navíc.  A když už, tak není vůbec od věci projet zkušebně celou stk. Je to zlomek peněz oproti ceně auta a slušný prodejce by s tím neměl mít problém.  Pokud problém má, vidíš hned, že bude něco špatně. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...