Nosanda Odesláno 18. únor 2021 Sdílet Odesláno 18. únor 2021 Všem moc děkuju za reakce. Vážím si vašeho času. No vypadá to, že i přes malý nájezd a v týdnu šmrdlání po městě, škola, školka, práce. O víkendu 30 tam s 30 zpět k babičce. Plus občas výlet pěkně po dálnici. Tak i přesto půjdu to tě 1,6 Hdi. Z více zdrojů se kloní až v Euro 5, kde má jen 8 ventilů a dělá méně problémů. No mela jsem představu i s panoramatickou střechou, ale to má málokteré auto, které má i zadní okna v elektrice. Jsem holt náročná. Ale po 2 mesisicjc vybírání vím co chci. Teď už jen to najít. Čekat a najít. Ajap ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ajap Odesláno 18. únor 2021 Sdílet Odesláno 18. únor 2021 před 22 minutami, RichVa napsal: U té 1.6HDi bude záležet na místě prvního prodeje. Máme 207 1.6HDi 80kW z roku 2006 dovezenou z Německa a FAP má. Máš pravdu, já měl na mysli tu 66kW variantu, ale tak nějak jsem to tam zapomněl napsat A ještě Ti dávám za pravdu, že u aut neprodaných na našem trhu asi může mít FAP i slabší varianta. RichVa ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slimboy Odesláno 18. únor 2021 Sdílet Odesláno 18. únor 2021 53 minutes ago, Nosanda said: půjdu to tě 1,6 Hdi. Z více zdrojů se kloní až v Euro 5, kde má jen 8 ventilů a dělá méně problémů Novsia 8 ventilova verzia je dobre rozhodnutie. Ta starsia 16 ventilova je problematickejsia z viacerych dovodov. A ked sme pri tych zdrojoch, tak najlepsi zdroj k tymto motorom co poznam je tento clanok: http://www.autorubik.sk/clanky/motor-psa-ford-16-hditdci-dv6/ Nosanda ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Nosanda Odesláno 18. únor 2021 Sdílet Odesláno 18. únor 2021 (upraveno) Děkuji. Také jsem už četla, zašla jsem jak je článek odborný. Upraveno 19. únor 2021 uživatelem Péťa Necituj předchozí příspěvek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Klemoň Odesláno 19. únor 2021 Sdílet Odesláno 19. únor 2021 No jak se tu psalo , jí mám 1,6VTI 88kW a cca 116 000 km, rok 2009 v 308SW . Do teď jsem jen jezdil 6km tam a 6 km zpět (proto benzin) + sem tam nějaký výlet na PC sraz . Jak se tu píše - všichni na to nadávají a já jezdím. Asi nechci vidět jak to vypadá ve vnitř motoru a je pravda, že to žere olej i benzin. Ale po městě přískokem v před považuji 8 - 10 litrů/100km dle ročního období za akceptovatelnou položku. Když jedu za máti, je to 15 km a hned jsem na cca 6,5 po městě . No a olej ? Těch cca 200 Kč / 3000 km za olej oželím. Aneb kdo nemá na banány ať si nepořizuje opici. A na závěr závady za těch 10 let : vodní pumpa, lambda sonda a nyní zřejmě výměna cívky. Plus samozřejmě spotřební materiál a do toho počítám nedávno (rok/dva dozadu) přední kotouče a destičky. Jo a ještě jsem zapomněl na těsnění pod hlavou a za to stejně může Scratch, protože 10 let to auto pořádně nejelo a pak se žene 1200 km za "Pršounem" ve Fordu 150km/h . Výsledkem bylo, že se poprvé pořádně ohřál blok motoru a trochu se roztáhlo těsnění a začalo to prosakovat - tento koment berte prosím s nadhledem Ajap ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Nosanda Odesláno 19. únor 2021 Sdílet Odesláno 19. únor 2021 (upraveno) Moc děkuji za váš komentář. Spotřeba oleje a benzínu mne až tak žíly netrhá. Hlavně ayb to nebylo furt v servisu. Už jsem smířená s čerpáním kvalitního paliva. A že to bude žrát trochu olej, to mi tak nevadí. Hlavně aby se stále neporouchavalo fatalne. Upraveno 19. únor 2021 uživatelem Péťa Necituj předchozí příspěvek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Klemoň Odesláno 19. únor 2021 Sdílet Odesláno 19. únor 2021 (upraveno) No já nic z toho nepovažuji za fatální poruchy. Servisy probíhaly tak že ráno odevzdat , po obědě vyzvednout . Tady jsou pro představu data, náklady a co to bylo za opravu . . . s tím, že kotouče, destičky a svíčky nepovažuji za poruchu , ale spotřebu . 31.10.2017 86 500 km 2 100 Kč - vodní pumpa 19.09.2018 98 400 km 2 700 Kč - Přední kotouče Bosch - lakované 1 700 Kč - Přední destičky Bosch 1 500 Kč - Svíčky Bosch / výměna cca za 4 roky 04.05.2020 112 000 km 3 000 Kč - elektromag. ventil, zátka olej.vany , seřízení řetězu 112 000 km 3 300 Kč - přední lambda, klínový řemen, těsnění hlavy válců Upraveno 19. únor 2021 uživatelem Klemoň ozzy56 a Nosanda ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 19. únor 2021 Sdílet Odesláno 19. únor 2021 (upraveno) hledal bych i na ofiko stránkách Citroen--mají tam slušná, prověřená auta s nějakou zárukou, prověřenou historií, bez právních vad , osobně bych Citroen C3 Picasso koupil s 8V 1.6 HDi 68 kw s FAP, ale bez Blue, je to dostatečný motor pro tohle auto, spolehlivý, spotřeba bude do 6 litrů... Upraveno 19. únor 2021 uživatelem ozzy56 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Nosanda Odesláno 19. únor 2021 Sdílet Odesláno 19. únor 2021 (upraveno) Nojo aLe 8V 66kW bude euro V a to už má FAP. Bez FAP bude euro IV 60 kW. A podle doporučení už je lepší stavba motoru ta euro V. Já už z toho mám hlavu jak balón Upraveno 19. únor 2021 uživatelem Péťa Necituj předchozí příspěvek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 19. únor 2021 Sdílet Odesláno 19. únor 2021 sorry, napsal jsem to blbě , bude mít FAP, ale nebude BLUE --opravím to nahoře Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Nosanda Odesláno 19. únor 2021 Sdílet Odesláno 19. únor 2021 před 33 minutami, Klemoň napsal: No já nic z toho nepovažuji za fatální poruchy. Servisy probíhaly tak že ráno odevzdat , po obědě vyzvednout . Tady jsou pro představu data, náklady a co to bylo za opravu . . . s tím, že kotouče, destičky a svíčky nepovažuji za poruchu , ale spotřebu . 31.10.2017 86 500 km 2 100 Kč - vodní pumpa 19.09.2018 98 400 km 2 700 Kč - Přední kotouče Bosch - lakované 1 700 Kč - Přední destičky Bosch 1 500 Kč - Svíčky Bosch / výměna cca za 4 roky 04.05.2020 112 000 km 3 000 Kč - elektromag. ventil, zátka olej.vany , seřízení řetězu 112 000 km 3 300 Kč - přední lambda, klínový řemen, těsnění hlavy válců Jo tak kdyby to bylo takto tak je to pohoda. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 19. únor 2021 Sdílet Odesláno 19. únor 2021 (upraveno) Ještě v roce 17 se nám podařilo koupit novou 301 s klasickým benzínovým motorem 1,6 NFU (ve VIN je skupina písmen NFP). Starý spolehlivý motor, vylepšili táhne hezky odspodu a moc nežere. Kdyby se ti podařilo trefit na C3 Picasso s tímto motorem, tak doporučuju. Jinak 1,6 HDi. Motor poznáš podle toho, že má zdvihový objem 1587. Procházel jsem inzeráty, asi neexistuje, tzn. C3 se s tímto motorem už nevyráběl. Upraveno 19. únor 2021 uživatelem P607Olda Péťa a inoxing ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 19. únor 2021 Sdílet Odesláno 19. únor 2021 @P607Olda To jo, koncepčně poslední z řady TU5, akorád je tam jiná hlava s vanosem na sací vačce, proto to není NFU, ale NFP. NFU byl vždycky bez vanosu, bez egru (jak euro3 tak euro4). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Petr 3008 Odesláno 20. únor 2021 Sdílet Odesláno 20. únor 2021 Já jsem jasnej zastánce HDi, nikdy jsem s těmito motory neměl žádný zásadní problém, jak 1,4 tak 1,6. Měl jsem bez i s FAP a vždy spokojenost, krásně jezdí a super spotřeba. V nynějším Partneru 1.6 mám dokonce pouze 55 kW, na jízdě to poznat není. Vždycky pochopitelně záleží na předchozích majitelích jak se k autu chovali. Jediné co bych já před nákupem staršího HDi doporučil, je s autem dojet na zkušební změření emisí. Lepší než to pak řešit následně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Nosanda Odesláno 20. únor 2021 Sdílet Odesláno 20. únor 2021 (upraveno) Děkuji za radu. Můžu se, prosím, jako laik zeptat, proč ty emise? Kvůli FAPu? Předem díky za odpověď Upraveno 21. únor 2021 uživatelem Péťa Necituj předchozí příspěvek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 20. únor 2021 Sdílet Odesláno 20. únor 2021 ano, i kvůli FAP--pokud emisema auto neprojde, můžeš tlačit na snížení ceny, nebo ať to dá prodejce do pořádku, podle předpisů je auto neschopné provozu, když neprojde emisema necituj přímo předchozí příspěvek Nosanda ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Petr 3008 Odesláno 20. únor 2021 Sdílet Odesláno 20. únor 2021 @Nosandaa neplatí to jen u auta s FAP. Mám takovou vlastní zkušenost - Partnera jsem kupoval zhruba před 6- ti lety, je to r.2008, 1.6 HDi, je bez FAP. Auto bylo po prvním majiteli, cca 140 tis km, čerstvě po stk. Pochopitelně to nějaký servis potřebovalo, ale samé běžné věci - brzdy, manžety poloos, olej atp. Auto jezdí nádherně, spotřeba 4,5 l. Na další stk jsem jel s úsměvěm a klidem. A hned jsem taky s úsměvem vyletěl z emisí - nezpůsobilé. Bylo to docela překvapení, auto nijak viditelně nekouří, alespoň tedy v běžných otáčkách a nad 5tis to fakt normálně netočím. Nechal jsem si hned udělat diag. v Peugeotu s výsledkem - celkem vše ok, žádný problém. Prostě je vyšší kouřivost. Trochu už i propouští torbo, takže je celý systém zanesený. Pochopitelně by se nechalo povyměňovat půl auta a nějak to řešit, ale... Nejistý výsledek a náklady převyšující možná dnešní cenu auta. A tak to prozatím přes emise vždy nějak nechám protlačit, dokud to ovšem půjde. Nebýt téhle měřitelné závady, tak je to auto super. Proto bych si dneska já před nákupem na ty emise dojel. Je to jen zkušební měření bez zápisu a za pár korun navíc. A když už, tak není vůbec od věci projet zkušebně celou stk. Je to zlomek peněz oproti ceně auta a slušný prodejce by s tím neměl mít problém. Pokud problém má, vidíš hned, že bude něco špatně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pavelu96 Odesláno 21. únor 2021 Sdílet Odesláno 21. únor 2021 Co se týče kouřivosti, tak 7 z 10 aut s 1,6hdi bude mít po 10 letech a 200k+ najeto problém viz moje vlákno s 308... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.