Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Porovnání motorů 1.6VTi, 1.6THP, 1.6HDi a 2.0HDi


greender

Recommended Posts

Když jsi ujetej na autobusy, tak je nula prostě potřeba ;). Mě se 5008 líbí i po těch letech. A po FL vůbec. Ale i mezi autobusy se poslední dobou objevují hezký kousky, nový Espace, nebo C4GP. Škoda, že se všichni pos*ali z eSUVe. Nová 5008 je nuda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...
  • O 8 měsíců později...

Proč dáváš znovu odkaz na ten článek z dubna o dvě vlákna výš?

Jinak ten článek je klasika auto.cz, bulvární nadpis a skutek utek. Na nadpisy tam jsou experti, na obsah bohužel ne. "Největší francouzko-německý motorový průšvih" se v rámci VTi smrsknul na to, že se může stát, že bude třeba vyměnit rozvody, že může selhat teplotní čidlo a že první série měly problém se svíčkami nebo s cívkami. To je těžko určit, protože v prvním "svíčkovém" odstavci píše jen a pouze o svíčká u THP a ve druhém, že problém s cívkami měly i VTi. Tak se v tom vyznejte...

Prostě průšvih na entou, tfuj, francouzi oškliví:D

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...
  • O 2 roky později...
V 28. 11. 2015 at 6:06, RomanK napsal:

Já mám 180t km a zatím o FAPu nevím. 2,0 HDi je dobrý, výkonný a pružný motor, jen doporučuji. Jezdil jsem i 1,6HDi, ale u mě platí - objem ničím nenahradíš.

Na město máme C3  Picasso v  benzínu - 1,6VTi a to svezení je někde jinde..ale opravdu po tom chceme jen hopsání po městě a stačí. .A AAA - radši hledej inzerát od soukromníka. Já kupoval taky ojetinu a byl v AAA Ostrava, zkušenosti nic moc...pak jsem koupil firemní na inzerát a spokojenost 🙂

Mohu se zeptat? Mám vyhlidnuty C3 Picasso. Ale stále váhám nad motorem. Už jsem přečetla  snad všechny články a diskuze ohledně motorů od PSA. Ale stále nevím. Rok to bude cca, 2010, 2011. 

Hledám zkušenosti lidi s motorem 1,6Vti. Rok 2010, 2011. Trochu se ho bojím, ale na druhou stranu, co kdyz má povestspatnou díky záměně s HTP? 

Předem díky za odpověď. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 minutami, radim.1008 napsal:

1.6 VTi má tady @Klemoňa měl ho @Ajap :myslim

S HTP ne. To je ve škodovce tří válec. U PSA to bylo THP. Jsou to motory vyvíjené s BMW, které od toho dalo ruce pryč. Když benzín 1.6ku tak VTi. 

Jj měla jsem na mysli THP. Pomotala jsem písmenka. Nad THP ani nepřemýšlím po všem co jsem načetla. To je tak max pro dálnici. 

Já budu v týdnu jezdit po městě. Rozvoz dětí a o víkendu k babičce 30km tam a 30 zpátky. Ročně najeducca 10 tisíc. Občas nějaký výlet po dálnici nebo pořádně mezimesto. 

 

Moc díky za vaše rady. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak psal výše Radim, já měl VTi z roku 2010 v 308SW. Měl jsem ho od novoty do 111tkm, podle protokolů STK má auto teď cca 160tkm, bylo to nedávno.

Brácha měl od novoty VTi v C4, rok 2013, najeto teď bude myslím kolem 130tkm, jezdí s ní dále rodiče.

Druhej brácha koupil asi 2 nebo 3 roky zpět ojetou 308SW s VTi, mělo to tehdá myslím cca 160tkm, teď bude asi kolem 180-190tkm. Ten jako jediný nechal preventivně vyměnit rozvody.

 

Všechna tři auta žrala olej, ta nová někde od cca 60-70tkm, to ojeté samozřejmě nevíme od kdy.:) Bere to kolem 1l/5000km, pokud se s tím člověk smíří a bere to jako vlastnost, tak to ničemu nevadí. Emisemi ta auta procházela bez problémů.

Ta pověst bude hodně ovlivněná právě THP, v každém článku, co jsem četl, byly míchány ty motory dohromady, ale u VTi byl konkrétně zmiňovanej vždycky jen rozvodový řetěz nebo cívky (jedna stojí cca 500kč a výměna trvá tak dvě minuty i opravdu nezručnému člověku).

Aspoň u 308 bylo ke kódu motoru přidáno po faceliftu v roce 2011 přidáno M (EP6M) - jako modernizovaný - šel bych primárně po téhle variantě. Kdy na něj přešli u Citroenu nevím, ale já měl v 308 verzi ještě před "M" a bylo to taky OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

VTi je past. Když jsem se to snažil prodat, tak bazarníci byli nadšeni z výbavy, interiéru atd. Když došlo na motor, tak ani moc nechtěli smlouvat o ceně. Prostě, děkujeme, odejděte. A to jsem byl první majitel, komplet historie, autorizované servisy atd. Celé auto bylo v podstatě super, jen ten motor (a u mě i trochu převodovka). Při 40.000 poprvé kontrolka oleje, kterou jsem do té doby u žádného auta neviděl rozsvícenou. Najeto asi 4500 od jarní prohlídky s výměnou oleje. A pak už to byl setrvalý stav. Nakonec to optimisticky žralo 1l/3000 km a to jsem na tom byl ještě relativně dobře. Při 105.000 se z výfuku poprvé vyvalil mrak bleděmodrého kouře. Po zvážení všech pro a proti - oprava cca kolem 40000 u 8 let starého auta jsem ten 8 a půl roku starý zázrak prodal po přiznání neduhů za tuším 65.000 +- už si to radši ani nepamatuji. Když se nebudeš koukat do zrcátka a budeš mít štěstí na emise (já prošel čestně, ale s odřenýma ušima). Tak to může fungovat. Ale taky to může být průšvih.

Jo a v servisu jsem příležitostně potkával majitele jiného SW se stejným motorem. To auto mělo naprosto identické problémy.

Ale jistota průseru je THP. Tam byly motory, které daly v kondici třeba 30-40.000 km a pak konec. A není to jedna paní, je to přímo z autorizovaného servisu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sam jsem zvazoval auto pro manzelku a vahal jsem mezi C3 Picasso a P308. Nakonec jsem tady pres Peugeot club koupil P308 1,6Hdi 82kw. Ale o motoru jsem mel jasno hned. Chtel jsem 1,6Hdi 82kw. Jinak mam i C4 Picasso s 1,6Hdi 80kw (289.000km), pisu to proto, abych rekl, co si myslim o vstricich. Nemyslim si, ze v jejich vydrzi je nejaky rozdil - myslim si, ze bude stejny a to - pokud cerpes dobrou naftu, vydrzi opravdu hodne. Vstrik byly ve 213.000km venku na testu na stolici a vratili mi je jen vycistene s tim, ze jejich hodnoty jsou zcela v poradku. Benzinove motory od PSA jsem uplne zavrhnul a to i 1,6VTi. Jak uz tu nekdo psal, zere to olej a spousta lidi mela i jine problemy. V ulici mam kamarada co to ma v C4 a zere mu to oleje a problemy s rozvodama. Kupoval to auto nove. U hdi jsou sice problemy taky, ale tam je to dano spise najezdem a chovanim majitele nez technikou, takze to hdi ma po tech kilometrech nejaky ten narok na servis nekterych dilu. Za mne jsou obe dve Hdi OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jediný plus pro 1.6HDi 66kW by mohlo být, že nemá dvouhmotu a na některých trzích neměla filtr pevných částic. 

1.6HDi 82kW mám v 5008. Vstřiky a filtr mám za sebou. Tam byl problém ten, že to delší dobu jezdilo s vadným vstřikem. Více v mém vlákně o autě. 

Upraveno uživatelem radim.1008
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.6 HDi bude bez filtru do konce roku 2010, pak začalo platit euro V a to už bez filtru dala myslím jenom Mazda - pokud vůbec.

Podle mě je to prašť jako uhoď, hledal bych prostě auto, které bude vypadat, že je v rozumném stavu a na motorizaci bych se moc neohlížel. S tím, že mezi silnější nebo slabší naftou se není třeba moc rozmýšlet, jen jsem tak namátkou kouknul na Sauto a Tipcars a na obou jsou celkem 4 kusy aut s naftovým motorem nad 80kW - samozřejmě ty stejné 4 kusy:-)

Ještě bych nezatracoval 1,4 VTi (70kW), není to žádný trhač asfaltu, ale z nějakého důvodu má lepší pověst, než 1,6VTi - asi si ho lidi nepletou s THP. A obecně lze u slabšího motoru očekávat nižší nájezd a tím pádem teoreticky lepší stav za stejnou nebo nižší cenu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...