Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

popískávání 306 2,0hdi


Caly

Recommended Posts

Přátelé,

včera jste mi vyřešili problém s bloklým rádiem - už hraje, supr. Teď potřebuji konzultovat něco na co tu už příspěvky byly, ale dost se názorově rozcházely. Asi před 14 dny se mi objevilo po nastartování slábé popískávání (je slyšet vpravo, kde sjou řemeny). Paradoxně je víc slyšet z ticha interiéru, než z otevřené kapoty motoru (ale větrák to není:-)). Po přidání plynu, nebo za jízdy zmizí. Po lepšim zahřátí zmizí skoro i při volnoběhu. Shodou okolností jsem před temi 14 dny dělal rozvoďák s kladkama. Není origoš, ale člověku, který to dělal důvěřuji a ujiš?uje mne, že tou výměnou to není. Prý vyměníme ještě řemen údržby..V peugeotu mi řekli řemen údržby zkusit dotáhnout, což mi přijde hloupost - je tam snad nějaké samonapínání..

Dík

Poraďte. Auto mám měsíc a jsem z toho nerv:-((

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za studena piska remen, je to skoro normalni, urcite pomuze trochu ho dosponovat (u me 406 se da).

Nejvic je to slyset, kdyz je to studene a zacnu hned zatacet = zatizi se servo a remen proklouzne a piska, po zahrati vse v poho, mam neoriginal remen, myslim ze je to ujrcite tim.

Ten rozvodak to nebude,nemej strach.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za příspěvky, koukám, že to asi bude tou kosou venku. Když si to dám do souvislosti, tak poprvé se to objevilo před 14 dny a to se najednou teploty dostaly v noci pod nulu.

Nicméně řemen údržby je tam starý, takže jej pro jistotu vyměním a uvidíme. Pak bych pátral dál. Jenom nechápu, proč je to víc slyšitelné v interiéru...

Co se dotahování napětí řemenů týče, mám pocit, že hdi motory mají kladky samonapínací. Ale ruku do ohně za to nedám:-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Caly

Přátelé,

včera jste mi vyřešili problém s bloklým rádiem - už hraje, supr. Teď potřebuji konzultovat něco na co tu už příspěvky byly, ale dost se názorově rozcházely. Asi před 14 dny se mi objevilo po nastartování slábé popískávání (je slyšet vpravo, kde sjou řemeny). Paradoxně je víc slyšet z ticha interiéru, než z otevřené kapoty motoru (ale větrák to není:-)). Po přidání plynu, nebo za jízdy zmizí. Po lepšim zahřátí zmizí skoro i při volnoběhu. Shodou okolností jsem před temi 14 dny dělal rozvoďák s kladkama. Není origoš, ale člověku, který to dělal důvěřuji a ujiš?uje mne, že tou výměnou to není. Prý vyměníme ještě řemen údržby..V peugeotu mi řekli řemen údržby zkusit dotáhnout, což mi přijde hloupost - je tam snad nějaké samonapínání..

Dík

Poraďte. Auto mám měsíc a jsem z toho nerv:-((

Nevim kolik to má najeto, ale HDi má napínací kladku s pružinou a se mnou se rozloučila po 80ti. Kladka je slyšet slabým až silným hučením a popískáváním. Po zahřátí se to uplně vytratí. Samozřejmě až do toho okamžiku, kdy se to rozletí na kusy. (viď Johny) Když tak přemejšlim jakou máš a kudy to vede, tak záleží jestli máš, nebo nemáš klimu :)

Zkus za ní vzít, jestli má vůle do strany. Z boku je imbus, za kterej můžeš zkusit, jestli ještě chodí napínák, nebo umřela ta pružina. Řemen je drážkovaný a stojí do tisícovky. Kladka je taky za pár, ale s tím napínacím mechanismem se prohneš :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: vector

Původně zaslal: Caly

Přátelé,

včera jste mi vyřešili problém s bloklým rádiem - už hraje, supr. Teď potřebuji konzultovat něco na co tu už příspěvky byly, ale dost se názorově rozcházely. Asi před 14 dny se mi objevilo po nastartování slábé popískávání (je slyšet vpravo, kde sjou řemeny). Paradoxně je víc slyšet z ticha interiéru, než z otevřené kapoty motoru (ale větrák to není:-)). Po přidání plynu, nebo za jízdy zmizí. Po lepšim zahřátí zmizí skoro i při volnoběhu. Shodou okolností jsem před temi 14 dny dělal rozvoďák s kladkama. Není origoš, ale člověku, který to dělal důvěřuji a ujiš?uje mne, že tou výměnou to není. Prý vyměníme ještě řemen údržby..V peugeotu mi řekli řemen údržby zkusit dotáhnout, což mi přijde hloupost - je tam snad nějaké samonapínání..

Dík

Poraďte. Auto mám měsíc a jsem z toho nerv:-((

Nevim kolik to má najeto, ale HDi má napínací kladku s pružinou a se mnou se rozloučila po 80ti. Kladka je slyšet slabým až silným hučením a popískáváním. Po zahřátí se to uplně vytratí. Samozřejmě až do toho okamžiku, kdy se to rozletí na kusy. (viď Johny) Když tak přemejšlim jakou máš a kudy to vede, tak záleží jestli máš, nebo nemáš klimu :)

Zkus za ní vzít, jestli má vůle do strany. Z boku je imbus, za kterej můžeš zkusit, jestli ještě chodí napínák, nebo umřela ta pružina. Řemen je drážkovaný a stojí do tisícovky. Kladka je taky za pár, ale s tím napínacím mechanismem se prohneš :)

Moje pískání z HDi znamenalo rozpadlej setrvačník a totálně oddělanou spojku a to pouze po 80tis km = cca. 25tis CZK za výměnu :grr a to to přitom normálně jezdilo. Další spíš jako hučeňo-pískání mi odstranili před pár měsícema výměnou starejch rozvodů (přepnutej rozvoďák) - alespoň Vašendovic tvrzení :D

Nicméně jsem teď zas naštvanej, protože mi tam opět něco popískává, když se hne motor. Při mírném sešlápnutí plynu nebo naopak brždění 2kou nebo trojkou. Auto na zabití.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevěřím, že se Ti na 406 ce po 80 000 km rozpadl setvačník. Tak 300 000 km, nebo to píšeš o 307 ? 306 HDi je jen 90 PS, nemá dvouhmotnostní setrvák, tudíž nemůže popiskovat. Zato má vyvažovací řemenici, která popiskuje Calymu. Cena 7500 Kč. PO těchto příznacích ihned výměna, moc to už nevydží. Nedávat tam nic jiného, než zase tuhle řemenici. Jinak budou problémy. Vibrace řemene, kladek atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No Michal trochu mate, auto má 100tkm podle tachometru, nicméně setrvačník byl prostě uvolněný a důvod proč se dělal, byla prokluzující spojka, než se to rozdělalo o setrváku nikdo nepřemýšlel.

To Michal: Nějak mě nebaví tvoje poznámky, pokud máš pocit že ti furt o něčem kecáme a servis je to co taxikáři, nemusíme se stýkat......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Rebik

No Michal trochu mate, auto má 100tkm podle tachometru, nicméně setrvačník byl prostě uvolněný a důvod proč se dělal, byla prokluzující spojka, než se to rozdělalo o setrváku nikdo nepřemýšlel.

To Michal: Nějak mě nebaví tvoje poznámky, pokud máš pocit že ti furt o něčem kecáme a servis je to co taxikáři, nemusíme se stýkat......

O co přesně jde ? Jsem relativně u vás spokojenej a určitě bych se prozatím nerad loučil :mad:

Jelikož jsem na tyhle věci mírně paranoidní :D, tak navštěvuji více servisů (Peugeot origo., Papoušek, Autoservis Klápa atd.) Takže možná sis něco omylem vztáhnul na vás. Doufám, že jsem tě tímto nedonutil se k něčemu přiznat :D Nevím..... :bojim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukám, že jsem příspěvkem rozvášnil emoce. To jsem nechtěl. Nicméně, jsem laik, co je vyvažovací řemenice (psal Milhaus?) a jaké průsery jsou s ní spojené?? To mé hdi má najeto 95tis. Jen pro úplnost. Jiný problém než ten zvukový efekt při studeném volnoběhu nepoci?uji. Auto je docela drak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To by odpovídalo:-( Ale předpokládal bych, kdyby byl problém v ní, tak by se pískání nebo nějaké pazvuky objevovaly i v záběru motoru. Mě se to stane jen na volnoběh po nastartování za studena... Když motor řádně zahřeju (né 5 km a dost) a třeba i zhasnu a pak nastartuju, tak už to tam třeba není..

Uvidíme, zítra měním řemen, třeba jsem moc paranoidní. Určitě za 95tis. nebyl měněn.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jsem vyměnil řemen údržby a to lehké pískání nezmizelo. Až když jsem ujel pár kilometrů a auto se zahřálo. Když úplně odejde ta řemenice, co za průšvih hrozí?? Nicméně řemen už byl pěkně vyblejskanej, takže výměnu si i tak zasloužil. Bohužel jsem si poslední příspěvek přečetl až po výměně, takže jak je na tom řemenice s vůlí nevím:-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...