Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Obrat skupiny PSA Peugeot Citroën se ve 3. čtvrtletí zvýšil o 3,2 %


Schreek

Recommended Posts

post-9365-0-80224600-1445891601_thumb.jp

 


Obrat se ve 3. čtvrtletí zvýšil o 3,2 %

Skupina věří ve splnění plánu „Back in the Race“ 


 
 
·         Obrat skupiny činí 12,4 mld. €, což představuje nárůst o 3,2 %, obrat automobilové divize se zvýšil o 1,0 %
·         Objem prodejů nových automobilů v Evropě se zvýšil o 6,1 %.
·         Skupina je v předstihu v plánu na rekonstrukci svých ekonomických základů
 
Ve třetím čtvrtletí roku 2015 dosáhl obrat skupiny PSA Peugeot Citroën 12 390 milionů eur, což představuje nárůst o 3,2 % oproti stejnému období předchozího roku. Příjmy automobilové divize bez příspěvku společných čínských podniků dosáhly 8 052 milionů €, což znamená oproti třetímu čtvrtletí roku 2014 nárůst o 1,0 %.  Příjmy z prodeje nových vozů se zvýšily o 2,6 %, zejména díky pozitivnímu dopadu cenové politiky (+1,2 %), objemů (+0,8 %) a sortimentního složení (0,8 %).
 
Obrat pro forma[1] automobilové divize zahrnující podíl čínských společných podniků činí 9 134 milionů €, což znamená oproti roku 2014 mírný nárůst.
 
Celosvětové objemy prodejů se ve 3. čtvrtletí 2015 snížily o 4,3 % a mimo Čínu stouply o 0,8 %.
V Evropě došlo ke zrychlení nárůstu prodejů (+6,1 % ve 3. čtvrtletí oproti +2,9 % v prvním pololetí), zejména díky nárůstu trhů a úspěchu modelových řad slupiny. PSA pokračuje v politice zlepšování cenových pozic u všech svých tří značek Peugeot, Citroën a DS a pracuje na zlepšení produktivity.
V Asii skupina po zpomalení růstu čínského trhu upravila ve 3. čtvrtletí své skladové zásoby; fakturace poklesly o -17 %, dodávky konečnému zákazníkovi se lehce zvýšily o +3 %.
V Latinské Americe a Eurasii skupina pokračuje v úsilí na dosažení racionalizace fixních nákladů, jejímž cílem je návrat k rovnováze do roku 2017[2]. Prodeje skupiny poklesly o -23 % (Latinská Amerika) a o -45 % (Eurasie). Trhy v obou těchto oblastech zaznamenaly výrazný pokles (-13 % v Latinské Americe a -27 % v Eurasii).
 
V regionech Střední východ - Afrika a Indie -Tichomoří skupina rovněž zaznamenala pokles prodejů o -7 % (Střední východ a Afrika) a o -24 % (Indie a Tichomoří), ale od počátku roku celkově stouply o +14 % (Střední východ a Afrika) a o +15 % (Indie a Tichomoří).
 
Na konci září 2015 činí skladové zásoby (mimo Čínu) 382 000 vozů (včetně nezávislé sítě), tedy o 11 000 vozů méně než na konci září 2014.
 
Společnost Faurecia dosáhla ve třetím čtvrtletí obratu 4 749 milionů €, což představuje nárůst o +8,3 %.
 
Obrat banky Banque PSA Finance počítaný na 100 % činí za stejné období 394 milionů €[3] což představuje pokles o 44 milionů eur.
 
Finanční ředitel skupiny PSA Peugeot Citroën Jean Baptiste de Chatillon při zveřejnění výsledků za třetí čtvrtletí prohlásil: „Celá skupina je zaangažovaná v provádění plánu Back In the Race: v obtížnějším kontextu 3. čtvrtletí představují výsledky tohoto úsilí skutečný úspěch, který nám dává důvěru v dosažení našich cílů.“
 
Vyhlídky
Skupina očekává, že na evropském automobilovém trhu dojde v roce 2015 k růstu o 8 %. V Číně by mělo dojít k růstu o přibližně 3 %, trhy Latinské Ameriky by měly zaznamenat pokles o přibližně 15 % a ruský trh asi o 35 %.
 
Skupina nemění v průběhu roku střednědobý operativní výhled
Cílem skupiny je získat v období 2005–2017 volné provozní hotovostní prostředky ve výši 2 miliard eur. Dalším cílem je dosáhnout v roce 2018 u automobilové divize provozní marže[4] 2 %, s cílem 5 % v příštím střednědobém plánu 2019–2023.



[1] Obrat pro forma včetně 50% příspěvku čínských společných podniků
[2] Běžný provozní zisk z obratu
[3] Obrat BPF podle IFRS činí ve 3. čvrtletí 2015 celkem 64 milionů € (podle normy IFRS 5 a bez společných podniků UK a Francie)
[4] Běžný provozní zisk z obratu automobilové divize

 
Skupina PSA Peugeot Citroën
Skupina PSA Peugeot Citroën, za kterou stojí tři světově proslulé značky Peugeot, Citroën a DS, prodala po celém světě v roce 2014 celkem 3 miliony vozů. Jako druhý největší výrobce automobilů v Evropě dosáhla skupina v roce 2014 obratu 54 miliardy eur. Skupina PSA Peugeot Citroën je evropským lídrem z hlediska emisí CO2, průměrné emise CO2 v roce 2014 činily 110,3 g/km. Skupina PSA Peugeot Citroën je obchodně přítomna ve 160 zemích. Její aktivity zahrnují i financování (Banque PSA Peugeot Citroën Finance) a výrobu automobilového příslušenství (Faurecia).Více informací naleznete na www.psa-peugeot-citroen.com
 

 

 

VÝZNAMNÉ UDÁLOSTI SKUPINY OD ZVEŘEJNĚNÍ VÝSLEDKŮ ZA 1. POLOLETÍ 2015
 
-          24. července 2015 - Banque PSA Finance a Santander Group rozšířily svou spolupráci z Evropy do Brazílie
-          1. září 2015 – PSA Peugeot Citroën – továrna v Mulhouse: vytvoření víkendové směny a přijetí 750 agenturních zaměstnanců
-          9. září 2015 – PSA Peugeot Citroën se svou politikou zaměřenou na mladé lidi připravuje na budoucnost
-          14. září 2015 – Přijetí 300 agenturních zaměstnanců na domu neurčitou
-          2. října 2015 – Prototyp PSA ujel sám bez řidiče 580 km
-          5. října 2015 – Zahájení činnosti 2 společných podniků ve Španělsku a Švýcarsku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...