Jump to content

306 - ostrikovace - jak to funguje?


Jířa
 Share

Recommended Posts

Nevite nekdo, jak funguje motorek ostrikovacu na 306? Vedou k nemu dva draty a z nej dve hadicky (predek, zadek).

Pred cca 2 tydny mi prestalo ostriovat zadni sklo. Z knizky "Jak na to" jsem zjistil, kde je nadrzka a spol. Po rozebrani podbehu jsem nasel nadrzku a u ni odpojenou hadicku k zadnimu ostrikovaci. Pripojil jsem ji (predtim kousek uriznul, byla trochu vytahana), vse vyzkousel, smontoval a hura domu na teply caj.

Jenmze ouha, dneska rano pri ceste do prace jsem zjistil, ze mi prestal strikat (vydrzel tak dve vteriny) predni ostrikovac a zadni jde tak trochu divne - maly proud a voda strika jeste chvili po vypnuti ostrikovacu.

Nez zase polezu pod auto v tehle zime, rad bych vedel, jak takova uzasna vec :-), jako jsou ostrikovace "pohanene" jednim motorkem, funguje.

Diky za kazdou radu

Link to comment
Share on other sites

Ja jsem vzadu nic nerozebiral. Nez budu neco delat, chtel bych vedet, jak funguje ten motorek se dvema hadickami na vystupu. Uz je dost zima, tak nechci lezet pod autem dyl, nez je nezbytne nutny.

Nenapadlo me, ze jeden vyvod (zadni) muze byt jen pruchozi a cerpadlo na nej nema vliv. :-) Ale tahat kapalinu na konci sestimetrove hadicky, to se mi moc nezda...

Fakt jem ze kdyz byla odpojena zadni hadicka (tak 2 tydny), nic neteklo z ni neteklo a kdyz jsem omylem odpojil predni hadicku, tekla kapalina proudem...

Link to comment
Share on other sites

Vzadu by mělo určitě bejt taky čerpadýlko,aspon 205ka ho tam má,nebo nemá?hele ted taky vůbec nevím,sem s toho nákej zmatenej:myslim nejlepší by bylo zajet ke známýmu do teplý garáže a bylo by a mohlo by se skoumat.Já ti asi jinak neporadím:(

Link to comment
Share on other sites

No 306 nemám, ale co koukám do schématu ostřikovačů tak na jednu stranu jsou přední ostřikovače a na druhou zadní ostřikovač.

Ještě je na hadičce ve sloupku zadních dveří zpětnej ventil. Tak jestli se ti ten nepřicpal.

A nebo je možnost že máš malou koncentraci nemrzky a zmrzlo Ti to. :aut

Link to comment
Share on other sites

Čau,

tak jsem to rozlousknul i bez toho, že vím, jak to bláznivé čerpadlo funguje.

Závada byla velmi prozaická, jak už to bývá. Pravděpodobně jsou dost unavené ty hadičky, co vedou od čerpadla. Obě totiž byly odpojené (vyletěly kvůli tlaku v hadičce ?!?). Vyřešil jsem to tak, že jsem je tak o centimetr zkrátil a navíc zajistil sponkami vyrobenými z péra od karburátoru ve Škodovce. Teď už stříká vše k mé spokojenosti, tak snad to vydrží.

Každopádně díky za pomoc.

...stejně by mě zajímalo, jak je to čerpadlo uvnitř udělané...:aut

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Jířa: rad bych vedel, jak takova uzasna vec :-), jako jsou ostrikovace \"pohanene\" jednim motorkem, funguje.

Diky za kazdou radu

Dovolím si citovat Hixse z Xantiaclubu: Rozdělení cesty ostřiku předek/zadek se řeší jedním motorkem, který má reverzaci otáček a příslušně upravené lopatky. (věřím, že se na mě nezlobíš Hixsi) :papa

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Kvasky

2 Dave_K

právě jsem zjistil, že mi taky nejde ten zadní ostřikovač. Zajímá mě ten zpětnej ventil?? Kde přesně je? Někde v tom napojení v zadních dveřích?

Pokud máš stříkání z osičky stěrače, tak právě tam, vevnitř osičky, jsem to měl ucpaný.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...