Jump to content

Smart při 110km/h do betonu


Jirkap
 Share

Recommended Posts

Původně zaslal: Fx

Tam je rekl bych problem hlavne v pretizeni vzniklym nahlym zbrzdenim, protoze setrvacnost je svina...

To je taky důvod problémů při nárazu. To obrovský přetížení utrhne v těle spoustu orgánů a člověk nepřežije díky vnitřnímu krvácení. Proto jsou auta ze předu při nárazu vcelku měkký. To jsou ty deformační zóny. Ze zadu jsou auta z 99% tvrdý.

Link to comment
Share on other sites

To ja vim :-) Prave proto me bavi reci nekterych, ze sierra je bezpecna nebo ze omega je bezpecna, protoze nektery nosniky jsou spis jak traverzy... Ale clovek si neuvedomi, ze kdyz se to auto nahle zbrzdi, tak je sice hezky, ze se tolik nezmuchla, ale o to vetsi problemy clovek muze mit...

Link to comment
Share on other sites

Díky tomuhle \"autu\" dostala celá posádka naší firemní Fabie cestou po dálnici těžký záchvat smíchu, jeli jsme večer, hnusný počasí, na tachometru asi 110 a najednou nás něco předjíždí. Všichni se prostě jenom tak zběžně podívali co to je za borce, který si v takovým počasí troufá a čekali jsme kdy nás to předjede úplně. No a v tom jsme si všichni uvědomili, že už nás vlastně předjel i když pořád byl na naší úrovni. Každý čekal velký auto a proto jsme byli ze Smarta překvapený, opravdu nás to všechny rozesmálo :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Masinka
Původně zaslal: destiny

No, obecně jsou vetší auta bezpečnější protože mají veliký čumák a při nárazu se má co deformovat a postupně se náraz zpomaluje. U tohoto malého auta je to náraz hned na tvrdo.

no nevim, tahle situace je v podstate presny model toho o co se snazi Euro N-Camp, takze si najdi kolik mela bodu pri celnim narazu ta tavoje A a nebo kolik bodu melo treba novy Clio nebo 1007 a budes se docela dost divit. Ja bych radsi sedel ve 1007 nez v A6, sice ve 110 by mi to mozna nebylo nic platny, ale sance by tu byla vetsi.

Link to comment
Share on other sites

Masinka : Tak to je většinou veliký omyl lidí co vidí jenom hvězdičky. Ty totiž pro různé kategorie vozidel se liší kriterii v deformačních zonach a míry zraněnění posádky. Proto 5 hvězdiček Clia není srovnatelných s 5 hvězdičkami z Lagunou.

Výrobci konstruují auta přímo na pořadavky těchto SCAP testů. Renaul se na to specializoval. Ale tvrzení BMW, že jejich 3 se 4mi zvězdičkami stejně dobře ochrání posádku jako Laguna s 5ti hvězdičkami v reálné karambolové sutiaci.

Deformační zony tlumí náraz a bezpečnostní prvky klece ochrání posádku a zajistí potřebný prostor pro těla posádky.

A vždycky platilo aplatit bude, čím větší kára, tím líp dopadnou lidi vevnitř.

Link to comment
Share on other sites

Ladis: BMW bohuzel neni etalon ani co do spolehlivosti, ani co do bezpecnosti... Od E46 uz je to asi srovnatelny s ostatnima a ani driv ty auta nebyly vylozene nebezpecny, nicmene napr. kupatka E36 se pri celnaku velmi rady lamou ve sloupcich, E30 bych zase videl jen velmi nerad na strese - okamzite z toho je placka... No ale to je jedno, protoze vzdycky je to o stesti. Staci naraz o 5 cm vedle a muze to naprosto rozhodnout...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...