Jump to content

Spolujazdcove okno-nejde dole-vyriešené!!!


Guest Miloš306
 Share

Recommended Posts

Guest Miloš306

Na mojej 306-ke r.v 95 mi nejde da? dole spolujazdcove okno. Ani zo strany spolujazdca ani zo strany vodiča! Maximalne je poču? cvaknutie, ak zo strany spolujazdca chcem okno dvihnu? hore. (ale vyššie už ist nemože, lebo je uplne hore). Ak stlačim vypinač, aby išlo dole, nič sa nedeje, ani to len necvaka. nič.

Nemate niekto schemu zapojenia konektorov vo dverach??? Alebo aspoň ktory kabel (farba) služi na s?ahovanie okien. Mam aj knihu \"Jak na to? - kopp\", ale tam to nie je.

Vypinače som už kontroloval, tie su OK.

Prosim porad?e. :myslim

[upravil dne 30/11/05 Miloš306]

Link to comment
Share on other sites

Guest Miloš306

A nevies nahodou na ktory??? (zlty, modry, oranzovy....) A nevies jak su zapojene tie konektory na dverach??? Potom by som vedel vyskusat privest na niektore konektore š?avu a zistil by som, či funguje motor! :aut

Link to comment
Share on other sites

Guest Miloš306

Na spolujazdcovej strane som to už pozeral, tam sa mi to zdalo v poriadku, niektore kable už boli opravovane.

Zeby to bolo na vodičovej strane???

A logika je kde??? Na spolujazdcovej strane je okno aj motor aj vypinač a kabel prelomeny na vodičovej strane???

:myslim:o:myslim

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Miloš306

Na spolujazdcovej strane som to už pozeral, tam sa mi to zdalo v poriadku, niektore kable už boli opravovane.

Zeby to bolo na vodičovej strane???

A logika je kde??? Na spolujazdcovej strane je okno aj motor aj vypinač a kabel prelomeny na vodičovej strane???

:myslim:o:myslim

No, ono jde všechno přes řidičovi dveře, ale můžeš mít chybu jinde.Jen ty kabely jsou nejčastější vadou, takže se je nejprve vyplatí zkontrolovat a případně opravit.
Link to comment
Share on other sites

Žádná logika tam není, zapojení je naprosto primitivní. Spínač má 5 vývodů, z čehož prostření je vždy +12V. Zbytek jsou vždy dvě dvojice, ty krajní jsou jedna dvojice a ty mezi nimi druhá. Na jedné dvojici je u spolujezdce připojen ten motor, druhá dvojice je propojena dvěma dráty na řidičovu stranu. Na druhé dvojici je na řidičově straně kostra - na obou drátech. V klidovém stavu spínač u řidiče spíná kostru na oba ty dráty na spolujezdcovu stranu. Spínač na straně řidiče tedy lze nahradit dvěma drátovými propojkami, spojujícími vždy úplně krajní pól s tím sousedním vedle něj... a spínač na straně spolujezdce bude nadále funkční. Motor se vyzkouší jednoduše - po vytažení spínače u spolujezdce stačí přivést dvěma propojkami napětí v příslušné polaritě.

Pokud to podle slovního popisu nechápete, smůla ;) na srazu klidně vysvětlím názorně, či nakreslím, ale tady asi těžko.

Link to comment
Share on other sites

Guest Miloš306

Vďaka veľmi, asi si to musim viackrát prečíta?, možno podľa toho aj nakresli? a pooooootom, možno niekedy v blízkej pä?ročnici, potom to možno aj ja pochopim. :roll

ale keby si to mohol nejak nakresli?, naskenova? a posla?, tak by som bol asi úplne, ale ozaj úplne Happy.

ešte raz vďaka aj za ten slovný popis.

miloš

p.s. v zime turbo radšej nechajte doma! :D

Link to comment
Share on other sites

Proč řešíte jenom elektriku?

Našim v 306 nejede spolujezdcovo okno protože se seklo lano. To bude ono z 90%.

Hlavním znakem je \"Maximalne je poču? cvaknutie\" - ten motorek se snaží ale nejde s tím pohnout, a taky to znamená že do něj ekektrika jde.

Chce to rozdělat tapec, tam to je jednoduchý. To lanko stopro vyskočilo z toho kola, na který se to namotává a zaseklo se mezi uchycení kola a dveře.

Moc už s tím necvakej abys nespálil motorek.

Link to comment
Share on other sites

Ono by to chtělo číst pořádně, že? Zmiňovaná celá věta zní \"Maximalne je poču? cvaknutie, ak zo strany spolujazdca chcem okno dvihnu? hore. (ale vyššie už ist nemože, lebo je uplne hore). Takže to znamená, že to je jediný případ, kdy v tom aspoň cvakne - tedy jediný případ, kdy do toho vůbec jde proud - a je to směrem nahoru u zavřeného okna, tudíž se to nemá kam hýbat. Tedy je evidentně závada ve spínačích (vůbec nejčastější) či v kontaktech nebo drátech. Jestli chodí samotný motorek se zjistí snadno, už jsem to popisoval - na konektoru spínače u spolujezdce jsou vyvedeny oba jeho vývody, tak stačí na něj přivést 12V...

Link to comment
Share on other sites

Guest Miloš306

Pre oddieho: Takže dnes som sa s tym trochu hral, podľa navodu oddieho, a dospel som k niekoľkym zaverom:

1. Lanko je OK aj cely mechanizmus!!!

2. Ked som tam,do vypinača, skušal privies? prud manualne, tak to fungovalo!!!! Aj dole aj hore!!! Takže motor aj lanko je OK!!!

Je tam viac očislovanych kablov, ktore skusim teraz popisa?. Pripominam, že na strane spolujazdca!

číslo na spínači/ číslo na kabli/ farba/ napojenie:

5/ 604/ modra/ motor

4/ 606/ modra/ kostra

3/6003/ biela/ +12V

2/ 607/ biela/ kostra

1/ 605/ biela/ motor

Problem bol, že na konektore č.2 č.kabla 607 som nemal kostru!!! Ak som ju tam manualne pripojil tak to všetko fungovalo!!! Takže najskor asi bude niekde prelamany kabel, najskor asi vo dverach vodiča???

A ešte jedna vec, aj keď som na vypinač priviedol manualne kostru, fungovalo to z miesta spolujazdca, ale z miesta vodiča nič!

Takže mam ešte jednu otazku, najlepšie na oddieho,

1. Môže to robi? ten jeden prerušený kábel alebo je chyba ešte aj niekde inde???

Som rad, že motor aj mechanizmus su OK.

vďaka za vyčerpavajuce odpovede.

miloš

Link to comment
Share on other sites

Kostru na stranu spolujezdce ti spíná ovladač ve dveřích řidiče. Takže to může být přerušený drát, ale taky to úplně stejně může být vadný vypínač na straně řidiče. To zjistíš snadno, už jsem to taky psal - vyndej vypínač na řidičově straně, a nahraď jej drátovými propojkami - spoj u toho konektoru vývody 1-2, a 4-5. Kostra je totiž přivedena jen do dveří řidiče - ke spolujezdci vede přes vypínač u řidiče, aby bylo možno okno ovládat i odtud...

Link to comment
Share on other sites

Tak jak to tady čtu, přesně to odpovídá závadě, kterou jsem měl já. Dokonce to i stejně řešíš jako já - napřed mechanismus a motorek (to nebylo ono), pak funkčnost spínačů (opět to nebylo ono), a až naposledy jsem se podíval na dráty v gumovém krku mezi dveřmi řidiče a kastlí, protože se mi do toho nechtělo a doufal jsem, že to bude jeden z prvně jmenovaných důvodů. Bohužel. Po shrnutí gumy z drátů na řidičově straně na mě vykoukly všechny dráty (mimo jednoho), jak mají prodřenou izolaci a většinu vláken přelámanou. A slušně zoxidovanou, s krásnou zeleno-bílou měděnkou. A protože mě s výměnou svazku ve všech servisech vyhnali, že je to moc práce, tak jsem se po duševní přípravě v létě do toho na chalupě pustil, to už nejen že nešlo okénko spolujezdce, ale ani levý reprák rádia a blbl i centrál - občas nepoznal, že řidičovy dveře jsou zavřené. Všechny dráty jsem cvakl, očistil, nastavil, zaletoval, zaizoloval, ale je to fakt práce pro vraha, v dost nepohodlné poloze. Stejně to není na 100%, dráty se lámou dál, zas o kousek jinde. Osobně bych doporučoval vyměnit celý svazek. Podívej se na příspěvek Checheta ze 16.11. 2005, svazek stojí 2600 a práce 3 hodiny. Pokud ti to ovšem někdo udělá - třeba Chechet měl kliku a udělali mu to, mě s tím zatím všechny servisy vyhnaly (je to fakt blbá práce), asi si to pojedu nechat vyměnit k nim do Zlína.

Link to comment
Share on other sites

Garfield: to chce spíš ten svazek ze dveří vyndat celý ven, nastříhat si dráty v celé délce, a naletovat od konektoru ke konektoru, když už. Za jedno se to venku dělá líp, a za druhé jsou dráty celé nové, a nezláme se to zas o kousek dál ;)

Fusion: už jsem to psal mockrát, ona snaha pomoct je sice hezká věc, ale chce to dobře posoudit, nakolik rádce danou problematiku skutečně zná, jinak jsou dost často ony dobře míněné rady spíš škodlivé.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...