Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Stržený šroub


metlos

Recommended Posts

Podařilo se mi při výměně disků z letních na zimní, strhnout šroub u zadního kola, známej automechanik mi řekl že s tím nic neudělá, že na to nemá nářadí a vůbec že to jde dost blbe!!

Tak ¨jsem se vydal do Peugeota kde mi řekli že musím vyměnit celej buben i s nábojem, cena 5300,- Poraďte někdo prosím. Nechce se mi kvůli šroubu kupovat celej buben, někdo to musí umět odvrtat nebo něco, ne? :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud ti praskl šroub, a závit v tom bubnu zůstal v pořádku, lze na ten utržený zbytek šroubu navařit matici a zkusit to normálně vyšroubovat. Nebo do něj vyvrtat díru, něco do něj zarazit a zase zkusit vyšroubovat - ale orig. šrouby do kol mají zatraceně velkou pevnost, takže to není žádná sranda. Pokud je stržený závit v bubnu, tek ten buben můžeš leda hodit do sběru - jakákoliv \"oprava\" je dost nebezpečná. Předpokládám, že je to nějaká 205 nebo 309, když to má buben s nábojem a ložiskem v kuse. Ten se dá koupit i levněji než za 5tis, ale asi ne o moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co bych ještě zkusil, tak ten šroub jakoby při povolování podebrat a táhnout ven a doufat, že se chytne. Tohle mi taky párkrát zafungovalo. Třeba je jen špatnej závit na šroubu a závit v bubnu bude stačit oživit pouze závitníkem průměru stávajícího a koupit novej šroub. Zkusil bych to, protože stejně namáš asi co ztratit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud tam sou teď plecháče (li?áky by se tímto poničily), chce to vzít něco, čím půjde šroub zároveň točit a zárověň páčit (pomáhat mu ven). Blbě se to vysvětluje. Dělali sme to na žigulu, tam ale byl ten faktor, že když to nevyjde tak to rozmlátíme třeba. Nakonec se ale podařilo.

Pak je otázka jestli je strhlej šroub nebo náboj. Ale podle toho co to dělá bych to odhadl na ten šroub.

Jinak ten náboj (i s ložiskem, pokud to tak 306 má) se dá koupit na vrakáču za předpokladu, že bude ložisko ještě nějakou dobu sloužit. Je to ale sázka do loterie a můžes nakonec dopadnout tak, že stejně koupíš novej :roll

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Hadra

co bych ještě zkusil, tak ten šroub jakoby při povolování podebrat a táhnout ven a doufat, že se chytne. Tohle mi taky párkrát zafungovalo. Třeba je jen špatnej závit na šroubu a závit v bubnu bude stačit oživit pouze závitníkem průměru stávajícího a koupit novej šroub. Zkusil bych to, protože stejně namáš asi co ztratit

Má ... třeba kolo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: oddie

Pokud ti praskl šroub, a závit v tom bubnu zůstal v pořádku, lze na ten utržený zbytek šroubu navařit matici a zkusit to normálně vyšroubovat. Nebo do něj vyvrtat díru, něco do něj zarazit a zase zkusit vyšroubovat - ale orig. šrouby do kol mají zatraceně velkou pevnost, takže to není žádná sranda. Pokud je stržený závit v bubnu, tek ten buben můžeš leda hodit do sběru - jakákoliv \"oprava\" je dost nebezpečná. Předpokládám, že je to nějaká 205 nebo 309, když to má buben s nábojem a ložiskem v kuse. Ten se dá koupit i levněji než za 5tis, ale asi ne o moc.

No :) ono je to letos docela oblíbené téma :D Máme holt nějaké šroubové období...

PS: mám pro tebe tu těhlici, maníci to nakonec odvrtali... prý to \"chvilku\" trvalo, ale zadařilo se...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A to nejde vubec ven?trebas 1mm.Pak skus nejakou rozbrusku.Odvrtat to neni snadny.Musi se nejak zajistit protaceni sroubu.Treba obycejny ocko klic.Ale spis bych prvne flexu a jestli mas plechace,tak znicit disk.Za 300-500 mas novej.A nebo kdyz je disk hlinikovej,tak zevnitr kola prostrcit lupinek pilky na zeleyo a rezat a rezat,kline i s hlinikem,PAk na disk si udelas polozku z hlinikovyho plechu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem měl strhlej závit na šroubu. Při dotažení se protáčel. Za 70Kč jsem koupil novej u Peugeota. Je ale fakt, že mě vyndat šel. Novej jsem tam narval a vyrval. Trošku se tím \"upravil\" závit ale drží to - pevnost, jako skála.

Ty šrouby - hlavně ten závit mi nepřijde tak \"tvrdej\" jak tu někdo psal. Je pořád lepší, když se \"zk**ví\" závit na šroubu, než v náboji ...

Souhlasím s názorem, že vyndat to jedině za pomocí tahu a krutu zároveň.

Nebo vzít wrtačku s wostrým vrtáčkem a brmmmmmmm a mazat a mazat ...:myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: trollik

.A nebo kdyz je disk hlinikovej,tak zevnitr kola prostrcit lupinek pilky na zeleyo a rezat a rezat,kline i s hlinikem,PAk na disk si udelas polozku z hlinikovyho plechu.

tak do toho bych nešel protože akorát zkurvíš dosedací plochu abude ti to akorát dělat problémy.to rači sundej celej buben. to by měli bejt 4 šrouby. teď jen aby nebyli zařezlý a nestrh si je

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...