Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

repasia alternatora na Slovensku


durino81

Recommended Posts

Ahojte,

tak som si kupil teplomer 3 v 1 (teplota in, out, hodinky, stopky, napatie v aute) a zistujem, ze mi alternator nedobija tak, ako by mal. Pri zatazi (svetla, ventilator kurenia a rozmrazovanie zadneho skla+radio) dobija len na 13,2-13,5V, bez rozmrazovania skla tak okolo 13,8-13,9V, a ked je studeny, tak 14,2V. Takze ma caka repasia alternatora. Nastastie mam este jeden nahradny, ale tiez nie je najnovsi... :myslim

Tak sa chcem spytat, ci nepozna niekto nahodou na Slovensku nejaku dobru firmu, co sa tym zaobera. Najlepsie v okoli BA, pripadne zapadne SK. Posielat do Ciech sa mi to moc nechce, ale ak by inak neslo, tak to spravim. A novy altik z magnetonu sa mi tiez moc nechce kupovat - uz by som mal potom 3...:D

Dik za mozne tipy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: viktorg

Inak ak by si sa predsa len rozhodol poznam nejakeho manika, co sa zaobera autoelektrikou..ak dobre viem robi aj repasy altikov.

Je odtialto z Komarna...ak mas zaujem napis typ a ja za nim skocim ci by to zvladol:D...

OK, pozriem sa na to. Zatial info o aute - je to P309, novy model, 1990, 1,4 benzin.

Inac, nemyslim si, ze je to normalne, aby altik dobijal pod 13,5V pri maximalnej zatazi. Podla mudrej knizky Jak na to P309 je pripustna hodnota dobijania medzi 13,5-14,5V. A to pri maximalnej zatazi. Mne to napatie mierne klesa, ked sa to rozohrieva. A pri tychto zimach a kratsich jazdach sa mi postupne baterka vybija. Citit to pri rannom startovani. Spickovo som tam videl pocas jazdy aj 12,9 a to som nepridal este napr. hlmlovky, takze nieco s nim bude. Bateria je cca rok stara.

Dam ti vediet ten typ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

celkom mozu byt vadne uhliky ale aj regulator,,,, ale pri jeho poruche by to skor prebijalo,,,,,, nechcem strasit, ,,, ale nedavno som dal opravit jeden altik a ono to bol zhoreny stator,,,, podla toho co si pisal,,, ak to klesa su tam diody a ak jedna je kill,,, alebo rovno dve,,, dobija slabsie,,,, cena za diody nieje az tak vysoka,,,

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moja situacia s repasovanym alternatorom je blizsie popisana tu:

Dal som skontrolovat/zrepasovat moj druhy (nahradny) alternator, ale ten je teraz momentalne zly a nepouzitelny. Teraz budem musiet nahodit moj povodny stary alternator, co mi dobija slabo (12,5-13,5V pri velkej zatazi - svetla, radio, vyhrievanie skla, ventilator kurenia) - vid zaciatok prispevku.

Takze som tam, kde som bol. :myslim Dufam, ze na tom zlom bude stacit vymenit regulator napatia a bude ok. Skusim asi ineho repasara.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: durino81

Ahojte,

tak som si kupil teplomer 3 v 1 (teplota in, out, hodinky, stopky, napatie v aute) a zistujem, ze mi alternator nedobija tak, ako by mal. Pri zatazi (svetla, ventilator kurenia a rozmrazovanie zadneho skla+radio) dobija len na 13,2-13,5V, bez rozmrazovania skla tak okolo 13,8-13,9V, a ked je studeny, tak 14,2V. Takze ma caka repasia alternatora. Nastastie mam este jeden nahradny, ale tiez nie je najnovsi... :myslim

Tak sa chcem spytat, ci nepozna niekto nahodou na Slovensku nejaku dobru firmu, co sa tym zaobera. Najlepsie v okoli BA, pripadne zapadne SK. Posielat do Ciech sa mi to moc nechce, ale ak by inak neslo, tak to spravim. A novy altik z magnetonu sa mi tiez moc nechce kupovat - uz by som mal potom 3...:D

Dik za mozne tipy.

pozor..upozornil bych, ze jine napeti muze byt uvnitr auta na kablech a jine napeti muze byt na alternatoru...pac pri tom je tak velky proud, ze ubytek napeti na kablech muze cinit klidne 0.5-1V...temer...me taky pohasinaji ocividne svetla pri zapnutem vyhrivani skla, ovsem kdyz jsem meril napeti na baterii a altiku, tak tam bylo STALE porad a nemennych 13.9 a nehnulo se to at jsem delal co delal i na volnobeh...cili toto muze byt normalni jev, samozrejme merak je napojen v kabine, takze se na tom podili i prave ten ubytek..zkus jej napojit primo na baterku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: rimmer

pozor..upozornil bych, ze jine napeti muze byt uvnitr auta na kablech a jine napeti muze byt na alternatoru...pac pri tom je tak velky proud, ze ubytek napeti na kablech muze cinit klidne 0.5-1V...temer...me taky pohasinaji ocividne svetla pri zapnutem vyhrivani skla, ovsem kdyz jsem meril napeti na baterii a altiku, tak tam bylo STALE porad a nemennych 13.9 a nehnulo se to at jsem delal co delal i na volnobeh...cili toto muze byt normalni jev, samozrejme merak je napojen v kabine, takze se na tom podili i prave ten ubytek..zkus jej napojit primo na baterku

Jo,jo,přesně tak jsem to chtěl napsat.:papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslim, ze rozdiel napatia na baterke a na vnutornej zasuvke (kde je aj ten teplomer s meranim napatia) bol po merani voltmetrom takych 0,1V. Takze tam by problem nemal byt.

Dnes som akurat dal repasnut moj druhy altik. Do 2 dni uvidim, ze co s tym bolo, resp. budem vediet cenu. Ponukaju vsetko - od vymeny lozisk, previnutie statora, rotora, vymenu diod, uhlikov, komutatora, regulatora... Ceny sice nie su najnizsie, ale ked uz sa to robi, nech sa to urobi poriadne a je na dlho pokoj. Resp. az do konca zivotnosti auta. :D

Stary altik, co nedobija dobre, som si zatial nechal, lebo s autom chcem ist tento piatok na Oravu a nemozem ist bez altiku, keby to nahodou nestihli spravit, alebo by bola oprava neumerne draha...:myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...