Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Co koupit (benzin) po Peugeot 406 combi ?


U3pist

Recommended Posts

Zdravim forum,

tak jsem konecne rozseknul nakup jineho auta. P406 break na ktery jsem mel zalusk mi nevysel, tak jsem se trochu placnul pres kapsu a koupil Honda Accord Tourer 2,2 i-DTec. Zadny wow efekt to sice nema, proste to jen dobre jezdi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...
  • O 1 měsíc později...
  • O 2 měsíce později...

Vybíral jsem z

Peugeot 407 Combi - stření třída, menší kufr ale s hranou :o(

Peugeot 307 Combi - je o kategorii níž :o(, ale zase kufr bez hrany

Citroen C5 II Combi 2004-2008 - stření třída, kufr bez hrany, hydoaktiv :o(

tohle auto je i po FL vzhledově docela nudé a těžké, ale zase spolehlivé...

motory 1.8 125k 170 Nm, 2.0i 105 kW 1502 kg 200, 3.0 210k 285

 

Další mimo koncern, po kterých se dívám, jsou:

Ford Mondeo Combi - stření třída, kufr bez hrany

VW Passat Combi - stření třída, kufr bez hrany

BMW E46 Combi - úzký kufr a s hranou :o(

 

Takže mi zbývá 406 u které byly BENZINové motory

od r.1995 1,8i 16V (81 kW) a 2,0i 16V (97 kW) řada XU

od r.1996 1,6 8V (65 kW) a 2,0i 8V Turbo (108 kW)

od r. 1999/2000 1,8i 16V (85 kW), 2,0i 16V (99 kW) a 2,2i 16V (116 kW) řada EW

 

do Coupe dávaly 2,0i 16V (99 nebo 101 kW) a 2,2i 16V (116 kW) s rozvodem DOHC a vícebodovým vstřikováním paliva; zážehový vidlicový šestiválec 3,0 V6 24V (140 kW) s rozvodem DOHC a vícebodovým vstřikováním paliva, později s proměnným časováním sání (152 kW)

 

A ještě jsem našel info o motoru 2,0i (100 kW) a ale možná (??) se plete s 99 kW nebo XU a EW.

 

Nejsilnější motorizace vidlicový šestiválec je dost nákladný na případné opravy (rozvody atd...)

od r.1997 3,0i 24 V (140 kW)

od r.2000 3,0i 24 V (152 kW)

 

od r.1997 Break a Coupe

od r. 1999 úprava vzhledu FL, přední maska, lišty...

 

2,0i (99 kW) ten mám ve stávajícím combi, ten je bezva s dobrým zátahem už od začátku. Určitě se nejedná o zde zmiňovaného lenocha. Když padne zelená a trochu to přišlápnu, tak si i hrábne a odpich taky OK, plynule táhne asi až do 130 a 130-150 táhne o trochu méně, více už moc nejezdím, na 170-180 začne trochu poskakovat, takže raději zpomalým.

Taky mě nepřijde 2.0 16V 99KW jako lenoch ještě žere po městě tak o litr méně jako moje 1.8 16V ve starým modelu ale kolikrát se dočítám jak je ten 2.0 línej a užranej ale moc mě to nesedí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem nakonec vyřešil nelehké zadání, které jsem si umanul a po 406 Combi 2.0i jsem pořídil lepší automobil. Je to 406 Combi s menším nájezdem a se silnějším motorem 2,2i :)

 

Vítej v říši 2.2i :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je opravdu 2.2i pocitově neporovnatelně silnější než 1.8i 81kW?  Začínám po téhle verzi nějak koukat, i když vím, že se spotřebou si nepomůžu, asi spíš naopak...jenže já nafťáky v osobácích nemám moc rád, nějak jim prostě nevěřím, i když zrovna ve 406 jsou prý diesely povedený...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řekl bych že určitě už jen 2.0 je proti 1.8 úplně něco jinýho :) tak povedený jsou ale spíše jde o to na co narazíš a osobně bych šel taky do benzínu je tam větší pravděpodobnost že nebudeš muset hned investovat i do motoru apod.ono nedávno jsem tak pohlížel po jiné 406 ale najít nějaký slušný kus je docela složitý.

 

Necituj přímo předchozí příspěvky. děkuji!

Upraveno uživatelem minimaxa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

Koukám, že 406 je stále v kurzu, ikdyž už nemá co nabídnout. S 2.0 99kw jsem najel asi 100tkm a nebýt problémů s mazáním a odvětráním klikovky pravidelně každou zimu, byl by to i bezproblémový motor :D. Zcela bez problémů mi fungoval HDI 2.0 66kw, se kterým jsem najel cca totéž. Prahy byly zcela zdravé i v době, kdy šly z domu. Pokud nejsou bourané a pravidelně se čistí odtokové kanálky, není s tím problém, což se nedá říct o jiných dílech, které odchází pravidelně, jako: pružiny, ložiska na tlumičích, páky pod volantem, klima relátka, podávací čerpadla, brzdové spínače, konektory, uhnívající ukostření a elektronika obecně, která je citlivá na kapacitu baterky. Prozřel jsem až přechodem ke konkurenci :D. Zmíněná Honda Accord Tourer 2,2 i-DTec je tak o dvě třídy vyšší level oproti 406 a to jsem měl Peugeoty fakt rád :).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...
V témat Ukažte svoji 406 - čakom píše (2/16): už je to nějakej ten pátek, co jsem si dovezl dom svou PÁTOU čtyřistašetku ... !! ...je určeno na náhradní díly :/ velkou většinu dílu si nechám protože brzy bude doma 406 s pořadovým číslem 6.

Myslel jsem, že to asi nebude nejlepší rozhodnutí i v servise se na mě dívali podivně a doporučovali mi jiný auta. Ale vzhledem k požadavkům jsem udělal dobře, spokojenost.

 

Spotřeba - do 2,2i jsme nechal instalovat na LPG

zima - plaubní PC ukazuje 8,9 (benzin), spotřeba LPG 9,7 l/100 km (ca 13 Kč/l) zaokr. up 1,30 Kč/km

jaro - plaubní PC ukazuje 8,4 (benzin), spotřeba 9,2 LPG l/100 km (11,30 Kč/l) zaokr. up 1,05 Kč/km

Všechny najeté km byly živějším stylem jízdy, převážně krátké trasy, město a pak okresky, občas dálnice (asi po 1/3). Ale dá se jezdit i úsporněji. Po dálnici ukazuje PC spotřebu 6,0 při 120 km/h. A když jsem se snažil jezdi dost úsporně pro indikaci, dostal jsem se asi na 7,8 l/100, což je na takto velký objem motoru docela dobré. Jenže jsem chtěl živější jízdu a nehlídat spotřebu, proto LPG. Ale je jasné, že velké objemy nejsou pro přílišné šetřivce, co chtějí jezdit do 5,5 a combi za dobstupný peníz a bez hrany.

 


Ještě k těm 2,0 motorům

2.0 16V RFR DEW10J4 99 kW/135 hp 99-00

2.0 16V RFN EW10J4 100 kW/136 hp 00-04

2.0 16V HPi RLZ EW10D 103 kW/140 hp 01-04

2.0 16V RFV XU10J4R 97 kW/132 hp 96-04

2.0 Turbo RGX XU10J2TE 108 kW/147 hp 96-04

 

RFR - tu jsem měl, super motor, ale horší emise

RFN - je stejný motor, ale aby splňoval S3 od r.2000, tak má elektronicky upravený náběh - lemra

RLZ - novější se taky příliš nepovedl - lemra byly spíše ve Francii

RFV - dopo nevím, z generace 1.8

RGX - dle ohlasů OK

 


PS Honda Accord Tourer - má kufr bez hrany, ale v laku, takže hrozí poškrábání i při použití desky při vykládání resp. vyšoupnutí těžkých předmětů. Peugeot tam má černou plastovou lištu. Ale jinak Honda je taky pěkný auto.

Upraveno uživatelem U3pist
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 roky později...

Zdravím vás opět všechny na fóru,

po cca 3,5 letech ježdění s Hondou nemůžu říct, že je to špatné auto. Jen se do ní nic nevleze a balit kufr na rodinnou dovolenou připomíná hru Tetris.

Čekáme další mimino a tak je pro nás jakýkoliv kombik malý, takže jsem k Hondě pořídil ještě minibus Peugeot 807. Přesouvání  se tedy do fóra 807cek, protože pár věcem nerozumím a rád bych se na ně zeptal. Mám v ni 2.0 benzinový motor Rfj a LPG Prins.

Moje stará406 stále jezdí a je denně v provozu. Dostala novou LPG nádrž, brzdy, výfuk a pár drobnosti. Najeto má v současnosti před 350t km, motor a převodovka stále původní, karoserie je také ještě bez jakéhokoliv zásahu kvůli korozi.

Pavel

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...