Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Co koupit (benzin) po Peugeot 406 combi ?


U3pist

Recommended Posts

Jak se tak divam po novejsich autech (max 5 let) typu kombi stredni tridy, tak se mi nabidla benzinova 2.0i 406tka kombi z posledniho roku vyroby 2004 s najetymi 87000 km za zajimavou cenu.

Servisni historii to prokazatelnou nema, posledni zaznam v servisce je z roku 2006, po nedeli se na ni jedu podivat.

 

Kdyz ty kilometry budou pravda, tak by auto jeste nemelo mit zadne znamky opotrebeni

 

Nemusim mit nutne nove auto, nekupuji ho kvuli sousedum ale kdyz to spocitam, tak koupim staronovou 406tku, dam do ni opet LPG, tazne a mohl bych spokojene dalsich 6-7 let jezdit jako doposud. Uspora pri porizovaci cene oproti novemu kombi cca 200k, ktere muzu investovat rozumneji nez koupi noveho auta.

 

Otazka do pranice, sel by jste nekdo touhle cestou ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

preco nie ja mal 406 2.0 sice old model a poviem to tak ze z tych troch 406  co som mal bola naj (spotrebu nepocitam) ,bohuzial z rodinnich dovodov musela prec 

 

ak ti nevadi ze sused ma novsie tak bezproblemov mal som to velakrat rozobrane a poviem ti ze to auto bolo postavene kvalitne nie ako dnesne auta  samozrejme vybavou bezpecnostou spotrebou neoslni oproti novym autam

 

ja riesil to iste pred nedavnom a vzal som to HDi z podpisu  :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

krtek 2:  Není dvoulitr jako dvoulitr. Když jsem se o 406 zajímal, prošel jsem velkou řadu diskuzí tady na foru i jinde a starý dvoulitr XU (99kw) byl opravdu chválený jako nejlepší poměr spotřeba výkon ve starých benzinových 406. Ale na nové motory 2.0 EW (100kw)  většinou lidi nadávali, že to moc nejede a žere. Já jsem se vezl jenom v jednom a byla to fakt bída. Od 100kw motoru jsem čekal víc. 

 

A k tématu:  Pokud by bylo auto jinak ve výborném stavu a potřeboval bych ho hned, asi bych i toho dvoulitra vzal. Než se objeví případně jiná zachovalá 406, může uběhnout hodně dlouhá doba. Pokud se vůbec ještě takové auto někde objeví...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je pravdou ze i ten 100kW motor ve 406tce je takovy vlacny ( stejne jako brzdy). Tohle pro me a asi pro vetsinu lidi tady na foru neni problem.

 

Resil jsem jestli poridit 5let stare velke kombi (dieselove s turbem) anebo opet stejne velke (ne-li vetsi 406) s jednoduchym atmosferickym benzinem.

 

Financni narocnost udrzby po letech provozu hovori ve prospech 406tky. Jinak 406 je technologicky jiz zastarale a prekonane auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

asi si mal na mysli 97kw RFV to blo podareny motor ,406 je zastarala  ale nie tak docela vo vsetkom napr dnes sa setri na vsetkom napr na takej  octe3 pokial to neni rs mas obycajnu vlecnu napravu a 406 maju vsetky a to neni len u octy

 

a to ze tie 2.0 pocitovo netahaju nieje tym ze motory su slabe ale je to to tym ze su podvozky meko naladene ak by ste si to porovnali s inymi 2.0 od konkurencie podobnych rocnikov tak zistite ze pojdete cca nastejno

takto machroval  kamarat so svojim e36 320i ano pocitovo mu to slo fakt o triedu lepsie tlacilo do sedacky jak svina a myslel som ze mi nareze bezproblemov ale realita bola ina islo to priblizne narovnako pri sprinte takze ja uz na pocity nedavam a radsej kukam na rychlomer

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že psali i o 99kw, že byly dobrý :)  Rozhodně lepší, než 100kw RFN.

 

Jinak sám jsem se před necelými dvěma roky vydal cestou, že radši koupím pěknou, zachovalou, na opravy jednodušší 406 v benzínu a zbytek peněz nechám jako rezervu na případné opravy.  Autu jsem na začátku dopřál velkou údržbu, aby ještě min 5 let povozilo. Tak doufám, že nezklame.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejhorší je rakovina.tzn.koroze prahu.....auto se zdravyma prahama je skoro zázrak,bohužel ročníky 2004,2003 na tom byly hůř než 99,01,02....

Mám 406 6 let bez problémů,5 let snad vydrží ještě je to držák i když už jsem vařil práh,dutiny u prahu budu muset dělat každý rok.....

Upraveno uživatelem Charlie 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jsem hledal auto, chtěl jsem kombi s velkým rozvorem kvůli místu vzadu. V úvahu připadali tři konkurenti: P406 restyl, Passat B5 / B5.5, nebo Mondeo mk III. První přišel Peugeot, tak jsem ho vzal. Psals, že nechceš německý koncern, tak mě tak napadá: co to Mondeo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je otázka, v čem si pomůžeš, když namísto 406 nový model (který znáš) koupíš 406 nový model (kus který neznáš).

Neuvedl jsi, jaký máš na to rozpočet.

406 kombi se kupovaly na hodně ježdění, takže najít zachovalou bude problém.

Z prostorných aut se na málo ježdění kupovaly Citroen Xsara Picasso (dá se sehnat velmi zachovalá kolem 100 t), anebo Citroen C4 Picasso nebo Grand Picasso.

Anebo kup 307 kombi, to je nejmenší riziko.

V každém případě by ses měl výměnou auta posunout o generaci dopředu (věk auta a tím i technické řešení). Jinak je levnější opravit a provozovat do dosavadní.

A nebál bych se dieslu, 1,6 HDi je dobrý.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mondeo - Diky za zajimavy tip, je to velike prostorne auto, podivam se po nich

 

307Kombi - nejsem z nej nijak nadsen 406tka mi prijde o dost robustnejsi a poctiveji udelane auto

 

406 vs. novejsi 406 - Moje ma pres 320t km a dat ji do krasneho a bezvadneho stavu mi prijde mrhani penezi. Motor ok, prevodovka = 5tka zrala na vymenu, prorzela predni kapota, LPG nadrz na konci zivotnosti, celni sklo dotukane a doskrabane od steracu, dira skrz pod zadnimi sedackami = zateka dovnitr, podvozek hlucnejsi, predni brzdy taktez silne ojete. Levnejsi a jednodussi nez tohle vsechno spravovat a nakupovat je vzit auto, ktere bude mit tech 87000 (tezko uverit cislu, musim videt)

 

Co takhle C5 kombi ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

krtek 2:  Není dvoulitr jako dvoulitr. Když jsem se o 406 zajímal, prošel jsem velkou řadu diskuzí tady na foru i jinde a starý dvoulitr XU (99kw) byl opravdu chválený jako nejlepší poměr spotřeba výkon ve starých benzinových 406. Ale na nové motory 2.0 EW (100kw)  většinou lidi nadávali, že to moc nejede a žere. Já jsem se vezl jenom v jednom a byla to fakt bída. Od 100kw motoru jsem čekal víc. 

 

A k tématu:  Pokud by bylo auto jinak ve výborném stavu a potřeboval bych ho hned, asi bych i toho dvoulitra vzal. Než se objeví případně jiná zachovalá 406, může uběhnout hodně dlouhá doba. Pokud se vůbec ještě takové auto někde objeví...

 

Vybíral jsem z

Peugeot 407 Combi - stření třída, menší kufr ale s hranou :o(

Peugeot 307 Combi - je o kategorii níž :o(, ale zase kufr bez hrany

Citroen C5 II Combi 2004-2008 - stření třída, kufr bez hrany, hydoaktiv :o(

tohle auto je i po FL vzhledově docela nudé a těžké, ale zase spolehlivé...

motory 1.8 125k 170 Nm, 2.0i 105 kW 1502 kg 200, 3.0 210k 285

 

Další mimo koncern, po kterých se dívám, jsou:

Ford Mondeo Combi - stření třída, kufr bez hrany

VW Passat Combi - stření třída, kufr bez hrany

BMW E46 Combi - úzký kufr a s hranou :o(

 

Takže mi zbývá 406 u které byly BENZINové motory

od r.1995 1,8i 16V (81 kW) a 2,0i 16V (97 kW) řada XU

od r.1996 1,6 8V (65 kW) a 2,0i 8V Turbo (108 kW)

od r. 1999/2000 1,8i 16V (85 kW), 2,0i 16V (99 kW) a 2,2i 16V (116 kW) řada EW

 

do Coupe dávaly 2,0i 16V (99 nebo 101 kW) a 2,2i 16V (116 kW) s rozvodem DOHC a vícebodovým vstřikováním paliva; zážehový vidlicový šestiválec 3,0 V6 24V (140 kW) s rozvodem DOHC a vícebodovým vstřikováním paliva, později s proměnným časováním sání (152 kW)

 

A ještě jsem našel info o motoru 2,0i (100 kW) a ale možná (??) se plete s 99 kW nebo XU a EW.

 

Nejsilnější motorizace vidlicový šestiválec je dost nákladný na případné opravy (rozvody atd...)

od r.1997 3,0i 24 V (140 kW)

od r.2000 3,0i 24 V (152 kW)

 

od r.1997 Break a Coupe

od r. 1999 úprava vzhledu FL, přední maska, lišty...

 

2,0i (99 kW) ten mám ve stávajícím combi, ten je bezva s dobrým zátahem už od začátku. Určitě se nejedná o zde zmiňovaného lenocha. Když padne zelená a trochu to přišlápnu, tak si i hrábne a odpich taky OK, plynule táhne asi až do 130 a 130-150 táhne o trochu méně, více už moc nejezdím, na 170-180 začne trochu poskakovat, takže raději zpomalým.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...