Jump to content

zadní kotouče


Mlyn
 Share

Recommended Posts

Guest Ludweek

nevim co vsechno za prvky jsou k tomu aby to brzdilo ale myslim ze to nebude jenom o naprave...a pokud de skutecne jenom o bezpecnost tak urcite existujou poradny predni kotouce s poradnejma brzdicema co se daji vymenit daleko snaz...co takhle se poohlidnout po necem u BREMBa???

Link to comment
Share on other sites

No ja neviem,ale na mojom aute tie lanovody mám(P406,4 kotúče).kotúče majú dve malé pakny,obdoba bubnových brzd.Určite by sa musel urobi? zásah i do prednej nápravy.Výrobca nastavil nejaký pomer brzdového účinku medzi nápravami(obecne myslím že 60:40) a zadnými kotúčmi sa to zmení.Lepšie je zachova? originál v dobrom stave ako experimentova?.A keď už,tak zveri? odborníkom.

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: jozin008

No ja neviem,ale na mojom aute tie lanovody mám(P406,4 kotúče).kotúče majú dve malé pakny,obdoba bubnových brzd.Určite by sa musel urobi? zásah i do prednej nápravy.Výrobca nastavil nejaký pomer brzdového účinku medzi nápravami(obecne myslím že 60:40) a zadnými kotúčmi sa to zmení.Lepšie je zachova? originál v dobrom stave ako experimentova?.A keď už,tak zveri? odborníkom.

no tak já nevím,já do toho zas tak moc nedělám,měl sem za to že na kotouče kapalinová ručka:myslim
Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Ludweek

nevim co vsechno za prvky jsou k tomu aby to brzdilo ale myslim ze to nebude jenom o naprave...a pokud de skutecne jenom o bezpecnost tak urcite existujou poradny predni kotouce s poradnejma brzdicema co se daji vymenit daleko snaz...co takhle se poohlidnout po necem u BREMBa???

Jenže ty Bremba stojej ranec. Nejlevnějíš 4pístky s větším průměrem z anglie (ne Brembo) 45000,- Zadek se musí měnit celej a z nového modelu je jiný. Pro správnou funkci zadních kotoučů je potřeba mít ABS, které pokud vím u 306 dělá i omezení brzdného tlaku na zadek. Hodně pomohou dobrá kola prolepší přístup vzduchu.

Link to comment
Share on other sites

ruční brzda je to poslední - a je mechanická (co tak vím tak hydraulika se dává na auta vyšší cenové i výkonnostní kategorie)- viděl sem to na 306 1,8 16V je tam takový pakový mechanizmus kterým to lano tlačí na tu desku, šlo mi o to jestli by třeba nestačilo jen vyhodit buben ten plech na kterým je prasátko a pakny a dát tam místo toho mezikus s čelistí a místo bubnu kotouč (např. octávka to tak má už z výroby)a řek bych že ABS není duvod a aby to nešlo a ten poměr je dán už na brzdovém válci a taky ho určují pruměry pístků

Link to comment
Share on other sites

Jde to samozřejmě i bez ABS, sám to tak mám (a účinnost brzd mám testovanou na válcové zkušebně - funguje vše tak, jak má). Nechal jsem si předělat bubny na kotouče a nějaký velký problém v tom nebyl. U mě se to dělalo tak, že z dárcovské nápravy se použily komplet ramena a ty se přelisovaly na moji původní nápravu (nápravnice na dárcovské nápravě totiž byla totálně ohnutá). Nejjednodušší řešení je přehodit celou nápravu. To potom jen potřebuješ koupit druhé lanovody na ruční brzdu - která je řešena tak, že lanem tlačíš přes páku přímo na pístek (čili není tam žádná kapalinová ručka nebo nějaký malý buben, apod.). :roker

Link to comment
Share on other sites

Se vám divím. A zvláš? brzdy...

Když pak při prodeji řekneš, že auto má předělané brzdy, tak ho nikdo nebude chtít.

Jsem přesvědčen, že to za jízdy nepoznáš, jestli máš vzadu bubny nebo kotouče.

Ale ten pocit z amatérsky předělaných brzd, ten je k nezaplacení. Takové mrazení při každém zabrždění...

Tak raději ještě rok jezdi a pak ho vyměň za žádanou výbavu, s doplatkem, který bys takhle vrazil do předělávky.

[upravil dne 8.12.05 P607Olda]

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: P607Olda

Se vám divím. A zvláš? brzdy...

Když pak při prodeji řekneš, že auto má předělané brzdy, tak ho nikdo nebude chtít.

Jsem přesvědčen, že to za jízdy nepoznáš, jestli máš vzadu bubny nebo kotouče.

Ale ten pocit z amatérsky předělaných brzd, ten je k nezaplacení. Takové mrazení při každém zabrždění...

Tak raději ještě rok jezdi a pak ho vyměň za žádanou výbavu, s doplatkem, který bys takhle vrazil do předělávky.

[upravil dne 8.12.05 P607Olda]

nezbyva nez naprosto souhlasit!

Link to comment
Share on other sites

Dovolil bych si nesouhlasit - nemám brzdy přadělány amatersky, ale opravdu pořádně (zároveň i s repasí nápravy). A co se týká toho mražení, tak mě mohlo mrazit leda před tím - maximální brzdný tlak na zadní nápravě byl 0,2 kN což nebylo ani 10% tlaku předních brzd (ty brzdy jsem měl úplně v háji, stál jsem na zkušebně vedle svého auta, když brzdilo ze 130 km/h na nulu, kolena se mi z té vzpomínky rozklepou ještě dnes...). Teď to mám odměřené znovu a už to konečně brzdí (brzdný tlak vzadu cca 40% tlaku předního), takže si myslím, že jsem nejen pro svou bezpečnost udělal celkem hodně....

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: jiri.wolf

Dovolil bych si nesouhlasit - nemám brzdy přadělány amatersky, ale opravdu pořádně (zároveň i s repasí nápravy). A co se týká toho mražení, tak mě mohlo mrazit leda před tím - maximální brzdný tlak na zadní nápravě byl 0,2 kN což nebylo ani 10% tlaku předních brzd (ty brzdy jsem měl úplně v háji, stál jsem na zkušebně vedle svého auta, když brzdilo ze 130 km/h na nulu, kolena se mi z té vzpomínky rozklepou ještě dnes...). Teď to mám odměřené znovu a už to konečně brzdí (brzdný tlak vzadu cca 40% tlaku předního), takže si myslím, že jsem nejen pro svou bezpečnost udělal celkem hodně....

Čest vyjímkám, jestli se ti to povedlo, tak fajn.

Ale jinak, takové větší předělávky přinesou spíše hodně problémů, připasování, někdy i zklamání.

Proto bych to většinou spíše rozmlouval.

[upravil dne 10.12.05 P607Olda]

Link to comment
Share on other sites

Zalezi hodne na sikovnosti a hlavne na moznostech.Kdyz sem videl nektere bastly servisu,radeji si vsechno udelam sam,nevyplati se totiz setrit na materialu,ktery se muze koupit misto \"prace\" nektrych servisu. Jinak by mi zajimalo,jestli ty kotouce maji na zadni naprave omezovace brzdneho ucinku,pac moje naho.. bubny ho nemaj.Stejne bych bubny pri dnesnich rychlostech a bezpecnosti zakazal.

Link to comment
Share on other sites

no pánové, z některých odpovědí mi jde hlava kolem.

jak psal jiri.wolf s výměnou žádný problém není.

nejjednodušší a možná i nejlevnější by bylo sehnat celou nápravu s kotoučema.

i na klubu jeden nabízel zadní nápravu s kotoučema na 406 za 2500 kč.

jirka tu kotoučovou na 306 koupil za 4 tisíce, takže si můžete udělat obrázek na kolik to přijde.

já jsem si taky vyměnil na 205 nápravu s bubnama za kotoučovou. sehnal jsem celou nápravu za 2000 kč a sám jsem si ji vyměnil.

bezpečnost se zvětšila a jde to poznat i tak, že jak zastavím a pustím brzdu tak zadek klesne-to ukazuje na to, že jak se zanoří při brždění předek a pozvedne zadek, tak ty kotouče jsou schopné udržet ten zadek zvedlý, což jsem s bubnama nikdy nezažil.

ruční brzda je normálně lanová, jen se musí koupit jiné lanovody, protože na lanech na kotouče je jiný konec.

všem výměnu bubnů za kotouče velmi doporučuji.

samozřejmě mám na mysli originál komponenty ze stejného modelu, nějakého bastlu s podomácky vyrobenými mezikusy bych se vyvaroval jak čert kříže

[upravil dne 13/12/05 zoby]

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...