Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Špatné kotouče


Phobos

Recommended Posts

zdar, na 807 jsem menil loni cele brzdy, kupoval jsem brembo od badisaka. je divny, ze brembo brzdy se cenou moc nelisily od ostatnich, proste je to spotrebak. zjistil jsem taky, ze brembo nedela desky, ze to jenom prekupujou, takze vyrobce ???. jinak jsem spokojen, brzdi to fakt dobre na dvoutunovy auto. je fakt, ze to chce obcas na ty brzdy zostra, jinak zadni kotouce zreznou a na technicky vam to pak vysvetli. antikorozni uprava prodlouzi zivot kotoucum jen trochu a moc se nevyplati, pac jsou zase drazsi. po cca roce uz mi to zase zacina reznout. asi nezbyva nic jineho mez obcas rucka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkus více zatížit 208. Posaď dozadu dva lidi + dej do kufru nějaké věci jako zátěž a jet se projet. Uvidíš, jaký bude poloměr brzdné síly a zdali budou zadní kotouče od rezu.

Já měl na své 406 zadní kotouče ATE a byly orezlé jako máš ty. A důvod byl, že jsem jezdil ,,lehký".

 Co se týká reznutí kotoučů, tak je to běžné. Stačí párkrát zabrzdit a kotouče se lesknou. Vloni jsem měnil kotouče+destičky na své 406 - přední TWR a zadní Meyle. Ale že by tolik rezli, to teda ne.

poloměr brzdné síly je co?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...
V ‎12‎. ‎6‎. ‎2016 at 18:52, OK406 napsal:

Zkus více zatížit 208. Posaď dozadu dva lidi + dej do kufru nějaké věci jako zátěž a jet se projet. Uvidíš, jaký bude poměr rozložení brzdné síly a zdali budou zadní kotouče od rezu.

Já měl na své 406 zadní kotouče ATE a byly orezlé jako máš ty. A důvod byl, že jsem jezdil ,,lehký". To se zlepšilo, když jsem dal za 406 káru a vozil palety ;):D .

 Co se týká reznutí kotoučů, tak je to běžné. Stačí párkrát zabrzdit a kotouče se lesknou. Vloni jsem měnil kotouče+destičky na své 406 - přední TWR a zadní Meyle. Ale že by tolik rezli, to teda ne.

Jezdím 90% sám, při každé jízdě jim dám kousek ruční brzdou, jinak nevím, jak bych mohl zadní brzdy zatížit. Cement v kufru teda vozit nehodlám :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, jak je to u 208, ale u 406 mám ruční brzdu samostatně. Vzadu kotouče, ve kterých je buben = ruční brzda je ,,klasická" bubnová, ale nožní je kotoučová.

Napadla mě taková věc, zřejmě blbost. Co zkusit couvat (volná plochla=letiště, velké parkoviště apod.) a brzdit. Tím by se měl brzdní účinek přenést na zadní nápravu, která je ,,vpředu".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já tedy nevím, ale už delší dobu si myslím, že právě brzdy jsou jedna z těch typických věcí, kde je jasně vidět, jak šla kvalita za posledních 15 let rapidně dolů. Mám v garáži škodovku 120l po dědovi, která má najeto cca 150 000km a kotouče nikdo nikdy neměnil, auto nejezdilo pravidelně...a pořád to brzdí, mění se jen destičky (jen asi 2x za tu dobu) a auto je z roku 1987. Jasně, že mi tu někdo bude povídat o větším brzdném účinku novějších aut a kdo ví co ještě, aby zachránil teorii, že nové je lepší, ale všichni už dávno vědí, že dnes se dělá všechno možný, jen ne kvalitní věci...

Konkrétně k výměně brzd z tohoto tématu - podle mě zbytečné plýtvání penězi, pokud auto bez problémů procházelo technickou a brzdilo dobře... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za hloubkovou korozi na více než (tuším že) 30% brzdné plochy nebo za rýhy zjevně přesahující 1,5 mm technickou nedostaneš. I když to bude brzdit dobře ... spíše ti technik řekne: "Ono to ještě brzdí?" Takže má smysl to řešit. 

Nicméně dnes jsou brzdy, jako další věci čisté spotřeba. Nikdo to nedělá na věky. U mě na 306 ten kotouč taky 150 tkm dá, destičky cca 100 tkm, taky jde o styl jízdy. 

Tady jde spíše o to, že zadní brzdy téměř nebrzdí a kotouč koroduje. Prostě konstrukčně to není ideální, pokud cestují jen lidé vpředu, ten zadek nemá šanci se obrzdit. Málo kdo bude chtít vozit týden v kufru pytel cementu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 5 týdnů později...
V 26. 6. 2016 at 20:45, Peetan napsal:

Jezdím 90% sám, při každé jízdě jim dám kousek ruční brzdou, jinak nevím, jak bych mohl zadní brzdy zatížit. Cement v kufru teda vozit nehodlám :D

Hele já nad tím cementem do kufru docela reálně uvažuju :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, je to masakr, přitom normální plné kotouče stojí úplný prd :D Jednou jsem z legrace vyzkoušel kotouče, destičky od firmy ABE (asi Polsko?), 288mm chlazený přední  kotouč stál ve VOC kolem 300 Kč, destičky sice na pohled vypadaly jako slisovaná sláma, stály ještě míň,  ale brzdilo to OK, kotouč měl povrch OK a ani desky se nesjížděly. Už jsem je dával i na další auto a opět v pohodě. Za tuhle cenu není problém zadní kotouče vyměnit co rok. Ale ne s ložiskem. Apropo - kotouče se dodávají i bez ložiska, ale zatím jsem nezkoumal, zda by šlo ložisko z kotouče vylisovat bez poškození. Nějaké zkušenosti ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 rok později...
V Sunday, June 12, 2016 at 18:29, Phobos napsal:

Řešil bych to s nimi co nejdříve. Do faceliftové varianty už dávají dozadu bubny(nevím jestli i u nejsilnější nafty), předtím měli kotouče všechny motorizace. Co si myslím, tak mají špatně rozvržený poměr brzdné síly, že by zadek mohl brzdit výrazně víc. Co si myslíte ostatní o poměru brzdné síly?

Vsechny ne ja mam 2013 a ma vzadu bubny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 5 měsíců později...

Jelikož stav zadních kotoučů se v 28 tkm už dost zhoršil, dal jsem dotaz na Peugeot ČR, zda ne zadní kotouče není nějaké nápravné opatření - není a stav může posoudit jen koncesionář. Takže ať posuzuje. Nejsem nějaký prudič, co by chtěl z Peugeotu něco vyrazit, ale auto je v denním provozu, do garáže vjíždím abych nemusel použít provozní brzdu, ruční nezatahuji, přesto se destičky přilepí a je docela rána je odtrhnout. Brzdím docela dost, u všech mých minulých aut nebyl se zadními kotouči žádný problém, prostě pokud se pohybují třmeny na vodítkách, kotouče a destičky se sjíždějí pravidelně, plocha kotouče je lesklá, bez nějakých známek poškození povrchu. Vozidlo je provozováno na běžných komunikacích, takže nějaké mechanické poškození vniknutím cizího tělesa vylučuji, obzvláště na obou stranách současně. Stav kotoučů je takový, že nějaký přísný technik na STK by je mohl vyhodnotit jako závadu. podle mého laického názoru někde výrobce udělal chybu, možná v nesouladu tvrdosti kotouče a destičky - běžně měkčí destičky se více opotřebovávají a nepoškozují rýhami brzd. kotouč. Stejný problém je popsán i na zahraničních forech Peugeotu, takže se nejedná o nějakou anomálii či náhodu. Uvidíme, jak se k tomu koncesionář postaví, popsaný jev je patrný jíž od užívání nového vozu. Napíšu, jaký je verdikt servisu Peugeot, ale zatím se s tím nehodlám moc smířit, obzvláště s ohledem k ceně kotoučů (jsou včetně ložiska, byť se kotouče dodávají samotné, ale nevím, zda ložisko lze do nového kotouče přelisovat).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...