lubosch Odesláno 12. červen 2016 Sdílet Odesláno 12. červen 2016 zdar, na 807 jsem menil loni cele brzdy, kupoval jsem brembo od badisaka. je divny, ze brembo brzdy se cenou moc nelisily od ostatnich, proste je to spotrebak. zjistil jsem taky, ze brembo nedela desky, ze to jenom prekupujou, takze vyrobce ???. jinak jsem spokojen, brzdi to fakt dobre na dvoutunovy auto. je fakt, ze to chce obcas na ty brzdy zostra, jinak zadni kotouce zreznou a na technicky vam to pak vysvetli. antikorozni uprava prodlouzi zivot kotoucum jen trochu a moc se nevyplati, pac jsou zase drazsi. po cca roce uz mi to zase zacina reznout. asi nezbyva nic jineho mez obcas rucka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 12. červen 2016 Sdílet Odesláno 12. červen 2016 Zkus více zatížit 208. Posaď dozadu dva lidi + dej do kufru nějaké věci jako zátěž a jet se projet. Uvidíš, jaký bude poloměr brzdné síly a zdali budou zadní kotouče od rezu. Já měl na své 406 zadní kotouče ATE a byly orezlé jako máš ty. A důvod byl, že jsem jezdil ,,lehký". Co se týká reznutí kotoučů, tak je to běžné. Stačí párkrát zabrzdit a kotouče se lesknou. Vloni jsem měnil kotouče+destičky na své 406 - přední TWR a zadní Meyle. Ale že by tolik rezli, to teda ne. poloměr brzdné síly je co? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OK406 Odesláno 12. červen 2016 Sdílet Odesláno 12. červen 2016 Opraveno . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Peetan Odesláno 26. červen 2016 Sdílet Odesláno 26. červen 2016 V 12. 6. 2016 at 18:52, OK406 napsal: Zkus více zatížit 208. Posaď dozadu dva lidi + dej do kufru nějaké věci jako zátěž a jet se projet. Uvidíš, jaký bude poměr rozložení brzdné síly a zdali budou zadní kotouče od rezu. Já měl na své 406 zadní kotouče ATE a byly orezlé jako máš ty. A důvod byl, že jsem jezdil ,,lehký". To se zlepšilo, když jsem dal za 406 káru a vozil palety . Co se týká reznutí kotoučů, tak je to běžné. Stačí párkrát zabrzdit a kotouče se lesknou. Vloni jsem měnil kotouče+destičky na své 406 - přední TWR a zadní Meyle. Ale že by tolik rezli, to teda ne. Jezdím 90% sám, při každé jízdě jim dám kousek ruční brzdou, jinak nevím, jak bych mohl zadní brzdy zatížit. Cement v kufru teda vozit nehodlám Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OK406 Odesláno 27. červen 2016 Sdílet Odesláno 27. červen 2016 Nemusíš vozit cement v kufru. Postačí občas cestující na zadní sedačce, větší nákup nebo těžší věci v kufru aby se ,,rozložil" brzdní účinek. Ruční brzda je ,,samostatná". Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Peetan Odesláno 28. červen 2016 Sdílet Odesláno 28. červen 2016 (upraveno) Ruční brzda je ,,samostatná". ??? Nevím, co si mám pod tím představit ... Aha, ruční brzda u 208 nemá samostatnou bubnovou brzdu Upraveno 1. červenec 2016 uživatelem Peetan Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OK406 Odesláno 29. červen 2016 Sdílet Odesláno 29. červen 2016 Nevím, jak je to u 208, ale u 406 mám ruční brzdu samostatně. Vzadu kotouče, ve kterých je buben = ruční brzda je ,,klasická" bubnová, ale nožní je kotoučová. Napadla mě taková věc, zřejmě blbost. Co zkusit couvat (volná plochla=letiště, velké parkoviště apod.) a brzdit. Tím by se měl brzdní účinek přenést na zadní nápravu, která je ,,vpředu". Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Nostalgic Odesláno 30. červen 2016 Sdílet Odesláno 30. červen 2016 Já tedy nevím, ale už delší dobu si myslím, že právě brzdy jsou jedna z těch typických věcí, kde je jasně vidět, jak šla kvalita za posledních 15 let rapidně dolů. Mám v garáži škodovku 120l po dědovi, která má najeto cca 150 000km a kotouče nikdo nikdy neměnil, auto nejezdilo pravidelně...a pořád to brzdí, mění se jen destičky (jen asi 2x za tu dobu) a auto je z roku 1987. Jasně, že mi tu někdo bude povídat o větším brzdném účinku novějších aut a kdo ví co ještě, aby zachránil teorii, že nové je lepší, ale všichni už dávno vědí, že dnes se dělá všechno možný, jen ne kvalitní věci... Konkrétně k výměně brzd z tohoto tématu - podle mě zbytečné plýtvání penězi, pokud auto bez problémů procházelo technickou a brzdilo dobře... bary1845 a Charlie 1 ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MilanF1 Odesláno 30. červen 2016 Sdílet Odesláno 30. červen 2016 Za hloubkovou korozi na více než (tuším že) 30% brzdné plochy nebo za rýhy zjevně přesahující 1,5 mm technickou nedostaneš. I když to bude brzdit dobře ... spíše ti technik řekne: "Ono to ještě brzdí?" Takže má smysl to řešit. Nicméně dnes jsou brzdy, jako další věci čisté spotřeba. Nikdo to nedělá na věky. U mě na 306 ten kotouč taky 150 tkm dá, destičky cca 100 tkm, taky jde o styl jízdy. Tady jde spíše o to, že zadní brzdy téměř nebrzdí a kotouč koroduje. Prostě konstrukčně to není ideální, pokud cestují jen lidé vpředu, ten zadek nemá šanci se obrzdit. Málo kdo bude chtít vozit týden v kufru pytel cementu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 1. červenec 2016 Sdílet Odesláno 1. červenec 2016 jojo, té kvalitě dílů se říká v poslední době optimalizace...,ten, kdo se autama (nejen autama) delší dobu zabývá, to musí jasně vidět Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pacho69 Odesláno 1. červenec 2016 Sdílet Odesláno 1. červenec 2016 No však to je ten "spotřebák", ne? Tedy čím dřív se spotřebuje, tím (pro výrobce) lépe... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 1. červenec 2016 Sdílet Odesláno 1. červenec 2016 možná bychom měli být za tu optimalizaci ve všem v podstatě rádi --těžko říct, zda cesta vyrábět zboží (nejen auta) s životností dejme tomu 20 let není cestou do pekel... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Havlicek.Lukas Odesláno 1. červenec 2016 Sdílet Odesláno 1. červenec 2016 dotaz: sice je to vetsi stroj Boxik predni brzdy tyden nove - pravdepodobne komplet Starline nejdriv se ozivalo nekolik dni piskani - ted az takovy kovovy zvuk kdyz jede kov na kov trochu sem to okouknul a z vnitrni strany mam asi v polovine plochy vytrhnutou drazku v kotouci Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Nostalgic Odesláno 2. červenec 2016 Sdílet Odesláno 2. červenec 2016 To asi jedině rozebrat a zjistit, co rýhu způsobilo - buď se už při montáži dostalo něco tvrdého mezi destičku a kotouč, nebo je vadná přímo destička a něco v ní je zalisované, tak bych to viděl já. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Phobos Odesláno 2. srpen 2016 Autor Sdílet Odesláno 2. srpen 2016 V 26. 6. 2016 at 20:45, Peetan napsal: Jezdím 90% sám, při každé jízdě jim dám kousek ruční brzdou, jinak nevím, jak bych mohl zadní brzdy zatížit. Cement v kufru teda vozit nehodlám Hele já nad tím cementem do kufru docela reálně uvažuju :-D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Havlicek.Lukas Odesláno 2. srpen 2016 Sdílet Odesláno 2. srpen 2016 Cement v kufru jsme naposled vozily v Žigulovi když jsme nemohly vyjet červenohorské sedlo (1990) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Phobos Odesláno 2. srpen 2016 Autor Sdílet Odesláno 2. srpen 2016 Kdyby aspoň ty zadní kotouče nebyly společně s ložiskem...jeden kotouč stojí cca 3x víc než přední :-( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Peetan Odesláno 5. srpen 2016 Sdílet Odesláno 5. srpen 2016 No, je to masakr, přitom normální plné kotouče stojí úplný prd Jednou jsem z legrace vyzkoušel kotouče, destičky od firmy ABE (asi Polsko?), 288mm chlazený přední kotouč stál ve VOC kolem 300 Kč, destičky sice na pohled vypadaly jako slisovaná sláma, stály ještě míň, ale brzdilo to OK, kotouč měl povrch OK a ani desky se nesjížděly. Už jsem je dával i na další auto a opět v pohodě. Za tuhle cenu není problém zadní kotouče vyměnit co rok. Ale ne s ložiskem. Apropo - kotouče se dodávají i bez ložiska, ale zatím jsem nezkoumal, zda by šlo ložisko z kotouče vylisovat bez poškození. Nějaké zkušenosti ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pitrs111 Odesláno 24. září 2017 Sdílet Odesláno 24. září 2017 V Sunday, June 12, 2016 at 18:29, Phobos napsal: Řešil bych to s nimi co nejdříve. Do faceliftové varianty už dávají dozadu bubny(nevím jestli i u nejsilnější nafty), předtím měli kotouče všechny motorizace. Co si myslím, tak mají špatně rozvržený poměr brzdné síly, že by zadek mohl brzdit výrazně víc. Co si myslíte ostatní o poměru brzdné síly? Vsechny ne ja mam 2013 a ma vzadu bubny. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Peetan Odesláno 28. únor 2018 Sdílet Odesláno 28. únor 2018 Jelikož stav zadních kotoučů se v 28 tkm už dost zhoršil, dal jsem dotaz na Peugeot ČR, zda ne zadní kotouče není nějaké nápravné opatření - není a stav může posoudit jen koncesionář. Takže ať posuzuje. Nejsem nějaký prudič, co by chtěl z Peugeotu něco vyrazit, ale auto je v denním provozu, do garáže vjíždím abych nemusel použít provozní brzdu, ruční nezatahuji, přesto se destičky přilepí a je docela rána je odtrhnout. Brzdím docela dost, u všech mých minulých aut nebyl se zadními kotouči žádný problém, prostě pokud se pohybují třmeny na vodítkách, kotouče a destičky se sjíždějí pravidelně, plocha kotouče je lesklá, bez nějakých známek poškození povrchu. Vozidlo je provozováno na běžných komunikacích, takže nějaké mechanické poškození vniknutím cizího tělesa vylučuji, obzvláště na obou stranách současně. Stav kotoučů je takový, že nějaký přísný technik na STK by je mohl vyhodnotit jako závadu. podle mého laického názoru někde výrobce udělal chybu, možná v nesouladu tvrdosti kotouče a destičky - běžně měkčí destičky se více opotřebovávají a nepoškozují rýhami brzd. kotouč. Stejný problém je popsán i na zahraničních forech Peugeotu, takže se nejedná o nějakou anomálii či náhodu. Uvidíme, jak se k tomu koncesionář postaví, popsaný jev je patrný jíž od užívání nového vozu. Napíšu, jaký je verdikt servisu Peugeot, ale zatím se s tím nehodlám moc smířit, obzvláště s ohledem k ceně kotoučů (jsou včetně ložiska, byť se kotouče dodávají samotné, ale nevím, zda ložisko lze do nového kotouče přelisovat). Péťa ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.