Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

P208 1,2 82/1,6 BlueHdi 100


Peetan

Recommended Posts

Zdravím všechny,

 

uvažuji o nové 208 a fakt už to řeším dlouho a nevím se rozhodnout. 25 let jezdím naftu. 3 dny jsem měl 208 1,2 82, super příjemné svezení, trochu ruší 3 válec, ale jinak agilní, docela srdnatě se sbírá i z nižších otáček. Auto chci na dojíždění do práce, 50 km, kopcovitý terén/město. spotřeba mi vyšla 6,5, při výletní jízdě , rovina jsem se dostal kolem 5, takže žádný zázrak se nekonal :-) Jelikož BleuHdi100  ještě není na trhu, měl jsem na stejný další test půjčenou 308, 1,6 euro5 92. jednak 308 je už na dojíždění velká, trochu se mi nelíbila nervozita podvozku, uskakování zadní nápravy na nerovnostech (u 208 jsem nezaznamenal). Spotřeba stejná trať 4,1 na rovinatém terénu nebyl problém dostat se pod 3,4. Nový Bluehdi, kde katalyzátor SCR dá motoru emisně trochu víc volnosti, by to mělo být ještě lepší, i v lehčí 208. Nicméně zpřevodování strašně do rychla, při 90 1500otáček, což pod minimen kroutáku (1750 ot), takže jakýkoli kopeček řazení na 4. Jsem zvyklý na malého chcípáka JTD  1250 ccm 66 KW, kde stejný kopec jedu na 6°, s 308 řazení na 4. Po městě při 50 moc 4° nepřichází v úvahu. Asi na dálnici dobrý, ale po městě a členitý terén to žádný zázrak nebyl.  Bohužel nemám přímé srovnání 1,2 82/ 1,6 Hdi 100, takže pořád řeším, do jakého motoru jít. Je to zřejmě moje poslední auto, fakt nevím ... samozřejmě cena hovoří ve prospěch benzínu, menší servisní náklady a budoucí investice do případných oprav taky... Nicméně když si sjedu s jinou značkou 1,6 88 kW, benzín je mdlý dole i nahoře , se stejnou naftou 1,6 88 kW je to prostě ono, na co jsem dlouhé roky zvyklý .. Vím, že to nikdo nerozhodne za mě, nicméně každý názor dobrý .. předem děkuji

Upraveno uživatelem Peetan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když si zvyklý na naftu ,kup si ji.....

Jak servisne budou náročné motory puretech po nájezdu 200000 km se uvidí,aby to nebylo víc než Hdi,které je proverene a nějaký rok funguje.....

Tuto otázku budu řešit taky az moje 406 za 4-5 let do slouží....:-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Tak vybráno, 1,6 BluHdi 100 Allure. Bude z výroby až 11/2015.  Podělím se se zážitky a reálnou spotřebou. Dneska jsem si to opět ověřil, že volba bude asi správná, jel jsem s Toyotou Auris 1,6 97kW 6° ,při 110 to točilo na 6 pomalu 3000 ot a žádné zázraky vzhledem k tomu výkonu se nekonaly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

tak P208 bylo u dealera 2.10., na dodání z výroby objednané. 30.8.  je to docela fofr :o  Reálně  vypadá modrá barva  více do fialova než na vzorníku, líbí se mi ještě více. Audio je JBL nikoli Denon, jak uváděl Peugeot. Talk zatím jsem zvědavý, až odfrčím po "svých" :P 

Upraveno uživatelem Peetan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím všechny, P208 je doma. Poznatky z jízdy cca 40 km: Motor táhne již od velmi nízkých otáček, neduní, neprotestuje  :D  (samozřejmě nemá cenu ho v tomto pásmu trápit) Cca 90km/h točí 1500 ot, což v těchtootáčkách ještě nemá krouťáku na rozdávání, takže v kopci nic moc, chce to přece jenom aspoň 1700-1800 otáček. Cesta město a kopcovitá trasa (cestou zpět zase hodně šetřím), PP 4,7 L. takže myslím, že za 4 L bude jezdit po nějakém zajetí úplně v pohodě. Hluk motoru minimální. Barvu stále obdivuji, protože je opravdu do fialova. Trochu mne zklamala muzika JBL, oproti standardu je to opravdu někde jinde, dost výkonu, vyšší hlasitost není problem, dveře nerozonují, ovšem subwoofer v kufru zklamání - ozývají se z něj jen opravdu nejhlubší tóny typu BRUM BRUM, nevím jak má nastaven dělicí kmitočet. U mého bývalého Grande Punta originál SW byl jednak menší, plastový, osazený 2x 10cm "basákem", ale zahrál trochu větší spektrum s poměrně pevnými, hutnými basy. Navíc šel nastavit i ekvalizer, zde pouze výšky/basy a pak tři nastavení - řidič, předek, celé auto, ještě jsem moc neotestoval, jak se zvukové podání změní. Někoho to možná vůbec nezajímá, ale já mám rád dobrou muziku i v autě a vždy se uvádí, že originál zástavby jsou vždy lepší a optimalizované pro dané auto, proto jsem si objednal i CD/MP3 mechaniku, neb mám spoustu CD, jsem ze staré školy a nahrávat muziku na flash mne až tak nebere :roker  Tady se  to JBL až tak na 100% nepovedlo - můj názor. Couvací  kamera kvalitní obraz, automatické parkování jsem dosud nevyzkoušel. trochu mne překvapilo, že výstražná hlášení na displeji rychloměru jsou v angličtině (nemám s tím problém), byť zbytek je počeštěný.Kvalitu navigace jsem zatím též netestoval, musím nastudovat, jak to má vlastně Peugeot s aktualizacemi map. Auto jsem vybíral napříč značkami, oslovil mne hlavně úsporný BlueHdi motor a pak exterier i interier, který se dle mého názoru velmi povedl. Cena vzhledem k výbavě a doplňkům, letním slevám mne až tak nepoložila :myslim Ovládání mi přijde jednoduché, logické, oceňuji kvalitu zobrazení palubního displeje, obzvlášť zdvojený digitální rychloměr s velkými čísly. Novináři kritizovaný malý volant je super, není nic lepšího  :D Vím, že vždy na počátku je euforie, ale ve srovnání s testovanou 1,2 PureTech je to prostě něco, na co jsem dlouhá léta zvyklý. 5-letá záruka a 5-letý GAP je  - asi není co řešit. Dám nějaké foto do galerie a časem se podělím s dalšími postřehy...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

Tak mizerný zvuk subwooferu odhalen  :aut Známý, co dělá auto hifi oddekloval onen "kobercový papundekl", za kterým se subwoofer skrývá a je to celkem jasné. Reproduktor subwooferu vyzařuje přímo do onoho krytu, kde mezi reproduktorem a krytem je kousek místa, kryt ač kobercový drnčí - dole na podlaze zavazedelníku není nijak uchycen, nedbale uchycená plastová mřížka nahoře taky. Tlak reproduktoru defacto vyzařuje proti překážce, co samozřejmě vyvozuje nejen zpětný tlak na membránu, ale drnčení "překážky"  a další nectnosti. Takže mám chuť napsat samotnému JBL, které se všude honosí, jak do p208 vytvořilo optimalizované ozvučení, aby se zamyslel, zda takto konsturovaný subwoofer je optimální. Přitom mřížka do boku přímo proti reproduktoru by ničemu nepřekážela, maximálně náklad by mohl způsobit tlumení ( s tím jsem se ostatně setkal již u předchozího auta, když jsem něčím naložil plný kufr, kdy subwoofer neměl možnost vyzařovat a ozývaly se podobné strašné pazvuky a drnčení.) Takže řešení celkem jednoduché - onen papundekl jednak trochu vytlumit,, aby neměl svoje rezonance a jednak dodělat do boku mřížku, aby reproduktor mohl volně vyzařovat. Fakt nechápu, jak "renomovaná" firma mohla něco takového vymyslet a neslyšet tu hrůzu ... Takže dodělej sám ... A to jsem nechtěl auto prznit žádnými dodatečnými instalacemi audia  :aut

post-4484-0-79076500-1446836327_thumb.jp

Upraveno uživatelem Peetan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...