-=Michal=- Odesláno 23. listopad 2005 Sdílet Odesláno 23. listopad 2005 Zajímalo by mne, zda je vůbec nutné měnit chladící kapalinu. Pokud je čistá a bod mrazu má dostatečně nízko, tak bych jí skoro neměnil. Jde mi o to, že jsem slyšel na to hnodně špatných zkušeností. Třeba jeden kámoš musel 2 měsíce po výměně měnit těsnění pod hlavou (unikala chladička do oleje) a další měli obdobné problémy. Slyšel jsem, že jak se na místo staré chladičky dá nová, tak to mohou odnést stará těsnění a hadice. Co je na tom pravdy ? Mám teď ve svém autě asi ještě z výroby (r.v. 2001) a moc se mi do té výměny nechce. Dík Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Ludweek Odesláno 23. listopad 2005 Sdílet Odesláno 23. listopad 2005 co nehori nehas ja mam \"opacnou\" starost...jestli mam dost nemrznouci pac kdyz sem mel naposled menenou chladici kapalinu (a taky to bylo s problemy...prvni jsem taky myslel ze to je praskla hlava) tak se potom pri odvzdusneni dost toho svinstva vypustilo a porad se to dolivalo jenom destilkou a ted kdyz vyjedu a mam hned po startu pusteny topeni na plno tak se to ani po dvaceti minutach nedostane pres 70°C Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Xantik Odesláno 23. listopad 2005 Sdílet Odesláno 23. listopad 2005 No mě to udělalo, jak píšeš. V červencu jsem auto ?ukl a byla asi měsíc vypuštěná voda. Tím vyschly a steřely ty starý a původní těsnění. Když jsem tam nalil jen destilku, tak vše OK a jak jsem to vypustil a zředil nemrznoucí, tak mi to začalo chcát nejdřív na jednom místě a pak u radiátoru, tak se vyměnilo těsnění a zatím OK. To záleží asi na tom jestli samotná nemrzka stárne jako olej, že stráci vlastnosti, který má. Já osobně bych ji asi neměnil, pokud je čistá a má dobrej bod tuhnutí, tak bych se na to vyprd. Ale jen můj názor, kterej mi možná někdo vyvráti a budu muset souhlasit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ALFWORKS Odesláno 23. listopad 2005 Sdílet Odesláno 23. listopad 2005 Nooo ja tiez neviem, ze ci menit alebo nemenit ... ale ked som dal merat, tak je to vraj nariedene nn -40 °C Ten typek predomnou stym asi chodil na Sibir .... na letnych gumach... [upravil dne 23/11/05 ALFWORKS] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Autoškolič Dodo Odesláno 23. listopad 2005 Sdílet Odesláno 23. listopad 2005 Já jako autoškolič vím, že nemrzka po 3 letech ztrácí antikorozní vlastnosti. Případná koroze v chladícím systému vede k postupnému ucpávání chladiče rzí. Jiné nebezpečí nehrozí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
-=Michal=- Odesláno 23. listopad 2005 Autor Sdílet Odesláno 23. listopad 2005 Původně zaslal: Autoškolič Dodo Já jako autoškolič vím, že nemrzka po 3 letech ztrácí antikorozní vlastnosti. Případná koroze v chladícím systému vede k postupnému ucpávání chladiče rzí. Jiné nebezpečí nehrozí. No jo, ale otázka je kdy se to ucpe. Pokud se to má ucpat za 5 let, tak je mi to šumák v porovnání s výměnou, která mi to může zlikvidovat za měsíc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Xantik Odesláno 24. listopad 2005 Sdílet Odesláno 24. listopad 2005 No pokud nemáš možnost pak těsnění vyměňovat ve vyhřáté garáži, tak bych se teď v zimě na to vykašlal. V mrazu není příjemné cokoliv měnit. Nechal bych to na jaro. Jak psal Ludweek, pokud to ztrácí pouze antikorozní účinky tak pokud je čistá, tak půl roku už se to nezblázní. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marton Odesláno 24. listopad 2005 Sdílet Odesláno 24. listopad 2005 Presne ako pise Autoskolic, vymena po 2 - 3 rokoch je predpisana prave kvoli strate antikoroznych ucinkov, aj napriek tomu ze stale je bod tuhnutia dostatocne nizky.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
-=Michal=- Odesláno 24. listopad 2005 Autor Sdílet Odesláno 24. listopad 2005 Původně zaslal: Xantik No pokud nemáš možnost pak těsnění vyměňovat ve vyhřáté garáži, tak bych se teď v zimě na to vykašlal. V mrazu není příjemné cokoliv měnit. Nechal bych to na jaro. Jak psal Ludweek, pokud to ztrácí pouze antikorozní účinky tak pokud je čistá, tak půl roku už se to nezblázní. ..... nechci to měnit vůbec a garáž nemám vyhřívanou Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jirkap Odesláno 24. listopad 2005 Sdílet Odesláno 24. listopad 2005 Já bych to měnil po těch cca 3 letech a nebo kdyby byl bod mrazu moc nízko Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marty Odesláno 24. listopad 2005 Sdílet Odesláno 24. listopad 2005 Původně zaslal: -=Michal=- Původně zaslal: Xantik No pokud nemáš možnost pak těsnění vyměňovat ve vyhřáté garáži, tak bych se teď v zimě na to vykašlal. V mrazu není příjemné cokoliv měnit. Nechal bych to na jaro. Jak psal Ludweek, pokud to ztrácí pouze antikorozní účinky tak pokud je čistá, tak půl roku už se to nezblázní. ..... nechci to měnit vůbec a garáž nemám vyhřívanou Já bych na tom nešetřil..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mart Odesláno 24. listopad 2005 Sdílet Odesláno 24. listopad 2005 No já jsem musel měnit chladič a nalil jsem tam novou nemrznoucí kapalinu, která dle výrobce má výměný interval 5 let takže času fůra, je ale fakt, že mě potom trošku sákla jedna hadice. A to ta nejkratší na tom nejhorším místě jinak jiný problém nebyl, hadici jsem vyměnil a vše je OK. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dave_k Odesláno 24. listopad 2005 Sdílet Odesláno 24. listopad 2005 No kámoš mi říkal že teď co lejou origo do VW Passat a spol. je dlouhodobá, ale když se naleje do staršího auta tak je tak agresivní že rozežere většinu těsnění. [upravil dne 24/11/05 Dave_k] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 24. listopad 2005 Sdílet Odesláno 24. listopad 2005 Rozhodně měnit. Pokud měníte ve starším autě, existují i méně agresivní, ve čtyřletém se nemáte prakticky čeho obávat (když tam nalejete tu předepsanou, pochňoupkitelně...). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fusion Odesláno 24. listopad 2005 Sdílet Odesláno 24. listopad 2005 Já sem mělnil před minulou zimou a teď před 3 týdnama. A to sem dělat neměl. Začal znovu týct radiátor topení, někde u rozvoďáku někde taky trochu čůralo ale to naštěstí přestalo. Ja nevím jestli v těch dírkách je zanesenej bordel a tudíž to neteče a po výměně zas jo, nebo jestli je ta nová ta žiravá, že to ty původní trochu popohnalo. Teď už budu měnit míň často nebo, jak bylo řečený, seženu tu míň žiravou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lavak_Bob Odesláno 25. listopad 2005 Sdílet Odesláno 25. listopad 2005 Původně zaslal: -=Michal=- Zajímalo by mne, zda je vůbec nutné měnit chladící kapalinu. Pokud je čistá a bod mrazu má dostatečně nízko, tak bych jí skoro neměnil. Jde mi o to, že jsem slyšel na to hnodně špatných zkušeností. Třeba jeden kámoš musel 2 měsíce po výměně měnit těsnění pod hlavou (unikala chladička do oleje) a další měli obdobné problémy. Slyšel jsem, že jak se na místo staré chladičky dá nová, tak to mohou odnést stará těsnění a hadice. Co je na tom pravdy ? Mám teď ve svém autě asi ještě z výroby (r.v. 2001) a moc se mi do té výměny nechce. Dík Tak presne sa mi toto isté stalo teraz.Ja blbec som vymenil kapalinu a už to ciká všademožne kua :-( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
-=Michal=- Odesláno 27. listopad 2005 Autor Sdílet Odesláno 27. listopad 2005 Původně zaslal: Lavak_Bob Původně zaslal: -=Michal=- Zajímalo by mne, zda je vůbec nutné měnit chladící kapalinu. Pokud je čistá a bod mrazu má dostatečně nízko, tak bych jí skoro neměnil. Jde mi o to, že jsem slyšel na to hnodně špatných zkušeností. Třeba jeden kámoš musel 2 měsíce po výměně měnit těsnění pod hlavou (unikala chladička do oleje) a další měli obdobné problémy. Slyšel jsem, že jak se na místo staré chladičky dá nová, tak to mohou odnést stará těsnění a hadice. Přesně toho se bojím a proto se ptám :bojim . Když už měnit, tak co doporučujete za \"Fridex\", aby případná škoda byla co nejmenší ? Co je na tom pravdy ? Mám teď ve svém autě asi ještě z výroby (r.v. 2001) a moc se mi do té výměny nechce. Dík Tak presne sa mi toto isté stalo teraz.Ja blbec som vymenil kapalinu a už to ciká všademožne kua :-( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
-=Michal=- Odesláno 27. listopad 2005 Autor Sdílet Odesláno 27. listopad 2005 Původně zaslal: Lavak_Bob Původně zaslal: -=Michal=- Zajímalo by mne, zda je vůbec nutné měnit chladící kapalinu. Pokud je čistá a bod mrazu má dostatečně nízko, tak bych jí skoro neměnil. Jde mi o to, že jsem slyšel na to hnodně špatných zkušeností. Třeba jeden kámoš musel 2 měsíce po výměně měnit těsnění pod hlavou (unikala chladička do oleje) a další měli obdobné problémy. Slyšel jsem, že jak se na místo staré chladičky dá nová, tak to mohou odnést stará těsnění a hadice. Co je na tom pravdy ? Mám teď ve svém autě asi ještě z výroby (r.v. 2001) a moc se mi do té výměny nechce. Dík Tak presne sa mi toto isté stalo teraz.Ja blbec som vymenil kapalinu a už to ciká všademožne kua :-( Přesně toho se bojím a proto se ptám . Když už měnit, tak co doporučujete za \"Fridex\", aby případná škoda byla co nejmenší ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.