Valis Odesláno 23. listopad 2005 Sdílet Odesláno 23. listopad 2005 Cau Mam takovej problemek nikdy jsem se s tim nasetkal.Mam pazouta 307 asi 4 mesíce(starsyho)).Vim o tom ze brzdové kotouce uz nejsou nic moc jsou dost tenky ale vymenu jsem planoval az na jare.Do ted mi to ty 4 mesice nekopalo .Az ted kdyz napadl snih.A dobrzduju dejme tomu z 20 na zastaveni a ten pedal prislapnu trochu prudceji tak se ozve takovej dost rachot.A pedál začne kopat.Je to fakt docela nepříjemný.Tak jsem ted zkousel na suché silnici taky prudce zadupnout a nic.To je v pohodě.Takže to bude dělat asi opravdu to ABS než třeba pokřivený nebo slabý kotouce a budu s tim muset do servisu co?Ale chci se jen tak zeptat co tam bude nejspis spatnyho a kolik to bude stat.Jo a taky nemate nekdo odkaz na nejaky stranky kde je treba funkce ABS nejak laicky vysvetlena.Mejte se Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mk405 Odesláno 23. listopad 2005 Sdílet Odesláno 23. listopad 2005 řekl bych že to je normální funce ABS když jde kolo smykem, to ABS pracuje jednoduše, prostě brzdí přerušovaně aníž by jsi musel sundat nohu z brzdy, čili brzdí-nebrzdí-brzdí-nebrzdí a to se projevý tím kopáním pedálu a tokovým tím rachtavím zvukem, dělá ale jen kduž dojde k zablokování kolo, pokud jsi to zkoušel na suché silnici, tak na té to musíš sakra zadupnout aby zafungovalo ABS, měly by se u toho rozsvítít varovky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Valis Odesláno 23. listopad 2005 Autor Sdílet Odesláno 23. listopad 2005 Myslíš že to tak jako fakt má dělat jo??No nevim musim to poradne otestovat ale kdyz jedu fakt tak pomaličku a začne to kopat ze by sli kola uz v takove male rychlosti do smyku??Zkusím se mrknout jestli u toho sviti ty varovny světla!To jako myslíš že blikají všechny 4 blinkry?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mk405 Odesláno 23. listopad 2005 Sdílet Odesláno 23. listopad 2005 varovny světla = blikají všechny 4 blinkry, ale jsem psal proto aby jsi věděl kdy se dostaneš na hranici brždění na suché vozovce a potom by mohlo dojít teprve k zablokování kola a funkci ABS, pokud ti tohle na té suché neudělalo tak jsi brzdil ještě málo a ABS nazafungovalo. na sněhu stačí málo a stačí jedno bloklé kolo a ABS zafunguje a to bez varovnech blinkrů, to že ti jede kolo smykem ani nepoznáš, tedy jen podle toho pedálu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bret Odesláno 23. listopad 2005 Sdílet Odesláno 23. listopad 2005 Je to normální funkce ABS, dělá mi totéž na mojí 406 (mám ABS a kotouče už mám taky na doraz) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Valis Odesláno 23. listopad 2005 Autor Sdílet Odesláno 23. listopad 2005 hm tak to je velice zajimave Tak to je asi mije prvni zkusenost s ABS driv jsem o tom jen slysel a ted jsem si to vyzkousel ale stejne mi to prijde hodne divny dela to fakt dost rachot a je neprijemnej i ten pedal.A navic to musi byt dost slyset i mimo auto.Dela to i u jiných značek nebo ma Pazout zase neco extra.To by neslo udelat bez te kopajici brzdy? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Matt Odesláno 23. listopad 2005 Sdílet Odesláno 23. listopad 2005 je to u vsech stejny, nesnasim ABS a do auto mi to nesmi, jinak je to jak rikaji ostatni - normal funkce abs muj nazor je ze lidi co umi aspon trochu ridit ABS nepotrebuji Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kralda Odesláno 23. listopad 2005 Sdílet Odesláno 23. listopad 2005 Je to opravdu normální jev, nemusíš se ničeho děsit. Jde jen o zvyk. A hlášky typu: Kdo umí jen trochu řídit, tak ABS nepotřebuje, tak ty jsou na dvě věci. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mk405 Odesláno 23. listopad 2005 Sdílet Odesláno 23. listopad 2005 Původně zaslal: Matt je to u vsech stejny, nesnasim ABS a do auto mi to nesmi, jinak je to jak rikaji ostatni - normal funkce abs muj nazor je ze lidi co umi aspon trochu ridit ABS nepotrebuji no pokud při brždění nepotřebuješ zatáčet, nebrzdíš nějakým kolem na jiném povrchu než silnici (píšek apod) a za předpokladu že v zimě auto na sněhu a ledu neklouže pak máš pravdu ale jinak je to hovadina samozdřejmě se dá žít a jezdit bez ABS, nikdy ale ne lépe jak s ním Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hadra Odesláno 23. listopad 2005 Sdílet Odesláno 23. listopad 2005 Zvláštní, kámoš má ochcávku a ABS mu teda do pedálu nekope... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vvitty Odesláno 23. listopad 2005 Sdílet Odesláno 23. listopad 2005 je to normalni, jinak to rozume udelat nejde. hlavne je potreba se toho nebat a nepoustet brzdu, spis naopak. trosku me prekvapuje, ze by u toho mely svitit blinkry, jeste se mi to nestalo... ani u 306, ani u Escorta... ale mozna se za tech 6 let vyvoje neco zmenilo rozhodne je to rozumna funkce a neni slozite ji implementovat do ridici jednotky... co se tyka auta bez ABS/s ABS, prijde mi to jako vecne diskuze na tema zimni gumy netreba, kdo umi ridit je nepotrebuje... druha vec je, jestli je ABS udelane dobre, nebo odflaknuty... kazdopadne rozdil ve prospech auta bez ABS je _pouze_ na suchem povrchu bez jakehokoliv bordelu, dej mi vedet kolikrat na takovej narazis a bude ti tech nekolik metru navic vadit.... jeste ted si dobre vybavuji kurzy co jsem pred lety absolvoval, kde nas ucili jak v zime brzdit prerusovane, aby auto bylo ovladatelny... sorry, ale preferovat \"manualni\" ABS je blbost... prave pro lidi kteri nemaji opravdu dobre ridicske schopnosti a neznaji sve auto na 110% je ABS prinosem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vertex Odesláno 23. listopad 2005 Sdílet Odesláno 23. listopad 2005 Původně zaslal: Hadra Zvláštní, kámoš má ochcávku a ABS mu teda do pedálu nekope... Nevím co má za Octavii, ale 1,8 20V turbo dělá uplně to samý Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hloze-ja Odesláno 23. listopad 2005 Sdílet Odesláno 23. listopad 2005 ABS to proste dela a nema cenu tady rozebirat prinos ABS. To je snad jasny. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ALFWORKS Odesláno 23. listopad 2005 Sdílet Odesláno 23. listopad 2005 Tiez si myslim, ze zatracovat ABS nema nejaky konstruktivny vyznam.... Takisto aj ESP moze niekto nenavidiet... ja som stym este nejazdil a mozno by to robilo veci ktore by som necakal, ze auto spravi.. a kvoli tomu by mi to mohlo byt divne. Je dobre, ze ABS existuje. Ked si zoberiete, ze vodicak uz pomaly daju aj tomu kto ho nechce, tak je to velmi uzitocna pomocka... a to nielen pre zacinajucich vodicov... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mk405 Odesláno 23. listopad 2005 Sdílet Odesláno 23. listopad 2005 ty varovné svítí dle intenzity brždění ne od ABS psal jsem to ztoho důvodu že jak Valis zkoušel brždění na suchém asfalt brzdil málo a tudíš na ABS nedošlo intenzita brždění u P307 v řadě: 1/ brždění 2/ ještě víc prutké brždění + automatické rozblikání varovek 3/ nejvíc prutké brždění až na zablokování kola + funce ABS už je to jasné :bojim mk:papa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viktorg Odesláno 23. listopad 2005 Sdílet Odesláno 23. listopad 2005 Teda skor ako sa to tu strhne par poznamok... Skoda felicia: pri brzdeni s ABS totalne hlasne+brzdovy pedal sa \"chveje\" Moj pazotík: jemne sa chveje pedal a je to o moc tichsie A co sa tyka funkcie (len ma tu neukamenujte skusim to vysvetlit totalne amatersky). Pokial zatlacite prudko na brzdovy pedal a koleso sa zastavi (detekcia cidlom) okamzite vam \"cerpadlo abs\" (specialni vyraz neznam,vlastne to ani nie je cerpadlo ) tlakom proti (teda sile vasej nohy) nadvihne trosku pedal cim sa vlastne na chvilku uvolni brzdenie a koleso sa opat rozbehne,potom sa deje zasa to iste dookola. Opat brzda-koleso stop,protitlak(jemné uvolnenie brzdy),brzda-koleso-stop,protitlak(jemné uvolnenie brzdy). Toto sa da citit na brzdovom pedali,a pokial budeme mat brzdy hydraulicke vzdy to aj citit budeme. Jednoduchsie som to uz popisat nevedel... sorry:roker Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vvitty Odesláno 23. listopad 2005 Sdílet Odesláno 23. listopad 2005 btw, co znamena \"dost tenky kotouce\"? pokud je to na hranici minimalni tloustky nebo dokonce pod ni, neodkladal bych to na jaro... na kotouci by mela byt znacka, pod kterou je nutna vymena.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ALFWORKS Odesláno 23. listopad 2005 Sdílet Odesláno 23. listopad 2005 ehm... no neviem... ale neni to nahodou tak, ze ABS uvoli len to koleso ktore sa prave zablokovalo?.. a u ostatnych ponecha tlak?.. podla mna ten protitlak vznikne prave od toho, ze to vracia brzdovu kvapalinu, ale len z toho zablokovaneho kolesa. No lebo keby ste teoreticky isli jednou stranou auta na lade a druhou na asfalte, tak by vam to blokovalo uz pri malej sile a ABS by vam vracal pedal - co je uplne odveci, pretoze v tomto pripade by ste aj so zablokovanymi 2 kolesami na lade a druhymi dvomi brzdiacimi zastali skorej ako s ABS Bol by som dost nestastny keby cele ABS bolo o uvolneni pedalu... ma to vyznam podla mna len vtedy ked prave jedno koleso dokaze uvolnit a pritom to ktore sa este toci, tak tomu neubera z brzdneho tlaku.... Opravte ma ked sa mylim. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
-=Michal=- Odesláno 23. listopad 2005 Sdílet Odesláno 23. listopad 2005 Původně zaslal: Kralda Je to opravdu normální jev, nemusíš se ničeho děsit. Jde jen o zvyk. A hlášky typu: Kdo umí jen trochu řídit, tak ABS nepotřebuje, tak ty jsou na dvě věci. :o:o To jednou takhle důchodci co se pravidelně scházej v sobotu u nás v hospě na jednoho prcka a kávičku se rozpovidali. Jeden povidá : \"Přemejšlim o suprový Filcce, má ABS, heč\". Druhej se hned do něj pustil, že ABS nepotřebuje, protože on to má v noze. Proč to asi vyráběj ????? V noze to nikdo nemá, je to totální nesmysl a kdo si to myslí, tak je náfuka a neví o čem mluví stejně jako týpci co dávaj zimní kola jen na přední nápravu. Ta logika je tam obdobná Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
-=Michal=- Odesláno 23. listopad 2005 Sdílet Odesláno 23. listopad 2005 Původně zaslal: ALFWORKS ehm... no neviem... ale neni to nahodou tak, ze ABS uvoli len to koleso ktore sa prave zablokovalo?.. a u ostatnych ponecha tlak?.. podla mna ten protitlak vznikne prave od toho, ze to vracia brzdovu kvapalinu, ale len z toho zablokovaneho kolesa. No lebo keby ste teoreticky isli jednou stranou auta na lade a druhou na asfalte, tak by vam to blokovalo uz pri malej sile a ABS by vam vracal pedal - co je uplne odveci, pretoze v tomto pripade by ste aj so zablokovanymi 2 kolesami na lade a druhymi dvomi brzdiacimi zastali skorej ako s ABS Bol by som dost nestastny keby cele ABS bolo o uvolneni pedalu... ma to vyznam podla mna len vtedy ked prave jedno koleso dokaze uvolnit a pritom to ktore sa este toci, tak tomu neubera z brzdneho tlaku.... Opravte ma ked sa mylim. Tak to jsem si taky původně myslel, ale fakt je ten, že první generace ABS (i některá auta r.v. 1997, třeba Opel Astra 1.4i) měla ABS mnohem primitivnější bez dělení brzdných sil na jednotlivá kola a už vůbec né podle zatížení náprav jako to má třeba moje 406ka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.