Přejít na obsah
  • Current Donation Goals

kopání brzdy!!Co to dela??


Valis

Recommended Posts

Cau

Mam takovej problemek nikdy jsem se s tim nasetkal.Mam pazouta 307 asi 4 mesíce(starsyho)).Vim o tom ze brzdové kotouce uz nejsou nic moc jsou dost tenky ale vymenu jsem planoval az na jare.Do ted mi to ty 4 mesice nekopalo .Az ted kdyz napadl snih.A dobrzduju dejme tomu z 20 na zastaveni a ten pedal prislapnu trochu prudceji tak se ozve takovej dost rachot.A pedál začne kopat.Je to fakt docela nepříjemný.Tak jsem ted zkousel na suché silnici taky prudce zadupnout a nic.To je v pohodě.Takže to bude dělat asi opravdu to ABS než třeba pokřivený nebo slabý kotouce a budu s tim muset do servisu co?Ale chci se jen tak zeptat co tam bude nejspis spatnyho a kolik to bude stat.Jo a taky nemate nekdo odkaz na nejaky stranky kde je treba funkce ABS nejak laicky vysvetlena.Mejte se :papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

řekl bych že to je normální funce ABS když jde kolo smykem,

to ABS pracuje jednoduše, prostě brzdí přerušovaně aníž by jsi musel sundat nohu z brzdy, čili brzdí-nebrzdí-brzdí-nebrzdí a to se projevý tím kopáním pedálu a tokovým tím rachtavím zvukem, dělá ale jen kduž dojde k zablokování kolo, pokud jsi to zkoušel na suché silnici, tak na té to musíš sakra zadupnout aby zafungovalo ABS, měly by se u toho rozsvítít varovky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslíš že to tak jako fakt má dělat jo??No nevim musim to poradne otestovat ale kdyz jedu fakt tak pomaličku a začne to kopat ze by sli kola uz v takove male rychlosti do smyku??Zkusím se mrknout jestli u toho sviti ty varovny světla!To jako myslíš že blikají všechny 4 blinkry??:myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

varovny světla = blikají všechny 4 blinkry, ale jsem psal proto aby jsi věděl kdy se dostaneš na hranici brždění na suché vozovce a potom by mohlo dojít teprve k zablokování kola a funkci ABS, pokud ti tohle na té suché neudělalo tak jsi brzdil ještě málo a ABS nazafungovalo.

na sněhu stačí málo a stačí jedno bloklé kolo a ABS zafunguje a to bez varovnech blinkrů, to že ti jede kolo smykem ani nepoznáš, tedy jen podle toho pedálu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hm tak to je velice zajimave Tak to je asi mije prvni zkusenost s ABS driv jsem o tom jen slysel a ted jsem si to vyzkousel ale stejne mi to prijde hodne divny dela to fakt dost rachot a je neprijemnej i ten pedal.A navic to musi byt dost slyset i mimo auto.Dela to i u jiných značek nebo ma Pazout zase neco extra.To by neslo udelat bez te kopajici brzdy?:bojim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Matt

je to u vsech stejny, nesnasim ABS a do auto mi to nesmi, jinak je to jak rikaji ostatni - normal funkce abs

muj nazor je ze lidi co umi aspon trochu ridit ABS nepotrebuji

no pokud při brždění nepotřebuješ zatáčet, nebrzdíš nějakým kolem na jiném povrchu než silnici (píšek apod) a za předpokladu že v zimě auto na sněhu a ledu neklouže pak máš pravdu :D ale jinak je to hovadina :aut

samozdřejmě se dá žít a jezdit bez ABS, nikdy ale ne lépe jak s ním

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je to normalni, jinak to rozume udelat nejde. hlavne je potreba se toho nebat a nepoustet brzdu, spis naopak.

trosku me prekvapuje, ze by u toho mely svitit blinkry, jeste se mi to nestalo... ani u 306, ani u Escorta... ale mozna se za tech 6 let vyvoje neco zmenilo :) rozhodne je to rozumna funkce a neni slozite ji implementovat do ridici jednotky...

co se tyka auta bez ABS/s ABS, prijde mi to jako vecne diskuze na tema zimni gumy netreba, kdo umi ridit je nepotrebuje...

druha vec je, jestli je ABS udelane dobre, nebo odflaknuty...

kazdopadne rozdil ve prospech auta bez ABS je _pouze_ na suchem povrchu bez jakehokoliv bordelu, dej mi vedet kolikrat na takovej narazis a bude ti tech nekolik metru navic vadit.... jeste ted si dobre vybavuji kurzy co jsem pred lety absolvoval, kde nas ucili jak v zime brzdit prerusovane, aby auto bylo ovladatelny... sorry, ale preferovat \"manualni\" ABS je blbost...

prave pro lidi kteri nemaji opravdu dobre ridicske schopnosti a neznaji sve auto na 110% je ABS prinosem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tiez si myslim, ze zatracovat ABS nema nejaky konstruktivny vyznam.... :cool:

Takisto aj ESP moze niekto nenavidiet... ja som stym este nejazdil a mozno by to robilo veci ktore by som necakal, ze auto spravi.. a kvoli tomu by mi to mohlo byt divne.

Je dobre, ze ABS existuje. :)

Ked si zoberiete, ze vodicak uz pomaly daju aj tomu kto ho nechce, tak je to velmi uzitocna pomocka... a to nielen pre zacinajucich vodicov... :roker

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ty varovné svítí dle intenzity brždění ne od ABS

psal jsem to ztoho důvodu že jak Valis zkoušel brždění na suchém asfalt brzdil málo a tudíš na ABS nedošlo

intenzita brždění u P307 v řadě:

1/ brždění

2/ ještě víc prutké brždění + automatické rozblikání varovek

3/ nejvíc prutké brždění až na zablokování kola + funce ABS

už je to jasné :mrk:bojim mk:papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teda skor ako sa to tu strhne par poznamok...

Skoda felicia: pri brzdeni s ABS totalne hlasne+brzdovy pedal sa \"chveje\"

Moj pazotík: jemne sa chveje pedal a je to o moc tichsie

A co sa tyka funkcie (len ma tu neukamenujte skusim to vysvetlit totalne amatersky).

Pokial zatlacite prudko na brzdovy pedal a koleso sa zastavi (detekcia cidlom) okamzite vam \"cerpadlo abs\" (specialni vyraz neznam,vlastne to ani nie je cerpadlo :myslim) tlakom proti (teda sile vasej nohy) nadvihne trosku pedal cim sa vlastne na chvilku uvolni brzdenie a koleso sa opat rozbehne,potom sa deje zasa to iste dookola.

Opat brzda-koleso stop,protitlak(jemné uvolnenie brzdy),brzda-koleso-stop,protitlak(jemné uvolnenie brzdy).

Toto sa da citit na brzdovom pedali,a pokial budeme mat brzdy hydraulicke vzdy to aj citit budeme.

Jednoduchsie som to uz popisat nevedel... sorry:roker

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ehm... no neviem... ale neni to nahodou tak, ze ABS uvoli len to koleso ktore sa prave zablokovalo?.. a u ostatnych ponecha tlak?.. podla mna ten protitlak vznikne prave od toho, ze to vracia brzdovu kvapalinu, ale len z toho zablokovaneho kolesa.:myslim

No lebo keby ste teoreticky isli jednou stranou auta na lade a druhou na asfalte, tak by vam to blokovalo uz pri malej sile a ABS by vam vracal pedal - co je uplne odveci, pretoze v tomto pripade by ste aj so zablokovanymi 2 kolesami na lade a druhymi dvomi brzdiacimi zastali skorej ako s ABS :(

Bol by som dost nestastny keby cele ABS bolo o uvolneni pedalu... ma to vyznam podla mna len vtedy ked prave jedno koleso dokaze uvolnit a pritom to ktore sa este toci, tak tomu neubera z brzdneho tlaku....

Opravte ma ked sa mylim. :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Kralda

Je to opravdu normální jev, nemusíš se ničeho děsit. Jde jen o zvyk. A hlášky typu: Kdo umí jen trochu řídit, tak ABS nepotřebuje, tak ty jsou na dvě věci.:myslim

:o:o:o To jednou takhle důchodci co se pravidelně scházej v sobotu u nás v hospě na jednoho prcka a kávičku se rozpovidali. Jeden povidá : \"Přemejšlim o suprový Filcce, má ABS, heč\". Druhej se hned do něj pustil, že ABS nepotřebuje, protože on to má v noze.

Proč to asi vyráběj ????? V noze to nikdo nemá, je to totální nesmysl a kdo si to myslí, tak je náfuka a neví o čem mluví :cool: stejně jako týpci co dávaj zimní kola jen na přední nápravu. Ta logika je tam obdobná :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: ALFWORKS

ehm... no neviem... ale neni to nahodou tak, ze ABS uvoli len to koleso ktore sa prave zablokovalo?.. a u ostatnych ponecha tlak?.. podla mna ten protitlak vznikne prave od toho, ze to vracia brzdovu kvapalinu, ale len z toho zablokovaneho kolesa.:myslim

No lebo keby ste teoreticky isli jednou stranou auta na lade a druhou na asfalte, tak by vam to blokovalo uz pri malej sile a ABS by vam vracal pedal - co je uplne odveci, pretoze v tomto pripade by ste aj so zablokovanymi 2 kolesami na lade a druhymi dvomi brzdiacimi zastali skorej ako s ABS :(

Bol by som dost nestastny keby cele ABS bolo o uvolneni pedalu... ma to vyznam podla mna len vtedy ked prave jedno koleso dokaze uvolnit a pritom to ktore sa este toci, tak tomu neubera z brzdneho tlaku....

Opravte ma ked sa mylim. :myslim

Tak to jsem si taky původně myslel, ale fakt je ten, že první generace ABS (i některá auta r.v. 1997, třeba Opel Astra 1.4i) měla ABS mnohem primitivnější bez dělení brzdných sil na jednotlivá kola a už vůbec né podle zatížení náprav jako to má třeba moje 406ka :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...