Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Dacia Duster


Milan+

Recommended Posts

Lidi si dustera nekupujou, aby machrovali. Nejde to, všichni vědí, že je to "levný" auto. Lidi chtějí dustera, protože si ho můžou koupit nový (ne ojetinu po někom, i když je komfortnější), protože nechtějí v autě blbosti v podobě různejch asistentů. Chtějí levný, jednoduchý auto, chalupáři ideálně čtyřkolku, který vydrží.

Jestli se to auto někomu líbí a někomu ne, je subjektivní věc, pravda je, že co se komfortu, výbavy a jízdních vlastností týče, tak zkrátka stačí, stačí prostě. A za cenu novýho karoqa, sou ty dustery dva. Dva!

Když se koukneš na parkoviště u nějaký normální firmy, tak tam nestojej jednoletý voňavky, stojí tam to, co potkáváme na silnicích, auta starý 10-12 a víc let, jebky i opečovávaný, ale málo funglovek. Kdežto duster je prostě dostupnej, byť má (podle mě neprávem) pachuť levnýho šuntu. Není to šunt, je to normální auto.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi si nerozumíme. SUV je dobré jenom na machrování, je to takový styl. I ten kolega, co jsem jel tím jeho dustrem, to kupoval jenom proto, že se to líbilo jeho nejdražší polovičce.

Při srovnání užitných vlastností s jakýmkoliv jiným autem selhává. I ve srovnání např s 208. Nejede líp, není v něm více místa, žere více, není pohodlnější.  Jediné co si myslím, že umí SUV, je ten styl. Je to v módě, všichni to chcou, má velké široké kola. Ani ta čtyřkolka není výhoda, protože tu si můžeš dát dneska do kdečeho.

Snad ta jednoduchost, atmosférický benzín je druh na vymření.

A že je to šunt, zkus někdy na tom zavřít dveře. Zvuk, jaký byl naposledy tak u škody 120. Pocit bytelnosti nula. Šetřilo se na všem, celkem by mě zajímalo, jestli to aspoň zinkujou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já ti rozumím, ale v něčem se mýlíš. SUV je kolikrát o módě, to rozhodně, ale taky se do něj dobře nasedá, je z něj lepší výhled a zkrátka vyjede a projede víc než klasický auto. Samozřejmě, že si lidi v ideálním případě koupí, co se jim líbí, třeba oktávku, že má velkej kufr, TDI že to málo žere,ale taky si koupěj kabriolet, přestože je to auto v podstatě napiču, nebo si koupěj nějaký žihadlo, i když na dálnici můžou jenom 130 a silnice sou rozsekaný jak cigánský hračky. Je to i o tom, co se nám lidem líbí a cena je taky částí tý "líbivosti".

Při srovnání užitných vlastností dustera s jakýmkoli jiným autem naopak neselhává, ale převyšuje. Taky v pár věcech ne, třeba v komfortu, ale to už sem psal. Takže ne, SUV není jen styl a není to jen o módě. Čtyřkolka je velká výhoda, pokud ji máš, je to jedině plus. Navíc s manuálním přiřazením je to právě jedna z těch plusů tohohle auta a ne, bohužel, ale nemůžeš si ji dát dneska do kdečeho.

Atmosférický benzín je zaplaťpánbu zase na vzestupu nehledě na to, že poptávka po jetejch autech v atmosféře a benzínu je stálá, je o ně zájem furt.

Jak sem už psal, šunt to prostě není, je to normální auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo, pro pořádek, mám kabrio (atmosféra, benzín) i SUV. SUV ve čtyřkolce, benzín 2.3l, atmosféra. Zaplaťpánbu eště jednou za tahle auta! A ne, SUV nemám na machrování, mám ho do lesa, do kovárny a na práci :D

Upraveno uživatelem morepower
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je zbytečné o tom diskutovat--je to zaprvé NOVE auto a má takový odbyt, že jiné automobilky (i ty zavedené) žasnou :roker, samozřejmě je to moda, teď všichni vyrábějí SUV jako o život :mrk, ale já bych třeba chtěl nového kombíka velikosti 207SW,  jenže PSA nic takového už nevyrábí, ale SUV ti nabídne plnou prdel, od nejmenšího po největší, co naděláš...

 

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2morepower: už jsem psal, chápu, když to má někdo do lesa, jako tahouna atd., prostě ocení průjezdnost atd. 2,3i, to bude nějaký ford,mazda? Možná kdysi frontera, ale to ještě nebylo SUV. Chápu i tu stylovost, někdo to potřebuje.

Jenže většina těch dustrů nikdy ani neuvidí šotolinu, natož terén. A v zimě považuju přítomnost pohonu 4x4 u většiny lidí jako nebezpečný problém. Oni si myslí, že když mají čtyřkolku, tak můžou všude. Neuvědomujou si, že větší problém než vyjet je na sněhu/ledu zatočit a hlavně zabrzdit. A to je pak 4x4 celkem k ničemu.

Užitné vlastnosti u dustra rozhodně nejsou lepší než u normálního auta. Kufr je malý, vnitřek vyloženě hnusný a tvrdý, auto se divně řídí a poskakuje a hlavně, neskutečně žere. Je někde chyba, když to ve 120 točí 4000ot.

Marně přemýšlím, kdo dneska ještě dělá takový jednoduchý motor? A pokud jsou na vzestupu, já to jen a pouze ocením a to tak, že hodně.

PS: celou dobu mluvím o cca 4-5let starém autě s 1,6i 16v-s takovým jsem měl cca 1500km tu čest, i jsem ho musel tlačit. Třeba jsou ty novější už někde jinde.

Upraveno uživatelem David 106s16
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasne, maverick :potlesk

K tomu dusteru, ptal ses proc, tak sem napsal, co si myslim, ze za tim vezi.

To samozrejme neeliminuje ani masirky ani spatny sofery...

Jinak novej duster zevnitr je fakt v pohode ;) a tim starsim sem jezdil po ruznejch mimo-cestach a pochybuju, ze bych to dal standardnim autem, ta svetlost a prujezdnost je dobra.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 hodinami, morepower napsal:

Já ti rozumím, ale v něčem se mýlíš. SUV je kolikrát o módě, to rozhodně, ale taky se do něj dobře nasedá, je z něj lepší výhled a zkrátka vyjede a projede víc než klasický auto.

Nesouhlasím, ano, nasedá se do toho dobře a pro stárnoucí populaci je to velký tahák, jak automobilky nerady přiznávají, ač reklamy plný mladách lidí, nový auta si primárně kupuje kategorie lidí 50+, jak přiznal šéf PSA, tak u nich je to ještě trochu víc. každopádně nesouhlasím s tím, že je z toho líp vidět, z 90% SUV je výhled mizerný, zvlášť do boku a dozadu, když jsem přesedl do 5008, byl jsem hodně rozladěný výhledem, ale po vyzkoušení například Q5, Cayenne nebo X3 musím říct, že z 5008 je výhled zlatej, až na sloupek dveří jak mezi dveřmi, tak přední. Jediný SUV s jakž takž výhledem je RR.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ok, ono záleží, s čím to porovnáváš, souhlas. Já třeba ze svýho mavericka vidím líp než ze škodovky i pežotka. Hlavní, ale, co jsem myslel, je, že sedíš vejš a máš jakejsi lepší rozhled, spíš tak.

Jinak zrovna novej duster ten problém samotnýho výhledu z auta při průjezdu a couvání atd, řeší těma bočníma kamerama, ty jen tak jiný auta v podobný ceně nemaj a ty se někdy můžou sakra hodit. Co?

Upraveno uživatelem MJSytic
po sobě následující příspěvky se necitují
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No porovnávám to se svým nebo služebními, což jsou klasické sedany, kombíky, hatche. Ze všeho je vidět daleko líp než ze SUV.

Tak dneska se ty panoramatický kamery dají vybavit asi skoro všude, nejspíš cena bude jiná než u dustera, ale nejen cena, pravděpodobně i řešení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 14. 10. 2018 at 14:30, ozzy56 napsal:

je zbytečné o tom diskutovat--je to zaprvé NOVE auto a má takový odbyt, že jiné automobilky (i ty zavedené) žasnou :roker, samozřejmě je to moda, teď všichni vyrábějí SUV jako o život :mrk, ale já bych třeba chtěl nového kombíka velikosti 207SW,  jenže PSA nic takového už nevyrábí, ale SUV ti nabídne plnou prdel, od nejmenšího po největší, co naděláš...

 

To je taka myslienka, zvysia tomu podvozok, uzita hodnota horsia ako SW, ale uctuju za to o 4000 eur viac :-)

inak Duster je pekne auto, sa mi pacia tie zadne svetla, ale z nich ta lacnost srsi. Dost zalezi aj na predajcovi. My sme sa stretli s neochotou a hlavne ako jediny ten salon s*neumím mluvit slušně*el ( to je neslusne slovo?? S*neumím mluvit slušně*el takou tou umelinou alebo ako to opisat?

suhlasim aj s tym sprevodovanim u atmosfer - motor vraj dobry, ale 4tis otacok pri 130 je uz fakt prehnane. Na 5.rychl.stupni jazdit od 50 je trosku zvlastne...

Upraveno uživatelem proreo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ono co svět světem stojí, každý výrobek je jen pro někoho :myslim, někdo si nikdy nekoupí čínskou televizi a někdo si nikdy nekoupí dastra, ale svět půjde dál a odbyt si najde jak ta čínská telka, tak i ten dastr :roker

a tak je to spravne, tak to ma byt :papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak tady pisete o tech otackach, ze 4tis pri 130 je divny, tak sem dneska koukal, a ja mam pri 130km/h 3700ot a divny mi to teda neprijde. 50 na petku nejezdim, ale jde to a neni to problem. Nerozumim, co je na tom spatne?

Upraveno uživatelem morepower
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkusím trochu teoreticky, snad se v tom nezamotám....

Asi nejdůležitější hodnota u jakéhokoliv vehiklu je točivý moment na KOLECH. To co je na motoru je dobře vědět, ale převodovkou se to přenásobí. Pak vstupuje do hry výkon, to znamená krouťák vynásobený otáčkama. Výkon je funkcí kroutáku. No a teď to asi nejdůležitější, podle celkového jízdního odporu (součet valivých odporů, aerodynamického odporu atd.) prostě potřebuješ pro pohyb danou rychlostí nějaký daný točivý moment na těch kolech abys ty odpory překonal. Auto s malýma odporama potřebuje malý moment, stačí mu malé otáčky, velký odpor v kombinaci se slabým motorem se musí dohnat otáčkama. A to zaplatíš palivem.

On ten duster točí 4000 na šestku ve 120km/h. Být ten motor v něčem velikosti 106ky, tak bude na 6r točit tak 2500.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 minutami, David 106s16 napsal:

On ten duster točí 4000 na šestku ve 120km/h. Být ten motor v něčem velikosti 106ky, tak bude na 6r točit tak 2500.

Ha ha ha :D Tak ted uz si to konecne dokazu trochu predstavit. Ve 407 jsem na sestku tocil 4.000 az pri 160, a tema zase tak casto clovek nejezdi. Inu, ta super nizka cena se zjevne projevuje uplne ale naprosto uplne vsude :)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 minutami, Milan+ napsal:

Neber to tak závodně a raději normálně. 

:D:D:D

Zkusím to jinak teda. Kdysi, tak před 20ti lety mě šéf svezl ve viperu. Ve 120-130km/h to točilo sotva 1200-1300 otáček. Když zašlápl na tu šestky plyn, tak mi to vrazilo hlavu do opěrky a letělo to až někam ku 200 bez zaváhání. Tož snad tak trošku silnější motor ve srovnání s trošku slabším :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@David 106s16   Myslíš Dodge Viper s desetiválcem o objemu 8.2 litrů? Tak jasně že to bude točit míň něž nějaká Dáčyja :D  To se asi nedá srovnávat. A ten "wow" efekt při sešlápnutí plynu až na podlahu už vůbec ne.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...