Jump to content

Škrtiaca klapka - 1.6 16v kompatibilita


mafi98
 Share

Recommended Posts

Zdravím, 
 
ako veľa ľudí predomnou aj ja som sa stretol s problémom kolísania otáčok. Mám 307sw 1.6 16v 2007 poface. Kolíšu pri zohriatom motore bežiacom na voľnobehu v intervale 700-1200 rpm. Toto kolísanie je ale konštantné, hneď ako vyletia otáčky k cca 1200rpm spadnú na minimum a znova. Keď ale nohou jemne stlačím plyn, v pohode sa otáčky bez cukania udržia na 1000rpm. Motor ide inak bezchybne. 

Preto si myslím, že je problém v škrtiacej klapke. Skúšal som klapku vytiahnúť von, vyčistiť a vložiť nazad. Problém sa zdal byť odstránený, no po pár minútach sa znova objavil a trvá. Ak len odpojím baterku a nechám klapku "nastaviť", zbavím sa problému asi na 15 minút behu motora. Samotná klapka nemá vôľu, ale z priestoru krokového motorčeku je počuť divný zvuk.

Začal som teda zháňať novú klapku, našil som inzerát a klapku som kúpil.

280776r.jpg



Keď prišla, bola mierne odlišná. Pôvodná bola celá čierna a k ozubeným kolečkám krokového motorčeku som sa nemohol dostať. Pôvodná vyzerá takto:
14sgx7m.jpg
 
Novú klapku som v pohode nasadil, našroboval, ale pri pripájaní konektoru som skončil. Moja pôvodná klapka má totiž všetky piny na konektore rovnaké. Na tej novej klapke sú prostredné dva piny väčšie a nemôžem preto pripojiť kábel ovládajúci klapku. Môj pôvodný je rozmerovo rovnaký, no všetky piny sú rovnako veľké. Toto je konektor, aký by som potreboval: 
2gt7y3k.jpg
 
Mám preto niekoľko otázok:

  • Myslíte si, že je dôvod kolísania voľnobežných otáčiek v škrtiacej klapke - pravdepodobne v krokovom motorkčeku? 
  • Môže niekto potvrdiť, že tá pôvodná klapka skutočne nejde rozobrať?
  • Myslíte si, že je bezpečné použiť novú klapku, ktorá je odlišná? za predpokladu, že vyriešim pripojenie
  • Ak súčasný konektor nahradím konektorom takým, aby pasoval ku klapke, bude to fungovať?

Díky za všetky rady

Link to comment
Share on other sites

Zeptám se trochu bokem jo?

 

 

Mám s touhle pičovinkou dobré zkušenosti ale mám zase model před fl, jeden z prvně vyrobených.

 

1. klapku když vyčistíš přípravkem přímo na to určeným chodí jako nová, čím si to čistil ty?

2. nastavoval jsi klapku, ovšem toto se musí dělat při kompletně studeném (schladnout nejlépe přes noc) motoru

3. nastavovaní krajních poloh klapky se provádí přes diagnostiku, to jsi dělal? nebo jsi jenom čekal až cvakne a pak jsi nastartoval?

 

No a na obrázku máš klapku z 206, kde je sice tuším stejný motor ale elektrika je jiná, viz. ten konektor že.

Edited by Tony Stark
Link to comment
Share on other sites

  1. Klapku som čistil benzinom, nebola nejak zasadne zanesena.
  2. Robil som to tak, že som dal auto do garáže, odpojil baterku a ku klapke som sa dostal až nasledujúci deň. Vtedy som ju vyčistil, vložil nazad do auta, pripojil baterku, zapol kľúčik a počkal cca 5 min. Bolo počuť ako sa klapka otáča. 
  3. Diagnostiku zatiaľ nemám, takže bolo všetko robené bez nej. 

     

Keď sa ale tento problém objavil, šiel som do Peugeotu. Tam diagnostikovali, vraj nevidia žiadnu závadu a chceli meniť klapku. Keď mi povedali odhad €800 bez záruky, že to závadu odstráni, tak som to neriešil, pretože kolísanie sa objavovalo sporadicky. Teraz sa to deje stále. 

 

Jo a obrázky sú ilustračné z netu.

 

Link to comment
Share on other sites

No a vlastně sis odpověděl sám proč ti to po vyčištění nefungovalo, škrt.klapka se po vyčištění musí přes diagnostiku nastavit - přesněji její krajní/koncové polohy. Aby posléze fungovala jak má. Až toto provedeš, uvidíš, že bude v pořádku a možná si zbytečně zakoupil jinou.

Edited by Tony Stark
Link to comment
Share on other sites

V Peugeote tvrdili, že ju vyčistili a nastavili - toto ale beriem s rezervou, pretože mohli kľudne kecať, proces som nevidel.

Aký je teda rozdiel medzi nastavovaním krajnej polohy klapky automaticky (odpojením baterky) a diagnostikou? 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Tak po dlhšej dobe si tu odpoviem, možno to niekomu pomôže. Celá tá úvaha na začiatku - že kolísanie otáčok voľnobehu je spôsobené škrtiacou klapkou bola zlá. Zhrniem teda môj postup:

  1. Odpojil som baterku, klapku som vytiahol, vyčistil, vložil nazad, pripojil baterku a nechal som klapku nastaviť automaticky bez dia. Išiel som sa previezť, všetko bolo dobré, ale radosť trvala len 10km. FAIL
  2. Z ebayu som objednal novú klapku, no keď som ju išiel pripojiť, zistil som, že nepasuje konketor - je to predface.  FAIL
  3. Našiel som iný, miestny inzerát a kúpil som správnu (poface) klapku. Namontoval som ju, ale výsledok bol rovnaký ako v bode 1. FAIL
  4. Už ma toho moc nenapadalo a tak som zašiel do servisu. Origo Peugeot som po predchádzjúcich skúsenostiach vylúčil. Našiel som v Brne servis, ktorý sa volá Citen a špecializuje na Peugeot/Citroen. Keď som googlil recenzie, nenašiel som moc pozitívne ohlasy, ale auto som tam doviezol lebo mi už dochádzali možnosti. Chlapi to pripojili a problém našli - motorček klapky fungoval správne, ale dostával zlé povely. Problémom bolo príliš nízke napätie - vadný alternátor. Keď sme zapli všetky spotrebiče (svetlá, hmlovky, klimu naplno, sedačky, ...) interval kolísania sa zväčšil. Všimol som si, že pri kolísaní otáčiek sa diaľkové svetlá stlmujú, ale myslel som si, že to práve následok toho kolísania. Ponúkli mi možnosť nechať altík zrepasovať, čo sa ale nakoniec nepodarilo a museli objednať nový.  OK!

Že kolísanie otáčok môže spôsobovať alternátor by ma asi nenapadlo, takže mám doma ešte dve klapky (pred aj poface) keby niekto chcel  :D . Rovnako musím pochváliť prácu v Citene v Brne. Pred akýmkoľvek nákupom dielu mi volali, oznamovali progres, vzali ma vždy k autu,.. . Bol som fakt spokojný.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...