Jump to content

teplota motora skáče!


miruska3
 Share

Recommended Posts

Nazdar majstri mam taký maly problém na manželkinej 307 1,4l

Pri jazde my teplota motora nestúpne nad 90 stup.co je Ok ale ak stojím na semafore tak my vyskočí az to maxima a rosvieti sa my STOP.....!ked sa pohnem tak to opat spadne na 90.

Vcera som vymenil termostat naštartoval zohrial motor vsetko fajn ostalo na 90,myslel som ze je to vybavené.

Neskôr som vzal auto do obchodu a ked bolo riadne zahriate a stal som na semafore opat sa to stalo.....

Nejaka rada???objednal som uz aj senzor teploty ale bude tu az v pondelok

Dakujem krasne za rady pani

Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Chladič som menil minuly tyzden pretože bol prasknutý

Auto mame len nejaký mesiac takze pomali sa musí dať do poriadku

Budem robit este aj rozvody ked sa vráti mechanik z dovolenky....

Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Možná je to blbost, ale nezůstala ti tam vzduchová bublina, když jsi měnil chladič? Jinak to čidlo na hlavě je pro ecu motoru a pro teploměr je čidlo na výstupu kapaliny z hlavy motoru. Je to zajištěné kovovou sponou.  

Link to comment
Share on other sites

To teplotní čidlo pro teploměr je na té komoře termostatu který jsi měnil, jak píšeš. Mělo by být zelené.  To druhé na hlavě je pro ovládání sahary, když ho odpojíš musí se sahara roztočit. Sahary by se měly točit naplno, když je to přehřáté. Jestli se netočí, tak pravděpodobně vadné čidlo na hlavě, nebo problém se saharou. Zkus vyměnit to čidlo a uvidíš. Pokud všechno funguje jak má a přesto se přehřívá, tak bych to zkusil znovu odvzdušnit.

Link to comment
Share on other sites

Jak pise Sale, zkus jako prvni chladici okruh odvzdusnit. Potom bych sel po tom cidlu teploty, ale nemyslim si ze se vetraky roztoci po odpojeni. Kdyz odpojis konektor, tak je to pro ECU stejny jako kdyby cidlo hlasilo, ze je teplota OK, takze bych ho rovnou vymenil, nestoji tolik...

Link to comment
Share on other sites

Ono je to asi tak, že pokud čidlo nedává žádný signál, tak to funguje nouzově a větrák se roztočí jako ochrana proti přehřátí motoru.     Je to odporové čidlo a při každé teplotě dodává do ECU nějaký signál od asi od 1900 při 20st.  do nějakých 6800  ohmů. Se vzrůstající teplotou odpor stoupá. Jestli je to trochu jinak, tak mě znalí opraví, ale princip je asi tento. Čidlo na komoře termostatu nemá na chod větráků a motoru vliv, je to jen pro ukazatel teploty motoru, pokud se nemýlím.  Když je špatné čidlo pro ECU tak většinou zlobí i startování a otáčky volnoběhu, protože se podle toho signálu řídí dodávka a sycení směsi podle teploty motoru. 

Edited by Sale
Link to comment
Share on other sites

Presne ako som predpokladal senzor došiel ale objednali zlý takze opat zajtra .....

Kedze som bol pri aute tak som si ho aj ja pekne vyskúšal

Auto sa pri jazde držalo na 90 na semaforoch trošička viac

Ked som došiel domov tak som auto nechal bežať na voľnobeh aby som videl ze co a ako....tu Je výsledok asi po dvoch minutach ked auto stalo a nehýbalo sa tak ukazovateľ teploty vyskočil do červeného a asi po 30-40 sec za zaply Sahary a bežali asi nejakých 40 sec a az potom sa ručička vrátila na 90 stupňov

To sa opakovalo do okola

Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Takže ti všechno funguje jak má, až na to, že se to při snížení otáček neuchladí. Tak moje rada je, znovu řádně odvzdušnit a to postupem: otevřít odvzdušňovací šrouby na komoře výstupu vody z hlavy motoru a na hadici vstupu vody do kabiny u motorové přepážky a postupně zavírat až půjde kapalina bez bublinek. Po naplnění je třeba motor nastartovat, zahřát na provozní teplotu a to s otevřeným víčkem expanzní nádržky aby se mohl zbylý vzduch dostat ven a neutvořil kapsu, kvůli které pak nemůže chladící kapalina správně obíhat. Můžeš ještě zkusit při otevřené expanzce protůrovat motor a zkusit otvírat odvzdušňovací šrouby ale to pomůže jen někdy. Čidla budou podle všeho v pořádku, fungují správně, podle toho co píšeš. Sahary se spínají správně někde kolem 100st. Ještě bych ti poradil vypustit vodu a znovu naplnit, pokud jsi to dělal nějak jinak než se má, protože tam může být vzduchová kapsa kterou těžko dostaneš pouhým otevřením odvzdušňováků ven. Nemáš zde taky přesnou motorizaci, předpokládám, že se bavíme o 1.4i 16V.

Dokud toto neuděláš, tak nemá cenu nic dalšího řešit. Pak by mohl být problém v čerpadle ale to až naposledy.

Čidlo bych zkusil vyměnit také, když už jsi ho objednal, měl by jsi odpustit stejně vodu z hlavy motoru abys to vyměnil, tak to můžeš rovnou vypustit všechno a znovu naplnit.

Edited by Sale
Link to comment
Share on other sites

Vcera som vsetko pekne odvzdusnil ako my kázal SALE plus som vymenil ten senzor co som mal a auto som prebehol a vyzeralo to Ok

Na viac som nemal čas skúsim este dnes vecer ho riadne prebehnúť a uvidím ci to bude v poriadku

Pripájam fotto starého senzoru

post-52041-1439374610,9435_thumb.jpg

Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...