Vulcom Odesláno 8. srpen 2015 Sdílet Odesláno 8. srpen 2015 Zdravím všechny příznivce a majitele vozů Peugeot, mám Peugeot 308 1,6 HDi 66Kw najeto okolo 57 000km a již delší dobu se snažím vyřešit problém s vibrací volantu při jízde v rychlosti od 130-140 km/h a vibracemi při brždění z rychlostí 130-90 km/h dále až do zastavení je volant v klidu. Vibrace je na volantu vidět a nejen cítit. Vibrace jsou patrné při dálniční jízde na rovných úsecích, kdy se jede ustálenou rychlostí. Dělá to jak na zimních kolech (disky+pneumatiky), tak na letních (oboje originál Peugeot). Kola byla vyvažována nespočetněkrát - včetně Peugeot servisu, kde mi po reklamaci vyvážení a geometrie řekli, že to je vlastnost vozu, ale s touto informací nehodlám souhlasit. Dokonce jsem vyhledes servis, který disponuje vyvažovačkou přímo na autě. Výsledek potvrdil, že kola byla dobře vyvážena předchozím servisem. Na podvozku nebylo zjištění žádných vůlí jak Peugeot tak neautorizovaným servisem a můj mechanik už neví co by mohlo vibrace způsobovat. Začalo se výměnou dalších dílů. Vyměněno: 1.Brzdové kotouče + destičky (bylo potřeba vzhledem k opořebení originálních disků a destiček) 2.Stabilizační tyčky řízení 3.Silentbloky motoru + převodovky 4.Čepy řízení 5.Homokinematický kloub (pravá strana) Vše bez zlepšení. V peugeotu řekli, že vzhledem k tomu co vše se vyměnilo by vyměnili horní uložení ramen a vzali by tužší silentboky z 3008, ale že to už je jen zkoušení a že nemůžou zaručit úspěch (ješte jsem tuto výměnu neprovedl). Problémy s vibracemi do volantu přetrvávají. Prosím všechny o seriózní odpovědi. Budu velice vděčný za odpovědi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Chip Odesláno 8. srpen 2015 Sdílet Odesláno 8. srpen 2015 ještě bych se podíval na házivost náboju a dotažených kotoučů a zkontroloval geometrii obou náprav ale tu přepokládám dělali jestli řešili vibrace. pro jistotu bych mrknul i na zadní brzdy. a v takovýchto případech jsem si s autem zajel na STK nechat proklepat, protože rukama na heveru nemám nikdy takovou sílu ani montpákou. nevim jestli servisy, kde jsi byl disponuji plotnama jako maj na STK? a vůbec, nemáš jezdit tak rychle Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Havlicek.Lukas Odesláno 9. srpen 2015 Sdílet Odesláno 9. srpen 2015 nech si dotahnout tyc rizeni - zespod je na to matice Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petokat Odesláno 9. srpen 2015 Sdílet Odesláno 9. srpen 2015 A robilo ti to aj pred vymenou brzdových kotucou? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
celda1970 Odesláno 9. srpen 2015 Sdílet Odesláno 9. srpen 2015 Třeba mě bylo řečeno že mám na výměnu horní uložení předních tlumičů......dělá mi to stejně to co tobě na letních alu 17" 205 50 R17.......ale překvapivě na zimních alu 15" 195 65 R15 to nedělá....na těch se auto ani volant ani nehne při jakékoliv rychlosti.Jakmile ale přehodím na 17" tak se stane předek lehce nestabilní....vibruje v určité rychlosti...mám za to že to způsobují ty alu 17" (samotné alu jsou OK kontrola na vyvažovačce samotných alu)....můj názor je že 17"alu mají na citlivé řízení příliš hmoty a způsobujívibrace ať děláte co děláte. Mám čerstvě po výměně čepů řízení,geometrie....kotouče 25 tis. a při brždění z vyšší rychlosti lehce vibrují(Brembo). (tchm.167tis) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ajap Odesláno 9. srpen 2015 Sdílet Odesláno 9. srpen 2015 (upraveno) Mně nevibruje při brždění nic, ale lehké vibrace kolem 130km/h mám taky na zimních i letních. Lépe se to chová pod plynem, nejhorší je to na neutrál. Zároveň je auto extrémně citlivé na stav kol - prakticky neustále tahá buď doleva nebo doprava, podle toho, kde je jaké kolo (testováno přehazováním kol). Na zimních 15" neorigo liťácích je to horší, než na originál 17", už byly i nové gumy a dělá to furt. Taky záleží na zrychlování / plynulé jízdě, pod plynem tahá na stranu víc, při ustálené jízdě nebo při brždění jede ale rovně. Suma sumárum tipuju to na ty silentbloky ramene (jak mně tady už kdysi radil myslím Olda), ale zatím jsem se ještě neodhodlal to řešit, kola se sjíždějí rovnoměrně. Uvidím, až zase přezuju na zimní, jak moc to bude dělat, třeba mě to už pak donutí Ani bych neřekl, že jsou ty silentbloky vymlácený, ale možná jsou opravdu moc měkké. Upraveno 9. srpen 2015 uživatelem Ajap Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kemo Odesláno 9. srpen 2015 Sdílet Odesláno 9. srpen 2015 Já sem na tom stejně mě to hází do řízení při plynulém zabrždění a záleží také z jaké rychlosti brzdím a při prudkém zabrždění to není skoro znát a při 130 na dalnici je znát menší chvění volantu hlavně na neutrál . kotouče byli měněný dvakrát kola vyvážený taky i alu byl jsem i na stk at mě prověří přední nápravu a nic nezjistily . Takže taky tápu čím to je. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vulcom Odesláno 9. srpen 2015 Autor Sdílet Odesláno 9. srpen 2015 Dobrý den, děkuji za odpovědi a názory. Pro upřesnění na nějaké dotazy doplňuji odpovědi. Auto vibrovalo i na starých kotoučích. Na STK byl s autem "můj" automechanik a nic se nikde nenašlo jen drobná vůle v homokinematickém kloubu, který byl vyměněn a bez zlepšení. Jinak žádné vůle na podvozku nejsou. Geometrie vozu byla také nekolikrát prováděna a i v Peugeot servisu. Prosím o objasnění, kde najdu horní uložení ramen. Pls nejaký obrázek. "Je tam hokejka". Jinak děkuji za další názory a odpovědi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Sale Odesláno 9. srpen 2015 Sdílet Odesláno 9. srpen 2015 Zaměřil bych se na házivost nábojů, jak píše Chip. Neměla by tam být větší vůle než 0.05mm při namontovaných kotoučích. Pokud je tam víc, tak se to při větší rychlosti může projevit vibracemi. Už i těch 0.05 je hodně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kacaba12 Odesláno 9. srpen 2015 Sdílet Odesláno 9. srpen 2015 Axiální táhla řízení Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mio806 Odesláno 10. srpen 2015 Sdílet Odesláno 10. srpen 2015 Mě to dělalo také na 308CC. Nechal jsem vyvážit kola a při vyvážení zjistili, že jsou "bouchnuté" alu disky. Dali mi je na rovnačku a vyrovnaly a už mám pokoj. Občas když vyvažují kola tak tam dají jen závaží ale už nekoukají zda je disk v pořádku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
nemec.mirek Odesláno 14. srpen 2015 Sdílet Odesláno 14. srpen 2015 Ahoj, taky mám tento problém na 15 plecháčích na zimních pneumatikách to je v pořádku. Přezuji na letní 16 a okolo 130 to někdy hází někdy ne. Vyvažováno několikrát, ale bylo mi řečeno, že to je těma 16 (prý je to už velká hmota, ale neřekl bych). Na předcházejícím autu jsem měl taky 16 a vše v pohodě. je to prý bolest 308. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jirikl Odesláno 6. srpen 2016 Sdílet Odesláno 6. srpen 2016 čau lidi tak mám taky problem s třepaním kol.Mam tam 17" 225/45/ R17 je to jako hlavní rozměr v techničáku. Kola jsou vyvážena dal jsem nové kotouče a destičky.Auto při brždění netřepe ale při rychlostech 110 a více cca třepe volant.. někdo kdo už to nějak vyřešil? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ajap Odesláno 7. srpen 2016 Sdílet Odesláno 7. srpen 2016 Změnil jsem pneuservis a od té doby netřepe nic... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lionit Odesláno 8. srpen 2016 Sdílet Odesláno 8. srpen 2016 Zdravím, eviuji ten stejný problém na mém autě, na zimákách 15" vše OK na letních 17" lehké vibrace volantu při 130km/h a při rychlém brždění též. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Sale Odesláno 8. srpen 2016 Sdílet Odesláno 8. srpen 2016 Chce to kvalitní servis, kde řádně proměří při výměně kotoučů vůle v ložiscích, házivost náboje a nakonec celkovou házivost i s kotoučem. Pokud úchylkoměr ukáže víc než 0.1 mm je to špatně a vůbec u těch velkých kol to nebude dělat dobrotu. Ideálně by házivost měla být do 0.05 mm. Toto je základ a potom bych teprve měnil díly řízení. Mohou to dělat i nerovnoměrně sjeté kotouče. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 8. srpen 2016 Sdílet Odesláno 8. srpen 2016 jojo, čím větší kolo, tím větší problém vibrace odstranit Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TommyC4 Odesláno 8. srpen 2016 Sdílet Odesláno 8. srpen 2016 tento problem som aj ja riesil, a problem boli pneumatiky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
celda1970 Odesláno 8. srpen 2016 Sdílet Odesláno 8. srpen 2016 Já na 15" zimních nic.....na 17" letních vibrace od 115km/h výše....nepomáhalo žádné převážení.....nakonec jsem vyměnil silentbloky obou ramen za Meyle HD a je pokoj.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pajson Odesláno 8. srpen 2016 Sdílet Odesláno 8. srpen 2016 Mě to dělalo na 15 plech zima tak i 16 alu léto. Sešla se mi výměna tlumičů (285 000 km), sfouknul jsem s tím i stabilizátory a uložení a mám klid. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.