Jump to content

Vibrace volantu.......pomoooc !!!!


Vulcom
 Share

Recommended Posts

Zdravím všechny příznivce a majitele vozů Peugeot,

 

mám Peugeot 308 1,6 HDi 66Kw najeto okolo 57 000km a již delší dobu se snažím vyřešit problém s vibrací volantu při jízde v rychlosti od 130-140 km/h a vibracemi při brždění z rychlostí 130-90 km/h dále až do zastavení je volant v klidu. Vibrace je na volantu vidět a nejen cítit. Vibrace jsou patrné při dálniční jízde na rovných úsecích, kdy se jede ustálenou rychlostí. Dělá to jak na zimních kolech (disky+pneumatiky), tak na letních (oboje originál Peugeot). Kola byla vyvažována nespočetněkrát - včetně Peugeot servisu, kde mi po reklamaci vyvážení a geometrie řekli, že to je vlastnost vozu, ale s touto informací nehodlám souhlasit. Dokonce jsem vyhledes servis, který disponuje vyvažovačkou přímo na autě. Výsledek potvrdil, že kola byla dobře vyvážena předchozím servisem. Na podvozku nebylo zjištění žádných vůlí jak Peugeot tak neautorizovaným servisem a můj mechanik už neví co by mohlo vibrace způsobovat. Začalo se výměnou dalších dílů.

 

Vyměněno:

1.Brzdové kotouče + destičky (bylo potřeba vzhledem k opořebení originálních disků a destiček)

2.Stabilizační tyčky řízení

3.Silentbloky motoru + převodovky

4.Čepy řízení

5.Homokinematický kloub (pravá strana)

Vše bez zlepšení.

 

V peugeotu řekli, že vzhledem k tomu co vše se vyměnilo by vyměnili horní uložení ramen a vzali by tužší silentboky z 3008, ale že to už je jen zkoušení a že nemůžou zaručit úspěch (ješte jsem tuto výměnu neprovedl).

 

Problémy s vibracemi do volantu přetrvávají. Prosím všechny o seriózní odpovědi. Budu velice vděčný za odpovědi.

 

Link to comment
Share on other sites

ještě bych se podíval na házivost náboju a dotažených kotoučů a zkontroloval geometrii obou náprav ale tu přepokládám dělali jestli řešili vibrace.

pro jistotu bych mrknul i na zadní brzdy.

a v takovýchto případech jsem si s autem zajel na STK nechat proklepat, protože rukama na heveru nemám nikdy takovou sílu ani montpákou.

nevim jestli servisy, kde jsi byl disponuji plotnama jako maj na STK?

 

a vůbec, nemáš jezdit tak rychle :D

Link to comment
Share on other sites

Třeba mě bylo řečeno že mám na výměnu horní uložení předních tlumičů......dělá mi to stejně to co tobě na letních alu 17" 205 50 R17.......ale překvapivě na zimních alu 15" 195 65 R15 to nedělá....na těch se auto ani volant ani nehne při jakékoliv rychlosti.Jakmile ale přehodím na 17" tak se stane předek lehce nestabilní....vibruje v určité rychlosti...mám za to že to způsobují ty alu 17" (samotné alu jsou OK kontrola na vyvažovačce samotných alu)....můj názor je že 17"alu mají na citlivé řízení příliš hmoty a způsobujívibrace ať děláte co děláte.

Mám čerstvě po výměně čepů řízení,geometrie....kotouče 25 tis. a při brždění z vyšší rychlosti lehce vibrují(Brembo). (tchm.167tis)

Link to comment
Share on other sites

Mně nevibruje při brždění nic, ale lehké vibrace kolem 130km/h mám taky na zimních i letních. Lépe se to chová pod plynem, nejhorší je to na neutrál. Zároveň je auto extrémně citlivé na stav kol - prakticky neustále tahá buď doleva nebo doprava, podle toho, kde je jaké kolo (testováno přehazováním kol). Na zimních 15" neorigo liťácích je to horší, než na originál 17", už byly i nové gumy a dělá to furt. Taky záleží na zrychlování / plynulé jízdě, pod plynem tahá na stranu víc, při ustálené jízdě nebo při brždění jede ale rovně. Suma sumárum tipuju to na ty silentbloky ramene  (jak mně tady už kdysi radil myslím Olda), ale zatím jsem se ještě neodhodlal to řešit, kola se sjíždějí rovnoměrně. Uvidím, až zase přezuju na zimní, jak moc to bude dělat, třeba mě to už pak donutí :) Ani bych neřekl, že jsou ty silentbloky vymlácený, ale možná jsou opravdu moc měkké.

Edited by Ajap
Link to comment
Share on other sites

Já sem na tom stejně  mě to hází do řízení při plynulém zabrždění a záleží také z jaké rychlosti brzdím a  při prudkém zabrždění to není skoro znát  a při 130 na dalnici je znát menší chvění volantu hlavně na neutrál .

kotouče byli měněný dvakrát kola vyvážený taky i alu byl jsem i na stk at mě prověří přední nápravu a nic nezjistily .

Takže taky tápu čím to je.

Link to comment
Share on other sites

Dobrý den,

 

děkuji za odpovědi a názory. Pro upřesnění na nějaké dotazy doplňuji odpovědi. Auto vibrovalo i na starých kotoučích. Na STK byl s autem "můj" automechanik a nic se nikde nenašlo jen drobná vůle v homokinematickém kloubu, který byl vyměněn a bez zlepšení. Jinak žádné vůle na podvozku nejsou. Geometrie vozu byla také nekolikrát prováděna a i v Peugeot servisu.

 

Prosím o objasnění, kde najdu horní uložení ramen. Pls nejaký obrázek. "Je tam hokejka".

 

Jinak děkuji za další názory a odpovědi.

Link to comment
Share on other sites

Zaměřil bych se na házivost nábojů, jak píše Chip. Neměla by tam být větší vůle než 0.05mm při namontovaných kotoučích. Pokud je tam víc, tak se to při větší rychlosti může projevit vibracemi. Už i těch 0.05 je hodně.

Link to comment
Share on other sites

Mě to dělalo také na 308CC. Nechal jsem vyvážit kola a při vyvážení zjistili, že jsou "bouchnuté" alu disky. Dali mi je na rovnačku a vyrovnaly a už mám pokoj. Občas když vyvažují kola tak tam dají jen závaží ale už nekoukají zda je disk v pořádku.

Link to comment
Share on other sites

Ahoj, taky mám tento problém na 15 plecháčích na zimních pneumatikách to je v pořádku. Přezuji na letní 16 a okolo 130 to někdy hází někdy ne. Vyvažováno několikrát, ale bylo mi řečeno, že to je těma 16 (prý je to už velká hmota, ale neřekl bych). Na předcházejícím autu jsem měl taky 16 a vše v pohodě. je to prý bolest 308.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

čau lidi tak mám taky problem s třepaním kol.Mam tam 17" 225/45/ R17 je to jako hlavní rozměr v techničáku. Kola jsou vyvážena dal jsem nové kotouče a destičky.Auto při brždění netřepe ale při rychlostech 110 a více cca třepe volant.. někdo kdo už to nějak vyřešil?

Link to comment
Share on other sites

Chce to kvalitní servis, kde řádně proměří při výměně kotoučů vůle v ložiscích, házivost náboje a nakonec celkovou házivost i s kotoučem. Pokud úchylkoměr ukáže víc než 0.1 mm je to špatně a vůbec u těch velkých kol to nebude dělat dobrotu. Ideálně by házivost měla být do 0.05 mm. Toto je základ a potom bych teprve měnil díly řízení. Mohou to dělat i nerovnoměrně sjeté kotouče.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...