Jump to content

značné přehřívání motoru


soundlovers
 Share

Recommended Posts

partner ....1997 1.4i motor...... nový chladič, dokonce 2 nové termostaty zkoušeny, odvzdušnění..už nevím kde hledat..

..popis:

auto pokud jedu po městě se nepřehřívá, ani v koloně se nepřehřívá, vždy sepne ventilátor na chladiči, pokud jedu ale dlouhý kopec nebo jen delší stoupající rovinka nebo dálnice více než 100 km-h tak se ručka ukazatele teploty dostane do 3/4, myslím že by měla držet v 1/2 za všech okolností nebo máte jiné zkušenosti? Pokud jedu město nebo jen lehce kolem 80 je ručka na 1/2 pokud potřebuji jet rychleji už se dostává na 3/4 ukazatele teploty, uberu plyn a teplota klesá na 1/2 ukazatele, nemám odvahu proto jet rychleji než 110km-h

 

 

ručka ukazuje správně - měřeno na dignostice-srovnávací metodou-pokud nechám auto na volnoběh tak až dosáhne teplota na chladiči 99 studnu sepne ventilátor a teplota klesne na 90 stupnu-ukazuje diagnostika, ručka na přístrojovce je přitom stále  na 1/2....takže pokud je při jízdě na 3/4 tak se to musí značně přehřívat,..dignostiku mam na PC ne na notasu takze nemuzu přečíst aktuální hodnotu při jízdě na dálnici kdy to musí být hodně přes 100 stupnu.....zajimave je ze při tom nesepne ventilátor....asi je ochlazován proudem vzduchu takže na hadici u chladiče ještě není 100 stupnu ale na hlavě motoru musí být značně více..co můžu ještě zkontrolovat?

 

myslím že  není normální aby teplota dle zatížení motoru ukazovala mezi 1/2 a 3/4 ukazatele viz foto...správně by to mělo ukazovat 1/2

 

díky moc

post-1034-0-57952900-1438784943_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

podle popisu tomu není nic, jinak dle selského rozumu se při vyšší zátěži bude více zahřívat :myslim , proto jsou tam ventilátory a termostat, aby zamezily přehřátí, samozřejmě při jízdě chladí i náporem vzduchu, jinak systém je přetlakový, takže nepracuje se 100 stupni Celsia jako s bodem varu, ten je posunut na cca 110-115

 

proč trváš na tom, že ručka má být furt přibitá na půlce stupnice? :)

Link to comment
Share on other sites

na jiných autech je to tak že by ručka mela být na 1/2 pokud se hýbe více dle zatížení motoru tak je asi něco v nepořádku nebo to tak opravdu je když jedu např 110 km h tak ručka je na 3/4 ale nikdy se tam nedostane kdyz stojim napr v kolone to chladí perfektně, jen při zátěži ...mám práve podezření na tesnení pod hlavou, voda ubývá asi 3 dílky dle stupnice na chladiči na 5000 km....v minulosti když jsem jel 120 dálnici tak ukazatel byl jen lehce nad 1/2 ale děsí mne to že nyní jakýkoli lehčí kopec a je tam 3/4, nikdy ale nešla pára nebo se nic nevařilo.....muže být špatná pumpa-lopatky, tesnení pod hlavou.....jeste jedna vec pokud jedu a pustím plyn napr z kopce tak pokud mám zároven pustené topení tak se zvýší teplota prodícího vzduchu z topení, pokud přidám plyn tak zase o něco teplota vzduchu z topení klesne....muze to mít souvislost s tím tesnením pod hlavou...dá se to nejak zjstit?? diky

Link to comment
Share on other sites

jo jenže teplota na hlavě bude daleko vyšší když auto stojí tak při 100 stupních zapne ventilátor-teplotu mi ukaze diagnostika peugeot.....a právě přiteplote 100 stupnu je ručka ukazatele na přístrojovce uprostřed, tak jak má být.... snímač teploty to tím pádem nebude....když při 100 ukazuje  polovinu, pakže při zátěži musí být teplota vody značně vyšší....

Link to comment
Share on other sites

je to 1.4 55kw kód TU3JP. Pokud ano tak je tohle zřejmě naprosto normální chování. Mám ten samý motor v jiném autě a chová se naprosto stejně při 100km/h teplota 90°C při 120km/h teplota 100-110°C. Před lety jsem se to snažil řešit a vyměnil jsem všechno možné (chladič, termostat,pumpu, těsnění pod hlavou, čidla) a nic z toho situaci nezměnilo. Jinak tady na peugeot forum jsem zjistil že se takhle chová tento motor více lidem a zatím nikdo nepřišel na to proč. Já už jsem se stím smířil a neřeším to, dříve jsem teploměr pořád s hrůzou sledoval ale teď už jen občas mrknu a pokud není v červeném je to OK.

Mám takovou teorii, co to způsobuje. Ve většině aut je čidlo umístěné v chladící kapalině ale u tohohle motoru tomu tak není. Čidlo pro budík je umístěno zvlášť přímo v hlavě motoru na sucho. A zřejmě se hlava ohřívá za jízdy jinak než kapalina. To co vám ukazuje diagnostika je teplota kapaliny které snímá čidlo které je normálně v kapalině a proto teplota kterou naměříte odpovídá sepnutí větráku který ovládá rovněž čidlo v kapalině. Pokud by jste měřil teplotu pomocí diagnostiky za jízdy pravděpodobně by jste zjistil že se teploty v zátěži začnou rozcházet. Diagnostika bude ukazovat nižší teplotu kapaliny, kdežto budík bude ukazovat teplotu rozpálené hlavy.

 

Jo ještě to topení: to způsobuje fyzika. Pustíš plyn, tím zpomalý vodní pumpa, tím zpomalý oběh vody přes radiátor, radiátor se díky tomu více rozehřeje a od něj se pak více ohřeje proudící vzduch.

Edited by peter23p
Link to comment
Share on other sites

při zahřívání motoru na volnoběh se otevře kolem 82 stupnu termostat a chladič je za chvíli celý horký i dole, takže oběh by měl být v pořádku....pokud tedy je to tak že při rychlosti kolem 100 po rovine ukazuje ručka na stupnici 3/4 na budíku a ostatním to dělá taky tak tak to přestanu řešit...pokud  neco zjistím napíšu

Link to comment
Share on other sites

Na niektorych autach je teplota na 90 stale, ci ides hore kopcom, dolu kopcom, v zatati alebo prazdny.

Vdety je aka teplolat, ked na inom na tej istej trase ukazuke od 80 po 105´C ?

Ak to je rovnake u viacerych Partnerov ako tu pisu, tak to neries. Pokial je dost kvapaliny tak nech to ide a basta.

Kamos mal na C ZX stale natlakovanu nadrzku a ked ju otvoril tak voda vybublala von.

Vravim mu, pokial to chladi, auto kuri, a teplota ti ukazuje ako by malo, tak to ani neotvaraj a mas. Odvtedy mal pokoj.

Link to comment
Share on other sites

díky moc je to sice na novější auto ale mělo by to být stejné....takže to přestanu řešit...i když v minulosti se to chovalo jinak :)

 

včera jsem ještě resetoval ŘJ, měl jsem otevřený chladič za studena a dnes to podstatně méně hřálo....takže asi nekde bude něco jen na to přijít....

 

když povolím víčko od nádrže za tepla tak to sykne když to povolím za horka tak vyvalí voda když to povolím za studena nesykne-nezasyčí nic... za studena je voda na 3 dílku zhora

 

díky

Link to comment
Share on other sites

to je normální chování, čim víc je to teplé tím je větší tlak, proto se horkej chladič nemá otevírat protože hrozí opaření.  Budík na ŘJ napojen není takže to by vliv mít nemělo. Pokud si měl otevřený chladič jen že si do něj koukal tak si taky nemohl nic ovlivnit.

 

Jinak dnes v tom vedru se mi to taky překvapivě hřálo méně. 

Link to comment
Share on other sites

Jak psal Ozzy56, je to přetlakový systém ,kdy voda vaří nad 115°C, do této doby je vše OK

Na 2,1TD jsem běžně měl při táhlé jízdě do kopce 110°C, byla to teplota při které se zapnul druhý větrák sahary a oba jely na rychlý chod

první se zapínal kolem 95 nebo se točil furt, byla-li zapnutá klimatizace

Link to comment
Share on other sites

s klimou mi jede vetrak taky furt na 1. stupen to musí, ja mam spis jinou starost .... do tohohle prispevku to nepatri ... kdyz stojim a mam zaplou klimu a auto Není vychlazené  tak mi kompresor zapina a vypina coz neni dobre musim zjistit co a jak ze by vysoky tlak nebo tak nevim.. za jizdy bezi furt 

Link to comment
Share on other sites

No to že spíná klima kompresor je poznat na mírně houpajících otáčkách motoru a jiném "volnoběžném" zvukovém projevu motoru.... Dělalo to mé předchozí auto, dělalo to mé nynější auto, než prorezl chladič klimy, dělá to tátův citroen C4 Picasso, dělá to mámin swift 1,2 16V.... A klima fučí i při stojícím autě úplně normálně bez výpadků..... Ono to spínání klimy podle mého úsudku bude asi i při jízdě, jenže díky zvýšeným otáčkách motoru a jinému hluku toto ani nepostřehneš. Na tyhle rozběhové rázy máš v autě přeci řemenici na klice, která je ze dvou částí, mezi kterýma je tvrdá guma sloužící jako tlumič těch rázů, ne?

Ale nezasírejme majiteli vlákno tímhle offtopicem :papa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...