Jump to content

biely dym + nepravidelny chod po štarte - VYRIEŠENÉ !!!


Guest Miloš306
 Share

Recommended Posts

Guest Miloš306

Važeny pežo?aci!

Vonku su teploty okolo 0 st. C. a ja rano ked startujem, auto mi naskoci hned, ale ide trochu nepravidelne a podla mojho nazoru aj dost dymi - na bielo. Viem ze diesly studene trochu viac dymia, ale toto sa mi zda trochu vela. Asi po 3 minutach sa to už zlepsi, ale zo zaciatku sa mi to nepaci.

Co to moze byt???

- zhavic/e???

- vstreky???

Prosim poradte!

milos

[upravil dne 22/12/05 Miloš306]

Link to comment
Share on other sites

Nepravidelně = zakopává, nebo se houpe? Pokud se houpe, dělá to čerpadlo - nastavení. Pokud vynechává - \"zakopává\", možností je víc: příliš malý předvstřik, špatné vůle ventilů, vadná žhavka, opotřebovaný (slabší) jeden válec, špatný vstřik. Bílý kouř je právě ta nespálená nafta (spolu s vodní párou). Vynechává okamžitě, nebo začne až tak 5 sekund po startu?

Link to comment
Share on other sites

Guest Miloš306

Venecháva okamžite po štarte a časom asi 3-5 min to prestane, už ide pravidelne. Ako zistim, ktora žhaviaca sv. je zla???

Zda sa mi, že ma aj nizke otačky po štarte, ale to može by? aj tym, že niektora žhav. sv. nefunguje spravne a potom to nedokonale spaluje naftu a preto nizke otačky?

Ako mam premera? žhav.sv.????

Link to comment
Share on other sites

Žhavky nejlíp zjistíš tak, že je vyndáš a připojíš venku na baterku - jestli žhaví tak jak má. Orientační zkouška je sundat z nich kabel, a zkusit žárovkou, jestli nejsou přerušené - ale to neukáže, jak žhaví. Jinak žhavka nemá se spalováním nafty nic společného, jak to naskočí, už to musí jet. Žhavky dožhavují ještě asi 5 s po startu, proto jsem se ptal, jestli to dělá okmažitě nebo ne...

Pokud to vynechává okamžitě a takhle dlouho, doporučuju nechat překontrolovat vůli ventilů - ta bývá u těhle motorů zanedbaná, a projevuje se taky takhle. Jinak potom vstřiky, změření tlaků... ale začni tou zkouškou žhavek a pak vůlemi.

Link to comment
Share on other sites

Guest Miloš306

Vdaka, skusim s tym nieco spravit, potom napisem!

Len ked sa chcem dostat k tym ventilom a vstrekom, musim dat dolu intercooler, este som to nerobil, tak si to musim nacvicit, alebo pockam - dosetrim a dam to do servisu, kde robia peugeoty alebo aspon naftaky.

Moze sa to zhorsit, alebo s tym mozem v pohode jazdit???

Ono ked sa to aspon trochu zahreje, min. 5 min. tak to ide jedna krása!

A to turbo...... ked to zopne, tak \"varuj dusu na doline....\"

Mimochodom ma to najazdenych nejakych 220 tis. km.

Ked budete mat niekto podobne skusenosti, prosim napiste, jak ste to vyriesili.

vdaka,

milos!

Link to comment
Share on other sites

No tak to mám podobnej problém, teď když je kolem nuly, tak po nastartování to jede jakoby na tři válce. Tipl bych to na ty ventily, pochybuju, že je někdo někdy dělal. Kolik si za to tak berou v servisu? Cca? A? mám představu jakej vír to v prkenici udělá.

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Xantik

No tak to mám podobnej problém, teď když je kolem nuly, tak po nastartování to jede jakoby na tři válce. Tipl bych to na ty ventily, pochybuju, že je někdo někdy dělal. Kolik si za to tak berou v servisu? Cca? A? mám představu jakej vír to v prkenici udělá.

právě tento problém jsem měl taky, dal jsem to do servisu a je po problému, kompletní rozvody, pumpa a seřízení ventilů 9,5K kč:o

Link to comment
Share on other sites

No tak to je pěknej ranec, rozvody bych dělat nemusel, ty jsem dělal letos v únoru, takže ještě něco vydrží, teda hodně a pumpa je dobrá, takže ta taky by mohla zůstat.

Kolik tak může stát pouze seřízení ventilů? Je to náročná práce, musí se rozdělat motor? Vůbec si nedovedu představit co to obnáší a co se musí vše rozdělat.

Link to comment
Share on other sites

Pokud se dělá jen a pouze seřízení vůlí ventilů, musí se rozhodit rozvody a sundat vačka, a pak povyměňovat seřizovací podložky. Pokud se dělá jen tohle, pořídí se to za nějakých 1500. Podotýkám, že jakmile se vyndá vačka, je nanejvýš vhodné vyměnit její gufero... Jinak zcela nejvhodnější je udělat všechno naráz, tak jak to nakonec udělal Starter - ono to sice vypadá, že je to za ránu, ale pokud to budete dělat po částech, vyjde vás to nakonec na víc, protože třeba rozebrání/složení rozvodů zaplatíte třeba 3x. Nervy a ztrátu času s více návštěvami servisu nepočítaje.... Kdežto když se to udělá takhle všechno naráz, je na 120tis km klid, a víc ty auta už stejně nenajedou, takže to uděláte beztak jen jednou.

Link to comment
Share on other sites

120 tisic to nevidrzi :) ten moj traktorcek ma uz hodne cez

300 000 tisic a prve mrazi v blave -4 drapol na druhi sup aj ked uz ma tlaki v prdeli (2.35/2.65/2.5/2.55) cerpadlal vravel ze nev motor ma cez 3.0 a teto motori aj trochu zodrate jak maju pod 2.8 mozu nastat problemy v zime.

Podlozki na ventili som si zbrusil na smirgel paperi aby to sedelo aspon v tolerencii tesnenie pod hlavou zalepene silikonom semeringi skratene strunki a tesnia uz celi rok nikde netece olej

a stalo ma to 0 sk :) no podla teorie do stareho motora nevrzat prachi a pomoz si ako vies sa to da.

Len ma neubicujete ze som prasa ano pre nekoho dat za servis 10 litrou a myslet si ze je to cool a potom plakat ked to nejde - ja k takim nepatrim jedine co ma caka za prachi budu semeringi v hlave a asi new triski uz tez dozivaju preto na druhi pokus chita a zero to v zime tak 5.5 litra cca v lete dva krat merane 5.2 a 5.0 litra secko jazdene do prace v balve a 165 to vitoci hocikedi ale ten rambajs jak v letadle

Link to comment
Share on other sites

No tak mě teď v zimním období po přezutí na zimní pneu tak 120km/h a konec, ale musím vyměnit naftovej filtr. Pač při podřazení a zrychlování to trošinku občas škubne a prej je to zas.... naftovým filtrem. Tak po výměně uvidím jestli to bude trošinku lepčí.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Miloš306

Tak a už to mam jak nove!

Včera som doviezol auto zo servisu:

- vymena rozvodoveho remeňa (BOSCH) + kladky

- vymena žhavičov (BOSCH), 1 bol úplne mrtvý, tri mám v zálohe

- Vymena gufera na vačke, kľukovke, a tesnenia pod vekom ventilov

- kontrola vole ventilov

- kontrola vstrekov

To je asi všetko čo mi tam robili, bolo to v značkovom servise cez jedneho známeho, tak dúfam, že všetko spravili jak mali!

Auto štartuje jak nové a po naštartovaní aj so studeným motorom si pradie jak spokojná mačička! Vôbec by som podľa zvuku nepovedal, že ma najazdených 220 000 km!

Vzduchový aj palivový filter som menil tesne predtým, ešte chcem vymeni? motorový olej - ELF 5W-40 LDX EXELLIUM a prevodový olej - TOTAL SYN FE 75-90, GL-5.

Takže mne tie blbé štarty robil 1 mrtvy žhavič, ale potreboval som vymeni? aj rozvody, tak som mu spravil taku menšiu \"bežnú údržbu\".

Dúfam, že teraz už motor pobeží Excelentne a že ešte \"zopar\" km pojazdí!

P.S.: Turbo v zime radšej nechajte doma!

Link to comment
Share on other sites

Guest Miloš306

Takže, materiál (rozvod. remeň + 2 kladky + 4 zhaviace sviecky) cca 4200,-Sk, práca jak som popisal hore, v znackovom servise, dohoda 4300,- Sk. Olej ELF 5w-40 Excellium LDX - 1690,- Sk, Prevodový olej TOTAL syn Fe 75w-90 GL-5 - 2 x 480,- = 960,- Sk. Vzduch. filter Purflux - 350,-Sk, Palivový filter Sofima - 156,-Sk, Olejový filter Starline - 144,- Sk.

Je to dos?, ale chcem, aby mi moja 306-ka poslužila čo najdlhšie, tak motor musí dosta? to najlepšie!

Ten motor si teraz krásne pradie a naskočí hneď na prvé štartovanie aj po týždni statia vonku, cca -5 až -13 st.C. A to ma najazdených 220 000 km.

Link to comment
Share on other sites

Zdravím všechny,

tak jsem si to tu vše přečetl a dospěl k nátoru, že mám podobný problém. Asi před 14 dny to začalo. Ihned po startu auto jede na 3 válce, otáčky jsou nižší, po několika vteřinách, odhaduju 3-5, se 4. válec začne chytat, za dalších max 5-10 vteřin se chytne. Od doby co nastartuju, než covnu a vyjedu k bráně jede na včechny 4 válce, otáčky těsně pod 1000. Nejdřív jsem si myslel, jestli no není náhodou nafta, ale už jsem mezitím 4x tankoval a je to pořád stejný. Takže podle toho co jsem tu vyčetl jsou to nějspíš vůle ventilů nebo vstřik. Rozvody + vodní pumpa měněny 06/2005, najeto 17 tis. km. Motor má 119 tis., teda podle toho co ukazuje, skutečnost nevím.

Tekže mě po novém roce čeká návštěva servisu.

Chtěl jsem se ale zeptat, co se domníváte, že to spíš bude, vůle ventilů nebo vstřík ?

Dělá to hlavně ráno a potom odpoledne, když je motor studený.

Když jedu tak po 2-3 hodinách, je to v pohodě. Auto chytne a běží na všechny 4 válce.

Díky za další postřehy.

Bici

Link to comment
Share on other sites

Guest Miloš306

Ahoj Bici!

No ja by som ako prvé vyskúšal žhaviace sviečky! Podľa tých tvojích 119 tis. km by som to netypoval na vôle ventilov a asi ani na vstreky. Ale 100% to poveda? nemôžem. Skus skontrolova?, premera? žhaviče, najlepšie keď ich vyberieš von, skontroluješ ich aj vizuálne, či nemajú prepálenú špičku (Vtedy môže by? vadný vstrek) a premeraš ich ohmetrom alebo vyskušaš ich funkčnos? vonku. Pozor, aby si sa nepopálil!

Aké staré máš žhaviče??? Najideálnejšie je vymeni? všetky 4! :roll

Nový žhavič BOSH Duratherm ma vyšiel na 290,- Sk. U Vás asi ešte menej a inú, slabšiu značku, by som tam ani nedával.

Keď budu všetky 4 žhaviče OK a stale ti to bude robi?, ako píšeš, potom môžeš da? prekontrolova? vôle ventilov alebo vstreky.

PS: Mohol by si mi zisti? aké rýchlosti dosahuješ pri 2000 ot/min. na 4-ke a 5-ke a pri otáčkach 3000 na 4-ke a 5-ke?? A vieš mi zisti? aj kodove označenie tvojej prevodovky??? (CL79, CL77 ...)

Mne trochu asi blbne rychlomer alebo otačkomer, tak si to chcem porovna? s 306-kou s Turbodieslovým motorom.

Vďaka, miloš.

Link to comment
Share on other sites

Ahoj Miloši,

díky za reakci. Mluvil jsem s několika dalšími lidmy a i oni mi radili, abych zkusil nejdřív žhaviče. Tak to zkusím a uvidím. Nejdřív je zkusím nějak proměřit, pokud na něco přijdu, dám nové. Asi bych šel taky do Bosche nebo Champion. Hlavně musím taky zjistit, jaké jsou doporučené přímo od Peugetu.

Jak staré jsou žhaviče nevím, auto máme od června 2005, a jestli má najeto to, co je na tachometru, mohly by tam být ještě původní.

Co si týče zjištění rychlostí, moc rád Ti to napíšu, ale bude to nejspíš až příští týden. Tento mám dovolenou a nevypadá to, že bych jel někam dál, kde zařadím 5tku :-)

Poradíš, kde mám zjistit označení převodovky ?

Díky a mnoho zdaru.

Bici

P.S. Jak je to u Vás se sněhem ? Tady včera a dnes padalo, zatím nic tragického, ale první slušnější nadílka ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Miloš306

Ahoj Bici!

Tak číslo prevodovky som ja mal na vrchnej strane prevodovej skrine, t.j. keď pozeráš zhora :mrk. Bližšie k motoru je uvedený kod prevodovky, tipujem, že budeš ma? BE3 a trochu nižšie a smerom k ľavému kolesu by malo by? uvedené aj číslo prevodovky a to by malo obsahova? aj kodove označenie. (CLxx, CJxx ...). U mňa bolo trochu nečitateľné, tak som to musel trochu umy? a posvieti? si na to! :o

Ak maš tých 119 tis. km a nebol menený rozvodový remeň, asi by bola najvhodnejšia doba ho vymeni?. Taka emisná kontrola by nemusela pre teba dopadnu? najš?astnejšie!

Tie rychlosti a otáčky môžeš zisti? aj pri nižších rýchlostiach, ale najlepšie by bolo zisti? ich pri nejakých konkretných otáčkach. Trebars: Ako rýchlo ideš pri 2000 otačkach na 1-ku, 2-ku, 3-ku, 4-ku.

p.s. Trochu som pozeral do mapy, že kde je Slaný a zistil som, že to je len 700 km odo mňa! :D

U nás trochu nasnežilo pre vianocami, začiatkom týždňa ráno sme tu mali -18 st.C a dnes je +2,3 st. C. a všetok sneh ide dole! :(

Tak tu máme zasa plno vody! :grr

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...