Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Klady a zápory Peugeotu 2008


Maxik70

Recommended Posts

před 1 hodinou, bohm007 napsal:

Technik si sedl do auta a řekl mi: Vy používáte klimatizaci? Tak se nedivte, že Vám to nejede. U Allure výbavy je klimatizace předimenzovaná a bere 25% výkonu motoru a přidá spotřebu 2 litry.

Kde to prosím bylo? Tohle snad už stojí za to, to tam trochu provětrat :roll

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bylo to v ICWest Plzeň, telefonicky jsem se objednal na servis, měl jsem termín na diagnostiku i další na případný servis. Když jsem tam přijel, tak v PC nic neměli, koukali na mě jak na debila, ale v rámci dobrých vztahů se jel jeden technik se mnou projet. Motor je prý v absolutním pořádku, táhne jak býk, jen nemám pouštět klima a mám to točit nad 4000 otáček. Prý se s tím mám naučit jezdit, že to není jako klasický čtyřválec. Honit motor 4-5 tisíc mi přijde fakt moc, když to má papírově nejvyšší krouťák ve 2700 otáčkách. Diagnostiku nedělali vůbec, protože prý na přístrojovce nic nesvítí. Hlavně že si platím Optiway servis. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj!

Pokud připustím odběr kompresu klimatizace maximálně 5KW z výkonu motoru na klice a to jen za předpokladu plného výkonu chlazení, což není pořád, tak ti stejně zůstane 56KW na trakci, což sice asi poznáš při prudkém rozjezdu, subjektivně, ale rozhodně i tak nebudeš brzdou provozu a nepojedeš do kopce na dvojku a nebudeš mít problém předjet náklaďák.

Pokud se skutečně věc odehrála jak píšeš, tak to je už hraniční s ohrožením provozu.

Vím že to přimo nesouvisí s problémem klimatizace, ale někde byla svolávací akce na vadné katalyzátory a za tímto poklesem výkonu by mohla ucpaná výfuková cesta být.

Když dojde k tomu poklesu výkonu a auto nejede a v tom okamžiku vypneš klimatizaci tak auto ihned ožije a vystřeli?

Čistě teoreticky by se mohl kompresor klimatizace zadírat, ale to by bylo vysoce pravděpobně i se zvukovou kulisou, smradem a klimatizace by moc nechladila.

Moderní auta a myslím tím i naše káry, umí při požadavku na plný výkon auta (plný plyn) dokonce po dobu prudké akcelerace kompresor klimatizace odpojit, rozepnout spojku jeho pohonu. 

A k té spotřebě, takovou nemám ani s plně naloženým autem a zapnutou klimatizací v současných vedrech a kopcovitém terénu. 

Něco je prostě špatně, vem auto a jeď si udělat výlet do jiného autorizovaného servisu, tam jim sděl svůj problém a o předchozí návštěvě jim neřikej, pak uvidíš zda bude rozdíl v přistupu a řešení.

Mára

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 16 hodinami, bohm007 napsal:

Ahoj,

dnes jsem byl v servisu, protože auto ztrácí výkon a spotřeba roste. Trpělivost mi došla, když jsem do kopce nedokázal předjet traktor, protože mi to dvojka prostě nevzala a musel jsem za ním jet celý kopec, než se auto rozjelo.

Technik si sedl do auta a řekl mi: Vy používáte klimatizaci? Tak se nedivte, že Vám to nejede. U Allure výbavy je klimatizace předimenzovaná a bere 25% výkonu motoru a přidá spotřebu 2 litry.

Pak motor vytočil do 6000 otáček a vytáhl to na 140 km/h. Prý to mám točít minimálně na 4000 a řadit tak v 5000, aby to jelo. Průměrná spotřeba na testovací okruh asi 30km byla 11 litrů. Tu prý nemám řešit, že prý si to sedne. Na dotaz ohledně životnosti motoru při tak vysokých otáčkách mi odpověděl, že ty motory musí vydržet minimálně 150 000km.

Při cestě domů jsem tedy stáhl okýnka a užil si ostřejší jízdu. Při vypnuté klima auto citelně zrychlí, po jejím zapnutí je to jako když zatáhnu ruční brzdu.Takže si teď musím vybrat jestli se v autě při 30°C upeču nebo se budu ploužit za náklaďákem. Je fakt super, když si člověk připlatí za lepší výbavu, která degraduje auto na dětskou hračku.

Tak k tomuto mám viac poznámok:

1. Pokiaľ sa jedná o atmosférický puretech, tak ak z neho chceme dostať výkon, tak ho treba vytočiť, max. krútiaci moment je síce pekná vec ale na predbehnutie auta treba výkon a ten stúpa s otáčkami. Neviem akú prevodovku majú tieto 2008 s atmosferou, ale pokiaľ tam je tak dlhá 5-stupňová ako som jazdil v C3 aircross, tak tam do prudkého kopca som radil 1-tku a to bol turbomotor. Samozrejme pri bežnej jazde netreba motor tak vytáčať, spotreba potom rastie do nebies. Čo sa týka klimatizácie, pokles výkonu je istotne cítiť, pamätám si na to pri Peugeot bipper 1.4 benzín, pri zapnutí klímy bolo cítiť pokles výkonu, ale určite nie 25%

2. Servisáka, ktorý odporúča jazdiť bez klímy by som nakopal rovno do zadnej časti tela a veľmi rýchlo by som celý servis upozornil, že ak nechcú prísť o zákazníka, nech prestanú tieto bláboly používať. Taktiež pri spotrebe 11/100 tvrdiť že si to “sadne” by mu asi sadla facka akurát tak, na to sa nedá inak reagovať. Pokiaľ ale pri kúpe bol ten motor živší a teraz cítiť pokles výkonu, tak treba trvať na odstránení problému, pokiaľ to odmietajú riešiť, tak im pekne poďakovať, že sa teda vidíte naposledy a ísť do iného servisu.

Upraveno uživatelem loque
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Hele hlapci to si snad děláte srandu ne :) ? Řadit v moderním autě do prudkého kopce jedničku? To jsem nemusel tady u nás ani do Šébru na trabantu, na staré Corse s 66KW lítám kopce na pětku a předjíždím kdejaká žihadla o náklaďácích nemluvě. 

Opakuji a souhlasím s tebou, tohle přeci není normální.

Bylo by dobré když by zde někdo se stejnou motorizací dal své poznatky k tomuto tématu, nebo oslov skupinu lidiček na FB o Peugeotu 2008

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, radil som na c3 aircrosss s 1.2 puretech 110 a 5-rýchlostnou prevodovkou  do prudkého kopca a ostrej pravotočivej zákruty (cca 120stupňová zákruta a stúpanie miestami až 14%) 1.stupeň - bolo to v španielsku, u nás som sa s ničím podobným nestretol. Tá prevodovka mala extrémne dlhé sprevodovanie, v obci maximálne na 3-stupeň, na 4-ku sa dalo radiť najskôr pri cca 70-tke...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, tak dneska jsem to protáhl 500km po dálnici, na rozjezdy a do kopce vypínám klima a motor táhne tak jak by měl. Na tempomat 130 km/h drží i do kopce, průměrná spotřeba kolem 7l. Když klima nevypnu, tak v kopci ztrácí dech. Je to opravdu hodně znát, po vypnutí klima jakoby zabralo turbo. U klimatizace právě žádné výkyvy ve výkonu nepozoruji i ve 36°C vychladí auto bez problému. Je to asi možné, že do alluru dávají předimenzovanou klimu. Auto jsem objednával v únoru (7 dní Peugeot) a cca po měsíci stáhli atmosférický motor 82 koní z nabídky a už tam dávají v základu jen 110 koní s turbem.  Ten technik mi říkal, že nejsem jediný, kdo si stěžuje, že to u těch atmosfér a vyšších výbav je známý problém. Je to škoda, že mi to neřekl prodejce, protože bych asi vzal tu 110.

Jenom doufám, že to nebude mít stejně výkonné topení, až budu jezdit v zimě, abych ho taky nemusel do kopce vypínat :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 hodinami, bohm007 napsal:

Ahoj, tak dneska jsem to protáhl 500km po dálnici, na rozjezdy a do kopce vypínám klima a motor táhne tak jak by měl. Na tempomat 130 km/h drží i do kopce, průměrná spotřeba kolem 7l. Když klima nevypnu, tak v kopci ztrácí dech. Je to opravdu hodně znát, po vypnutí klima jakoby zabralo turbo. U klimatizace právě žádné výkyvy ve výkonu nepozoruji i ve 36°C vychladí auto bez problému. Je to asi možné, že do alluru dávají předimenzovanou klimu. Auto jsem objednával v únoru (7 dní Peugeot) a cca po měsíci stáhli atmosférický motor 82 koní z nabídky a už tam dávají v základu jen 110 koní s turbem.  Ten technik mi říkal, že nejsem jediný, kdo si stěžuje, že to u těch atmosfér a vyšších výbav je známý problém. Je to škoda, že mi to neřekl prodejce, protože bych asi vzal tu 110.

Jenom doufám, že to nebude mít stejně výkonné topení, až budu jezdit v zimě, abych ho taky nemusel do kopce vypínat :)

Tak jako to, že klima bere výkon je snad všeibecně známé od dob co se v autech používá, tak si myslím, že je zbytečné o tom při prodeji mluvit. A snad je asné, že když těm 80ti hříbatům 10 vezmeš, tak je to sakra znát 😉 O toém snad netřeba informovat při prodeji. A je pravda, že se musí opravdu hodně vytočit, nějaký záběr je znát cca od 3500 otáček, ale 5000?! To je trochu moc si myslím.... Ale potvrzuji, že s klimou nejdu pod 7l bez klimy asi 5,5. tAkže něco na tom bude. Ale že bych měl problém do kopce předjet náklaďák?! To nepozoruji

Upraveno uživatelem Jardel2018
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím.

  Som čerstvý  "Pežoťák"  a presedlal som z Kie Rio 1.4 CRDi r.v.2012 (môj prvý nafťák - kúpil som ako 2-ročnú a predal som ju ako 7-ročnú. Výborné a hlavne úsporné vozidlo. Malo len jednu veľkú nevýhodu. Malo už motor novej generácie s DPF filtrom, na čo ma predávajúci zabudol upozorniť. A teda nebolo to auto na krátke jazdy do mesta, čo som ináč potreboval. Ale ináč spokojnosť. Predsa len oproti  benzínovým motorom (aj terajšiemu Peugeotu 2008) som mal spotrebu o cca 2 litre na 100 km menšiu. Ale všetko má svoje výhody a nevýhody).

Takže teraz som kúpil nový Peugeot 2008 s motorom 1.2  Puretech (61 kW - motor v základe, bez turba) v zelenomodrej metalíze. Pôvodne som zamýšľal iné, ale rozhodla akciová cena (13.990-€)  a výbava Signature (+ ešte niečo naviac).  V porovnaní s Kiou RIO som získal priestor, výhľad spoza volantu (vyššie sedenie) a bohatšiu výbavu. Vozidlo mám cca 15 dní a zatiaľ najazdených 350 km, z toho cca 50 km po meste.  Nakoľko sú teraz horúčavy, klíma je pustená takmer NON-STOP.  Priemernú spotrebu mi predbežne ukazuje 5,8 litra, ale pri jazde po diaľnici pri rýchlosti 110 (po rovine) je už spotreba na 8 litroch, takže viac som to už ani nevytáčal :bojim. Auto sa mi páči (ináč by som ho nekúpil) a zatiaľ som spokojný. Akcelerácia je dobrá, na môj vkus príliš dlhé radenie (hlavne do "5") a od cca rýchlosti 110 už začína byť aj hluk v kabíne. Aj keď je motor výkonovo slabší, tá 6M prevodovka by sa uživila aj tu. A nepáči sa mi jedna podstatná vec, a to vysoký záber spojky. Aby na novom aute zaberala spojka až takmer na vrchu pedála, tak to som nemal ani na aute s najazdenými 100 000 km. V predajni mi povedali, že u Peugeotov je to proste tak nadstavené od výroby, že to súvisí so samonastavovacím lankom spojkového pedála :myslim . Čítal som už na nejakých fórach, že niektorí majitelia si tie lanká vymenili za klasické - manuálne nastavovateľné. Budem rád, keď sa podelíte so mnou so svojimi skúsenosťami. I keď si na to pomaly zvykám a motor mi pri rozjazde ešte nezdochol :D. Zatiaľ toľko :)  :papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.

To co tu postupně čtu, mě docela šokuje. To si člověk dneska koupí nové, zánovní auto a ono to jezdí hůř, než auta stará dvacet let?!

Přeci se s autem nejdřív i svezu. No ještě štestí, že mám 81KW a automat, ale při zde nastíněném odběru klimatizace 10 ořů, což je cca 8KW, bych to musel razantně pocítit a ono nic. Pak si tedy říkám jak je to možné? 

Je to tedy zásadně odlišnou konstrukcí motorů? Přímovstřik x vstřikování do sání?

To skoro vypadá na pihu na jinak krásném autě. Nedobré řazení 5-ti stupňové převodovky, dlouhé stupně, rapidní propad výkonu při zapnuté klimě u neslabší verze. 

Může někdo ověřit v dokumentaci, že je rozdíl v klimatizaci mezi Active a Allure, když v obou je možná dvouzónová klima s automatickou regulací.

Mára

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj

Osobne som zatiaľ pokles výkonu v súvislosti  so zapnutou klímou nezaznamenal. Jediné čo registrujem, je rovnaká, alebo zvýšená spotreba u benzínových motorov v porovnaní s autami starými 20-30 rokov, ktoré mali ešte karburátory. Mal som Š 100/110/120/125 a priemerku som mal 7-7,5 v lete a v zime to bolo okolo 9-10 litrov. Takže u nových, moderných áut sa znižuje hlavne - emisie, výkon a kvalita (hlavne podvozkovej ochrany vozidiel) :bojim.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím … pročítám to tu  ohledně té klimatizace a musím říct že jsem nikdy na žádném autě nepoznal rozdíl jestli je klima zapnutá nebo ne na výkonu to určitě poznat nebylo. nedovedu si nejak představit že kompresor klimatizace poháněn řemenem by nějak brzdil motor když už jenom trochu větší odpor tak by řemen spíše prokluzoval  , já si myslím že více výkonu  ubere protivítr.     Na spotřebě je to určitě znát když je zapnutá klima hlavně kvůli volnoběhu ,na 2008 jsem to nějak nezaznamenal ale u starého auta se mi se zapnutím klimatizace zvedly otáčky volnoběhu . já osobně jsem z 2008 spokojený  ale je pravda že 4 osoby v autě a stoupání 12 stupnů  a maximálně na druhý stupeň převodu trojka to už neudrží v otáčkách …. jak by řekli prodejci -  co by jsem chtěl za 330 000 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...