Martin306 Odesláno 17. listopad 2005 Sdílet Odesláno 17. listopad 2005 Přátelé, kamarádi. Mám problém s motorem v Peugeotu 306, 1,8 8V, rok 1996. Mám najeto 120 000km a začal se mi objevovat olej ve vodě. Jenom trochu ve vyrovnávací nádržce u chladiče. Taková krupička nad hladinou. Ale dnes jsem zjistil i vodu v oleji. Hadice odvětrání klikovky byly skoro ucpané takovou mazlavou hmotou. Voda z chlazení se ztrácí tak půl litr na 1000km. Olej si držím na spodní rysce, protože když je ho více tak stejně zmizí. Dolévám cca půl litru na 1000km. Protože neumím jezdit pomalu, tak auto dost honím, ale žádné jiné problémy jsem nezpozoroval. Motor maže dobře, topí také dost hadice jsou i po zahřátí měkké, nic nikam netlakuje. Tak nevím odkud začít. Pokud by někdo věděl tak prosím o radu. Díky Martin:myslim [upravil dne 21/12/05 Martin306] [upravil dne 21/12/05 Martin306] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Trnkoš Odesláno 17. listopad 2005 Sdílet Odesláno 17. listopad 2005 Zdravím,všechno naznačuje tumu že ti odešlo těsnění pod hlavou,do servisu s tím a to co nejdřív.Voda v oleji neni zrovna ideální a co teprv až zacne mrznot.Ta mazavá hmota má určitě bílou barvu,to když ti zanese mazací kanály tak si ještě připlatíš,v lepším případě za propláchnutí motoru Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin306 Odesláno 17. listopad 2005 Autor Sdílet Odesláno 17. listopad 2005 Ale proč to teda třeba nevaří nebo něco jinýho. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest xxDave Odesláno 18. listopad 2005 Sdílet Odesláno 18. listopad 2005 Měl sem uplně stejný problém u 405ky. I ta spotřeba vody byla stejná a hadice odvětrání klikovky sem musel čistit skoro každej tejden. Mohla by to bejt i malinká prasklina v hlavě ale nejspíš jen těsnění pod hlavou. Mě to po výměně těsnění kompletně přestalo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kšanda Odesláno 18. listopad 2005 Sdílet Odesláno 18. listopad 2005 jojo. hlava nebo těsnění. zkus nastartovat a podívat se do expanzky jestli ti tam nejdou bublinky. nebo když dojedeš tak zkus povolit nádržku jestli to \"foukne\" ale to dělej až po vychladnutí motoru Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 19. listopad 2005 Sdílet Odesláno 19. listopad 2005 Vadné těsnění neznamená automaticky, že motor musí vařit nebo že někde musí být nějaké bublinky! Uvědomte si, proč tam to těsnění je, a co vlastně všechno těsní - a co tedy všechno může nastat za kombinace. Vyměnit se musí při každé!! 1. porušené těsnění mezi válcem a vodním okruhem - tlakuje se vodní okruh, motor vaří, voda porniká do válce a z výfuku jde bílý kouř. 2. porušené těsnění mezi vodním okruhem a mazacím okruhem - voda teče do oleje a olej do vody - zasírají se oba okruhy emulzí, motor špatně maže, ale nemá sebemenší důvod vařit! 3. kombinace 1+2 4. porušené těsnění mezi vodním okruhem a venkovním okolím - jen uniká voda a zavzdušňuje se okruh, ale motor opět nemá důvod vařit! 5. porušené těsnění mezi olejovým kanálem a venkovním okolím - olej uniká ven, a zase se nic jiného neděje (tedy, hůř maže vačka) - to je docela častá závada u motorů XU. Při KAŽDÉ takovéto závadě je nutné to těsnění vyměnit - a ne si říkat něco \"když to nevaří, tak je to dobré\" nebo \"jaktože to nedělá něco jiného\". Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin306 Odesláno 19. listopad 2005 Autor Sdílet Odesláno 19. listopad 2005 Dobře dobře jen do mně. Chtěl jsem vědět kde může být závada a teď už mi začíná být jasno. Děkuji všem za rady. Snad ta výměna těsnění a s tím související práce dopadne dobře. Díky ještě jednou všem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
EDEX Odesláno 1. prosinec 2005 Sdílet Odesláno 1. prosinec 2005 Ja mel zase ze me sel olej do vody a poznal jsem to hned protoze se z prepadu teklo neco hnusnyho hned rozdelad novy tesneni a kdyz to bylo dole tak jsem dal rovnou udelad gufirka v hlave a je pokoj. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin306 Odesláno 21. prosinec 2005 Autor Sdílet Odesláno 21. prosinec 2005 Tak jsem se konečně dostal do servisu na výměnu těsnění pod hlavou. Dnes odpoledne jsem ho vyzvedl a snad to bude OK. Hlava byla trochu křivá a těsnění v pr....Hlava tlakovaná, přebroušená, vyměněné gufírka, nový olej, filtr, chladící směs celkem 6000,- Kč. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HASH Odesláno 12. červen 2010 Sdílet Odesláno 12. červen 2010 Mám asi stejny problem ale uz nevim jak to vyresit. Byla delana GO motoru a po chvilce cca 200Km zacal zrat celkem dost vodu. Vsechna sla nejspise do oleje pac byla vsude bila emulze. Znova jsem rozebral hlavu, nechal zabrousit, nove tesneni a pro jistotu jsem vymenil i vymemik pod olejovym filtrem. Sundal jsem i vanu a dokonale vytrel, nalil jsem novy olej a po cca 500Km znova. Už fakt nevim kde to chcije. Sakra kde? nenapada vas neco? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.