Zizak Odesláno 17. listopad 2005 Sdílet Odesláno 17. listopad 2005 Zdravim, mam P306 1,4 r.v. 96 a poprve jsem mel problem nekdy na jare, kdy jsem zatavil, pokecal se znamym a kdyz jsem pak chtel nastartovat, tak ani tuk (pri otoceni klickem netocil starter, kontrolky a svetla pohasly), po nejakych 10 minutach to uz slo a jelo se. Pak to udelalo znovu po tak 3 mesicich a intevaly se zkracovaly a ted uz to nejde vubec (sem tam se to teda zadari, ale neda se na to vubec spolehnout). nevite cim by to mohlo bejt (uhliky, kotva?), resp. kde ma tuten motor vubec ulozenej starter, abych na to mohl mrkout ? dix za rady - dobijeni batere jsem nemeril, ale za baterii bych dal ruku do ohne, ze tou to neni (rok stará) problem je, ze mesic muzu jezdit naprosto bez problemu, popojedu pak treba kilometr, xipnu a uz nenastartuju - ani tuk (fakt to vypada na problem v nejakym kontaktu) [upravil dne 17.11.05 Zizak] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kurt Odesláno 17. listopad 2005 Sdílet Odesláno 17. listopad 2005 Co baterka, dobíjení - měřil jsi? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Trnkoš Odesláno 17. listopad 2005 Sdílet Odesláno 17. listopad 2005 Zdravím,jestli po otevření kapoty startér nevidíš,tak je přišroubovanej k převodovce ze zadní strany motoru a dostaneš se k němu nejlíp zespod.Odpoj ze startéru tenkej drát,po otočení klíčku do polohy startování musí jit do drátu proud,jestli tam jde,doporučil bych startér repasovat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zizak Odesláno 17. listopad 2005 Autor Sdílet Odesláno 17. listopad 2005 mrknu na to až dorazim z práce, zejtra mam volno, tak to proměřim a uvidíme, dik za info Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bobo7 Odesláno 17. listopad 2005 Sdílet Odesláno 17. listopad 2005 Rekl bych uhliky.Ja normalne nastartoval prijel vypnul motor a uz nenastartil.Uhlik v urcitem miste nemel kontak s kotvou byl uz hodne opotrebovany.Mozna kdybych pootocil starterem tak by to zas slo,ale po rozdelani byl hodne opotrebovany. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 17. listopad 2005 Sdílet Odesláno 17. listopad 2005 Původně zaslal: Zizak Zdravim, mam P306 1,4 r.v. 96 a poprve jsem mel problem nekdy na jare, kdy jsem zatavil, pokecal se znamym a kdyz jsem pak chtel nastartovat, tak ani tuk (pri otoceni klickem netocil starter, kontrolky a svetla pohasly), po nejakych 10 minutach to uz slo a jelo se. Pak to udelalo znovu po tak 3 mesicich a intevaly se zkracovaly a ted uz to nejde vubec (sem tam se to teda zadari, ale neda se na to vubec spolehnout). nevite cim by to mohlo bejt (uhliky, kotva?), resp. kde ma tuten motor vubec ulozenej starter, abych na to mohl mrkout ? dix za rady - dobijeni batere jsem nemeril, ale za baterii bych dal ruku do ohne, ze tou to neni (rok stará) problem je, ze mesic muzu jezdit naprosto bez problemu, popojedu pak treba kilometr, xipnu a uz nenastartuju - ani tuk (fakt to vypada na problem v nejakym kontaktu) [upravil dne 17.11.05 Zizak] Jak to popisuješ tak je to určitě přívod od baterie - zkontroluj svorky na obou pólech baterie a také opačné konce těchto drátů, tedy plus na startéru a uzemnění na kostru. Měl jsem to na několika autech, je to tím. Když ti to udělá tak si můžeš pomoct tím, že pohýbeš těmi silnými kabely - na chvíli to pomůže. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ras Odesláno 18. listopad 2005 Sdílet Odesláno 18. listopad 2005 naprosto stejny problem jsem mel u Formana a po pul roce byl starter definitivne v haji, zajel jsem do prace a pak uz ani tuk. ras Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jéňa Odesláno 28. listopad 2005 Sdílet Odesláno 28. listopad 2005 Mám P309 1,4 s motorem TU3M který je použit i v P306.Tento problém byl v opotřebovaných uhlících.Starter jsem vymontoval ven po demontáži vzduchového filtru normálně shora.Chce to mít trochu technického ducha a nářadí.Zjistil jsem i prasklý plastový držák uhlíků.Vše jsem koupil v běžné prodejně ND na objednání do druhého dne za solidní cenu,kterou si už nepamatuji,je to už delší doba.Starter chodí na první cvrnknutí!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 28. listopad 2005 Sdílet Odesláno 28. listopad 2005 Chlapi, kdyz jsou v haji uhliky tak nepohasnou kontrolky a svetla [upravil dne 28.11.05 P607Olda] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jéňa Odesláno 29. listopad 2005 Sdílet Odesláno 29. listopad 2005 To vím taky,že pohasnutí kontolek nedělají opotřebené uhlíky,ty mohou tak za nepravidelné starty ale to pohasnutí,když už je baterka dobrá a NEVYRAZÍ to žádnou pojistku musí dělat jenom starter.Nedá se nic dělat ale bude muset ven a rozebrat,přetočit kolektor vyčistit a proměřit kotvu.Kdo to ale neumí doma a nemá dobré kamarády,musí do servisu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 29. listopad 2005 Sdílet Odesláno 29. listopad 2005 Pohasnutí kontrolek, když je baterka dobrá, nemá žádný důvod dělat startér, spíš to bude špatné ukostření. Přesně tak jak to popisoval už P607Olda. Než se začnete hrabat do startéru, je třeba prověřit všechny silové spoje - hlavně mezi baterkou a kastlí (kostrou), ale především mezi kastlí a agregátem! Ten upadne dost často, není vidět, a motor (tedy i kostra startéru) je pak spojen s baterkou jen přes silentbloky... Takže touto kontrolou v každém případě začít, a pak teprv mudrovat nad startérem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jířa Odesláno 29. listopad 2005 Sdílet Odesláno 29. listopad 2005 Možná to bude znít blbě, ale pokud už si všechno zkontroloval a je to vpořádku, tak zkontroluj ještě regulátor u alternátoru. Měl jsem u svého 205 TU1M dvakrát (v rozmezí dvou let) zlomený uhlík v alternátoru a nějak to vždycky tak měsíc ještě blbě dobíjelo než to (po druhé ...by to...)chcíplo úplně - což se projevovalo tak, že kontrolka lehce prosvěcovala pouze při vysokých otáčkách, jinak OK. Vidět to bylo jen ve tmě. Když jsem jezdil bez světel (ve dne) tak auto startovalo bez problémů, když jsem jezdil se světly tak motor zatepla občas nestartoval (netočil se startér a kontrolky někdy zhasly, někdy jen pohasly). Vysvětluji si to tak, že baterka vydržela intenzívní vybíjení, ale potřebovala nějaký čas, aby se vzpamatovala - proto to zastudena startovalo bez problémů. Startér je motor se sériovým buzením, takže největší proud bere, když se netočí - přesně v okamžiku otočení klíčkem. Kontakty, startér (uhlíky) i kabely byly OK, baterka při občasném měření taky - zřejmě jsem vždy chytil okamžik, kdy altík dobíjel... Je to tak trochu duchařina, ale po výměně regulátoru za nový problém vždy zmizel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vojta309 Odesláno 30. listopad 2005 Sdílet Odesláno 30. listopad 2005 jen tak pro jistotu - mě to samé dělalo na passatu a tak jsem nechal zrepasovat starter a zase nic. Nakonec to byl špatně ikdyž z továrny ukostřený motor. Zkus vzít njakej silnější drát a propojit -pól napřímo s motorem, co to udělá. Pokud nic tak to asi fakt bude starter a čeká tě repase. Odkud jsi? Jestli v okolí Třebíče, poradil bych ti dobrého důchodce se super cenama a zárukou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.