Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Peugeot 306 Break a 17" kola


iOrange

Recommended Posts

Ahoj všem, má někdo zkušenost se 17" koly na 306 Break ?

 

Našel jsem si hezká 7,5x17" ET42. Pokud jsem to porovnal s originály 5,5x14 ET4 a již používanými 7x15" ET15 tak mi to přijde v pohodě co týká posunu kola směrem ven.

 

5,5": 13,97 cm - 0,4 cm = 13,57 cm

7": 17,78 cm - 1,5 cm = 16,28 cm (rozdíl 2,71 cm)

7,5": 19,05 cm - 4,2 cm = 14,85 cm (rozdíl 1,28 cm)

 

Takže ty 17tky vylezou méně než dosavadní 15tky. Zajímá mě jestli to nebude problém kvůli zálisu kola vůči brzdovému třmenu ?

 

Použité pneu jsou 215/40 R17. Měli by tam sice být podle propočtu 205/40 R17, ale sada je obutá do 215tek.

 

Poradí někdo ? Díky

Upraveno uživatelem iOrange
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jejda mane, oranžádo, tohle nepůjde. 

14" mají ET24 a 15" ET19 (cyclony). Na 16" se doporučuje (nikdy se z výroby nedávaly) ET15 a pneumatika 205/45 R16. 17" jdou na 306tku narvat, a to při tom ET 15 (případně i 12 půjde, aby to nedrhlo) a pneumatice 205/40 R17. Pneu 215 to také snese, ale to bude hodně na hraně, třeba v plném rejdu nebo při propružení zadní nápravy. Ale zkusit se to dá a myslím, že s tím i někdo jezdí. 

 

Ovšem ty výpočty o ET ... mnoho lidí to tak vnímá, ale šířka disku nehraje roli (pokud ten disk není extrémně široký ... to 7,5" je tak trochu na hraně, ale pořád v normě /užší než pneu/. Pokud ty tvoje vyhlídnutý disku mají 42, tak na ně rychle zapomeň. I kdyby to byly jenom 13", tak s ET 42 je tam nedostaneš. 

Musíš mít ET někde mezi 12-15. Tudíž  podložky 30 mm. V ono to velké ET s sebou přinese nejspíše i další problém. Mohou to být disky z Forda (stejná rozteč, ale jiná středová díra) - v tom případě musí být podložky též se změnou středové díry. Případně, pokud se jedná o úplně jinou rozteč, pak pochopitelně se změnou rozteče. 

 

Nebude rozumnější tam dát 16" s ET15 a pneu 205/45 R16? To se dá docela dobře sehnat, vejde se to i na 206tku ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cyclony nejsou 16", ale 15" a jsou to origo příplatková kola na 306, standard pro GTI-6. 

 

Asi jsi myslel Ouragany, ale s ET 28 je tam nedáš, musely by to být "vzácné" s ET20 ze 406tky a s tím ET to bude o prsa. 

 

Peugeot ti nepovolí nic mimo VTP, to se ví. Jedině sehnat typový list, na STK a pak na úřad ... ale není to zas tak jednoduché, jedna cesta byla, ale to skončilo. Tím se dá zapsat maximálně 16", já to tak mám, ale 17" těžko, neviděl jsem nikdy taková kola s typáčem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Široké gumy mnohem hůř drží na vyjetých kolejích, a víc to drncá - odejdou ti díly na podvozku. Teď investuješ peníze, a asi tak za rok to budeš s velkou ztrátou prodávat.

A jestli chceš okolí okouzlit právě velkými a širokými koly - no...

Ušetři si peníze na užitečnější věci - dobrý technický stav auta, brzdy a podvozek a zadní náprava.

 

Můžeš mi klidně nadat, že hospodaření je tvoje věc, ale můj příspěvek se týká tematu - 17-ky kola a 306-ka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oldo, ale tu není diskuse, co způsobují velká kola ... samozřejmě máš pravdu. Měl jsem 16" a každý rok jsem měnil podvozkové díly, jinak vlastnosti OK a o moc tvdrší to nebylo, protože 306 má měkký podvozek.

 

ET28 prostě na auto nedáš, bude ti to vzadu drhnout o podběhy (vnitřní), a vpředu v plným rejdu asi taky. Možná ani to ET20 nebude ideální, půjdou tam, pokud zadní náprava bude ve velmi dobrém stavu (nebude do A). Ideální ET při 16" je 15, sám jsem měl, origo alu Avantage.

 

Jak zapsat kola do TP, to nevím. Bylo tu několik způsobů, ale žádný z nich není aktuální.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

myslím, že to spolu souvisí, možná si dotyčný myslí, že to bude nejen krásné, ale že to bude i dobře sedět na cestě..., což je ale cypovina--to by musel jezdit jen někde po zbrusu novém úseku dálnice, v normálních podmínkách na našich cestách to nejde udržet v pruhu, o kolejích nemluvě..., prostě když dá velká kola, musí dát i ten podvozek co k nim patří, resp. koupit origo model GTi atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Že je 17" už docela extrém je mi jasný. Jen jsem narazil na tyhle hezký Borbety nebo se mi líbily 17" Challengery z 307 v takový šedivý perleti (Gun Metal), což je ovšem 6,5" ET31 tedy dle výše uvedeného nepoužitelné. Na těch letních 195/55 R15 a 7" disku s ET15 je to už taky docela honička ve vyjetých kolejích. To klasika 185/65 R14 a je úplná pohodička. Tak jsem si říkal, že 16" nebo 17" s 205 nebo 215 gumou nebude zas tak velký rozdíl na komfortu a honění auta po rozbité silnici.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Challengery jsou pěkný, ale prostě ET31 je moc, musel bys mít podložky. To, že od 15" je to honička v kolejích proto, že to už jsou nízkoprofilové gumy, tudíž mají vyztužené boky - jsou tedy tvrdší a mnohem hůře absorbují nerovnosti. Já ve svém okolí koleje nemám, takže mi to nevadilo. 

 

Jen přemýšlím, v čem má GTI-6tka lepší podvozek, nejsem odborník na tento vůz, ale nějak si nevybavuji rozdíly. Jako na zadku ano, tam je tužší torzka ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...