Guest xxDave Odesláno 15. listopad 2005 Sdílet Odesláno 15. listopad 2005 Chystám se měnit prasklou manžetu na levé straně (vnější-na kloubu) a chci se zeptat jak dlouho to asi tak zabere a jakej je postup (stačí stručně). Pro úplnost, jedná se o 405 DFZ z roku 1988. Předem dík. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
trollik Odesláno 15. listopad 2005 Sdílet Odesláno 15. listopad 2005 no prvne se te chci zeptat,co je to za motor ten DFZ,mam mensi problem se svym typem motoru a mam tenhle typ v dokladech.Takze co to je?1.9?karbec?vstrikovani 1 bodove?vstrikovani 4bodove?ma to katalizator?lambda sondu?.....No a te k veci.To co pises vubec nesouvisi s motorem.Postup:Zvedni auto u toho kola,kde je prdla manzeta.Sundej kolo.Pak povol matici kloubu rizeni.Pod ten cep co cumi podloz spalkem a primo sroub podloz zelezem(na spalek).Spust zvedak dolu a vezmi poradne kladivo(palici) a pres jeste jedno kladivo nebo nejake zelezo sraz ten kloubek. Pak povol matici svisleho cepu toho trojuhelnikovyho ramena.Podloz tim samym zpusobem a povol zvedak aby to dosedlo a o neco vic,natoc disk doprava a pak doleva a tluc pres nejake zelezo na to oko co drzi cele bago a sraz ho dolu.Pozn:Kdyz to nepujde,nastrikat zespod MD sprayem.Jestli jsou kuzele ok,tak to chvili bude trvat nez povoli.Ale neboj s eporadne do toho riznout.Ted budes mit volno v pohybu s celym kompletem praveho koloveho zaveseni.Pak oddelej ty fr.pasky kterejma je pridelana prachovka k poloose.Vysun tu jednotku i s nahonem(hrideli)pozor pri vysunuti!At ti nevypadnou kameny a nevysypou se ti .Musis je rukou drzet(dost narocny na prostor a velikost a sikovnost tve ruky,ale jde to )a pak nejakou igelitovou tasku a udelat na konci takovej bal a zajistit dratem,aby se ti to nevysypalo.Vyklonit a vytahnout mimo,pak pootocit o 90st,trebas smerem k zasterce a ted povolit druhou prachovku u kola(u homokinetickeho kloubu).Na tyc sem pridelal svorlou,ale ne truhlarskou,ale strojni a pres ni sem tloukl do te tyce smerem ven,aby vypadla z homog.kloubu.Je zajistena uvnitr takovym perovym krouzkem.musis ranou kladivem do svorky,ktera drzi vlastne tu hridel,prekonat ten pruznej krouzek.Pak jen tu tyc s obema prachovkama vysunes z tisicihranu.Pak ocistis od vazeliny.A pozor.Menisli vnitrni prachovou gumu a nebo vnejsi(co teda potrebujes)tak vzdy radej si to vyndej na stul(na ponk)Pozor stale na ten kriz s tema krouzkama,jak si zabalil!!!! .Vyndavej ty gumy od smeru homog kloubu a nemusis srazet ten defacto kloub,jak si zabalil.Zpet nasadis novou.Dotahnes FR.sponkama a kde to nepujde,dej nase cesky na sroubovak.Poradne promaz vazelinou uplne do plna.A do toho kloubu jak si balil,teda vlastne takove velke misky,ktera bude koukat od prevodovky,tak taky,ale tam s mensim volnejsim prostorem,neboli,nenapln to uplne!!!!!Ale nesetri..A nasadis vse zpet,tak jak si to rozelal.Tak staci!!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest xxDave Odesláno 15. listopad 2005 Sdílet Odesláno 15. listopad 2005 Dík, myslim že tohle mi snad pomůže. Jenom mi řekni co to je \"bago\"? Cituju:\"tluc pres nejake zelezo na to oko co drzi cele bago\". To sem eště neslyšel. Na tvuj dotaz: DFZ je XU9J1. Je to 1,9 čtyřbodové vstřikování (v katalozích dost často vidim u tohodle typu označení 1,9 Injection), má lambda sondu i katalizátor a vstřikování je LU-2 Jetronic. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
trollik Odesláno 15. listopad 2005 Sdílet Odesláno 15. listopad 2005 no ja ze mam DKZ a je to uplne to same.Jen vykon je vetsi.A nekde se to tu resilo,ze ty motory jsou vlastne stejny......No bago:-)=celou tu sestavu.Odlitek pro homog.kloub+ pruzina + tlumic Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Trnkoš Odesláno 15. listopad 2005 Sdílet Odesláno 15. listopad 2005 Zdravím.Já bych byl opatrnější,jestli máš v okolí solidnější servis tak bych to doma nedělal.I při zdánlivě jednoduché opravě jako je výměna manžety se bez dobrého nářadí dá víc věcí zničit než opravit,budeš se u toho trápit někde na zemi...Když na zvedáku je to asi tak 2hodiny práce. Ale jestli se do toho budeš přecejenom pouštět tak ti zkusím poradit.Ještě než budeš auto zvedat tak povol matici poloosy,po zvednutí auta vypus? převodový olej protože poloosu budeš vyndavat,povol šroub stabilizátoru,vyšroubuj matici kulového čepu v rameni,vyšroubuj matici čepu řízení,kladivem odraž čep řízení uderem do těhlice v místech kde čep prochází těhlicí.Tento způsob odražení čepu použij i na spodním rameni,bylo by dobrý kdyby ti někdo páčidlem tlačil na rameno směrem dolu.Po odražení čepů zkus jestli poloosa jde z těhlice bez násilí,jestli ne tak ji vyrážej přez nějaké dřevo,násadu...Vyndej poloosu,upni do svěráku a odstřihni manžetu.Myslím že u P 405 budeš muset srazit z poloosy celej kloub a to pomocí nějakýho sekáče bez ostří nebo něčím podobným.Do kloubu bych nedával grafitovou vazelínu.No a pak už je to brnkačka. Na co dávat pozor!!! Při odrážení čepu nepoškodit závit!! Nepoškodit závit poloosy (proto to dřívko,mosaz...) Poloosu dotáhnout stejným způsobem jako jsi ji povoloval(auto na kolech) V případě že nějakej olej nechytíš,nebo se ti nebude zdát...je ho tam 2l a lej ho přez čidlo zpátečky nebo přez odvzdušňovák převodovky. Přeju hodně štěstí Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
trollik Odesláno 16. listopad 2005 Sdílet Odesláno 16. listopad 2005 jo,Trnkos ma pravu s tema dodatkama,ale ten olej,kdyz budes sikovnej,tak nevypoustej.Kazopadne ja to mel na stole za 1/2h a ani mozna ne.Slo to jak po masle.A hlavne!!!DO servisu se musis obednat.Odvezt auto(volno z prace at...)Takhle to as za 1.5h sfoukle.Aspon se neco priucis o p405:D.Teda pokud na to mas cas!!!!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest xxDave Odesláno 17. listopad 2005 Sdílet Odesláno 17. listopad 2005 Je nutný vyndavat celou poloosu? Někde sem čet že se to musí jen u 205 a 309. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fusion Odesláno 17. listopad 2005 Sdílet Odesláno 17. listopad 2005 Kdyby náhodou, mám tu jednu dobrou pravou poloosu na 405. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
trollik Odesláno 18. listopad 2005 Sdílet Odesláno 18. listopad 2005 Jo,jen nahony k homog.kloubum.Pravej a levej je nutnej vyndat.Ale ne poloosy vsunute do prevodky.Ta u levyho kola je kratsi.A ta u pravyho je zajistena loziskem v domecku.Takze bys ho musel vyndat a pak ji vysunout,ale to neni treba.Tu levou poloosu nevysunuj a dej pozor at ti nevylitne,je tam bez zajisteni jen tak,at ti nevytece olej z prevodky!Jen odelej manzety a vysun ten trojhranej kloub a zajisti at z nej nevypadnou ty prstynky a jehly(lozisko),tim,ze to obalis tim igelitem a zavazes nejlepe dratem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest xxDave Odesláno 12. prosinec 2005 Sdílet Odesláno 12. prosinec 2005 Tak sem se k tomu po měsíci konečně dostal, ráno sem koupil manžetu, ale koukám že nějak nesedí průmer. Měřil sem to předtim doma na autě, ale v prodejně (Autobenex) mi nakonec řekli že na 405 jsou průměry stejný, že prej se to liší jen počtem drážek, takže sem se o to nestaral. Teď vidim že ten větší průměr sedí ale menší už tolik ne. Na poloose jsem naměřil průměr 25, ale manžeta má 20 (větší průměr je 83). Je to tak OK jako že se to tam takhle natlakuje, nebo prodavač kecal a mám to jít vyměnit? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mart Odesláno 12. prosinec 2005 Sdílet Odesláno 12. prosinec 2005 No rauguju trochu pozdě ale já když měnil manžetu na své 309 tak jsem projistotu vyměnil obě když už jsem toměl rozdělaný. A když jsem volal do krámu, tak mě tam řekli, A? manžety radši přinesu, že je hodně verzí, přesně \"drážky\" ale i průměry. Jo a já tokupoval jako celou sadu, manžeta, vazelína a pásky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.