Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Kontrolka oleje


jenr

Recommended Posts

Dneska jsem byl na podzimni servisni akci a mechanici zjistili ,ze nemam v motoru zadny olej ,zrejme ho tam bylo jen po dne a opravdu na měrce byla jen mala kapka pod spodni ryskou, bylo mi to divne protoze olej jsem kontroloval po ujeti 1500 Km od vymeny a byl na stejne urovni jako tesne po vymene dnes to bylo od vymeny asi 4000 Km a olej nikde a co je nejhorsi kontrolka stavu oleje se ani nerozsvitila .

A tak se chci zeptat jestli se nekomu nestalo neco podobneho a v cem by mohl byt problem ?

Mam 406 1,8 kombi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky nedoporucuju spolehat se na ukazatel mnozstvi oleje na sdruzenych palubnich ukazatelech ( palubce ) pokud jej nekdo mate, taky to neni nic presnyho a neni nad to, otevrit kapotu a osobne se presvedcit, jestli je hladina mezi ryskami a nebo uz je pod minimem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Ferry

Taky nedoporucuju spolehat se na ukazatel mnozstvi oleje na sdruzenych palubnich ukazatelech ( palubce ) pokud jej nekdo mate, taky to neni nic presnyho a neni nad to, otevrit kapotu a osobne se presvedcit, jestli je hladina mezi ryskami a nebo uz je pod minimem

To máš pravdu. PP mi ukazuje, že tam není vůbec žádný olej, podívám se do motoru a je to plné. Krapek strčím do auta a hle olej dle PP je taky plný.

:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak se to vubec meri? Plovakem ve vane? BTW moje 1,8 mi žere mezi výměnama (poslední jsem \"kapku\" přešvihl - 17 tis. km) 2 litry, tj. malinko přes deci na tisic... Ale ještě mi kape olej pod ventildeklem, takže kdoví, jestli to je spotřeba:super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě vůbec zaráží, že tu někdo celkem s klidem bere to, že mu kontrolka rosvítí v zatáčce, nebo při brzdění...

Měření hladiny oleje není plovákové, ale ve vaně je sonda, která má kolmo k hladině odporový drátek napájený konstantním proudem a podle výšky hladiny se mění část drátku, která je ochlazovaná olejem a tudíž i odpor celé délky, páč, jaxi ze základky pamatujem, je odpor teplého drátu jiný, než studeného a díky měnícímu se poměru je posléze zobrazován i stav hladiny buď na měřáku, nebo jen kontrolkou minimálního množství.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to ja zase Havoline 10W40, ale mam tu starsi 1.8 16V s oznacenim XU7JP4, koupil jsem petilitrovku a zrovna minulej tyden jsem dolil po 12 000km ten zbytek co zustal po vymene, takze to myslim vychazi spotreba asi 0.8l na 12000 km :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Ferry

tak to ja zase Havoline 10W40, ale mam tu starsi 1.8 16V s oznacenim XU7JP4, koupil jsem petilitrovku a zrovna minulej tyden jsem dolil po 12 000km ten zbytek co zustal po vymene, takze to myslim vychazi spotreba asi 0.8l na 12000 km :D

Tak to ti docela závidím tu spotřebu oleje ;) Já mám tu novější EW7 a ta papá více…. Ale je to jak kdy… nějak se v tom motoru nevyznám… no myslím, že to má na svědomí taky ta bouračka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Jirkap

Původně zaslal: Ferry

tak to ja zase Havoline 10W40, ale mam tu starsi 1.8 16V s oznacenim XU7JP4, koupil jsem petilitrovku a zrovna minulej tyden jsem dolil po 12 000km ten zbytek co zustal po vymene, takze to myslim vychazi spotreba asi 0.8l na 12000 km :D

Tak to ti docela závidím tu spotřebu oleje ;) Já mám tu novější EW7 a ta papá více…. Ale je to jak kdy… nějak se v tom motoru nevyznám… no myslím, že to má na svědomí taky ta bouračka

a to se nebranim vyuzivat cele spetrum otacek, takze pri akceleraci jdu treba na 5800. Nekdo taky tvrdi ze provoz na LPG setri olej, co je na tom pravdy nevim, vlastni nazor na to nemam :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Ferry

Původně zaslal: Jirkap

Původně zaslal: Ferry

tak to ja zase Havoline 10W40, ale mam tu starsi 1.8 16V s oznacenim XU7JP4, koupil jsem petilitrovku a zrovna minulej tyden jsem dolil po 12 000km ten zbytek co zustal po vymene, takze to myslim vychazi spotreba asi 0.8l na 12000 km :D

Tak to ti docela závidím tu spotřebu oleje ;) Já mám tu novější EW7 a ta papá více…. Ale je to jak kdy… nějak se v tom motoru nevyznám… no myslím, že to má na svědomí taky ta bouračka

a to se nebranim vyuzivat cele spetrum otacek, takze pri akceleraci jdu treba na 5800. Nekdo taky tvrdi ze provoz na LPG setri olej, co je na tom pravdy nevim, vlastni nazor na to nemam :D

A to jde s LPG? :) aby to nebouchlo :P No já to taky nešetřím... do těch 6 tis se nechá vytočit, pak je tam ještě 500 volno než to jde do červené... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

proc by to melo bouchat, uz jsem najel 50 000km bez bouchnuti :) BTW od te doby co jsem namontoval primy filtr sani, uzivam si krasneho zvuku pri otackach nad 4000, s originalnim filtrem se motoru uz moc nechtelo ale ted bez vahani leti az na 6000 :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...