Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Peugeot 106 1.4i 55kW Green


573v0

Recommended Posts

Tak som domov dovliekol ďalšie auto, volá sa Peugeot a je to 106ka :D Kúpil som ho za smiešne peniaze ale v mizernom stave, čo bol môj zámer, bral som to ako zábavku na leto.

 

Je to rok výroby 1997, Green edícia ktorá zahŕňa elektrický posilňovač riadenia, elektrické okná, klimatizáciu, IR diaľkový centrál a to je tak všetko. Nemá strešné, el. zrkadlá, otáčkomer, hmlovky, pozície pre repro vzadu a ani tá klimatizácia nejde a už asi ani nepôjde :D

 

Na tachometri má 198000, zadná náprava po smrti a motor tesne pred smrťou. Spodok auta nazbieral čosi hrdze ale viac-menej povrchovka, takže to pôjde zachrániť. Čo zachrániť nepôjde je motor, žerie olej a nemá tlaky -> piestne krúžky, tým pádom ho vymením ideálne za nejaký s menším nájazdom.

 

 

 

A takto som ho dovliekol domov:

post-20251-0-86275900-1432046167_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zohnal som si druhú nápravu, zrepasoval brzdy a rovno som odhrdzil a natrel ten spodok. Spolu s tým som aj zvnútra vyčistil nádrž od nánosov.

 

Na fotkách: 1) Stav pôvodnej nápravy :D ; 2) Spodok pred náterom; 3) Zrepasované brzdy, pakne ešte niečo znesú 4) Skompletizovaný spodok 5) Takto si auto stojí na novej náprave

 

 

post-20251-0-03171400-1432046408_thumb.j

post-20251-0-73018700-1432046414_thumb.j

post-20251-0-78476000-1432046424_thumb.j

post-20251-0-21933600-1432046449_thumb.j

post-20251-0-69644200-1432046463_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 6 měsíců později...

Tak som si zohnal za lacný peniaz ďalší motor, stav síce ani v tomto prípade nebol ukážkový ale šlo na tom stavať. Hlavne to bolo klasické hliníkové TUčko, nie liatinové jak to čo tam bolo predtým (z čoho som bol inak celkom prekvapený, nevedel som že ich robili aj liatinové)

 

post-20251-0-59647000-1449510699_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Medzitým som narazil na problém s motorom, ktorý pochádzal z 306ky a tým pádom som k nemu musel zohnať káblový zväzok na 106ku. To sa mi nedarilo, tak som sa na to vykašlal a dal som tam hlavu z jednobodovej 1.1ky, ktorú som mal nachystanú do 205ky. Na jednobod som mal k dispozícii káblový zväzok aj riadiacu jednotku a poznám ten motor lepšie než KFX :D

post-20251-0-83217100-1449511609_thumb.j

post-20251-0-78949500-1449512875_thumb.j

post-20251-0-35311700-1449512884_thumb.j

post-20251-0-81754900-1449512888_thumb.j

post-20251-0-26539300-1449512892_thumb.j

Upraveno uživatelem 573v0
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A hotová práca. Keďže viem, jak sa vie tento motor v lete hriať, dal som si tam chladič s dieselovej 106ky, ktorý má väčšie rozmery. Menší problém bol v tom, že tento chladič nemá expanzku integrovanú naboku ale je vyvedená na miesto kde má benzínová verzia riadiacu jednotku. Tak som si neskôr zohnal menšiu expanzku z Matizu a umiestnil som ju medzi uloženie tlmiča a sanie

post-20251-0-25140200-1449512066_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...

Aj 106ka si zaslúži menší update, podarilo sa mi vyriešiť skapínanie motora za studena výmenou krokového motorčeka. Tiež sa mi občas neskoro zasúval pastorok pri štarte a štartér potom vydával divné zvuky, tak som ho rozobral, skontroloval uhlíky, vyčistil a premazal, teraz ide ako nový :D Ešte ma čaká výmena výfuku a vyvarenie podlahy pod vodičom, kde sa vyskytla hrdza. Inak motor nabehal od výmeny cca 5000km (jazdil som na tom do Brna kým som si zohnal 406ku) a bez problémov, tak som z neho rád

post-20251-0-95512600-1456044400_thumb.j

post-20251-0-56637000-1456044423_thumb.j

post-20251-0-21601100-1456044434_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Začal som makať na podlahe, koberce sú von a našiel som aj miesto skade mi to vlhlo pod nohami.. takže vyvariť a bude jak nová :D A keď už to mám všetko vonku, poobzerám sa aj po nejakom odhlučnení a vymením obloženie okolo zadných sedačiek za to čo mám zo starej 106ky - je v ňom príprava na zadné repro.

post-20251-0-21385800-1457250475_thumb.j

post-20251-0-41780800-1457250481_thumb.j

post-20251-0-52134500-1457250491_thumb.j

post-20251-0-87132200-1457250502_thumb.j

post-20251-0-72798500-1457250508_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Tak som opäť pokročil s 106kou - hrdzavé miesta vyvarené, podlaha natretá, dopredu na priečku som ešte dal nejaký gumoasfalt a na to pôvodnú izoláciu, nechám to 2 týždne vyvetrať a potom pôjde naspäť koberec, ktorý sa mi celkom podarilo zbaviť špiny až na tie stopy po lepidle za vodičom, vyzerá to že tam niekto vylial chemoprén :(

 

Inak 106ka má čerstvo po STKčke, dokonca som bol pochválený že takýchto starých áut v takom dobrom stave im tam už moc nechodí :D

post-20251-0-84761700-1460844048_thumb.j

post-20251-0-25970000-1460844066_thumb.j

post-20251-0-94636400-1460844072_thumb.j

post-20251-0-18582900-1460844099_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Interiér mám viac-menej zložený, čo môžem bezprostredne porovnať tak hluk od motora a od cesty sa o dosť znížil, no od kolies to ešte dosť počuť, uvidím čo pomôže vystriekanie podbehov body-čkom. Viac ma potešili zadné repro, hrá to fakt perfektne v porovnaní s tými vpredu :D

post-20251-0-29084300-1462271097_thumb.j

post-20251-0-31451100-1462271102_thumb.j

post-20251-0-20057300-1462271106_thumb.j

post-20251-0-33051400-1462271115_thumb.j

post-20251-0-64244100-1462271119_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...