Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Jirkovo 406 coupé


JVT

Recommended Posts

OK nevnucuji náš názor. Kdo to dnes  u nás na servisu viděl tomu se to líbilo. Na živo o dost lepší. Foceno rychle proti slunci. Kola byly dost vystrčené ven z blatníků a taky to na nich bylo vidět. Poškození ráfků od chodníku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 měsíce později...

Ahoj Pežoťáci

Z mého Coupé se stal víkendový vůz. Přesněji vůz schovaný v garáži na občasné jízdy. To ale neznamená, že se nemusí udržovat ve výborném stavu. Poslední co dostal je nový zadní díl výfuku. Původní ještě nebyl děravý, ale už jsem na něm musel dříve vyměnit nátrubek spoje ke střednímu dílu. Co mi na původním zadním tlumiči vadilo byla značná povrchová koroze viditelná při pohledu na zadní část vozu. Původně jsem chtěl použít tlumič Walker, ale eshopy jen slibovaly dodání. Nakonec jsem koupil Polmostrów. Montáž na jedničku nic se nemuselo upravovat. Zvukový projev OK. Průměr vstupní i výstupní trubky stejný a cena skoro zadarmo. Dle váhy tlumiče ho také nevyrobily z papíru. Při mém používání vozu musí vydržet věčnost.  

 

nový výfuk.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...
  • O 4 měsíce později...

Taky mám Polmostrow, střední i zadní díl. Střední je tam asi 6 let, zatím vypadá dobře, zadní odešel po cca třech letech, upadl jeden držák, druhý je tam nyní cca taky 3 roky, už vypadá dost olezle, ale uvidíme, děravý zatím nikde není.... Za ty peníze není co řešit. Originál stojí strašnej ranec a všechny ostatní druhovýroby jsou 2x tak drahý jek polmostrow a vydržej přinejlepším to samý. Bosal, nebo walker, teď už neví, který tam byl před tím polmostrowem, stál zadní díl ke dvěma tisícům, vydržel lehce přes tři roky a navíc provedení koncovky bylo vzhledově o dost horší než u toho poláka......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 6 měsíců později...

Ahoj Pežoťáci

Už jsem dlouho nic nenapsal o mém Coupé. Ono taky není skoro co napsat. Na denní ježdění mám v současné době  P 208  1.6 HDi a Coupé je většinu času uschované v garáži. Na loňskou zimu jsem už ani nepřezouval a na tu letošní to také nemám v úmyslu. Na občasnou projížďku s ním si už vybírám i počasí. Kdo by to do mne řekl. Vždy jsem byl ochoten vyrazit na cestu v jakémkoli počasí. Vždy jsem říkal, že když začínají ostatní v lijáku zpomalovat tak já přidávám. (samo sebou když je dobře obuto) Dnes bych si jízdu na prosolených silnicích s Coupé nedokázal představit. Na to je ho škoda. Myslím, že vozů P 406 Coupé v originálním a celkem hodně dobrém stavu a při necelých 140.000 km už asi moc nebude. Pochlubte se majitelé těchto vozů.

Možná zajímavá story. 🙂 Něco jsem letos, ale přeci jenom musel opravit. Jednou o prázdninách při teplotě nad 30 stupňů jsem od dcery slyšel "tak konečně odemkni dveře". Vykulil jsem oči auto bylo nastartované a já stál u otevřených levých dveří. Jdu pravé dveře otevřít a ouha. Nejde to. Vypnul jsem motor a znova jsem aktivoval centrál. Pravý zámek cvakne, ale dveře stále zamčené. Pomohlo až odemčení klíčem. Od té doby pravý zámek nepravidelně stávkoval. Objednal jsem na netu starší zámek a tuto sobotu jsem jej vyměnil. Neobešlo se to samo sebou bez šoku. Po demontáži starého zámku a instalací jiného staršího jsem před zpětné montáži čalounění dveří ověřil funkčnost stahování okna. A první šok. Okno sjelo do půlky a pak zase nahoru. Nový pokus a vše stejné. V tom mi blesklo hlavou. Troubo nezapojil jsi pravý ovladač. Po zapojení je vše OK. Poloha horní a dolní naučena, odskok okna při otevírání také správný. Tak si v duchu říkám, ještě ověřit vyměněný zámek, můžu vrátit čalounění a je hotovo. Zmáčknu tlačítko na klíči a auto se zamklo a okamžitě se odemklo. Druhý šok. Nový pokus stejné. Obešel jsem auto a ověřil správné zavření kufru a levých dveří. Zase cvak cvak. Zamčeno a odemčeno. Hlavou se mi prohnala myšlenka. Koupený zámek je vadný a já musím vrátit ten můj starý aby se auto dalo zamknout. Občas podezírám výrobce, že zaměstnávají děti, protože ruka dospělého je na výměnu tohoto zámku velká. Já to musím udělat znova a v budoucnu, po sehnání jiného zámku, ještě jednou. Kolem jdoucí mechanik mi říká, že jsou zlomené kabely. Já oponuji, že to na pravých dveří je méně pravděpodobné než na levých. Při manipulaci s vodiči se ale ozve cvaknutí. Prověřuji dobré nasazení svorkovnice a je vyhráno. Zase si vzpomenu ta ty malé dětské ruce. Po chvilce se mi podaří správně nasadit svorkovnici. Následuje ověření funkčnosti nasazení čalounění a je hotovo.  Uvědomuji si, že jsem nějak moc chyboval. Asi se začíná projevovat, že si rukama jako mechanik už 30 let nevydělávám. 😧                                       

Upraveno uživatelem JVT
překlep
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 9 měsíců později...

Ahoj Pežoťáci

Tak zase pár písmenek o mém P 406 Coupé. Moc už nejezdí. Spokojeně si odpočívá v suché garáži. Proběhla technická a při čtení protokolu jsem si uvědomil jak moc málo jezdí. Má za dva roky najeto cca 4.000 km. Když už jej vytáhnout tak jen při pěkném počasí. Já už ho jinak využívat nebudu. Jako daliy car jsem stále používal první generaci P 208 s motorem 1.6 eHDI 90k. Dle mého názoru to je moc dobré auto. Jen tak na okraj. Synovi jsem na konci minulého roku objednal new P 208 Active 1.2 Pure Tech 100k EAT8. Vzhledem k jeho vrozené nemoci má ruční řízení. Najel cca 2.300 km. Pak potkal BABU havárii. Na dálnici, po poledním mikrospánku, boční střet se svodidlem. Totální škoda bez zranění a je objednaná identická náhrada. Foto v příloze. Já jsem si pro sebe, skoro vždy, kupoval auta tak trochu jinak než rozumem. Když jsem na začátku letošního roku začal hledat náhradu napadla mne varianta od které skoro všichni "znalci motorů" zrazují. Motor 1.6 THP. Tento motor má několik výkonových variant. Dá se říct, že čím větší výkon tím větší spolehlivost. Jednoho lednového dne jsem vyrazil na Moravu prohlédnout jeden černý a o 50km dál bílý P 308 první generace. Myšlenka byla taková. Když bude v dobrém stavu koupím. Když se mi něco nebude zdát nechám být. Po mailu s prodejci celkem dobrá dohoda včetně zaslaných foto. Bohužel realita někde jinde. Bílá potřebovala pomalu celo lak a u černého vozu načaté stoprocentně nedochlazované turbo. Bílou jsem tedy ani neřešil a u černé prodávající nechtěl dát takovou slevu abych turbo vyřešil. Další zimní večery jsem tak trochu stále hledal. Říkal jsem si máš dobré auto tak co řešíš, ale ten červíček v hlavě stále vrtal. Nakonec další cesta na Moravu a Citroën DS4 1.6 THP 200k je doma. Zatím najeto cca 4.000 km a spokojenost. Proč to vše vlastně píšu? Dnes odjela s novým majitelem má naftová 208. Nabízel jsem ji na prodej od února. Na prodej jsem nespěchal. Když pozoruji co se za velké peníze v bazarech občas najde tak jsem se dost divil, že auto ve stavu sednout a jezdit nikdo nechce. Je tedy pravda, že naftový motor se v malém voze už moc neprodává. Na druhou stranu je spousta lidí co za prací dojíždí. Jen v mém okolí jich pár znám co dojíždí cca 400 km týdně jen cestou do práce a domů. To už se pak nafta asi vyplatí. Za mojí pracovní kariéru jsem prodal mnoho malých, slabších vozů s malou spotřebou tak zvaně na důchod. No já jsem si na důchod pořídil něco co trochu jede. Foto tachometru má zajímavé číslo            

 

 

P_208_TOM.jpg

P 208_445.jpg

DS 4_a.jpg

DS 4_b.jpg

DS 4_c.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 11 měsíců později...

Ahoj Pežoťáci

Kulatému číslu na tachometru předcházelo jednodenní zpoždění při pořizování fotky. Baterka si řekla o dobití naprosto nevhodným způsobem. Dovolila si nenastartovat motor v okamžiku když jsem si to přál. Nehorázné, že 😃😃😃. Startovací kabely jsem ani nepoužil. Stejně baterka potřebovala nabíječku. Druhý den se motor rozběhl na první blafnutí. Následovala výměna oleje. Ten jsem měnil ne pro počet najetých km ale spíš pro dobu kterou byl v motoru. Jsem rád, že je coupé stále v skvělém a neměnném stavu. Svědčí mu suchá garáž a už jen minimální používání.   

tacho P 406.jpg

P 406 coupe.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 7 měsíců později...

Ahoj Pežoťáci

Zimní čas Coupé strávilo zase zavřené v garáži. Před novou letní sezónou jsem nechal opravit řidičovo sedačku. Na podzim jsem zjistil, že od nastupování odřená kůže opěradla řidiče praskla. Řešení? Nechat to tak jak to je. Tak to jsem nechtěl. Postupně by se to jen zhoršovalo. Další možnost by případně byla sešití praskliny aby se už nezvětšovala. Nejsem si ale jistý jak by to po čase vypadalo. Zda by se stehy netřepily nebo nevytrhly. Rozhodl jsem se nechat opravu na odborníkovi. Můj čalouník použil kůži v co nebližší kvalitě jako je původní, ale na tu patinu (mikro prasklinky, vrásky a varhánky) si budu muset nějakou dobu počkat. Shodli jsme se, že je potřeba několik stovek nasednutí do sedačky. 😆 Také promazání kůže pomůže jejímu sjednocení. Přikládám foto před a po.        

před opravou 1.jpg

před opravou 2.jpg

po opravě.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Ahoj Pežoťáci 

Nastal čas na novou technickou. Jaké bylo mé překvapení? Věděl jsem, že se určitě nenajde žádná dramatická závada. Dost mne, ale zarazil počet ujetých km za ty uplynulé dva roky. To, že je auto stále v garáži a já jej vytáhnou doopravdy jen občas to si samo sebou uvědomuji. Jen mne překvapil necelý tisíc ujetých km za dva roky. Asi jej budu muset častěji vytáhnout z garáže a ukázat ho suchým od sluníčka vyhřátým silnicím.😃  Co jsem na autě našel po zimním spánku byla částečná koroze na pravém zadním brzdovém kotouči. Vlastně za to ta zima nemůže. V provozu jsou nejvíce namáhané přední brzdy. Vznik koroze na zadních brzdách je přirozená věc. Při intenzivnějším brždění se vždy začínající koroze destičkou očistí. Při mém, poslední dobou opatrném užívání Coupátka, se nedivím, že například vlhkost způsobená mytím nebo projetím louží zůstala na kotouči. Pokud koroze vytvoří, jak to pojmenovat, snad jakoby vznik vyvýšených strupů. Tak s tím si destička už neporadí. Ten "strup" má větší tvrdost a destičku už jen vydírá. Vlastně ani nevím proč to tady popisuju. Vy co autům rozumíte to znáte. Snad jen aby si to uvědomili ti ostatní uživatelé automobilů co se pak v servisu diví se slovy. "Já skoro nebrzdím a vy mi už musíte měnit kotouče a destičky". Na válcové zkušebně byla tolerance brzd L + P zadní kolo ještě v rámci limitu. Korozí byl napaden jen pravý kotouč. Samo sebou jsem vyměnil oba plus destičky. Kdysi dávno. V dobách když se po demontáži natíraly blatníky a podběhy se říkalo: Pravá strana auta je vždy více rezavá protože nečistoty jsou spíše po stranách silnice. Zda to platí i o brzdách netuším. Použil jsem kotouče CHAMPION a destičky FERODO                    

brzda1.jpg

brzda2.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...
  • O 1 rok později...

Ahoj Pežoťáci

Při včerejším výletu na 18. ROČNÍK MEZINÁRODIHO ŠAMPIONÁTU VE SPORTOVNÍ KYNOLOGII IGP CACIT v DOBRÍŠI 2023 (dcera se ho účastnila) jsem zase zaznamenal zajímavé číslo na tachometru mého, již jen občas používaného, 406 Coupé. Vzhledem k minimálním používání nemám na tomto voze zakoupený dálniční kupón. Jak já tomuto provedení auta říkám, že je to placatý vůz. Jedna z vlastností je nízko položené těžiště, které toho celkem dost dovoluje v zatáčkách.  Vzhledem k tomu jsem si dosytosti užil jízdních vlastností v nepřeberném množství zatáček po cestě. 🙂

Další co jsem v Dobříši našel je způsob jak si snad příroda dokáže poradit s intenzivně vnucovanou dobou elektrickou. 😧  Netuším jak, ale asi nejsem sám kdo by beztrestně přírodě pomohl v likvidaci některých elektrických zařízení. Bez sloupů s elektřinou bude málo nabíjecích míst. Jaký to může mít následek? Zůstane nám ještě dlouho (alespoň do té doby než bude mít elektromobil dojezd alespoň 500 km s následnou dobou nabijení v rámci minut) možnost používat automobily se spalovacím motorem. Ale abych nebyl moc velký zpátečník tak za sebe. Elektromobil do města ano ale za úplně jiné peníze. Tak a právě jsem se probudil ze sna. Levný elektromobil za mého života asi nikdy nebude.   

tacho.jpg

ELmanie1.jpg

ELmanie2.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 7 měsíců později...

Ahoj Pežoťáci

Dnes jsem vzbudil tu mojí sexy krásku ze zimního spánku. Ani neprotestovala. Už se těší, že půjde za čtrnáct dní na technikou. Zase jsem se přesvědčil jak krásně dokáže postavit . . .  Není třeba dvojsmyslného domýšlení. Já mám na mysli ručičky na budících. 😛  

IMG_1906.jpg

IMG_1908.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...