Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Jirkovo 406 coupé


JVT

Recommended Posts

Ahoj Pežoťáci

Největší slabina mého vozu jsou asi brzdy. Je to stejné jako u každé čtyřistašestky. Dnešní nové vozy brzdí o dost lépe. Poslední dobou mám pocit, že účinek brzd na mém voze je ještě menší než dříve. Moje coupé nemá Bremba a tak jsem se dlouho přemýšlel zda si je mám pořídit. Sehnat Bremba za dobou cenu skoro nejde + repase třmenů + nové kotouče + nové desky. :myslim Nakonec jsem se rozhodl jinak. Koupil jsem snad nejkvalitnější kotouče a desky vhodné na běžný silniční provoz. Už se těším na montáž, kterou plánuji při přechodu na letní provoz. Kdo byl na vojně u aut, tento slovní obrat zná. :)          

WP_00066.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Ahoj Pežoťáci

Hřející sluníčko mne přesvědčilo, že je ten správný okamžik nasadit letní kola a namontovat nové přední brzdy. Na případnou otázku. Jak to brzdí? Zatím nedokážu objektivně odpovědět. Po montáži jsem najel jen pár km při zajíždění.        

WP_000711.jpg

WP_000712.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ducatista

Kotouče 2994,- Kč včetně poštovného a dobírky. (dodáno za dva dny)

Destičky 2953,- Kč včetně poštovného a dobírky. (dodáno do dvou týdnů, po mém odsouhlasení termínu) 

Celkem to stálo víc než můj první vůz Škoda 100. :D  (koupen po vojně a nabouraný na výměnu karoserie) 

Po pár ujetých km mohu říct, že se to asi vyplatilo.  

 

Upraveno uživatelem JVT
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Ahoj pežoťáci

Tak jsem si včera dal Ostravu na otočku. Ráno se zastávkou v Praze po D8 - D1 až těsně před Ostravu (lázně Klimkovice). Ráno klasická zácpa před Prahou a pak 2x na opravované D1. Po dobrém obědě cesta zpátky. Po poslechu rádia, raději vrchem po D1 - 35 - D11 - D8. Při průjezdu Prahu jsem ještě stačil zaslechnou tvořící se zácpu na D8 na Ústí. Na poslední chvilkou jsem sjel na starou pražskou. Při návratu na D8 se už v rádiu mluvilo o 50 minutách zdržení. Proč to píšu? Mám rád pohled na ručičky přístrojů když všechny ukazují dopředu. Jen ta prostřední asi chytla mrtvičku :myslim  táhlo jí to stále do levé strany. Jo a dal jsem to tentokrát na jednu nádrž. Bylo to 880 km  a palubák psal 8.0 l/100km.  Jak se to říká o opicích a banánech, já to moc nepočítám to bych si pořídil nějaký litr

  

WP_000764.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

Ahoj Pežoťáci tak jsem si dal znova Ostravu ( lázně Klimkovice ) na otočku. Synovi skončil lázeňský pobyt. Když jsem ráno ve čtyři sedal za volant tak jsem netušil, že se ještě před nájezdem na D8 setkám se třemi sebevrahy. Jako první srna z pravé strany. Brzdil jsem tak silně, že jsem čekal nafouknutí brzdových hadiček do tvaru balónu :). Povedlo se. Srna mi proběhla maximálně dva metry před kapotou. Po necelém kilometru jsem na silnici potkal dalšího sebevraha. Bažant se tak zakoukal do rozsvícených světel, že úplně zapomněl na pud sebezáchovy. Projevila se hypnotická vlastnost světla ve tmě. Na poslední chvilku jsem jej objel. Třetí sebevrah to už, ale nevydýchal. Z příkopu se zvedl nějaký pták a rozhodl se přeletět na druhou stranu. Bohužel nabral malou výšku a narazil mi do čelního skla přesně před obličejem. Okno to naštěstí přežilo a já jsem za to byl rád. 

Jinak cesta proběhla kupodivu v celku OK. Cestou jsem ještě zaznamenal zajímavé číslo na tachometru.WP_000773.thumb.jpg.21d878bf3f4a512a2a8cd67865a246d7.jpg 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Brzdy :myslim Co na to po pravdě napsat? Ano můžu napsat, že ta investice stála za to a brzdí to super. Kecal bych. Mám smíšené pocity. Určité zlepšení je, ale čekal jsem, že to bude lepší. Hlavně nouzové brzdění není nic moc. Když jsou brzdy trochu ohřáté tak je to lepší. Všechny dnes vyráběné vozy Peugeot mají sériové brzdy o dost lepší. Kdysi jsem řešil podobný problém u Škody 120 LS. Tehdy jsem kombinací různých průměrů hlavního válce a zadních prasátek dosáhl podstatného zlepšení. Jenže tam to bylo vše záměnné. U P 406 bych potřeboval hlavni válec s menším průměrem. Jen netuším zda má nějaký výrobce tuto variantu v nabídce a ještě s podmínkou zachování stejných brzdových trubiček. Tak špatné ty brzdy zase nejsou, abych pod kapotou dělal nějakou prasárnu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 23. 5. 2017 at 5:52 PM, JVT said:

Ahoj pežoťáci

Tak jsem si včera dal Ostravu na otočku. Ráno se zastávkou v Praze po D8 - D1 až těsně před Ostravu (lázně Klimkovice). Ráno klasická zácpa před Prahou a pak 2x na opravované D1. Po dobrém obědě cesta zpátky. Po poslechu rádia, raději vrchem po D1 - 35 - D11 - D8. Při průjezdu Prahu jsem ještě stačil zaslechnou tvořící se zácpu na D8 na Ústí. Na poslední chvilkou jsem sjel na starou pražskou. Při návratu na D8 se už v rádiu mluvilo o 50 minutách zdržení. Proč to píšu? Mám rád pohled na ručičky přístrojů když všechny ukazují dopředu. Jen ta prostřední asi chytla mrtvičku :myslim  táhlo jí to stále do levé strany. Jo a dal jsem to tentokrát na jednu nádrž. Bylo to 880 km  a palubák psal 8.0 l/100km.  Jak se to říká o opicích a banánech, já to moc nepočítám to bych si pořídil nějaký litr

  

WP_000764.jpg

Tie ručičky sa ti podarili. Pekne hore všetky štyri. :potlesk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...
  • O 6 měsíců později...

Ahoj Pežoťáci

Můj život s P 406 coupé se vloni na podzim zásadně změnil. Musel jsem se přestěhovat a přišel jsem tím pádem o pronajatou garáž u domu. Garážoval jsem svá auta vlastně skoro celý život. Při představě, že jej nechám stát stále venku a ještě každý den škrábat okna od námrazy jsem dospěl k názoru, "že mu to nemůžu udělat". Mám svou vlastní garáž, kterou jsem jako kluk pomáhal otci stavět. Bohužel není na docházkovou vzdálenost. Tak jsem coupé do ní zavřel. Takže je z coupé jen auto na víkend. Na podzim jsem koupil P 307 SW 1.6 HDi 90k pro denní dojíždění do práce. Ta 307ka mi pomohla i dost se stěhováním. Do coupé bych to množství různých krabic nenacpal.  P 307 SW už není žádný krasavec. Najdou se tři čtyři flíčky povrchové koroze i drobné poškrábání. Taky má už 232.000 km, ale při dnešních mínusových teplotách chytá i bez žhavení. To je ta síla zvyku. Léta jízd s benzínem. Tak se na zhasnutí kontrolky žhavení zapomíná a startuje se hned.   307ce vlákno zakládat nebudu. Co taky psát. Je to řadový vůz. Co jsem, ale hned udělal bylo to, že šla vana dolů. Prolisoval jsem výpustný otvor oleje dolů. To aby nezůstávalo velké množství oleje ve vaně při vypouštění. Dost mne překvapilo minimum usazenin ve vaně. Netuším zda jí někdo již sundal, ale na nafťáka s nájezdem 232.000 km byl motor bez usazenin. Upřímně mne to překvapilo. Čekal jsem usazený šlem s karbonem a ono nic. Stačilo jen spodek motoru otřít hadrem a vykoukl krasně čistý hliník a klikovka. Dnes když s 307kou jezdím do práce stejnou trasou jako před lety s 206kou tak se mi po 206ce zastesklo. Rozhodl jsem se. Když se najde P 206 s motorem 1.6 HDi 110k tak je vyměním. P 307 SW je pro mé potřeby velká a není tak zábavná.           

Upraveno uživatelem JVT
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 5 týdnů později...

Ahoj Pežoťáci

Tak jsem dnes vytáhl po čtyřech měsících coupé z garáže. Protáhl jsem ho po D8 do Prahy a zpět. Vybral jsem si hodně dobrej čas :myslim "velikonoce". Už od čtvrtka se u nás stále objevovala modrá policejní Oktávka. Netuším zda se měřilo, já cestou nikoho neviděl. Raději jsem byl hodnej a nastavil tempomat na povolených 130. Jak se mi jelo? Upřímně? Normál. Vzhledem k mé práci skáču do různých typů tak se rychle přizpůsobím. Na dálnici jde jen o pohodu a nepotkat nějakého pitomce. Co je dnes jiného je jen ten zvuk motoru. Větší atmosféra a malý turbo motor se zvukem pozná. Výkonem už ne. Coupé není, zrovna jako já, žádná lehká váha a tak se ty koníci celkem nadřou. Dnešní nová auta jsou plná lehkých materiálů a turbo motory táhnou od menších otáček výkon jim také nechybí. Jen o trochu menší výkon pak moc neznamená. Váha dělá hodně. Ještě horší je to při snaze zastavit. Při pohodové jízdě mne napadlo proč, například při zákazu jízdy nákladních vozů, není povolena rychlost na dálnici aspoň 150 km/ hod. :super             

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 měsíce později...

Ahoj Pežoťáci

Nechci se chlubit cizím peřím tak upozorňuji, že to není mé coupé. Je to foto vozu na našem servisu. Podle mého názoru jsou tyto, o generace novější kola, na voze hodně pěkná.

Já bych asi do 18" nešel, ale sluší mu to.   

kola P 406.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...