Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

klima


pistinko

Recommended Posts

Prispejem svojou skúsenosťou :angel Klimatizácia mi nešla. Pri vákuovaní hlásil stroj netesnosť. Dal som ju zistiť dusíkovou metódou. Áno, klasika chladič. Volal som do Peugeotu. Pri 406 to bývajú tri veci. Chladič, tlakový spínač, alebo relé v BSI jednotke. V servise vymenili chladič, aj tlakový spínač a klíma stále nefungovala. A tak som hľadal na inom fóre. Našiel som tam tému ohľadom klimatizácie. Po výmene relé P1CN010W v BSI jednotke klimatizácia funguje  :dance  :clap

Postupoval som podľa tohto návodu s obrázkami http://www.aussiefrogs.com/forum/peugeot-forum/104072-air-con-problems-406-a.html

Upraveno uživatelem matejgigi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Týždeň mi auto stálo. Pripojenie "nakrátko" neodporúčam, pretože to celý čas, do úplného vybitia batérie, držalo pripojenú elektromagnetickú spojku kompresora klimatizácie. Úplne identické relé sa mi nepodarilo zohnať, ale toto RAYEX ELECTRONICS LEG-12F funguje absolútne bez problémov... Hlásim, že klíma je opravená, funguje tak, ako má  :dance :cool

Leg12.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne tak rele jako takove neni potreba hledat "stejne zastavbou" ale stejne tech.daty ostatni se da upravit.
Pekna prace .....
Nas to asi ceka co nevidet pri studenem motoru a pridani plynu se spojka zozpojuje a nasledne kdy motor prejde na volnobeh nebo se "ustali" otacky zase sepne  ..... :(
Neverim ze je tak  chytra jednotka :)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Relé vydržalo 15 rokov, nepredpokladám, že to auto budem mať ďalších 15 rokov :super Keď som nevedel zohnať relé, ktoré v podstate len spína a odopína elektromagnetickú spojku, chcel som to spraviť na jednoduchý vypínač. Ale funguje, to je hlavné a podľa tohto návodu si to môže opraviť každý, kto má doma pájkovačku.

Ale aby som zásluhy nepripisoval len sám sebe, pomáhal mi s tým môj otec, to on je ten borec, ja som len učeň :roker

Upraveno uživatelem matejgigi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no mat tvoj problem tak v poho rele za 50 centov, porazi aj ten chladic ak by to drzalo tlak  a fachas dalej

ale das 100 eciek za novy chlacic vymenit ho je strasna drbacka 

po vymene to naplnis dalsich 30 eur a ono to ide necely polrok tak ta prejde chut este nieco riesit okolo toho 

ten plnickar mi povedal tak ze na novych autach to drzi tak 5 rokov

stare auta maximalne 2 roky  

za predpokladu ze je vsetko ok 

 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Lihous napsal:

...pri studenem motoru a pridani plynu se spojka zozpojuje a nasledne kdy motor prejde na volnobeh nebo se "ustali" otacky zase sepne  ..... :(
Neverim ze je tak  chytra jednotka :)

Tak tomu klidně věř , takhle se to chová normálně - při zatížení motoru pošle ECU signál k odpojení spojky kompresoru ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jarokare : rad bych tomu veril ale toto je rok 2001 / 2 a to bylo v plenkach jo dnesni produkce je schopna klidne odpojit i altik v zajmu max vykonu pri proslapnuti plynu na podlahu / spinac a nebo u poslednich modelu i rychlost seslapnuti plynu ale u naseho  .... :myslim

V kazdem pripade "kez by to byla pravda" 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem relé v BSI vyřešil tak, že jsem rozřízl BSI jak je v návodech výše. Po odletování relátka jsem z tištěného spoje vyvedl krátké drátky na jakékoli malé relé (aby se ještě vešlo do BSI), s odporem cívky větším jak 180 ohmů (abych neodpálil nějaký tranzistor BSI), za asi 30 Kč z GM Electronic. Z něj výstup propojil na na kontakt cívky obyčejného velkého autorelé, které jsem umístil vně, vedle jednotky BSI a přidělal ho stahovací páskou protaženou přes výstupek BSI. Místo tam je. Myslím, že kompresor se spíná minusem, takže k velkému relé jsem plus pól na druhý vývod spínací cívky vzal odněkud zvnějšku a kostru na spínané kontakty také z vnějšku. Z toho velkého relé jsem spínaný výstup vrátil drátem zpět do BSI na tištěný spoj. Na původní výstup zničeného relé. Malé relé nespíná téměř žádný proud, jen sepne to velké relé a to má přívod zvnějšku a minus vrátí zpět do BSI. To velké to již zvládne a navíc jde vpohodě vyměnit a není drahé. Je to asi dva roky, tak si přesné součástky a zapojení nepamatuji. Jde jen o ten princip, že venku může být velké relé, je k němu přístup a tím malým relátkem nic neodpálím. Možná by se mohla dát ven obě relé a z BSI jen vyvést dráty naletované na místo původního relé. Je to docela bastlírna, ale nemusí se stále lézt do BSI. Když se na relátku něco pokazí, tak je to opravené za deset minut.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...