Přejít na obsah
Peedeeee

206 nefunkcni klima, prosim POMOC

Recommended Posts

Zdarec, prosím vás o radu.

Peugeot 206 2.0 S16 100kw 2001rv.

Automatická klima /

Auto jsem koupil s tím ze nefunguje klima. Nebylo tam VUBEC žádné vhladivo. Tak sem ho dnes nechal doplnit atd. Bohužel když klimu zapnu, motor je ve větší zatezi, spustí se ventilátor, vypadá to nadejne, ale klima nechladi :(.

Vypadá to jakoby byl špatný kompresor. Tak patram, jestli to neni třeba nějaká pojistka. Nevíte kde by taková pojistka mohla byt? A nebo nevíte cim by to ještě mohlo byt? Neznamena to doufám to ze je kompresor pod drnem. :\ poradte někdo prosím, žácina byt horko :-)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Kompresor asi zopne,trubky sú horúce od kompresora k chladiču klímy? Ak áno kompresor je OK.Problém môže byť vo výparníku - expanznom ventile.Ale tiež môžu byť neovládateľné klapky rozvodu vzduchu v kúrení.Takže postupne vylučovacou metodou od kompresora cez chladič a potrubia až k výparníku.....

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

ked su trubky horuce a "ladove" tak okruh bezi aj expanzny ventil a vysusac budu ok, inak by sa okruh media netocil a tlakovy snimac za vysusacom by odstavil celu klimu/kompresor.

videl by som to na klapky ako ferinko pise ak na nic ine neprides .

Upraveno uživatelem Marcel00

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

ve chvíli kdy zapneš v autě A/C a objeví se na displayi vločka, tak musíš slyšet dost silné cvaknutí magnetu spojky kompresoru, pokud neslyšíš, klíma nespíná

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel žádná vlocka se mi nikde nezobrazuje a Ten displej pod kaplickou mam jo :( a silne klapnuti... No, asi žádné neslyslim.

Přišel jsem na dve veci: Kompresor se netoci, a hadice od kompresoru jsou studený. Takže nebude to přece jen na výměnu toho kompresora?

A dekuju moc za odpovědi!! Doufám ze vám taky budu moct jednou s necim poradit :D :-)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud se ti netočí kompresor, tak je někde problém... buď v sahaře, nebo v čidlech... kompresor ti musí alespoň spínat i kdyby byl v prdeli...

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

ked zopnu sahary, to znamena ze kompresor bezi. ak by nebezal, sahary nezapnu. ak sa teda kompresor netoci, ako potom otestovali klimu kde ti ju plnili?

zvlastni odbornici, ktori ta pustili do sveta s naplnenou klimou a vlastne nepouzitelnou :myslim

mali otestovat funkcnost, meriat teplotu vzduchu vo vyduchu klimy a potvrdit jej funkcnost.

teraz rozmyslam ci ti tam to medium vlastne dali, lebo nepritomnost media znamena ze klima nemoze zapnut. akonahle klesne tlak na snimaci, cize zapne kompresor a bol by zadrety, okamzite sa to zas vypne.

ake nepocujes cvaknutie spojky na klimakompresore, moze byt pricina ze nemas medium, alebo vadny snimac tlaku, alebo vadne sahary (tvrdis ze sa tocia, takze vylucujeme)

Upraveno uživatelem Marcel00

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Neplaš sa s kompresorom,v prvom rade ti musí fungovať ovládanie klímy,čiže fukčné tlačítko s vločkou...Keďže je to automatická klima,na jej spustenie musia byť splnené určité podmienky

-dostatočný tlak v klimatizácii

-funkčný snímač tlaku

-funkčné chladenie chladiča-sahara

-funkčná spojka kompresora

Takže skús ešte raz popísať,čo to robí a nerobí pri zapnutí klímy.

P.S.že tam nebolo chladivo asi malo nejakú príčinu-únik chladiva.To že si dal doplniť chladivo ešte neznamená,že ho tam ešte aj máš,keď nebola udskúšaná tesnosť systému. Freon ti unikne cez malinkú netesnosť za pár minút!

Ideálne by bolo cez diagnostiku zistiť tlak v systéme - pri vypnutom kompresore a cca 20 st.teploty asi 5 barov(atm.) Pri zapnutom kompresore by mal stúpať asi do 18 barov,potom sa vypne kompresor,tlak klesne na cca 8-10 barov a kompresor sa zasa zapne,tak sa to cyklicky opakuje.

A ešte tu môže byť jedna abnormalita,ktorú sme tu nedávno riešili....veľa chladiva a vysoký tlak spôsoboval nefukčnosť celého systému chladenia.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Jak tohle všechno sakra vite? :D

Ten týpek co to plnik vazne moc velký odborník, ale byl jsem u toho, prováděl měření tesnosti, to říkal ze je ok tak spustil plnění. Po naplneni konstatoval, ze je v aute něco špatně, kryz to nefouka srudene a řekl ať zplatim. Takže priste nesetrit a zajet si někam jinam, než tam kde nabízí služby na slevomatu :D.

Nicméně po zapnutí klimy se sepne ventilátor, takže jde slyšet ze klesnou otacky a pak zase stoupnou. Vlocku nikde nevidím, tu kde bych mel hledat? Přímo na tom ovladacim panelu klimy?

Při pohledu na kompresor z boku (ze strany kde je klinak) jde vidět ze se netoci, hadice jsou studený a vzduch taky.

Unik chladiva me taky napadl, ale pokud by nekde vyteklo 620g chladiva tak bych to poznal. Auto po naplneni stalo se zapnutou klimu na jednom místě asi půl hodiny a nic nikde,nevyteklo. A přeplněné to taky neni, dle internetu by tam melo byt opravdu víc než 620g a to tam ten týpek natočil.

A mam bohužel NEMUX :(

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

dostatočný tlak v klimatizácii - to by melo byt OK

-funkčný snímač tlaku - asi taky když se sepne sahara (?)

-funkčné chladenie chladiča-sahara -OK

-funkčná spojka kompresora - ze by byl toto kamen urazu? Pokud ano tak cobtobvlastne sakra je a jak bych mohl overic její funkčnost?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

No v tomto prípade asi bude fakt v háji spojka kompresora. Dá sa vyskúšať napriamo - pripojiť na konektor + 12V z batérie.Alebo premerať - odpor cievky cca 4 ohmy.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×