Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Rozměr svíček pro RFN 100kW


Dave_k

Recommended Posts

Zdravím. Při kontrole co vše by zase potřebovalo vyměnit jsem přišel na to, že už svíčky mají za sebou 65 000km. Motor jede v pohodě, ale rozhodl jsem se, že je už čas na výměnu.

Dle VIN u Badisaka objednány nové (NGK). Jenže při výměně jsem narazil na jednu věc kde nevím jestli mám ty správné. Je tam rozdíl v délce závitu (viz. foto).

Vzpomínám si, že když jsem tam dával ty EYQUEM, tak mů servisák měl problém původní svíčky vůbec vyndat, jelikož měly právě delší závit a ten koukal do válce a zanesl se karbonem a tudíž šly hodně blbě vyndat. Na základě toho jsme zvolili svíčku s kratším závitem.

Tak se ptám (hlavně majitelů tohodle motoru), jestli nenarazili na podobný problém a jestli nemám shánět jiný svíce? :myslim

post-572-0-01730300-1429715071_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, tipl bych si, že správně má být ta s delším závitem, snad to ještě někdo potvrdí.

 

Měl jsem stejný problém. Při výměně jsem zjistil, že nové svíčky jsou delší a v motoru byly kratší. Zahnutým drátkem jsem si změřil délku závitu a ověřil, že skutečně by měly pasovat ty delší. V orig. Peugeot servise tam namontovaly kratší svíčky. Konec závitu, kde nebyla svíčka byl zakarbonovaný a správná svíčka nešla namontovat. Udělali jsme si tedy "závitník" ze starší svíčky, udělali jsme do závitu drážky a protáhli všechny závity v hlavě. Pak už šly namontovat delší svíčky.

 

Doufám, že někdo potvrdí, že tam patří ty delší svíčky. V opačném připadě, bych to měl špatně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jsem psal, já tam dával právě ty kratší z důvodu výskytu karbonu na závitu těch delších svíček. :nevim

Všude mi přitom vypisujou dle motoru ty delší svíčky. Tak tomu nerozumím. :myslim

Upraveno uživatelem Dave_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty Eyquem svicky na fotce jsou urceny pro starsi motory typu XU - , ty by pasovaly do tvy ex 1,8 16V, ale nejsou urceny pro tenhle motor typu EW, co mas ted, tam patri Bosch FR8ME (eventuelne tedy ty NGK LFR5B na fotce), jak je spravne uvedeno v prispevku prede mnou. Cili delsi zavit je spravne.

Se divim, ze to neblblo, kdyz byla svicka (a jiskra) utopena v hlave valcu (no mozna by to vysvetlovalo ten karbon, protoze to spatne palilo)

Upraveno uživatelem Ferry
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už jsem tam vrazil ty NGK a jede to v pohodě. :roker

2Ferry: právěže úplně původně tam byly  ještě delší svíčky než tyhle NGK a karbon byl na závitu svíčky a tak šla hodně blbě vyndat.

Jinak jak je vidět na fotce, tak mezi jiskřištěma je asi jen 1cm rozdíl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to asi taky byly spatny svicky, kdyz zase byly delsi. Menil jsem na tomhle motoru svicky nekolikrat u ruznych 406 a C5 a s tema Bosch nebyl nikdy problem (mechanicky ani elektricky)

ono 1 cm muze klidne byt znat, pravda, hlavu u EW jsem jeste sundanou nemel, ale u XU jo a tam by fakt svicka o 1cm kratsi byla proste utopena. Je fakt, ze ja se spis hrabal v plynovych autech, ktery jsou na zapalovaci soustavu haklivejsi :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...