Bůček Odesláno 9. listopad 2005 Sdílet Odesláno 9. listopad 2005 Zdar! Mam 405 1,9TD kombi,r.v.1995 s imobilizerem a mam problem s vypnutím motoru. Otočim klíčem,klíč vytáhnu a motor si běží vesele dál, jenom se rozsvítí dobíjení. Odhaduju to,že asi patrně zůstal viset elmg. ventil na čerpadle,nebo se úplně pos...al.Nevíte někdo ,jak se k němu dán dostat? Já tušim,že kvůli tomu imobilizeru to asi bude nějak dobře zadeklovaný ,aby se na to případný zloděj jen tak nedostal.Nemáte s tím někdo zkušenost? Dík. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 10. listopad 2005 Sdílet Odesláno 10. listopad 2005 No. Pravděpodobně budeš muset vyndat čerpadlo, ten modul je tam uchycen na trhacích šroubech, které se většinou musí odvrtat. Nebo to můžeš chcípat ruční vypínací pákou na čerpadle Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vopičí Odesláno 13. listopad 2005 Sdílet Odesláno 13. listopad 2005 Nebo tam prdni pětku a pust spojku, to máš rychlejší, něž běhat do motoru hejbat s vypínací páčkou:D:D:D. Teď vážně:Vůbec nevím co s tím, ve 405 novejch modelech se nevyznám:papa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Autoškolič Dodo Odesláno 13. listopad 2005 Sdílet Odesláno 13. listopad 2005 Původně zaslal: Vopičí Nebo tam prdni pětku a pust spojku, to máš rychlejší, něž běhat do motoru hejbat s vypínací páčkou:D:D:D. Teď vážně:Vůbec nevím co s tím, ve 405 novejch modelech se nevyznám:papa Tak takhle jsem zhasínal Tatru 815, když měla poruchu ventilu, který se o to staral. Ale je pravda, že by to chtělo lepší způsob. Třeba klíčkem, ale stejně jako ty nemohu sloužit radou. :aut:aut Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bůček Odesláno 14. listopad 2005 Autor Sdílet Odesláno 14. listopad 2005 Chcípaní motoru přes kvalt -to mi neradíte zrovna moudrý věci ,párkrát se to dá,ale kdybych to takhle praktikoval delší dobu,tak by taky mohl poposkočit rozvoďák a krom ventilu bych ještě mohl rozebírat motor jelikož by se potkal.Já spíš přemejšlim nad tím ,že jestli ,je to ,že ten ventil je pořád otevřenej je už konečný stadium a zůstane tak tak napořád,tak pro mně nejrychlejší a nejjednodušší řešení by bylo natáhnout z kabiny kus bowdenu k t ý páce na čerpadle a chcípat to tak.A to že nefunguje imobilizer,na to se můžu vyprdnout,protože tyhle auta se už nekradou-aspoň ne na kšeft jako TDI od VW. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 15. listopad 2005 Sdílet Odesláno 15. listopad 2005 A to je takovej problém to čerpadlo vyndat, ten imobilizér sundat a vyměnit ten chcípák? Na to vyndání čerpadla není třeba ani rozdělávat rozvody, stačí zaaretovat kolo čerpadla oběma šrouby. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vopičí Odesláno 16. listopad 2005 Sdílet Odesláno 16. listopad 2005 Původně zaslal: oddie A to je takovej problém to čerpadlo vyndat, ten imobilizér sundat a vyměnit ten chcípák? Na to vyndání čerpadla není třeba ani rozdělávat rozvody, stačí zaaretovat kolo čerpadla oběma šrouby. Nu, ja bych to taky spis rozebral a nenechaval to tak. Natahovat bovden je podle me blbost. Jestli tak budes opravovat i dalsi zavady:myslim:myslim......to ti za chvili treba budou dvere drzet na provazkach, radit budes ruckou atd. atd. Vazne bych to spis opravil, prestane te to stvat a autu to jenom prospeje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
chuck11 Odesláno 16. listopad 2005 Sdílet Odesláno 16. listopad 2005 tak to máš tedy blbý Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bůček Odesláno 7. prosinec 2005 Autor Sdílet Odesláno 7. prosinec 2005 Konečně jsem se odhodlal ten ventil vyměnit a potřeboval bych vědět od oddieho,co se má všechno zaaretovat-trošku podrobnější popis,jelikož jenom čerpadlo jsem ještě nevyndaval.Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 9. prosinec 2005 Sdílet Odesláno 9. prosinec 2005 Sundáš přední kryt rozvodů, ten u čerpadla. Kolo čeroadla má těsně pod věncem dva aretační otvory - pootáčíš motorem po směru běhu (klíčem 22 za matici na řemenici na klikovce, dá se tam šáhnout i bez sundání krytů) tak dlouho, až jsou naproti dírám v držáku čerpadla. Následně do těch děr zašroubuješ dva šrouby M8 - v držáku čerpadla jsou na ně závity. Doporučuju předtím odpojit baterku nebo aspoň startér, protože pokud bys po zaaretování nechtě škrtl o startér a ten otočil motorem, potká se ti to... Když to máš zaaretované, povolíš centrální matici na hřídeli čerpadla a samotné čerpadlo (4 matice, 3 na přírubě čerpadla, 1 na konci čerpadla, všechny jsou vel. 13, na tu spodní je vhodné mít ohnutý očkový klíč - tzv. altíkový. Předtím je ještě třeba sundat trubky od vstřikovačů, kvůli tomu budeš muset sundat IC. Následne je třeba stáhnout kolo z čerpadla - je na kuželi, takže dobrovolbě dolů nejde. Na to by tam měl být takový bazmek uchycený dvěma šrouby do kola čerpadla, nasazený přes tu matici. Když matici dále povoluješ, opře se o ten bazmek a kolo z hřídele stáhne (musí se zabrat). Když kolo odskočí a uvolní se tak od hřídele, zůstane držet na svém místě díky těm dvěma aretačním šroubům, které jsi tam našrouboval předtím - díky tomu se nemusí vůbec sahat do rozvodů (zůstanou nastavené a napnuté tak jak jsou), a jde tak čerpadlo pohodlně vytáhnout ven. Montáž v opačném pořadí... Jestli je něco u těhle motorů super vymyšlené, tak je to právě tenhle systém aretace rozvodů - i když je tam málo místa, dělaj se prakticky samy. To jen tak na okraj... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirina Odesláno 17. červenec 2006 Sdílet Odesláno 17. červenec 2006 Zdravím, taky se mi toto poslední dobou stává, chci chcípnout, ale motor se stále točí, leč je slyšet, že tam jde jakoby míň nafty, ale točí, někdy to chcípne normálně a někdy musím přes kvalt a to jenom, když s tím jedu dýl. Chtěl sem se tedy zeptat, jestli je to stejná závada jako je tu popsána a tudíž jestli mě taky čeká rozborka čerpadla? A kolik asi tak stojí ten ventil nebo se opravuje? Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dundee Odesláno 20. červenec 2006 Sdílet Odesláno 20. červenec 2006 Kolega ten ventil kupoval někde u Technoplynu na Průmyslový za cca 500,- (říkal, že od plynařů) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Aleku Odesláno 22. srpen 2006 Sdílet Odesláno 22. srpen 2006 Záleží podle čerpadla, jestli Lucas x Bosh. Na Lucasi je to nahoře v pravo, taková jakoby svíčka, zezhora k ní vede jeden drát.... Taky se mi stávalo, ale když už se elmgt. posral, nešlo mi to nastartovat vůbec...zůstal dole, nechdil nahoru aby otvíral, vám asi zase nezavíra...no zajímavé...vždy jsem tenhle ventil vozil náhradní v kufru, třeba na dovolený u moře, jsem nechtěl aby se mi posral....a nešel nahoru Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 26. srpen 2006 Sdílet Odesláno 26. srpen 2006 To je zbytečný, vozit s sebou náhradní, kdyby náhodou přestal otvírat, tak z něj stačí vyhodit srdíčko, sice pak nepůjde chcípnout klíčkem, ale poběží normálně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.