Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Motor nejde chcípnout


Bůček

Recommended Posts

Zdar!

Mam 405 1,9TD kombi,r.v.1995 s imobilizerem a mam problem s vypnutím motoru. Otočim klíčem,klíč vytáhnu a motor si běží vesele dál, jenom se rozsvítí dobíjení. Odhaduju to,že asi patrně zůstal viset elmg. ventil na čerpadle,nebo se úplně pos...al.Nevíte někdo ,jak se k němu dán dostat? Já tušim,že kvůli tomu imobilizeru to asi bude nějak dobře zadeklovaný ,aby se na to případný zloděj jen tak nedostal.Nemáte s tím někdo zkušenost? Dík.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Vopičí

Nebo tam prdni pětku a pust spojku, to máš rychlejší, něž běhat do motoru hejbat s vypínací páčkou:D:D:D.

Teď vážně:Vůbec nevím co s tím, ve 405 novejch modelech se nevyznám:papa

Tak takhle jsem zhasínal Tatru 815, když měla poruchu ventilu, který se o to staral. :super Ale je pravda, že by to chtělo lepší způsob. Třeba klíčkem, ale stejně jako ty nemohu sloužit radou. :aut:aut:aut

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chcípaní motoru přes kvalt -to mi neradíte zrovna moudrý věci ,párkrát se to dá,ale kdybych to takhle praktikoval delší dobu,tak by taky mohl poposkočit rozvoďák a krom ventilu bych ještě mohl rozebírat motor jelikož by se potkal.Já spíš přemejšlim nad tím ,že jestli ,je to ,že ten ventil je pořád otevřenej je už konečný stadium a zůstane tak tak napořád,tak pro mně nejrychlejší a nejjednodušší řešení by bylo natáhnout z kabiny kus bowdenu k t ý páce na čerpadle a chcípat to tak.A to že nefunguje imobilizer,na to se můžu vyprdnout,protože tyhle auta se už nekradou-aspoň ne na kšeft jako TDI od VW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: oddie

A to je takovej problém to čerpadlo vyndat, ten imobilizér sundat a vyměnit ten chcípák? Na to vyndání čerpadla není třeba ani rozdělávat rozvody, stačí zaaretovat kolo čerpadla oběma šrouby.

Nu, ja bych to taky spis rozebral a nenechaval to tak. Natahovat bovden je podle me blbost. Jestli tak budes opravovat i dalsi zavady:myslim:myslim......to ti za chvili treba budou dvere drzet na provazkach, radit budes ruckou atd. atd.

Vazne bych to spis opravil, prestane te to stvat a autu to jenom prospeje.:super:papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Sundáš přední kryt rozvodů, ten u čerpadla. Kolo čeroadla má těsně pod věncem dva aretační otvory - pootáčíš motorem po směru běhu (klíčem 22 za matici na řemenici na klikovce, dá se tam šáhnout i bez sundání krytů) tak dlouho, až jsou naproti dírám v držáku čerpadla. Následně do těch děr zašroubuješ dva šrouby M8 - v držáku čerpadla jsou na ně závity. Doporučuju předtím odpojit baterku nebo aspoň startér, protože pokud bys po zaaretování nechtě škrtl o startér a ten otočil motorem, potká se ti to...

Když to máš zaaretované, povolíš centrální matici na hřídeli čerpadla a samotné čerpadlo (4 matice, 3 na přírubě čerpadla, 1 na konci čerpadla, všechny jsou vel. 13, na tu spodní je vhodné mít ohnutý očkový klíč - tzv. altíkový. Předtím je ještě třeba sundat trubky od vstřikovačů, kvůli tomu budeš muset sundat IC. Následne je třeba stáhnout kolo z čerpadla - je na kuželi, takže dobrovolbě dolů nejde. Na to by tam měl být takový bazmek uchycený dvěma šrouby do kola čerpadla, nasazený přes tu matici. Když matici dále povoluješ, opře se o ten bazmek a kolo z hřídele stáhne (musí se zabrat). Když kolo odskočí a uvolní se tak od hřídele, zůstane držet na svém místě díky těm dvěma aretačním šroubům, které jsi tam našrouboval předtím - díky tomu se nemusí vůbec sahat do rozvodů (zůstanou nastavené a napnuté tak jak jsou), a jde tak čerpadlo pohodlně vytáhnout ven. Montáž v opačném pořadí...

Jestli je něco u těhle motorů super vymyšlené, tak je to právě tenhle systém aretace rozvodů - i když je tam málo místa, dělaj se prakticky samy. To jen tak na okraj...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 7 měsíců později...

Zdravím, taky se mi toto poslední dobou stává, chci chcípnout, ale motor se stále točí, leč je slyšet, že tam jde jakoby míň nafty, ale točí, někdy to chcípne normálně a někdy musím přes kvalt a to jenom, když s tím jedu dýl. Chtěl sem se tedy zeptat, jestli je to stejná závada jako je tu popsána a tudíž jestli mě taky čeká rozborka čerpadla? A kolik asi tak stojí ten ventil nebo se opravuje? Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Záleží podle čerpadla, jestli Lucas x Bosh. Na Lucasi je to nahoře v pravo, taková jakoby svíčka, zezhora k ní vede jeden drát....:papa Taky se mi stávalo, ale když už se elmgt. posral, nešlo mi to nastartovat vůbec...zůstal dole, nechdil nahoru aby otvíral, vám asi zase nezavíra...no zajímavé...vždy jsem tenhle ventil vozil náhradní v kufru, třeba na dovolený u moře, jsem nechtěl aby se mi posral....a nešel nahoru

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...