Jump to content

Zadni brzdy peugeot 106


573v0
 Share

Recommended Posts

Zdravím,

mám ďalší problém- na 106ke mám KO zadnú nápravu, tak som si zohnal inú, z časti nastrojenú (sú na nej naťahané brzdové trubky, hadičky, lanká ručky a zadné plechy bŕzd.

 

Chcel by som použiť bubny a čeľuste zo starej nápravy, brzdové valčeky kúpim pre istotu nové nech sa to po chvíli neroztečie. Tu prichádza môj problém - je v tom strašný bordel :D Podľa všetkého sa používali brzdové systémy Bendix a Lucas-Girling, no neviem aké sú medzi nimi rozdiely a neviem ani aký bol na starej náprave a aký je na novej.

Druhá vec- našiel som 2 typy brzdových valčekov, jeden má spojnicu diery na trubku a odvzdušňováku kolmo na spojnicu montážnych dier (obr 1), druhý ich má paralelne (obr 2) a v pár eshopoch mi vyhodilo aj taký s oválnou základňou, na ktorej bola diera na trubku a odvzdušňovák (obr 3), ale to bola dúfam len chyba v eshope, lebo som na 106kách videl len kruhové diery v zadnom plechu. Takže čo sa týka typov 1 a 2, tie sa líšia v tom že 1. má Průměr válcového pístu [mm]: 20,6 a tym č. 2 ho má len 19,05mm. Z počiatku som si myslel že 1 typ je lucas a druhý je bendix ale našiel som už aj označenie bendix pri prvom type takže no ako som v úvode spomenul, je v tom bordel.. Chcel by som sa teda spýtať na zámennosť týchto dvoch systémov, či sa líšia aj napr v priemere brzdových trubiek, prípadne či sú tam odlišnosti v uložení pakní a tak podobne.

 

PS: Sorry, že sa takto sprosto pýtam keď najjednoduchšie by bolo to tam proste nahodiť a odlišnosti riešiť za behu, no pri aute som raz za 2 týždne a aj to len cez víkend takže potrebujem vedieť do čoho idem a čo k tomu všetko potrebujem.

 

Druhé PS: Neviete, o koľko mm môže byť zbrúsený bubon aby sa ešte dal použiť, resp aby ešte mal požadovaný účinok? Keď som ho dával dolu z ešte inej KO nápravy, mal už vybrzdenú cca 2mm hranku na okraji a šlo to kvôli tomu dosť blbo keďže sa mi nepodarilo povoliť samostav. Dal by som si teda tú hranku zbrúsiť ale pýtam sa či to má ešte zmysel, či už nie je na vyhodenie.

 

A tretie PS: Na pôvodnej náprave som mal regulátor brzdného účinku (taká krabička na nápravnici), na novej to nie je. No existujú podľa katalógu brzdové valčeky s integrovaným regulátorom a bez- keď teda kúpim na tú druhú nápravu ten valček s regulátorom, bude to ok? A druhá vec- pomáha to nejak výrazne? Díky.

post-20251-0-42845800-1429600514.jpg

post-20251-0-74562600-1429600519_thumb.j

post-20251-0-96223300-1429600523_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Kúp valčeky podla diery na plechu , vajcová diera je Girling a okrúhla Bendix aspoň na 205 to tak bolo . Keď som menil nápravu na 205 tiež som mal na starej vajcove diery a na druhej okrúhle a ešte bol aj bubon o 1cm širší takže tam museli ísť aj pakne širšie. Valčeky som kúpil nejaké obyčajné za 9e jeden a brzdí to v pohode . Bubon ten daj na sústruhu skosiť hrany a budeš to mať ako nové.

Link to comment
Share on other sites

Ok, na nápravnici mám kruhové otvory, takže tam asi dám ten druhý typ.

 

A čo s tým regulátorom brzdného účinku? Mám 3 varianty

- buď ho tam dám zo starej nápravnice, ale to budem musieť dosť prekopať tie trubky, + je zahrdzavený jak .. a tie trubky čo do neho vedú ešte viac :D

- alebo kúpim brzdové valčeky s integrovaným regulátorom brzd. účinku ktoré stoja i tak +- rovnako ako tie bez neho

- alebo túto vychytávku úplne vynechám, pokiaľ je to nejaké kurvítko čo sa mi i tak časom odporúča a i tak to nemá nejaký badateľný účinok

 

 

Tú tretiu možnosť uvádzam, lebo práve na 405ke som mal tento regulátor vadný - napriek tomu že boli pakne aj bubny v super stave, okruh odvzdušnený, tak mi zadné brzdy neprešli STKčkou pre slabý účinok a opozdený nástup. Tak som tú vec odtiaľ vyhodil, šiel som na opakovanú STK a prešlo jak nič. Potom som menil celú nápravu a na tej novej už ten regulátor bol tak som ho tam nechal ale v brzdení som rozhodne nejakú zmenu nezaznamenal.

 

Vedel by mi teda niekto zo skúsenosti povedať či to tam má zmysel alebo nie? Díky.

Link to comment
Share on other sites

Tak si odpoviem na svoje otázky sám - niekomu to snáď ešte v budúcnosti pomôže

 

1) ohľadom typu brzdového systému:

Ak môžem veriť údajom z katalógov a serviceboxu, tak Bendix sa na 106kách používal v 2 variantách (vnútorný priemer bubna 180mm a 203mm) a Lucas v jednej (vnútorný priemer bubna 203mm) s tým, že Bendix sa využíval vo verziách bez ABS a Lucas s ABS.

 

Takže ak máte vnútorný priemer bubna 203mm (prípadne vonkajší priemer by mal byť 247mm) a máte ABS tak máte Lucasa, ak ten istý priemer ale bez ABS tak Bendix.

Ak máte vnútorný priemer bubna 180mm (vonkajší 212mm), tak máte Bendix

 

2) ohľadom regulátora brzdného účinku:

Čo som prešiel fóra, väčšina doporučuje ho tam nechať, buď teda vo forme tej krabičky na nápravnici alebo integrovaného vo valčeku, lebo v kombinácii s nonABS systémom to môže v zime na snehu poslať pri brzdení zadok dopredu. Kým sú teda ceny valčekov s a bez regulátora +- rovnaké, asi by som to neriskoval.

 

EDIT: ešte k prvému bodu, je samozrejme ešte ďalšia varianta s 3-dierovými bubnami, tam je vnútorný priemer 165mm a brzdový systém by mal byť len Bendix, ale to sa už netýka motorizácie 1.4 55kW

Edited by 573v0
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...