Jump to content

Dojíždění zimních gum (případně celoročně na zimních)


morepower
 Share

Recommended Posts

Zdar, teď sem dočet takovej článek, kde zpochybňujou ňáký expertí jízdu na zimních i v létě. Mě vždycky pobaví takovýhle hovadiny, třeba jako že srovnám totálně vysušený jebky, ztvrdlý na šutr s mišelínama z minulýho tejdne s plnym vzorkem a řeknu že ty hrůzy brzděj o 6 (to je jedno) metrů pozdějc. Jaksi nedodám, že třeba ze sta..apod.. 

(protože při padesátce má průměrný řidič asi 14 metrů reakční čas (sory, vim, že čas není v metrech, ale rozumíte mi, ne), takže řešit v kilu 6 metrů je trochu mimo, že...)

 

 

Jen mě zajímá, jak se na to díváte vy, nebo (což je cenější), jaký s tim máte zkušenosti.

 

 

 

---------------------------------------------------------

pod čarou

 

http://auto.idnes.cz/dojizdite-v-lete-zimaky-brzdete-driv-nerezte-zatacky-p0u-/automoto.aspx?c=A120411_140941_pneu_fdv

Edited by morepower
Link to comment
Share on other sites

2 leta jsem jezdil na zimakach, jedno leto abych je dojel a druhy leto jsem byl jaksi linej prezout, no dal jsem jim dost za usi. Jizdni vlastnosti taky nebyly ideal. S pezotem se moc nejezdi, tam necham zimaky, ale na santa fe koupim letni.

Edited by Ajdamek
Link to comment
Share on other sites

Je to jednoduché, až bude v létě vedro, zkuste si to párkrát prohodit zimní-letní a jít se projet. 

Osobně teď nechávám zimní vzadu, ale dopředu jdou letní - rozdíl v tom, jak to vede a brzdí je dost znatelný, a valnou většinu brzdného účinku bere právě předek.

Link to comment
Share on other sites

Jezdím v zimě na zimních, v létě na letních a "dojíždění" jaksi nerozumím (u jedné firmy mně šéf nutil přijmout jeho teorii přezout auta vždy v říjnu na nové zimáky a celý rok na nich drandit - naštěstí jsem u něj tu letní sezonu nevydržel a odešel dřív než ty zimáky)..

 

Dojížděči - taky chodíte v létě v kožichu nebo si troufnete obléknout i kraťasy?

Edited by Medvěd
Link to comment
Share on other sites

Já jezdím s letníma v létě a se zimníma v zimě, opačně nikdy. To znamená že bych nikdy nedojížděl zimní v létě, seru na keci o měkké gumě, delší brzdné dráze a podobně, ale prostě pro můj dobrej pocit bych to nikdy nedělal, zvlášť když už jsem měl kvůli gumám jednu havárku, tak sebe a hlavně svoju rodinu mám rád a zimní v létě nedojíždím.

Link to comment
Share on other sites

Jo saldo ,ale to si mel letní sjety na 1.6 mm

Na autě manželky ,který najede 5000-7000km/rok jsou na autě zimní furt...jezdí se kolem komína...

A saldo podle me lepší zimní se 4mm než letní s 1.6 a kort při jízdě na mokru kdy ta letní už nemá jak odvádět vodu....:-)

Link to comment
Share on other sites

A je to tu zase. Az me nejaky debil se zimakama v lete nakouri do zadku..... tak mu ji takovou slehnu.... ze vobehne 3x kolem auta. Vetsi blbost nez v lete dohizdet zimni jsem jeste nevidel. Sam mam zkusenost ze jsem jednou to zkusil a malem jsme skoncili na dalnici v bouracce diky temto blbejm gumam. Proste to drzi uplne jinak. A ten prvni prispevek a blabol typu ze ze 100 km resi 6 metru..... ty vole.... 6 metru muze zachranit lidsky zivot. Ale on to kazdy pochopi az kdyz je pozde.....

Link to comment
Share on other sites

Charlie, ano, právě proto jsem to už pochopil že na gumách se nemá šetřit, a proto bych na zimních v létě nejezdil.

A je jasný že při dešťu je lepší mít zimní se 4mm než letní s 1,6mm, ale zase je lepší mít při 40 celsia letní než zimní a muset pořádně brzdit, já sem byl debil že sem při deštu jel jako prase se sjetýma letníma, ale to už je zase jiný téma.

Link to comment
Share on other sites

A je to tu zase. Az me nejaky debil se zimakama v lete nakouri do zadku..... tak mu ji takovou slehnu.... ze vobehne 3x kolem auta. Vetsi blbost nez v lete dohizdet zimni jsem jeste nevidel. Sam mam zkusenost ze jsem jednou to zkusil a malem jsme skoncili na dalnici v bouracce diky temto blbejm gumam. Proste to drzi uplne jinak. A ten prvni prispevek a blabol typu ze ze 100 km resi 6 metru..... ty vole.... 6 metru muze zachranit lidsky zivot. Ale on to kazdy pochopi az kdyz je pozde.....

 

Scratchi, pokud vím, tak ses tu jednu dobu prezentoval jako pilot, ono těch 6m na zimních nebo 10km/h v obci navíc vyjde na stejno. To je jako bych napsal, že jezdit na něčem, čemu chybí 2 kola je největší blbost.

Link to comment
Share on other sites

Na tobě se mi Saldo líbí ,ze to priznas...ze to byla blbost a mas z toho ponaučení....:-)

Ono Scratch mas pravdu,ale při tomhle nájezdu se nevyplatí prezouvat,prostě to tak je je to druhy auto v rodině na popojizdecky.....

Lepší v létě se zimnímá než v zimě s letní má....:-)

Ono je to u tebe jiné když jezdis nadoraz jasné ve 150 bych na tu gumu život nevsadil,ale ženský jezdí predpisove...:-)

Link to comment
Share on other sites

Guest servisman

To mám taky ale když zimní mají 4,5 co s nimi?? Pokud bych je dojezdíval v létě, tak jednak nebudu jezdit jako hovado a budu si vědom co mám na kolech za pneu a na zimu koupím new zimáky. Tedy za předpokladu že s autem nejedu na dovolenku  na jih s rodinou a pod. Co se týče pneu je tu 3 prd.... témat co a jak.

Link to comment
Share on other sites

Scratchi, průměrná reakční doba při stovce je 28 metrů (to je 1 sekunda) a pak teprve následuje brždění. Brzdná dráha je kolem 80 metrů dle typu vozu, výkonosti brzd, technologie brždění, kvality pneumatik a bůhví čeho ještě. To je dohromady 108 metrů. 108 metrů neumí nikdo z nás při krizové situaci za volantem odhadnout v žádné rovině - fyzikální, psychické ani jiné.

 

Já dělal obě tři varianty, čilii jak zimo-letní přezouvání, celej rok na zimních, tak i celoroční univerzály.

 

moje vlastní zkušenosti říkaj, že:

  1. celoroční gumy v létě kloužou a v zimě taky, nemůžu se na ně spolehnout ani u slabých aut
  2. přezouvání je ok, proti tomu nemůžu říct nic
  3. jízda v létě na zimních je trochu hlučnější, v zatáčkách se auto táhne a drží a akceleraci má úžasnou, do smyku jde jen když chci a akvaplejning sem na nich nikdy neměl, zato na letních ano

 

závěr je pro mě jasnej :D

Link to comment
Share on other sites

No asi takhle každý je svého štěstí strůjce. Taky to dělám že dojíždím zimní přes léto. Ale svým způsobem jsem magor a protože mám dvě sady kol tak jsem schopen to i v létě prohazovat. Když jsem dojížděl zimáky na berlingu tak jsem je tam nechal do půli června pak jsem měl nějaký dálkový ježdění a dovolenou tak jsem si přehodil letní a začátkem srpna když jsem měl po dovolený a věděl jsem že se budu motat zas jen kolem komína jsem tam vrazil ty šlupky na dojetí a v pohodě jsem s nima jezdil přes přezouvací histerii a když se to uklidnilo tak jsem je nechal zout a dát nové mimochodem gumař si je dal stranou a ještě je prodal nějakému šílenci a ten na nich tu sezonu dojezdil.

 Ale rozumím tomu že někdo je kategoricky proti i tomu že jiný na tom nevidí nic špatného rozdíl je taky v tom na jakém autě to je obuté na nějaké silné káře která dělá týdně stovky km nebo na nějakém posunovadle z domu k vlaku na nákup a zpátky kdy to ujede stovku stěží za měsíc.

Link to comment
Share on other sites

Ale no tak,,,vždyť se to tak dělá v každé druhé firmě že se zimáky dojíždějí....a kdyby jste udělali anketu ,tak tak tipnu takových 30% běžných lidí to tak dělá taky.....zrovna soused dojíždí nějaký a jeho žena má zimáky celoročně....vše je to jenom a pouze o hlavě na správném místě,když jezdím se zimákama v létě.......ale to piloti nepochopí..... :myslim :myslim :papa :papa

Edited by celda1970
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...