Přejít na obsah
  • Current Donation Goals

Postup výmeny rozvodov motora 2.0HDi (DW10BTED4)


TomSQ

Recommended Posts

Pred odpojením kábla akumulátora skontrolujte bezpečnostný kód audiosystému

a6qw.png

Demontáž

Pred odpojením kábla akumulátora sa uistite, že kľúč zapaľovania je v polohe VYP

Čakajte 15 minút

Šablóna samoučenia riadiacej jednotky je teraz uložená v pamäti

Odpojte akumulátor

Odstráňte pravé predné koleso

Odstráňte pravý predný lapač nečistôt

Odstráňte dolný kryt motora

Odstráňte prídavný hnací remeň

Odpojte hadice z turbodúchadla a medzichladiča

glyb.png

Odstráňte horný kryt rozvodového remeňa

Otočte kľukový hriadeľ do HÚ pre valec 1

Namontujte blokovací kolík vačkového hriadeľa - 0188-M

a4ql.png

Namontujte polohovací nástroj HÚ kľukového hriadeľa zo spodku motora na zotrvačník - 0188-X (A)

xm1.gif

Namontujte blokovací nástroj zotrvačníka - 0188-F (B)

Odstráňte snímač otáčok

i73x.png

Odstráňte stredovú skrutku remenice kľukového hriadeľa

Odstráňte remenicu kľukového hriadeľa

Poznámka: Nikdy neodstraňujte remenicu kľukového hriadeľa bez zablokovania kľukového hriadeľa a vačkových hriadeľov

Odstráňte dolný kryt rozvodového remeňa

Opäť upevnite skrutku remenice kľukového hriadeľa

Odstráňte krúžok snímača polohy kľukového hriadeľa

použite špeciálny nástroj - 0188-P

sy24.png

Poznámka: Magnetická stopa nesmie vykazovať nijaké známky poškodenia a nesmie sa dostať do blízkosti magnetických zdrojov; v opačnom prípade sa musí vymeniť

Uvoľnite skrutku remenice napínača

Odstráňte rozvodový remeň

Montáž

Skontrolujte napínač a napínacie kladky; v prípade potreby ich vymeňte

Zablokujte napínač v natiahnutej polohe

b43x.png

Namontujte blokovací kolík - 0153-AL

Namontujte blokovací nástroj kľukového hriadeľa - 0188-AH

phh8.png

Namontujte rozvodový remeň

Poradie montáže:

a->b->c->d->e

keef.png

Odstráňte blokovací kolík

7l58.png

Mierne utiahnite skrutku napínača

Predpnite rozvodový remeň

Otáčajte napínač proti smeru hodinových ručičiek po maximálne napnutie rozvodového remeňa

ysnq.png

Použite inbusový kľúč

Utiahnite napínač - 21 Nm

Odstráňte blokovací nástroj kľukového hriadeľa - 0188-AH

Namontujte remenicu kľukového hriadeľa spolu s krúžkom snímača - 50 Nm

Odstráňte blokovací nástroj vačkového hriadeľa - 0188-M

Odstráňte polohovací nástroj HÚ kľukového hriadeľa - 0188-X

Odstráňte blokovací nástroj zotrvačníka - 0188-F

Otočte kľukový hriadeľ o 4 otáčky v smere pohybu hodinových ručičiek

Namontujte polohovací nástroj HÚ kľukového hriadeľa zo spodku motora na zotrvačník - A

Namontujte blokovací nástroj zotrvačníka - B

8rxj.gif

Namontujte blokovací kolík vačkového hriadeľa

yknq.png

Poznámka: Zopakujte postup, ak špeciálny nástroj nedolieha

Odstráňte stredovú skrutku remenice kľukového hriadeľa

Uvoľnite remenicu napínača a podržte ju upevnenú inbusovým kľúčom

Otáčajte remenicu napínača v smere pohybu hodinových ručičiek, kým ukazovateľ nie je v zobrazenej polohe

lx11.png

Utiahnite napínač

21 Nm

Namontujte dolný kryt rozvodového remeňa

Opäť upevnite snímač otáčok

Utiahnite remenicu kľukového hriadeľa

použite novú(é) skrutku(y)

70 Nm + 62°

Pridajte Loctite

Odstráňte všetky blokovacie nástroje

Opäť upevnite horný kryt rozvodového remeňa

Namontujte prídavný hnací remeň

Opravárenska príručka

Opäť upevnite dolné kryty motora

Opäť upevnite hadice turbodúchadla

Opäť upevnite lapač nečistôt vnútorného blatníka

Opäť upevnite pravé predné koleso

Opäť pripojte akumulátor

Opravárenska príručka

Uťahovacie momenty

Napínač - 20 Nm

Stredová skrutka remenice kľukového hriadeľa

použite novú(é) skrutku(y) - 70 Nm + 62°

Špeciálne nástroje

Blokovací nástroj zotrvačníka - 0188-F

Blokovací kolík vačkového hriadeľa - 0188-M

Blokovací kolík napínača - 0153-AL

Sťahovač - 0188-P

Polohovací nástroj kľukového hriadeľa - 0188-AH

Blokovací kolík kľukového hriadeľa - 0188-X

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 rok později...
  • O 1 rok později...
  • O 2 měsíce později...
  • O 4 měsíce později...
  • O 11 měsíců později...
  • O 2 týdny později...
  • O 3 měsíce později...
  • O 6 měsíců později...

Zdravím vás, mám jen dotaz, postup na výměnu rozvodů, který je uveden výše, tak by mi měl jít použít na mé auto

Citroën C5 III X7 2.0HDi 103kw

Rok: 2011

VIN:VF7RWRHF8BL550869

Kód motoru : DW10BTED4

Děkuji za kladné vyřízení mého dotazu 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...